Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Motorna ulja

Post od Markoni » 29 Jun 2021, 18:09

Pa znam, ali ono, ovlašćeni zastupnik. Moraš imati neki lager.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 29 Jun 2021, 18:55

Nije da ih pravdam, ali ravenol ima bas gomilu ulja, recimo uzimao sam kod njih 5w30 rep i 5w40 rup, sto su maltene trkacka ulja koje sigurno ne koristi veliki broj ljudi, cak verovatno retko ko, pa su imali obe varijante.
Mada jednom nisu imali rup kada sam porucivao, rekli bice za par nedelja pa sam uzeo drugi ravenol, al sledeci put su imali.

Zadnji put sam porucio 12l da se ne mislim hoce li biti za sledecu zamenu, stoji mi 6l kuci, a kada budem trebao da ih iskoristim porucicu sledecu turu :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Postovi: 3812
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Motorna ulja

Post od Kornjaca Rade » 29 Jun 2021, 19:49

Ali svejedno im je tanak bas lager. Nemaju vec mesecima nijedno od 3 5w40 ulja koja su za moj auto preporucena.

Korisnikov avatar
Apex
Postovi: 295
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Koje ulje mi preporucujete?

Post od Apex » 12 Jul 2021, 09:06

Da li bi ulje Mobil 1 OW-40 bilo OK za Smart For Two 451 (2013 godište)?
Motor je 1.0 atmosferac.

Hvala unapred na preporuci. :)

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Sellenia motorno ulje...

Post od DS9 » 12 Jul 2021, 20:52

Mare99 je napisao:
25 Jun 2021, 16:05
Ne znam da li već postoji ovakva tema...
Naime treba da radim mali servis na Grande Puntu....
Naravno dao broj šasije a oni stručnjaci mi dadoše Wr 5w-40 na kom piše da je je za dizel motore, a moj motor je 1.48v benzin...
Da li može da se sipa ovo ulje i koje bi bile posledice? :uf:
Ok, prošlo je već dosta vremena od ovog posta tako da je taj Grande Punto već dobio ulje, i najverovatnije je dobio ono koje je sasvim adekvatno.

Ovde izbor zavisi od godišta tog Grande Punta, a to ne znamo tj. nije navedeno (zbog toga još jednom molim da se pri navođenu modela dadne i godište).

U korisničkim knižicama ranijih godišta Grande Punta piše da se za benzinske motore preporučuje Selenia 20K, dakle SAE 10W-40, ACEA A3, API SL;
FIAT 9.55535-G2
dok u kasnijim/mlađim knjižicama piše, recimo u onoj na srpskom jeziku, Selenia K.P.E. tj. ACEA C3 FIAT9.55535-S2
Inače je pomenuta Selenia K.P.E. ulje 5W-40 gradacije.

Ukoliko bi neko konsultovao petronasov tj. Selenia selektor maziva, primetio bi da se i za starija godišta Grande punto sa 1,4 benzinskim motorom preporučuje upotreba Selenie K.P.E.

Najjednostavnije rečeno, modernije koncipirana ulja koja zadovoljavaju ACEA C norme - iako su primarno razvijena za dizele za uređajima za pročišćavanje izduvnih gasova, najčešće mogu biti sasvim adekvatna i za nešto starije benzince, ukoliko im je pomenitim uljima odgovarajući viskozitet.

U starijim korisničkim knjižicama je FIAT mogao da napiše da je Selenia WR (dakle ACEA A3/B4, FIAT 9.55535-N2) preporučena i za benzinske motore - međutim on je (fiat) to napisao samo za dizelske motore, dok je benzinskim namenio po sastavu tj. kvalitetu inferiornije ulje kao što je Selenia 20K.

Iako to striktno gledajući odstupa od tehničke dokumentacije, mala preporuka od mene: Kome treba Selenia 20K dakle 10W-40, ode na pumpu i uzme Nisotec Autoline PS 10W-40 i time je završio priču, a u slučaju potrebe za 5W-40, isto Nisotec samo Autoline Sint 5W-40, i to je to.

Ko želi da vidi suštinske razlike između različitih FIAT normi, na donjem linku je to jasno objašnjeno:

https://www.oilspecifications.org/fiat.php

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Koje ulje mi preporucujete?

Post od DS9 » 12 Jul 2021, 21:47

Da, bilo bi vrlo OK.

Suština je, a na osnovu onog što piše u preporuci za ulje tog smarta,
https://moba.i.daimler.com/markets-smar ... 35ecbc5a-9

da ulje za njega zadovoljava neku (bilo koju) od sledećih MB normi: 229.3, 229.31, 229.5, 229.51.

