Motorna ulja
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Pa da, neko ti je rekao na forumu
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Nisam te razumeo, @Ljubitelj. Da menjam ulje na 1000, 2000 i 3000 km posle Engine flush? Ili samo filter?
Treba mi za ovu Corsu koju sam uzeo neko ulje da dodjem do dole. Ovo mu dodje najjeftinije:
a ček, nema na lageru.
ovo je jeftino, 18 eura 4 litra
Treba mi za ovu Corsu koju sam uzeo neko ulje da dodjem do dole. Ovo mu dodje najjeftinije:
a ček, nema na lageru.
ovo je jeftino, 18 eura 4 litra
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Motorna ulja
Ako ideš na varijantu čišćenja uljem onda sipaš ulje +filter i voziš 1,000km.
Nakon toga dobro proveriš stanje i ako je već promenilo boju i crno je, uradiš servis zamene novim uljem+filter.
Ako proverom stanja ulje i dalje deluje ok voziš do 2,000km sa tim istim prvim uljem pa opet proveriš stanje.
I tako uradiš nekoliko ciklusa zamene ulja+filtera sa tim skraćenim intervalima, da pokupiš prljavštinu iz kartera ili nekog drugog mesta gde se formirao sloj taloga.
ILI
Ako ideš na varijantu čišćenja koncentrovanom hemijom, sipaš hemiju u već postojeće starije ulje u motoru, voziš 5-10-20km ili samo na leru kako već kaže uputstvo i nakon toga uradiš servis zamene svežim uljem +filter. Po potrebi ponoviš još jednom i to bi moralo biti dovoljno.
Takodje, po sipanju svežeg ulja proveriš na 1,000-2,000km stanje.
Poenta je da se otapanjem štroke u ulju stvara emulzija prljavštine/čestica koksa/ lakova/ taloga / svega i svaečga pa je dobro to izbaciti relativno brzo da ne začepi filter.
Od brzine prljanja ulja zavisi interval kada ga menjati, to ne mogu da ti opišem rečima. Treba iskustva ali ćeš brzo i sam proceniti jer se prosto vidi kako u ulju na šipci ostaju krupne grumuljice prljavog.
Kada bi skidao karter bilo bi drugačije i lako iskontrolsiati ovako jedino posredno možeš da kroz filter i ulje izbaciš. Ta hemija je neka vrsta razredjivača, otapa talog koji se onda odvoji od podloge i pokupi ga ulje.
Obavezno prati uputstvo za upotrebi doslovno kako piše naročito koliko minuta ili kilometara rada motora.
edit
sada vidim i sliku, da li ti je uopšte neophodno ispiranje motora?
Nakon toga dobro proveriš stanje i ako je već promenilo boju i crno je, uradiš servis zamene novim uljem+filter.
Ako proverom stanja ulje i dalje deluje ok voziš do 2,000km sa tim istim prvim uljem pa opet proveriš stanje.
I tako uradiš nekoliko ciklusa zamene ulja+filtera sa tim skraćenim intervalima, da pokupiš prljavštinu iz kartera ili nekog drugog mesta gde se formirao sloj taloga.
ILI
Ako ideš na varijantu čišćenja koncentrovanom hemijom, sipaš hemiju u već postojeće starije ulje u motoru, voziš 5-10-20km ili samo na leru kako već kaže uputstvo i nakon toga uradiš servis zamene svežim uljem +filter. Po potrebi ponoviš još jednom i to bi moralo biti dovoljno.
Takodje, po sipanju svežeg ulja proveriš na 1,000-2,000km stanje.
Poenta je da se otapanjem štroke u ulju stvara emulzija prljavštine/čestica koksa/ lakova/ taloga / svega i svaečga pa je dobro to izbaciti relativno brzo da ne začepi filter.
Od brzine prljanja ulja zavisi interval kada ga menjati, to ne mogu da ti opišem rečima. Treba iskustva ali ćeš brzo i sam proceniti jer se prosto vidi kako u ulju na šipci ostaju krupne grumuljice prljavog.
Kada bi skidao karter bilo bi drugačije i lako iskontrolsiati ovako jedino posredno možeš da kroz filter i ulje izbaciš. Ta hemija je neka vrsta razredjivača, otapa talog koji se onda odvoji od podloge i pokupi ga ulje.
Obavezno prati uputstvo za upotrebi doslovno kako piše naročito koliko minuta ili kilometara rada motora.
edit
sada vidim i sliku, da li ti je uopšte neophodno ispiranje motora?
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Išao bih drugom varijantom, Engine flush od liqui moly hemije.
