Sustina u odnosu na Hyper je ulje sa više tzv. sintetike, ali toga ne fali ni hyper-u, tj. oba ulja su odlična. Slična priča je kod castrola i njegove serije magnatec i edge, pri čemu je edge skuplja/kvalitetnija varijanta, ali daleko od toga da je magnatec loš.
Hyper http://eneos.eu/wp-content/uploads/2016 ... IC-PDS.pdf
Sustina http://eneos.eu/wp-content/uploads/2016 ... 30-pds.pdf
Po pravilu, većina ulja iz 5W-30 gradacije a koja zadovoljavaju ACEA C3 (a još bolje da imaju i approval po nekoj od proizvođačkih normi - mogu biti odgovarajuća, tj. neće biti greške. Takva ulja takođe često zadovoljavaju i BMW LL-04. Jedno od najpovoljnijih ulja na tržištu koje je tako koncipirano je totalovo Ineo MC# 5W-30, kao i npr. Nisotec Autoline 5W-30. Za takvu potrebu bih ja lično uzeo famov Fenix Premium 5W-30.
Ipak Eneos je japanski (ali se njihova ulja za evropsko tržište koliko je meni poznato blendiraju u Holandiji), i generalno uzevši proizvodi izuzetno kvalitetna ulja. Mislim da bih (ako bih uzimao uvozna ulja) lično o njima daleko pre razmišljao, nego o najvećim svetskim proizvođačima (Chevron, Shell Mobil, Castrol, Total....)
***
Hvala ti na pitanju, ne stigoh od Sv. `ranđela da to vidim - ali mislim da su ti ftj i Uroš već sasvim tačno odgovorili.Ogi je napisao: ↑21 Nov 2018, 08:53DS9, mogu li I tebe zamoliti za komentar ?
Nisu mi jasni, jedan servis jedne iste firme nudi jedno ulje a drugi drugo. Pri tome,riba iz NS lupeta kako se filter kabine I vazduha menjaju na 90k I 60k. Ja sokiran. Kao ali ja mogu da trazim.
Nervira me to sto je potpuno nedefinisano. Necu da razmisljam sta I kada nego da odvezem auto I da me boli uvo.
Edit: A inace smeju da se mesaju ova dva ulja ?
Btw, imao bih komentar oko forda - jer je on uz tojotu najpre počeo da insistira na tanjim uljima za svoje motore, dok su nemački proizvođači nešto (bili) konzervativniji u tome. U vezi nejasnoća kako to da za isti motor mogu da se zahtevaju/preporučuju donekle različita ulja - to je iz razloga što isti motor može da se koristi u različitim uslovima. U nekim uslovima je jedno pogodnije, u nekim drugim to može biti nešto drugačije koncipirano ulje.
Inače u vezi toga da 0W-30 ne mora da se koristi jer nema (često) ekstremno niskih temperatura - napomenuću to da ima ulja u gradaciji 0W-30 koja su na radnoj temperaturi deblja od nekih koja su u 5W-30 gradaciji. To je recimo slučaj sa (odličnim) totalovim Ineo Efficiency 0W-30. koje je deblje (na 100 C) u odnosu na npr. Ineo ECS 5W-30. Ako pogledate koje norme zadovoljavaju videćete da su različite (ACEA C3 vs. ACEA C2, tj. minimalni HTHS 3,5 mPa*s vs. minimalni HTHS 2,9 mPa*s).
U vezi mešanja ulja, onaj koji tvrdi da se to ne radi ili da je opasno da se to radi - znači da to nikada nije činio i da sa time nema iskustva ili je samo od nekoga slušao/čuo nešto. Kao što je već rečeno to može da se uradi, u smislu da su različita ulja sasvim mešljiva, a ulja različitih proizvođača koja zadovoljavaju iste norme po pravilu imaju i sličan/identičan paket aditiva zbog koga bi to jedino (donekle) bilo zabrinjavajuće. kada se pomešaju dva ulja različitih gradacija, dobije se nešto između. već rečeno.
Druga je priča što to nije preporučiva praksa, kada može da se potrošeno ulje dopuni identičnim. U slučaju kada ulje u motoru nedostaje onda mu treba dati ulje, pa makar i ne bilo istih normi, jer je verovatnoća štete od nedostajućeg ulja neopevano veća, od verovatnoće da aditivi dva različita ulja tako odreaguju da se istalože i bitno umanje zaštitnu funkciju motornog ulja.
***
U vezi ovog poslednjeg videa, mislim da generalni zaključak da jedna gradacija (npr. 5W-40) ima manju isparljivost po Noku nego druga gradacija (0W-30) - ne stoji, nego je čak šta više često obratno (u korist xW-30 u odnosu na xW-40), ali po pravilu to zavisi od sastava ulja, odnosno od sastava baznih ulja koja ulaze u sastav gotovog motornog ulja. Takođe, za mnoga ulja pomenuta isparljivost nije ni istaknuta u specifikacijama (ali bi donekle mogla da se pretpostavi, eventualno i na osnovu ostalih istaknutih osobina).
Inače, da - ulja koja imaju manju isparljivost se mogu smatrati kvalitetnijim, tj. bazno ulje po pravilu sadrži više tzv. sintetike. Birati ulje po ovoj isparljivosti jeste zgodno - ali ako se već bira između ulja koja već zadovoljavaju propisanu/traženu normu.