Motorna ulja
-
- Postovi: 20
- Pridružio se: 02 Maj 2019, 19:25
Re: Motorna ulja
Ako tom motoru sleduje ulje po RN0720, pa je pitanje samo da li je taj motul dobar - računaj da si učinio odličan izbor. Inače moje lično mišljenje je da je i automobilskim dizelima kojima je propisano ulje po drugim normama dobro koristiti ulje po RN0720 jer mislim da je ta norma odlično koncipirana.Avanturista je napisao: ↑15 Jul 2019, 15:23Motul specific rn 0720 5w 30, ulje za dizel motore sa dpf-om(suzuki gv 1.9 ddis).Da li sam napravio dobar izbor pri kupovini?
Pozdrav
***
U vezi boldovanog citata imam komentar da neko ne bi od jedne konstatacije napravio pogrešan zakon.
Striktno tumačeno - garež smeta motoru, posebno ukoliko je u većoj količini. Jedna od varijanti tog smetanja je npr. da najčešće korišćeni antihabajući aditiv tj. ZDDP u prisustvu značajnije količine gareži umesto da smanjuje habanje on ga povećava.
Pošto se ovom materijom mnogi bave po svetu, koga interesuje mogao bi da provede godine čitajući razne radove, pa da ne bih davao ovde gomilu linkova - samo ću dati link do jednog rada iz 2007. i jednog doktorata iz 2017. godine gde se u zaključcima lako vidi da garež, tj. nakupljeni ostaci sagorevanja povećavaju habanje motora.
https://iopscience.iop.org/article/10.1 ... 8/S09/meta
http://etheses.whiterose.ac.uk/19535/1/ ... onents.pdf
Sad, savim je druga priča to što motor može donekle sasvim korektno da radi i sa nekakvim nivoom pohabanosti, i koliko je to u praksi.
Re: Motorna ulja
Da li je u pitanju akademsko habanje ili prakticno kidanje motora svakim sledecim kilometrom?
Re: Motorna ulja
Pa, prvo počne akademsko habanje, a zanemarivanjem i praktično kidanje
Detergentski aditivi u motornom ulju i dobar filter služe da ne dođe do toga.
Btw, u ovom radu slike očiglednije prikazuju o čemu se radi.
https://www.researchgate.net/publicatio ... _Lubricant
***
E sad, kada ovo gore imamo u glavi - onda pomislimo da ne smemo da dozvolimo da do toga dođe, i po pravilu ljudi koji o tome misle najčešće menjaju ulje ranije nego što je potrebno. Suština priče je da je sa polusintetikama nekih oko 350 sati rada motora zgodan interval da promenimo ulje, dok sa sintetikama nekih 400-450 sati. Prebacivanjem intervala, većina osobina kod dobrog ulja (i dobrog motora) ostaje u granicama normale, ali se zasićenje ulja sa čađi/gareži približava neprihvatljivoj granici (od oko 1 %), kao i povećanje njegove kiselosti (što je neprihvatljivo jer može uzrokovati neki od tipova korozije). Ove pomenute cifre se uglavnom odnose na automobilske dizele, dok benzinci i plinski motori uglavnom mogu duže bezbedno da prođu.
Sad, ko je uvezao auto kome su stalno rađeni intervali po Evropi na 30,000 km može svašta da očekuje....
Detergentski aditivi u motornom ulju i dobar filter služe da ne dođe do toga.
Btw, u ovom radu slike očiglednije prikazuju o čemu se radi.
https://www.researchgate.net/publicatio ... _Lubricant
***
E sad, kada ovo gore imamo u glavi - onda pomislimo da ne smemo da dozvolimo da do toga dođe, i po pravilu ljudi koji o tome misle najčešće menjaju ulje ranije nego što je potrebno. Suština priče je da je sa polusintetikama nekih oko 350 sati rada motora zgodan interval da promenimo ulje, dok sa sintetikama nekih 400-450 sati. Prebacivanjem intervala, većina osobina kod dobrog ulja (i dobrog motora) ostaje u granicama normale, ali se zasićenje ulja sa čađi/gareži približava neprihvatljivoj granici (od oko 1 %), kao i povećanje njegove kiselosti (što je neprihvatljivo jer može uzrokovati neki od tipova korozije). Ove pomenute cifre se uglavnom odnose na automobilske dizele, dok benzinci i plinski motori uglavnom mogu duže bezbedno da prođu.
Sad, ko je uvezao auto kome su stalno rađeni intervali po Evropi na 30,000 km može svašta da očekuje....
Re: Motorna ulja
Da li postoji neka bitna razlika izmedju benzina i dizela po pitanju habanja usled cadji?
Ako smo pre 50g sipali mineralno ulje u motor i menjali za 5-7.000km, nemoguce da ulja nisu napredovala, kao i konstrukcija motora i zazori, da je moguce danas menjati ulje na 30.000km.
Uostalom to valjda zavisi i od kolicine ulja u karteru. Nije isti interval za unistavanje 3 litre ulja, kao za duplo vise.