Kao što se može videti po klimatskoj tabeli, i izbor gradacija je ekstremno širok pa podrazumeva gotovo sve gradacije u opticaju.

Btw, kada smo već u temi o preporuci za ulje - da je taj Smart moj, ta_man bih mu sipao Galax Racing 0W-40.

Inače, sa pomenutom mobilovom varijantom naravno nema greške, i taj je izbor sasvim by the book.

Korisnikov avatar
Apex
Postovi: 295
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Koje ulje mi preporucujete?

Post od Apex » 13 Jul 2021, 15:45

Hvala na odgovoru i preporuci.

Je l' možeš da kažeš zbog čega bi pre sipao Galax?

Vidim da Galax postoji i kao pakovanje od 4l što bi ispalo solidno povoljnije nego Mobil koje moram da kupim 4x1l pošto je njihova kantica od 5l, nema od 4l.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 14 Jul 2021, 11:11

Galaxovu pomenutu varijantu bih sipao iz dva, za mene, bitna razloga.

Prvi je da verujem kako je specifikacija korektna u navodima, koji ukazuju da se radi o komparabilnom (slično koncipiranom) ulju kao što je mobilova varijanta 0W-40, pri tome najpre mislim na Indeks viskoznosti od preko 180 i na pour point od -45 C.

Drugi razlog je što mislim da pored nekih četiri/pet proizvođača maziva u krugu od 400 km - nema potrebe koristiti uvozna ulja kada već ovde proizvode odgovarajuće, i što se osećam komotnije kada razmišljam o poreklu ulja, i o varijacijama za različita tržišta.

Tebi ne preporučujem da koristiš galax - jer za razliku od mobilove varijante, galaksova nema zvanično odobrenje (od daimlera) po nekoj od MB normi, pa bi svaki eventualni problem neko (od servisera/majstora) mogao da pripiše ulju. Dakle moja napomena se odnosi na to šta bih ja uradio - dok sa mobil varijantom niko ne može da kaže da vlasnik nije po pitanju ulja učinio sve što je trebalo, tj. izabrao jednu od najkvalitetnijih varijanti.

Btw, slično pominjanju galaxove varijante, lično bih imao sličan stav i prema korišćenju Nisotec Autoline 5W-40, tj. hoću da kažem da bih npr. i njega koristio kada bih imao pomenuti SMART.

Inače, čisto lično, u moj citroen C3 1.4 hdi se već devet godina koristi ulje iz kruševačkog FAM-a (koji je pre dve godine postao vlasništvo Valvoline-a, a do tada je bio samostalan).
Poslednja izmena od DS9 u 14 Jul 2021, 11:31, izmenjeno 4 puta ukupno.

Korisnikov avatar
Apex
Postovi: 295
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Motorna ulja

Post od Apex » 14 Jul 2021, 19:30

Dakle glavni razlog je patriotizam. :)

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 14 Jul 2021, 22:30

Recimo da se može i tako okarakterisati donekle, a od_nekle! i to da sam u komunikaciji sa našim ljudima iz te branše (koji npr. analiziraju maziva) sasvim dobijao potvrde za takav stav.

U nekoliko navrata sam u ovoj temi obrazlagao taj svoj stav - a on se može svesti na to da iako mnogi strani proizvođači nude svoja ulja od kojih su neka superiornija od tzv. domaćih pandana, ja nemam bitan razlog da njih koristim kada već imam domaće varijante koje su odgovarajuće za ono što meni treba.

Takođe, za one varijante za koje sam siguran da su po nekakvom hemijskom sastavu superiornija - pitanje je koliko bi se njihova superiornost odrazila u praktičnoj upotrebi nekakvog primarno gradskog automobila.

Ti si inicijalno pitao za mobilovu varijantu 0W-40. Njegov izbor pokazuje da vlasnik želi autu dati ono što se smatra među najrenomiranijim u svetskim razmerama.

Da si me pitao tipa koje bih od uvoznih ulja birao kao najkvalitetniju varijantu iz 0W-40 gradacije da imam takvog SMART-a - mislim da bih pomenuo Ravenol SSL 0W-40 ili npr. Yacco Galaxie RS 0W40.

Lična asocijacija na Mobil mi je relativno odvratna (kao što nije na npr. Valvoline), otprilike kao što mi je Rolex odvratan, dok Patek Philippe ili Omega nisu. Međutim, Seiko mi je vremenom postao vrlo mio, a i sasvim mi završava posao u onolikoj tačnosti koliko mi je lično potrebna :)

Kako god, sa pomenutom varijantom Mobil1 0W-40 - za SMART je sasvim by the book, a i suštinski. Ako se Mobil nabavlja u Srbiji, obratiti pažnju da potiče od Plattner-a koji je autorizovan mobilov distributer za ovaj deo sveta.

Korisnikov avatar
Apex
Postovi: 295
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Motorna ulja

Post od Apex » 15 Jul 2021, 09:10

Generalno ne želim da štedim na kvalitetu ulja niti delova za mali servis. Nemam puno troškova oko auta jer zbog stila života prelazim malo kilometara pa vreme za zamenu ulja uvek dođe zbog toga što je prošlo godinu dana, ne zbog kilometraže.

Ali opet gledam ako je u praksi razlika između tog Galaxa i Mobil praktično nepostojeća po auto što ne bih probao nešto drugo.

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj » 15 Jul 2021, 10:11

Ta ulja, sintetike, idu na do 24 meseca. Ako malo prelaziš ne mora godišnje da se menja pogotovu ako su blaži uslovi eksploatacije.

Ja menjam na godinu i po, otprilike tada se nakupi predvidjena kilometraža.

Korisnikov avatar
Apex
Postovi: 295
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Motorna ulja

Post od Apex » 15 Jul 2021, 11:29

Hvala za info, osećam se sada manje neodgovorno što uvek malo prekoračim. :D

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 16 Jul 2021, 00:44

Apex je napisao:
15 Jul 2021, 09:10
Ali opet gledam ako je u praksi razlika između tog Galaxa i Mobil praktično nepostojeća po auto što ne bih probao nešto drugo.
Ljubitelj ti je naglasio jednu opštu činjenicu koja se tiče ulja u 0W-40 gradaciji, a to je da su ona, po prirodi stvari (tj. zahteva za takvom gradacijom) sa naglašenim udelom sintetskog baznog ulja, ukratko sintetike, i da mogu da se uz manju godišnju kilometražu terati i npr. dve godine, što ne bi morao da bude slučaj ukoliko bi se izabrale neke druge varijante koje su takođe propisane tom smartu.

Ta široka gradacija, 0W-40, je koncipirana/kreirana da maksimalno moguće pomiri zahteve za time da ulje na hladno bude ekstremno tečljivo (dakle 0W), kako bi motor efektno radio i bivao zaštićen i pri hladnom startu i/ili u uslovima hladnije klime, kao i to da na optimalnoj radnoj temperatri motora (dakle oko 100 C) sa viskozitetom 40 bude dovoljno "debelo" tj. viskozno, čime ispoljava znatnu marginu zaštiti motora kada je on izsložen težim uslovima (visoki obrtaji, visoka ambijentalna temperatura, gradski uslovi i sl.).

Moglo bi da se kaže da su to prava multgradno "all round" celogodišnja ulja, koja u tako različitim klimatskim (ili mikroklimatskim u smislu različite temperature motora) uslovima imaju najadekvatniji mogući viskozitet.

Ova gradacija kod nas (po jugoistoku Evrope) nije toliko šire popularna najpre zbog visoke cene, međutim ona je npr. u SAD ekstremno popularna (sa obzirom na lokalne ekstremne klimatske uslove u različitim godišnjim dobima), i to baš pomenuta Mobil1 varijanta. Skoro da mu tamo dođe k`o nacionalni folklor, tipa kod nas sarme ili ćevapa :kezo:

Međutim, generalno uzevši,
takve široke tj. razvučene gradacije, kao što je 0W-40 ili npr. 5W-50, uglavnom se dobijaju uz značajan udeo sintetskog baznog ulja i dodatkom značajnije (u odnosu na to koliko je u manje razvučenim gradacijama) količine polimera jer to omogućava da se postigne pomenuti viskozitet.
Nezgodna osobina polimera je da su podložniji cepanju što uslovljava da koršćenjem tj. značajnijim raubovanjem ulja - ono siđe u nižu gradaciju, tipa iz 0W-40, u 0W-30 ili 5W-30.

Taj efekat je naravno poznat proizvođačima, i npr. svojevremeno je Mobil bio kritikovan od strane nekih zbog toga - međutim pitanje je da li je taj efekat za neki motor nužno (jedino) negativan, a takođe je pitanje koliko je izražen u praksi za propisani interval zamene ulja.
Kada se umesto veće količine polimera koristi veći udeo sintetskog baznog ulja - onda je ulje termalno stabilnije (i početni viskozitet mu je stabilniji).

