Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Da, jasno je naznačen Shell. Eventualno bi mogao da bude slučaj da je VW promenio dobavljača u poslednjih par godina zbog bregzita, ali je to samo pretpostavka.
Re: Motorna ulja
Imam isti auto/motor vec par godina koristim wolf 5w30 ll 504/507 trenutno na satu 390.000km nikada nikakav problem.
-
- Postovi: 244
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Motorna ulja
Pozz
Ds9, pitanje.
Danas sma pocpupao dpf, egr, sve pogasio sto se pogasit moze
Jel mogu preci na 5w40, 505.01 normu, za turbake ali bez dpfa?
Dosad sam 5w30 504/507 zbog dpfa sipao.
Mislim da ce ovo bolje stiti motor?
Hvala i LP
Sent from my M2004J19C using Tapatalk
Ds9, pitanje.
Danas sma pocpupao dpf, egr, sve pogasio sto se pogasit moze
Jel mogu preci na 5w40, 505.01 normu, za turbake ali bez dpfa?
Dosad sam 5w30 504/507 zbog dpfa sipao.
Mislim da ce ovo bolje stiti motor?
Hvala i LP
Sent from my M2004J19C using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Jel to posle cipa pocupano sve?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Zavisi od eksploatacije. Ako je to urađeno, kako kaže dragvorl, zbog čipovanja tj. da bi se vozilo teže eksploatisalo, onda je verovatno zgodnija 5W-40 gradacija. Sad, da li će to više (ili manje) prijati turbini teško može da se pretpostavi. U vrelim danima koji nas očekuju će sigurno prijati, a pitanje je da li će tako biti i na zimskim ambijentalnim temperaturamasarajevo123 je napisao: ↑19 Jul 2022, 21:57Pozz
Ds9, pitanje.
Danas sma pocpupao dpf, egr, sve pogasio sto se pogasit moze
Jel mogu preci na 5w40, 505.01 normu, za turbake ali bez dpfa?
Dosad sam 5w30 504/507 zbog dpfa sipao.
Mislim da ce ovo bolje stiti motor?
Hvala i LP
Btw, zamoliću ponove članove foruma (kao što sam to činio više puta), da ako/kada se traži odgovor - jasno naznače o kom se vozilu radi, tj. model, tip (motora/kubikaža/kW) i godište.
Jer, mislim da taj Suzuki SX4 4x4 2012 Navi 1.6 benzin 88kw ni fabrički nije imao DPF, i da mu nije ni propisano ulje po VW normama (iako bi eventualno moglo da se razmisli o upotrebi).
Re: Motorna ulja
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Valjalo bi da clan osvezi podatke o vozilu ako je vec upisao u profil. Koliko vidim Sx je prodat
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 244
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Motorna ulja
Izvinjavam se, predstavio sam audija ali nisam izmjenio profil.Ide odma.
Neko je napisao vec, 2.0 tdi cr motor iz 2011.
Tako je, povadjeno poslje cipa.Trebalo je odma al jbg.U principu nisam imao veliki problem.Upalila se CE lampica.Greska prebogata smjesa lamda sonda.
Nakon par mjerenja parametara ustanovljeno je da su dizne ok, kao i sam senzor te da dpf pravi problem.Auto je islo ok, nije trosio nista vise, nije bilo dima..nista.Samo ta lampica.
Sent from my M2004J19C using Tapatalk
Neko je napisao vec, 2.0 tdi cr motor iz 2011.
Tako je, povadjeno poslje cipa.Trebalo je odma al jbg.U principu nisam imao veliki problem.Upalila se CE lampica.Greska prebogata smjesa lamda sonda.
Nakon par mjerenja parametara ustanovljeno je da su dizne ok, kao i sam senzor te da dpf pravi problem.Auto je islo ok, nije trosio nista vise, nije bilo dima..nista.Samo ta lampica.
Sent from my M2004J19C using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Hvala (i na pitanju).
