Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 15 Jul 2022, 09:26

Da, jasno je naznačen Shell. Eventualno bi mogao da bude slučaj da je VW promenio dobavljača u poslednjih par godina zbog bregzita, ali je to samo pretpostavka.

Marko81
Postovi: 38
Pridružio se: 08 Avg 2020, 14:55

Re: Motorna ulja

Post od Marko81 » 18 Jul 2022, 14:29

gavran je napisao:
14 Jul 2022, 19:12
Hvala puno na odgovoru. Onda cu uzeti to OEM VW LL3 0w-30. Mene je, zbog kilometraze koju motor ima iza sebe, plasilo da to ulje nije tanje od 5w-30 i da ne krene da mi trosi ulje vise nego do sada.
Imam isti auto/motor vec par godina koristim wolf 5w30 ll 504/507 trenutno na satu 390.000km nikada nikakav problem.

sarajevo123
Postovi: 244
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Motorna ulja

Post od sarajevo123 » 19 Jul 2022, 21:57

Pozz

Ds9, pitanje.

Danas sma pocpupao dpf, egr, sve pogasio sto se pogasit moze :D

Jel mogu preci na 5w40, 505.01 normu, za turbake ali bez dpfa?
Dosad sam 5w30 504/507 zbog dpfa sipao.

Mislim da ce ovo bolje stiti motor?

Hvala i LP

Sent from my M2004J19C using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23814
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 19 Jul 2022, 23:20

Jel to posle cipa pocupano sve?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 19 Jul 2022, 23:40

sarajevo123 je napisao:
19 Jul 2022, 21:57
Pozz

Ds9, pitanje.

Danas sma pocpupao dpf, egr, sve pogasio sto se pogasit moze :D

Jel mogu preci na 5w40, 505.01 normu, za turbake ali bez dpfa?
Dosad sam 5w30 504/507 zbog dpfa sipao.

Mislim da ce ovo bolje stiti motor?

Hvala i LP
Zavisi od eksploatacije. Ako je to urađeno, kako kaže dragvorl, zbog čipovanja tj. da bi se vozilo teže eksploatisalo, onda je verovatno zgodnija 5W-40 gradacija. Sad, da li će to više (ili manje) prijati turbini teško može da se pretpostavi. U vrelim danima koji nas očekuju će sigurno prijati, a pitanje je da li će tako biti i na zimskim ambijentalnim temperaturama

Btw, zamoliću ponove članove foruma (kao što sam to činio više puta), da ako/kada se traži odgovor - jasno naznače o kom se vozilu radi, tj. model, tip (motora/kubikaža/kW) i godište.

Jer, mislim da taj Suzuki SX4 4x4 2012 Navi 1.6 benzin 88kw ni fabrički nije imao DPF, i da mu nije ni propisano ulje po VW normama (iako bi eventualno moglo da se razmisli o upotrebi). :forumas:

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45833
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Motorna ulja

Post od Geza » 20 Jul 2022, 00:44

@DS9
Audi A3
2.0 tdi
125kw 170ks
Quattro
2011g
viewtopic.php?f=2&t=7055
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23814
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 20 Jul 2022, 00:51

Valjalo bi da clan osvezi podatke o vozilu ako je vec upisao u profil. Koliko vidim Sx je prodat
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

sarajevo123
Postovi: 244
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Motorna ulja

Post od sarajevo123 » 20 Jul 2022, 01:22

Izvinjavam se, predstavio sam audija ali nisam izmjenio profil.Ide odma.

Neko je napisao vec, 2.0 tdi cr motor iz 2011.


Tako je, povadjeno poslje cipa.Trebalo je odma al jbg.U principu nisam imao veliki problem.Upalila se CE lampica.Greska prebogata smjesa lamda sonda.
Nakon par mjerenja parametara ustanovljeno je da su dizne ok, kao i sam senzor te da dpf pravi problem.Auto je islo ok, nije trosio nista vise, nije bilo dima..nista.Samo ta lampica.

Sent from my M2004J19C using Tapatalk

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 20 Jul 2022, 14:04

Hvala (i na pitanju).

Jednostavno nemam iskustvo sa tako nečim - mogu samo da pretpostavljam.

Ne znam da li će i koliko će čipovanje da izvrši (ili neće da izvrši) veće opterećenje na razne delove tog motora. Ako bi bilo tačno da su svi ključni delovi (sa kojima motorno ulje dolazi u kontakt) identični kao i kod motora kome je propisivano ulje po 505.01 onda bi pouzdano moglo da se odgovori potvrdno. Međutim, smatra se da je norma 504/507 striktnija tj. neko bi rekao da su delovi u smislu habanja zaštićeniji.

Samo, što tako nešto može da važi samo pod određenim uslovima a pod drugima ne. U celoj toj priči su i različite gradacije.