Ovo gore sam sve morao da napišem jer je to uvod za odgovor na pitanje iz citata


Sa obzirom na poprilično različite karakteristike pomenutih mobila i galaxa - ne bi bilo korektno reći da je to isto.

Mobil1 0W-40 FS https://www.mobil.com/en-pl/passenger-v ... 1-fs-0w-40
Galax Racing 0W-40 http://www.rnb.rs/wp-content/uploads/20 ... G-0W40.pdf

Prvo što pada u oči je da galaxova varijanta ima veći viskozitet na 100 C i manji pour point tj. tačku stinjavanja - što najverovatnije znači da je gradacija postignuta sa većim udelom polimera nego što je to slučaj kod mobilove varijante.

Osim toga, poznata nam je detaljna nezavisna laboratorjska analiza tog mobilovog ulja https://www.oil-club.ru/forum/topic/302 ... 0-svezhee/
a suština je da je ono vrhunski koncipirano (uz par detalja koji za neke motore mogu biti neodgovarajući, npr. visok udeo sulfatnog pepela), što naravno nije čudo za ExxonMobil koji je u svojim razvojnim timovima umeo da ima i po par nobelovaca.

Po udelu sintetskog baznog ulja, odnosno njegovom sastavu, teško da bi galaxova varijanta mogla da bude na nivou onog što je u mobilovoj varijanti, sa obzirom da analiza mobilove pokazuje da se radi o kombinaciji GTL+PAO+estri bez hidrokrekovanog baznog ulja tj. III grupe. Takođe, paket aditiva sadrži i značajniji udeo molibdena koji je dodatni začin u smislu smanjenja trenja odnosno habanja.

Za galaxovu varijantu nismo sigurni tačno šta sadrži, ali je ona sigurno odrađena tako da zadovolji navedene specifikacije.

Ipak, izjednačavati ih ne bi odgovaralo istini.

Druga je priča šta hemijski sastav znači za konkretnu praksu - i ako bi smo tako nešto pretpostavljali, najverovatnije (u ovom slučaju ova dva ulja) to znači da mobilova varijanta u dužoj kilometraži ostaje početnog viskoziteta (koji je doduše niži), uz eventualno veću marginu u zaštiti motora zbog najverovatnije robusnijeg paketa aditiva.

Mislim da ti sada može biti jasnije zašto sam ti, između ostalog, naveo da tebi ne preporučujem da koristiš galaksovu varijantu. Sa mobilovom kupuješ veću sigurnost u ulje i manje razmišljanja o njemu, a sa galaxovom dobijaš korektno ulje sa eventualno otvorenih više pitanja.

Sa mobilovom varijantom, uz adekvatnu cenu, dobijaš bukvalno smućkan aktuelan vrh svetskog razvoja maziva, dok sa galaxovom najverovatnije klasično urađeno ulje iz 0W-40 gradacije (onako kako se to koncepcisjksi činilo pre 15ak ili 20ak godina). Btw, voleo bih da me neko iz beogradske RNB demantuje u ovim mojim navodima.

Sad, to što sam ja lično sklon uljima koja ostavljaju manje sulfatnog pepela je nešto što je meni bitno, ali ne mora da bude za tebe tj. tvoj SMART. Ukoliko se ne doliva značajnija količina ulja, onda to ima manji značaj.

Inače, sa obzirom na norme koje traži motor tog smarta, i sa obzirom klimatske uslove kod nas - mislim da mu nije ultimativno potrebno ulje 0W-40 gradacije iako je takvo zgodno (a sa mobilovom varijantom verovatno jedno od najzgodnijih izbora), pa time hoću da kažem kako verujem da bi i neko od ulja iz 5W-40 gradacije bilo takođe sasvim odgovarajuće.

Kako god, ako si se već odlučio za pomenuti Mobil1 računaj da nema greške. :thumbup:
Ako si to učinio za neko drugo ulje, verujem da takođe nema greške, s tim što pazi na interval zamene.

xtrimi
Postovi: 171
Pridružio se: 25 Okt 2015, 12:21
Lokacija: Bgd

Re: Motorna ulja

Post od xtrimi » 16 Jul 2021, 11:09

Pregledao temu i stekao utisak da ovo su pitanja i odgovori.

DACIA Duster 1.5 dci Ad blue
Piše da je sipano ulje 0W20 Castrol RN 17FN

e sada ja hteo da kupim da imam za dosuti jer interval zamene je 30kkm

Ima li neko predstavu gde to u BGD da kupim? KIT nema na stanju.

Odgovori