Jednostavno nemam iskustvo sa tako nečim - mogu samo da pretpostavljam.
Ne znam da li će i koliko će čipovanje da izvrši (ili neće da izvrši) veće opterećenje na razne delove tog motora. Ako bi bilo tačno da su svi ključni delovi (sa kojima motorno ulje dolazi u kontakt) identični kao i kod motora kome je propisivano ulje po 505.01 onda bi pouzdano moglo da se odgovori potvrdno. Međutim, smatra se da je norma 504/507 striktnija tj. neko bi rekao da su delovi u smislu habanja zaštićeniji.
Samo, što tako nešto može da važi samo pod određenim uslovima a pod drugima ne. U celoj toj priči su i različite gradacije.
U vezi poređenja normi - lubrizolova altka ume da bude informativna (treba uraditi refresh stranice sa normama da bi se sve prikazale).
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Čipovanjem se stvari verovatno podižu na drugačiji nivo, a zbog toga mi se čini da bi za tako nešto možda najzgodnije bilo ulje drugačije (robusnije) koncepcije. Recimo da mi prvo pada na pamet ACEA C3 ulje za one novije motore kojima bi gradacija xW-40 odgovarala, tj. Yacco Galaxie A SAE 0W40
https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-0w40-323
Sad, vrlo verovatno da bi i neka standardna 5w-40ica završila posao, kao što je npr. nisotec-ova, ali se tada postavlja pitanje koliko se ima namera da se taj motor teže eksploatiše - u odnosu na stadardnu eksploataciju (tj. da li će mu standardno ulje 5W-40 gradacije biti adekvatno ili treba nešto što je bliže sportskim namenama, kao što je pomenuta varijanta Yacco)
Jednostavno nemam iskustvo sa tako nečim - mogu samo da pretpostavljam.
Ne znam da li će i koliko će čipovanje da izvrši (ili neće da izvrši) veće opterećenje na razne delove tog motora. Ako bi bilo tačno da su svi ključni delovi (sa kojima motorno ulje dolazi u kontakt) identični kao i kod motora kome je propisivano ulje po 505.01 onda bi pouzdano moglo da se odgovori potvrdno. Međutim, smatra se da je norma 504/507 striktnija tj. neko bi rekao da su delovi u smislu habanja zaštićeniji.
Samo, što tako nešto može da važi samo pod određenim uslovima a pod drugima ne. U celoj toj priči su i različite gradacije.
U vezi poređenja normi - lubrizolova altka ume da bude informativna (treba uraditi refresh stranice sa normama da bi se sve prikazale).
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Čipovanjem se stvari verovatno podižu na drugačiji nivo, a zbog toga mi se čini da bi za tako nešto možda najzgodnije bilo ulje drugačije (robusnije) koncepcije. Recimo da mi prvo pada na pamet ACEA C3 ulje za one novije motore kojima bi gradacija xW-40 odgovarala, tj. Yacco Galaxie A SAE 0W40
https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-0w40-323
Sad, vrlo verovatno da bi i neka standardna 5w-40ica završila posao, kao što je npr. nisotec-ova, ali se tada postavlja pitanje koliko se ima namera da se taj motor teže eksploatiše - u odnosu na stadardnu eksploataciju (tj. da li će mu standardno ulje 5W-40 gradacije biti adekvatno ili treba nešto što je bliže sportskim namenama, kao što je pomenuta varijanta Yacco)
-
- Postovi: 244
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Motorna ulja
Auto se u principu koristi slicno.Ja sam 70% u gradu tako da nemam gdje aman koristiti te konje.DS9 je napisao:Hvala (i na pitanju).
Jednostavno nemam iskustvo sa tako nečim - mogu samo da pretpostavljam.
