Motorna ulja
Re: Motorna ulja
DS9 hvala puno jos jednom na pomoci u svakom slucaju nece mu nista sjoditi novo ulje
- Darko
- Postovi: 9065
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Motorna ulja
Za sledeci mali servis za stilo mjtd cu uzeti vmo. 38e je 5L.
Re: Motorna ulja
Taman resio da kupim Ravenol ulje VMO kad ono nema na stanju, roba stize tek za mesec dana, ne bi bas da cekam jos mesec dana, tako da bice ili nesto od Nisoteca ili od skupljih varijanti nesto do Motula ili https://kedara-kroonoil.com/ulje/motorn ... msp-5w-40/.
- Heineken
- Postovi: 6242
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Motorna ulja
Pitam ja neko vece dok sam bio na poslu mehanicara sa kojim saradjujemo sta misli o Ravenol uljima i o razlici izmedju 0W-30 i 5w-30, cisto onako radi price i da vidim da li covek nesto zna uopste.
Nikad nije cuo za Ravenol, a za 5W-30 kaze da su to najkvalitetnija ulja , kakvo bre 0w30 to fabrika preporucila da se sipa dok je u garanciji
Nikad nije cuo za Ravenol, a za 5W-30 kaze da su to najkvalitetnija ulja , kakvo bre 0w30 to fabrika preporucila da se sipa dok je u garanciji
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Razume se covek.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Jos jedno pitanje. Da li je pozeljno da se sipa ovo ulje sobzirom da moj auto nema DPF filter vec katalizator.https://kedara-kroonoil.com/ulje/motorn ... msp-5w-40/
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Hit mi je sto pola mehanicara samouvereno tvrdi da posle 150-200.000km tvrdi da treba sipati 10w40, a onda ako ih pitas zasto posle 300.000km ili ako trosi ulje ne sipati 15w50, pa da vidis komedije.dragvorl je napisao:Razume se covek.
Pa sve njihove argumente protiv 5w30 koristim za 5w40, a sve ono u korist 10w40 ide za 15w50
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Re: Motorna ulja
Sto ne bi mogao. Ima 505.01 odobrenje.Kompresor je napisao: ↑02 Mar 2021, 14:26Jos jedno pitanje. Da li je pozeljno da se sipa ovo ulje sobzirom da moj auto nema DPF filter vec katalizator.https://kedara-kroonoil.com/ulje/motorn ... msp-5w-40/
Re: Motorna ulja
Veoma (je poželjno). Jer piše da ima odobrenje (approval) po normi VW 505.01.Kompresor je napisao: ↑02 Mar 2021, 14:26Jos jedno pitanje. Da li je pozeljno da se sipa ovo ulje sobzirom da moj auto nema DPF filter vec katalizator.https://kedara-kroonoil.com/ulje/motorn ... msp-5w-40/
Dakle, to je jedno od ulja sasvim by the book.
Ni VW-ovi advokati ne bi mogli da se odbrane ukoliko bi popili tužbu što se bregasta odrala prerano uz priložene dokaze da je tokom svih intervala sipano to ulje.
I ne zezam se.
Odličan izbor.
Re: Motorna ulja
Sta mislite o Liqui Moly ulje 5w30?
To sam ispao u S-Max. Kažu ovde da je to skroz ok ulje?
Gesendet von meinem EVR-L29 mit Tapatalk
To sam ispao u S-Max. Kažu ovde da je to skroz ok ulje?
Gesendet von meinem EVR-L29 mit Tapatalk
Re: Motorna ulja
Kolicina ulja u Golf V 1.9 tdi BKC motor. 3/8l ili 4.3l. Negde procitah da je neko sipao 4l i da je ulje bilo iznad max, zbog toga imam nedoumicu, dakle sa zamenom filtera se podrazumeva.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Pa sipaš 3.8l, proveriš na šipci, pa dolivaš u inkrementima od 100ml i meriš uporedo.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Onaj koji bi rekao za neko LM ulje da nije ok morao bi mnogo da obrazlaže (i teško da bi u tme uspeo).
Liqui Moly je odavno svetski priznat proizvođač mašinskih lubrikanata, osim što je u istoriji poznat kao proizvođač aditiva na bazi molibden-disilfida, odnosno tečne forme tog modifikatora trenja. Inače svoje reklame često baziraju na činjenici da su sve proizveli isključivo u Nemačkoj.
U današnje vreme, jedini razlog da neko ulje nije ok - je da je pogrešno izabrano (tj. normi koje to ulje ne zadovoljava za konkretnu mašinu).
Drugi razlog bi bio da je kriminalni falsifikat, odnosno da se radi o ulju iz divlje blendare ili manufakture u kojoj se u falsifikovanu ambalažu sipa ulje nenamenskih karakteristika. Radilo se to pa prodavalo na Bubanj potoku i sličnim mestima, svojevremeno, pre dvadesetak godina, obaška devedesetih. Za sadašnji trenutak ne znam.
***
Kao što ti Uroš reče.
Ako neko zatekne da je ulje iznad Max sa propisanom količinom ulja - uglavnom to znači da je majstor bio nestrpljiv pa nije čekao da se sve ispusti u kombinaciji sa hladnim motorom (ili nije sve pokupio vakumom).
U slučajevima kada postoji nedoumica oko propisane količine ulja (a ima takvih) - onda je najjzgodnije da se sipa oko 1-0,5 L manje od propisane količine, a da se kasnije (npr. sutradan) nivo dotera blizu maksimuma, na idealno ravnom (meni su za to idealne garaže tržnih centara)
Ponekad je razlog nedoumice (generalno uzevši) to što se uzima ili ne uzima u obzir količina koja stane u filter ulja, ili npr. to da se tehnički podatak odnosi na sasvim suv motor, a takođe neke varijante motora imaju različitu zapreminu/tip kartera u zavisnosti da li na njih ide npr. manuelni ili automatski menjač, ili u zavisnosti od kW.
Koliko vidim po nekim selektorima maziva taj 1,9 tdi motor golfa petice je od 77 kW, a za njega stoji podatak od 3,8 L i 0,5 L za filter ulja. Najverovatnije je da to znači 4,3 L, al` kad je dobro isceđen motor/karter.
Moje iskustvo kaže da se motoru kome je propisana količina oko 4 L - maksimum ponekad postigne i sa 3,5 L jer uvek zaostane količina od oko 0,2-0,3 L starog ulja (pošto je ulje vrlo adhezivno/"lepljivo").
Idealno je da se ulje ispušta kada je sasvim zagrejan motor (servisna uputstva nekih vozila to i naglašavaju) - al` treba naćii majstora kome nije (kao što uglavnom jeste) muka da ulazi u rizik da se opeče vrelim uljem.
Re: Motorna ulja
@DS9 može li savet u vezi ulja?
1.6 BlueHDI 88kw C4P 2015, kod nas sipan Total Ineo ECS 99U965(ako sam dobro razumeo to je 5W-30) kad sam radio servise po kupovini vozila. Juče sam dosao do servisne iz CH, tamo su sipali 0W-30 na svim servisima, samo jednom je sipano 5W-30. Na Total-ovom sajtu stoji preporuka za 0W-30, da li škodi nešto što je sad sipano 5W-30?
Ne razumem se u ulja, tako da se izvinjavam ako pitanje nije na mestu.
Hvala.
Sent from my 3310 using Tapatalk
1.6 BlueHDI 88kw C4P 2015, kod nas sipan Total Ineo ECS 99U965(ako sam dobro razumeo to je 5W-30) kad sam radio servise po kupovini vozila. Juče sam dosao do servisne iz CH, tamo su sipali 0W-30 na svim servisima, samo jednom je sipano 5W-30. Na Total-ovom sajtu stoji preporuka za 0W-30, da li škodi nešto što je sad sipano 5W-30?
Ne razumem se u ulja, tako da se izvinjavam ako pitanje nije na mestu.
Hvala.
Sent from my 3310 using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Može, hvala na pitanju,
ako dobro shvatam radi se o Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI,
Svim BlueHDI motorima koji idu u taj Picasso odnosno kodnih oznaka BHY i BHZ (tvoj je BHZ tj DV6FC) su na teritorji Evrope propisana isključivo ulja koja imaju odobrenje po normi PSA B71 2312 - odnosno totalovo ulje Quartz Ineo First 0W-30 (ili bilo koje ulje nekog drugog proizvođača koje ima odobrenje od PSA po normi PSA B71 2312).