U vezi poređenja normi - lubrizolova altka ume da bude informativna (treba uraditi refresh stranice sa normama da bi se sve prikazale).
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Čipovanjem se stvari verovatno podižu na drugačiji nivo, a zbog toga mi se čini da bi za tako nešto možda najzgodnije bilo ulje drugačije (robusnije) koncepcije. Recimo da mi prvo pada na pamet ACEA C3 ulje za one novije motore kojima bi gradacija xW-40 odgovarala, tj. Yacco Galaxie A SAE 0W40
https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-0w40-323

Sad, vrlo verovatno da bi i neka standardna 5w-40ica završila posao, kao što je npr. nisotec-ova, ali se tada postavlja pitanje koliko se ima namera da se taj motor teže eksploatiše - u odnosu na stadardnu eksploataciju (tj. da li će mu standardno ulje 5W-40 gradacije biti adekvatno ili treba nešto što je bliže sportskim namenama, kao što je pomenuta varijanta Yacco)

sarajevo123
Postovi: 244
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Motorna ulja

Post od sarajevo123 » 20 Jul 2022, 14:28

DS9 je napisao:Hvala (i na pitanju).

Jednostavno nemam iskustvo sa tako nečim - mogu samo da pretpostavljam.

Ne znam da li će i koliko će čipovanje da izvrši (ili neće da izvrši) veće opterećenje na razne delove tog motora. Ako bi bilo tačno da su svi ključni delovi (sa kojima motorno ulje dolazi u kontakt) identični kao i kod motora kome je propisivano ulje po 505.01 onda bi pouzdano moglo da se odgovori potvrdno. Međutim, smatra se da je norma 504/507 striktnija tj. neko bi rekao da su delovi u smislu habanja zaštićeniji.

Samo, što tako nešto može da važi samo pod određenim uslovima a pod drugima ne. U celoj toj priči su i različite gradacije.

U vezi poređenja normi - lubrizolova altka ume da bude informativna (treba uraditi refresh stranice sa normama da bi se sve prikazale).
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Čipovanjem se stvari verovatno podižu na drugačiji nivo, a zbog toga mi se čini da bi za tako nešto možda najzgodnije bilo ulje drugačije (robusnije) koncepcije. Recimo da mi prvo pada na pamet ACEA C3 ulje za one novije motore kojima bi gradacija xW-40 odgovarala, tj. Yacco Galaxie A SAE 0W40
https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-0w40-323

Sad, vrlo verovatno da bi i neka standardna 5w-40ica završila posao, kao što je npr. nisotec-ova, ali se tada postavlja pitanje koliko se ima namera da se taj motor teže eksploatiše - u odnosu na stadardnu eksploataciju (tj. da li će mu standardno ulje 5W-40 gradacije biti adekvatno ili treba nešto što je bliže sportskim namenama, kao što je pomenuta varijanta Yacco)
Auto se u principu koristi slicno.Ja sam 70% u gradu tako da nemam gdje aman koristiti te konje.
Sarajevo je puno brda i tu mi dobro dodje malo vise momenta za lagodniju voznju, te naravno otvorena cesta, kod preticanja isl.

Sve u svemu 90% upotrebe auta je ostalo isto kao prije cipa.Ne tjera se u neke obrtaje bas cesto...

Primarno me interesovalo prije i poslje DPFa.Tj sad kad ga nema da li je 5w40 bolji izbor.

Hvala svakako.

Sent from my M2004J19C using Tapatalk


Korisnikov avatar
friend
Postovi: 103
Pridružio se: 28 Feb 2016, 17:49

Re: Motorna ulja

Post od friend » 20 Jul 2022, 15:51

Pozdrav,

Ulje za Golf 5 1.9Tdi 2004, mislim da je bez pdfa.

Trebalo bi nesto tipa 5w40, 505.01 medjutim sta kaze forumski savet :)

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Motorna ulja

Post od Markoni » 20 Jul 2022, 16:17

Baš to. :)
Ja u poslednje vreme koristim Ravenol na preporuku par ljudi sa foruma. Mislim da sa njim nema greške.
Tu specifikaciju svakako ima gomila proizvođača ulja, tako da je bitno samo da se kupi kod ovlašćenog uvoznika.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk




Korisnikov avatar
friend
Postovi: 103
Pridružio se: 28 Feb 2016, 17:49

Re: Motorna ulja

Post od friend » 20 Jul 2022, 17:09

Fala za savet..Vidim imaju i zvanican sajt kod nas pa je original.

1) Sta kaze forum za Nisotec? Znam da mozda nije na glasu ali ima ga ima na svakoj pumpi.

2)Rodjaci vozaci me savetuju za Shell ili Mobil. Ima li to smisla?

Inace ne prelazim mnogo godisnje, jedna Grcka i jos mozda 3-4000km.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9073
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Motorna ulja

Post od Darko » 20 Jul 2022, 17:49

Koje od shellovih ulja da sipam u 2.0 hdi 66kw (2005 god bez dpf). Na shell sajtu mi izbaci 0w30, a siguran sam da ne ide to.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23814
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 20 Jul 2022, 19:28

Ja sipam 5w40 u Stila.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori