Pa, sa tima koji baš insistiraju da ne treba mejati tip/brend ulja u okviru iste norme - mislim da bih imao popriličnu raspravu.
Ljudi umeju da od neke informacije koja je blaga preporuka - načine zakon koji implicira drugačiji smisao(i to onda šire po sistemu pokvaenog telefona).
Ako neko u više intervala koristi ulje koje po njegovom mišljenju daje zadovoljavajući efekat - ne znači nužno da bi imao manje zadovoljavajući efekat ukoliko upotrebi drugo ulje iste norme. To može eventualno da se desi, ali nije pravilo - kao što i nije pravilo da će sigurno imati bolji efekat (sa drugim uljem u odnosu na prethodno).
Teoretski, mogli bi smo da razmišljamo, za slučaj da nam je baš dosadno (osim ukoliko nismo zaposleni u nekoj istraživačkoj laboratoriji), da izaberemo ulje koje nema odobrenje/approval po normi VW 504/507, a da na osnovu njegovih istaknutih fiz.-hem. osobina pretpostavimo da bi ono čak možda dalo više zadovoljavajući efekat od ulja koje ima odobrenje po 504/507 - i poprilična je verovatnoća da bi smo među gomilom ulja na tržištu našli takvo ulje.
Al` čemu to kad imamo mnogo prečih stvari u životu, a VW je ionako vrlo robusno koncipirao normu 504/507, pa ulja po toj normi mogu biti zgodna i za one motore kojima ona nije propisana.
Hint:
Da li će da mi bude bolje ako u moj TDI sipam ulje koje ima odobrenje po BMW LL-04 i MB 229.51 a ne piše mu da ima i odobrenje od VW po 504/507?
Odgovor:
Možda čak hoće, u zavisnosti od uslova eksploatacije - ako izaberem npr. Castrol Edge 0W-30,
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... cl97jk.pdf
a možda i neće, pa sam džabe razmišljao , a i bacao pare.