Pogotovo kada se na hladno napuni tik preko maksimuma (inače hvala Nidžo).
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem troše ulje po dizajnu, osim što je samo ulje i isparljivo. Btw, za kombinaciju benzin/plin verovatno je najzgodnije upotrebiti neka od modernijih ulja posebno koncipiranih za sagorevanje plina kao što je Fuchs serija ulja Titan GT1 (pogledati link),
http://www.rich-oil.com/wp-content/uplo ... 0-2009.pdf
mada se u praksi (što mu dođe skoro na isto) u nedostupnosti ovakvih namenskih ulja koriste ona odgovarajuće gradacije ali sa nižom količinom materija koja ostavljaju nesagoreli ostatak (tj. mid/low SAPS), po pravilu ACEA C3.
Sad, ako je čovek (nisam rekao motor, auto, kamion, avion, lansirno vozilo, space shuttle i sl). zadovoljan kako motor radi sa nekim mazivom/uljem - jednostavan je zaključak da se drži tog maziva.
***
Nisam siguran zašto neki ljudi imaju bojazan kada konstatuju nedostak ulja za koji svaki proizvođač automobilskih (a pogotovo radnih) motora kažu da je to uobičajeno i da nedostatak treba dopuniti/nadomestiti ukoliko se on eventualno približio kritičnoj granici minimuma.
Je li to zato što od kako počnu da koriste vozilo razmišljaju o tome da ga u nekom trenutku prodaju pa imaju moralnu ogradu zato što će da bi bili pošteni morati da kažu da motor troši ulje, a mnogo bi im bilo draže da mogu reći - ne troši ni kap (inače 1 mililitar po pravilu ima 20 kapi) ili je to npr. zato što kada su počeli da konstatuju potrošnju više kapi ulja imaju bojazan da će u nekom trenutku taj motor da stane, raspadne se, eksplodira ili na sličan način samouništi?
Inače, citiraću jednog člana (sklonog vrlo oštroj vožnji) sa nezavisnog srpskog foruma ljubitelja citroena koji je tamo odgovorio na slično pitanje:
"Daj ga meni pa da vidiš kako će brzo da potroši ulje."
Takođe, ima onih koji više vole da konstatuju redovan nedostatak ulja pa da ga sitnim dolivanjima osvežavaju do kraja intervala, jer u suprotnom (kada ne fali ni kap) nisu sigurni da li to ima veze sa razređenjem ulja gorivom što je dugoročno mnogo problematičnije.
Sve u svemu, izgleda da je taj SX4 sasvim fina mašina i da mu odgovara ulje koje se koristi za njega. Gore/dole koji milimetar na meraču/šipki za ulje kao što reče Nidža je variranje koje se ne može povezati isključivo sa nedostatkom ulja u sistemu tj. karteru nego i sa temperaturom tog ulja, razlikom u nagibu (npr. napumpanosti pneumatika), materijalom šipke (plastična ili metalna) i dr.