Ne znam da li će i koliko će čipovanje da izvrši (ili neće da izvrši) veće opterećenje na razne delove tog motora. Ako bi bilo tačno da su svi ključni delovi (sa kojima motorno ulje dolazi u kontakt) identični kao i kod motora kome je propisivano ulje po 505.01 onda bi pouzdano moglo da se odgovori potvrdno. Međutim, smatra se da je norma 504/507 striktnija tj. neko bi rekao da su delovi u smislu habanja zaštićeniji.
Samo, što tako nešto može da važi samo pod određenim uslovima a pod drugima ne. U celoj toj priči su i različite gradacije.
U vezi poređenja normi - lubrizolova altka ume da bude informativna (treba uraditi refresh stranice sa normama da bi se sve prikazale).
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Čipovanjem se stvari verovatno podižu na drugačiji nivo, a zbog toga mi se čini da bi za tako nešto možda najzgodnije bilo ulje drugačije (robusnije) koncepcije. Recimo da mi prvo pada na pamet ACEA C3 ulje za one novije motore kojima bi gradacija xW-40 odgovarala, tj. Yacco Galaxie A SAE 0W40
https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-0w40-323
Sad, vrlo verovatno da bi i neka standardna 5w-40ica završila posao, kao što je npr. nisotec-ova, ali se tada postavlja pitanje koliko se ima namera da se taj motor teže eksploatiše - u odnosu na stadardnu eksploataciju (tj. da li će mu standardno ulje 5W-40 gradacije biti adekvatno ili treba nešto što je bliže sportskim namenama, kao što je pomenuta varijanta Yacco)
Sarajevo je puno brda i tu mi dobro dodje malo vise momenta za lagodniju voznju, te naravno otvorena cesta, kod preticanja isl.
Sve u svemu 90% upotrebe auta je ostalo isto kao prije cipa.Ne tjera se u neke obrtaje bas cesto...
Primarno me interesovalo prije i poslje DPFa.Tj sad kad ga nema da li je 5w40 bolji izbor.
Hvala svakako.
Sent from my M2004J19C using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Pozdrav,
Ulje za Golf 5 1.9Tdi 2004, mislim da je bez pdfa.
Trebalo bi nesto tipa 5w40, 505.01 medjutim sta kaze forumski savet
Ulje za Golf 5 1.9Tdi 2004, mislim da je bez pdfa.
Trebalo bi nesto tipa 5w40, 505.01 medjutim sta kaze forumski savet
Re: Motorna ulja
Baš to.
Ja u poslednje vreme koristim Ravenol na preporuku par ljudi sa foruma. Mislim da sa njim nema greške.
Tu specifikaciju svakako ima gomila proizvođača ulja, tako da je bitno samo da se kupi kod ovlašćenog uvoznika.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Ja u poslednje vreme koristim Ravenol na preporuku par ljudi sa foruma. Mislim da sa njim nema greške.
Tu specifikaciju svakako ima gomila proizvođača ulja, tako da je bitno samo da se kupi kod ovlašćenog uvoznika.
Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Fala za savet..Vidim imaju i zvanican sajt kod nas pa je original.
1) Sta kaze forum za Nisotec? Znam da mozda nije na glasu ali ima ga ima na svakoj pumpi.
2)Rodjaci vozaci me savetuju za Shell ili Mobil. Ima li to smisla?
Inace ne prelazim mnogo godisnje, jedna Grcka i jos mozda 3-4000km.
1) Sta kaze forum za Nisotec? Znam da mozda nije na glasu ali ima ga ima na svakoj pumpi.
2)Rodjaci vozaci me savetuju za Shell ili Mobil. Ima li to smisla?
Inace ne prelazim mnogo godisnje, jedna Grcka i jos mozda 3-4000km.
- Darko
- Postovi: 9073
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Motorna ulja
Koje od shellovih ulja da sipam u 2.0 hdi 66kw (2005 god bez dpf). Na shell sajtu mi izbaci 0w30, a siguran sam da ne ide to.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Ja sipam 5w40 u Stila.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money