Striktno tumačeno, nije trebalo sipati ulje po normi PSA B71 2290 odnosno Ineo ECS 5W-30. razlika je u nešto manjoj količini materija koje mogu (a i ne moraju) da doprinesu zapušivanju DPF, kod propisanog ulja. Takođe, to propisano ulje tj. Ineo First (i slična njemu) su za nijansu tečljivija od Ineo ECS.
Za praksu uglavnom nije neki veliki probem ako se ineo ECS sipao jednu/dve izmene. Ipak, kada je to vozilo sada već kod tebe insistiraj isključivo na ulju po PSA B71 2312, odnsno ulju Quartz Ineo First 0W-30.
Donji dokument ti može poslužiti da natrljaš nos svakome ko ima nameru da u tvoj C4P sipa bilo koje drugo ulje osim onog po normi PSA B71 2312.
Suština je (za tvoj 1,6 blue HDI) na strani 20 od 21 u tabeli pod stavkom DV6FC koje se odnose na 1,6 BlueHDI od 88 kW
https://www.dropbox.com/s/a3dvmn604e8w0 ... a.pdf?dl=0
Dakle, u tvoj pikaso samo totalovo Ineo First 0W-30 ili bilo koje drugo ulje po normi PSA B71 2312. To što su ulja po toj normi isključivo u 0W-30 gradaciji je sekundarna priča. Bitno je da zapamtiš da u tvoj pikaso ne ide bilo koje ulje 0W-30, nego ide bilo koje ulje koje zadovoljava normu PSA B71 2312.
Btw, mislim da bi ti bilo vrlo zgodno da postaneš član srpskog nezavisnog foruma ljubitelja Citroena tj. CFS-a http://www.citroenforumsrbije.com/index.php
jer ima poprilično članova koji su predstavili svoje C4P, koji je vrlo aktuelan. Ako budeš imao problema sa registracijom baci mi ovde PP.
ako dobro shvatam radi se o Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI,
Svim BlueHDI motorima koji idu u taj Picasso odnosno kodnih oznaka BHY i BHZ (tvoj je BHZ tj DV6FC) su na teritorji Evrope propisana isključivo ulja koja imaju odobrenje po normi PSA B71 2312 - odnosno totalovo ulje Quartz Ineo First 0W-30 (ili bilo koje ulje nekog drugog proizvođača koje ima odobrenje od PSA po normi PSA B71 2312).
Striktno tumačeno, nije trebalo sipati ulje po normi PSA B71 2290 odnosno Ineo ECS 5W-30. razlika je u nešto manjoj količini materija koje mogu (a i ne moraju) da doprinesu zapušivanju DPF, kod propisanog ulja. Takođe, to propisano ulje tj. Ineo First (i slična njemu) su za nijansu tečljivija od Ineo ECS.
Za praksu uglavnom nije neki veliki probem ako se ineo ECS sipao jednu/dve izmene. Ipak, kada je to vozilo sada već kod tebe insistiraj isključivo na ulju po PSA B71 2312, odnsno ulju Quartz Ineo First 0W-30.
Donji dokument ti može poslužiti da natrljaš nos svakome ko ima nameru da u tvoj C4P sipa bilo koje drugo ulje osim onog po normi PSA B71 2312.
Suština je (za tvoj 1,6 blue HDI) na strani 20 od 21 u tabeli pod stavkom DV6FC koje se odnose na 1,6 BlueHDI od 88 kW
https://www.dropbox.com/s/a3dvmn604e8w0 ... a.pdf?dl=0
Dakle, u tvoj pikaso samo totalovo Ineo First 0W-30 ili bilo koje drugo ulje po normi PSA B71 2312. To što su ulja po toj normi isključivo u 0W-30 gradaciji je sekundarna priča. Bitno je da zapamtiš da u tvoj pikaso ne ide bilo koje ulje 0W-30, nego ide bilo koje ulje koje zadovoljava normu PSA B71 2312.
Btw, mislim da bi ti bilo vrlo zgodno da postaneš član srpskog nezavisnog foruma ljubitelja Citroena tj. CFS-a http://www.citroenforumsrbije.com/index.php
jer ima poprilično članova koji su predstavili svoje C4P, koji je vrlo aktuelan. Ako budeš imao problema sa registracijom baci mi ovde PP.
Poslednja izmena od DS9 u 03 Mar 2021, 18:47, izmenjeno 1 put ukupno.