I moje neko misljenje je da treba zaboraviti na kilometraze od pola miliona, ili traziti automobile iz 60ih. Zapravo ce motor tu najduze i trajati. Ali ces imati situaciju kao pokojnog Trigera metla.
Presao mi je auto 700.00km, a jedino motor i menjac su tu iz fabrike, sve ostalo pod haubom menjano vec 10 puta, u vrednosti 5 motora.
Ako smo pre 50g sipali mineralno ulje u motor i menjali za 5-7.000km, nemoguce da ulja nisu napredovala, kao i konstrukcija motora i zazori, da je moguce danas menjati ulje na 30.000km.
Uostalom to valjda zavisi i od kolicine ulja u karteru. Nije isti interval za unistavanje 3 litre ulja, kao za duplo vise.
I moje neko misljenje je da treba zaboraviti na kilometraze od pola miliona, ili traziti automobile iz 60ih. Zapravo ce motor tu najduze i trajati. Ali ces imati situaciju kao pokojnog Trigera metla.
Presao mi je auto 700.00km, a jedino motor i menjac su tu iz fabrike, sve ostalo pod haubom menjano vec 10 puta, u vrednosti 5 motora.
Re: Motorna ulja
Pa, na osnovu zaključaka rada ovih dole - postoji nekakva razlika, ali je (rekao bih) što se habanja tiče značajnija količina čađi i funkcionalnost lubrikanta (ukratko rečeno).
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9X14002370
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Motorna ulja
Fabricko ulje Suzuki ima dodatak - by Motul.Avanturista je napisao: ↑15 Jul 2019, 15:23Motul specific rn 0720 5w 30, ulje za dizel motore sa dpf-om(suzuki gv 1.9 ddis).Da li sam napravio dobar izbor pri kupovini?
Pozdrav
Re: Motorna ulja
Hvala za napomenu. Pandan motulovom specifiku RN 720 je dakle SO-4000 tj ovo dole
https://autofuerst-shop.de/images/produ ... c02934.jpg
Međutim, zanimljiva stvar je da sam Motul u svom selektoru maziva za Grand Vitaru sa 1,9 DDIS (FAP) preporučuje ulje po ACEA C3 (tj. seriju ulja 8100 X-Clean 5W-30) a ne po ACEA C4 odnosno RN 0720 kakva su pomenuti specifik i SO-4000 (iako je, ako dobro shvatam, renoov 1.9 dCi u pitanju, uz modifikacije suzukija).
https://www.motul.com/rs/sr/lubricants
Voleo bih da vidim servisne navode suzukija, tj. servisnu knjižicu (jer ne bi bilo čudo da se razlikuju od renoovih).
Ipak, kao što rekoh, u ovom slučaju mislim da nema greške sa Motul Speific RN 720.
https://autofuerst-shop.de/images/produ ... c02934.jpg
Međutim, zanimljiva stvar je da sam Motul u svom selektoru maziva za Grand Vitaru sa 1,9 DDIS (FAP) preporučuje ulje po ACEA C3 (tj. seriju ulja 8100 X-Clean 5W-30) a ne po ACEA C4 odnosno RN 0720 kakva su pomenuti specifik i SO-4000 (iako je, ako dobro shvatam, renoov 1.9 dCi u pitanju, uz modifikacije suzukija).
https://www.motul.com/rs/sr/lubricants
Voleo bih da vidim servisne navode suzukija, tj. servisnu knjižicu (jer ne bi bilo čudo da se razlikuju od renoovih).
Ipak, kao što rekoh, u ovom slučaju mislim da nema greške sa Motul Speific RN 720.
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Motorna ulja
Steta sto su Euro Sumar onoliki kondomi inace bi bili carevi da ti pomognu.
- milospinkfloyd
- Postovi: 2014
- Pridružio se: 25 Maj 2015, 22:32
- Garaža: Mini Cooper S F56 - Brera V6 Q4
- Lokacija: subotica
Re: Motorna ulja
danas cujem pricu o fals uljima, i vidim i ovde se spominje. Ima li nacina da budem 100% siguran da je original ulje koje kupim? Drug mi drzi firmu za auto delove WARNER i sigurno mi ne bi prodao fals ulje, jedino ako i on ne zna da je fals. U madjarskoj sam cesto, blizu mi je, da li je tamo garant da je ulje original?
Re: Motorna ulja
I dalje mi je nevjerovatno da se na Astri G 1.7 (C)DTI ulje mjenja na 30000km
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Mnogo više je do ulja nego do auta. A mislim i da se nigde ne 'menja na 30k' nego na 'do 30k' tj. prema indikatoru, a to po pravilu bude ranije.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Za PSA je bilo na 30.000km, pa kad su uvideli problem smanjili su na 20.000km. Kod nas je preporucljivo na 10.000km, mada je zvanicno na 20k. A na primer u Italiji su ostavili na 30, dok su u DE vratili na 20k... velika razlika odakle se uveze auto.
Kod novih vozila je taj interval koji je "rastegljiv".
Kod novih vozila je taj interval koji je "rastegljiv".
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”