Najbolja opcija je nemoguća, to je da se stavi hemija i odradi svoje za 10 minuta u leru i ispiranje kartera. Ali pošto VW napravi kontrukciju da ti za skidanje kartera treba više nego za generalnu motora, to otpada. Kad dodje vreme za to, uzeću materijal za 2 ispiranja motora, pa ako ostane posle prvog, uradiću opet. S obzirom da se skida noktom, trebalo bi da ga ispere posle prvo puta.
Proveravaću svakih 1-2k km naravno. Možda bih mogao i 2-3 filtera da naručim, pa samo filter da zamenim za svaki slučaj jer nema skidanja kartera.
Ovo sam uzeo za servo pumpu:
2 litra
Najbolja opcija je nemoguća, to je da se stavi hemija i odradi svoje za 10 minuta u leru i ispiranje kartera. Ali pošto VW napravi kontrukciju da ti za skidanje kartera treba više nego za generalnu motora, to otpada. Kad dodje vreme za to, uzeću materijal za 2 ispiranja motora, pa ako ostane posle prvog, uradiću opet. S obzirom da se skida noktom, trebalo bi da ga ispere posle prvo puta.
Proveravaću svakih 1-2k km naravno. Možda bih mogao i 2-3 filtera da naručim, pa samo filter da zamenim za svaki slučaj jer nema skidanja kartera.
Ovo sam uzeo za servo pumpu:
2 litra
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Motorna ulja
Brate, vidi evo ja radim "engine flush" mojoj Korsi. Kad sam je uzeo sipao kvalitetno Total Ineo MC3 5w30, preso oko 9000km, pa sad sam sipao Nisotec Autoline Synt 5w30 i presao 2000km. Bio do Bugarske, razradio motor po autoputu. I sad ga u nedelju menjam. Pa opet cu da sipam Nisotec, vozim 2000km i opet jos jednom 2000km. Na kraju opet Total i to je to. Mozda sipam onaj aditiv za ciscenje posle trece zamene ali videcu sa majstorom. Takodje prelazim na malo gusce 5w40. Mislim da bi ti najbolje bilo da uradis kao ja. Jer kada sam zamenio Total Nisotecom motor je mnogo mirnije radio. Sto znaci da Total ima bas dobre aditive za ciscenje.
PS. Ako te strah od taloga iz kartera. Ispusti samo ulje, sipaj kroz sipku za ulje dizel 2-3 litara i ostavi da malo postoji pa ispusti. Rastvorice sve. Fala Bogu pa mi je majstor ocistio karter kada je menjao lanac. Kaze da nije bilo nista posebno zaprljano.
PS. Ako te strah od taloga iz kartera. Ispusti samo ulje, sipaj kroz sipku za ulje dizel 2-3 litara i ostavi da malo postoji pa ispusti. Rastvorice sve. Fala Bogu pa mi je majstor ocistio karter kada je menjao lanac. Kaze da nije bilo nista posebno zaprljano.
Re: Motorna ulja
Ne poznajem kodne oznake VW motora - ali se lako vidi na osnovu sledeće šeme
https://www.oilspecifications.org/img/v ... -chart.png
Dakle, ako taj AGU tj. 1,8t 110 kW pripada klasi R3, R4, R5, V6 ili V8 onda je odgovarajuće (zbog 501.01), a ukoliko je VR5, VR6, W8 ili W12 onda nije odgovarajuće. Doduše, voleo bih da znam šta mu piše u korisničkoj knjižici oko preporučenog ulja.
Re: Motorna ulja
Auq, 132kw je motor.
Ovo sam pronašao u knjižici.
Kontaktirao sam i ovl.servis i dobio opet drugačiji info (zaboravio sam koja je spec. ali nije 503.) Ostalo mi u firmi zapisano,videću tačno u ponedeljak.
t
Ovo sam pronašao u knjižici.
Kontaktirao sam i ovl.servis i dobio opet drugačiji info (zaboravio sam koja je spec. ali nije 503.) Ostalo mi u firmi zapisano,videću tačno u ponedeljak.
t
- Uroš S.
- Postovi: 10885
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Pazi na servo ulje za VW. Ja sam isto sipao Ravenol ali mislim da nije taj ssf. Teško se nalazi odgovarajuće. I nema alternativa, zamenskih I slično.
@Nestado Šta fali Nisotecu pa ga bacaš za Total?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
@Nestado Šta fali Nisotecu pa ga bacaš za Total?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Trenutno nista. Napisao sam da posle sipanja Nisoteca motor radi ekstra. E sad posto sam dobio na poklon 5L uradicu engine flush nekoliko1 puta tim uljem. Ocu da predjem na malo vecu gradaciju. A Total ima savrseno ulje za mene sa zvanicnim odobrenjem.
Re: Motorna ulja
Hvala ti dunx (biće super da vidimo šta kaže ovl. servis), uglavnom je ovo deo koji opisuje longlife servis, a kao što može da se vidi VW je (opšte poznato) definisao drugačije norme ukoliko se istom motoru (tj. nekima od njih) primenjuje uobičajeni ili produženi interval.
Ipak, kako stoje stvari, u slučaju nedoumice - nema greške sa uljima po 504/507, osim za R5 ili V10 PD tdi kojima sleduje po 506.01. Izvan toga, verujem da je passenger vrlo u pravu kada naglašava VW 502.
Inače dunx, koje je godište tvoj golf4?
***
U vezi servo ulja za VW (a posebno za golfove), koliko se sećam (jer njihove norme ne pratim previše), mislim da je sasvim odgovarajuće po VW TL52146 odnosno G00200, a to zadovoljava ovaj ravenol. Generalno uzevši, to su sintetička hidraulična ulja koja uglavnom nemaju veze sa ATF uljima, što su (atf) uglavnom zahtevale najverovatnije starije generacije, pa verujem da je dosta upropašćenih/procurelih serva jer im se sipalo neodgovarajuće (tj. smućkale svakakve papazjanije).
Ipak, obavezno mora da se proveri šta propisuje servisna dokumentacija za konkretni auto/servo da ne bi bilo greške, makar proverom sa nekoliko selektora maziva različitih proizvođača (a najsigurnije nemačkih).
Btw, u slučaju ravenola nije isključeno da dva slično koncipirana hidraulična ulja imaju različit naziv (odnosno da neka od varijanti ima dodatno odobrenje). Recimo, takonešto čini Total. pa identičnu tečnost za novije citroenove hidrauličare tj. Fluide LDS, pakuje i pod nazivom Fluide DA.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Ma 11 eura litar, ima da ga sipam, a on će da ćuti i trpi
Provericu kad dodjem iz šume
Provericu kad dodjem iz šume
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Motorna ulja
passenger je napisao: ↑19 Apr 2019, 12:47Ne slažem se da su ovde temperature niže. Stalno sam u kontaktu sa mojima i često uz priču uporedjujemo vreme. Tokom cele zime je dole bilo hladnije i u CH skoro ništa snega. Recimo danas je 23 stepena sunčano, idealno za sunčanje
Možda je ranije bilo obrnuto, ali je sada sigurno tokom cele godine toplije.
Krivo mi je što mi iskljucili Corsu iz saobraćaja posle 2000 km od sipanog Ravenola. Hteo sam da testiram to ulje. Mogao bih za iduču zamenu Ravenol. Računaj na chip, tako da treba uzeti ulje za to
Koje ulje da uzmem za ispiranje?
Podeljena su mišljenja za ispiranje motora. Neki se plaše, neki misle može samo da pogorsa stvar, a ima i onih koji koriste godinama
A da, servoulje sam uzeo Ravenol
Ako cipujes, menjaj Ic, i stavi ulje 5w50 posto jes da nije u Ch 40 stepeni, ali ti nisi nezan vozac pa dosta teras avto po brdima...a znam da ne stedis na odrzavanju, znaci 5w50 i veci Ic i to je to za početja
Re: Motorna ulja
Jel zna neko koje ulje ima dosta deterzeneta za ciscenje i da je dexos2? Cuo sam da postoje takva ulja, kao Ravenol CleanSynto.
Re: Motorna ulja
ACEA C3 je po pravilu osnova Dexos2 norme. Večina ulja po toj normi imaju sličan paket aditiva, pa teško neko može da tvrdi da jedno ima bolja detergentska svojstva (u okviru iste norme) od drugog.
Ravenol je učinio isto ono što rade i drugi proizvođači ulja, odnosno nazvao je nešto svojim imenom što je poznato kod drugih proizvođača pod drugim imenom.
Sad, da me neko pita ravenolova ulja bi mi bila u vrhu izbora među uvoznim uljima. Inače on nema nijedno ulje u xW-40 gradaciji sa odobrenjem po dexos2 (jer su mu sva takva u 5W-30 gradaciji).
Ekonomski opravdan izbor bi bio totalovo Ineo MC3 5W-40
Ravenol je učinio isto ono što rade i drugi proizvođači ulja, odnosno nazvao je nešto svojim imenom što je poznato kod drugih proizvođača pod drugim imenom.
Sad, da me neko pita ravenolova ulja bi mi bila u vrhu izbora među uvoznim uljima. Inače on nema nijedno ulje u xW-40 gradaciji sa odobrenjem po dexos2 (jer su mu sva takva u 5W-30 gradaciji).
Ekonomski opravdan izbor bi bio totalovo Ineo MC3 5W-40