Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 20 Jun 2020, 14:04

Odlicna paralela sa fudbalom, to sto su neupuceni ih ne sprecava nimalo da budu vrlo glasni i nabedjeni u svoje misljenje :D

Ljudi nece da skapiraju da nije ni svaki mobil, motul, castrol isti, vec da se prave u razlicitim kvalitetima, specifikacijama itd.
Vec je fazon ulje x vrh, nema dalje, sve ostalo sranje :)
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza » 20 Jun 2020, 14:22

A ko im daje sve te precizne specifikacije, gde birate bolja ulja unutar sertifikovanog standarda? Sami sebi, ili neka nezavisna etalonska komisija?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 23 Jun 2020, 11:14

Nisam siguran na šta tj. koga se misli "Ko im daje...?"

Ako se misli ko daje proizvođačima maziva - norme tipa ACEA, API, ILSAC su poznate (neke od njih su komercijalno dostupne, a u neke se može imati slobodan uvid, što je npr. slučaj sa ACEA normama), kao i proizvođačke (koje su po pravilu komercijalne, s tim što proizvođači maziva naravno da ih imaju tj. kupuju).


U vezi pitanja "gde birate bolja ulja..." - mislim da je zgodnije pitanje "gde (tj. kako) birate pogodnija ulja"

Može se reći - sami sebi (unutar sertifikovanog standarda, odnosno navoda koje je proizvođač sklopa/motora istakao u tehničkoj dokumentaciji)!

Evo zašto:

Norme za određeni sklop/motor, mogu biti (tj. po pravilu jesu) po određenim parametrima relativno široke (tj. širok je raspon određenog standardnog parametra).

Na primer - svi mi ovde pominjemo viskozitet (odnosno kinematičku viskoznost), i ona je za određenu gradaciju sasvim standardizovana od strane tela koje se naziva SAE, koja je propisala (tj. objavila/standardizovala) šta znači tj. koliku kinematičku viskoznost ima ulje koje je gradacije 40. Na donjoj tabeli lako vidimo da gradacija 40 podrazumeva kinematički viskozitet na 100 C koji može imati najmanju vrednost 12.5 mm2/s, a najveću 16 mm2/s.

To je vrlo širok raspon - pa ako pogledamo specifikacije pojedinih ulja koja su gradacije xW-40, videćemo da među njima ima raznih, tj. neka imaju (na 100 C) pomenutu vrednost kinematičke viskoznosti npr. 12.9 mm2/s, a neke npr. 14.8 mm2/s.

Ako kojim slučajem dva ulja zadovoljavaju istu proizvođačku (ili npr. ACEA) normu, ili npr. (Renault-ovu) RN 0700, pri čemu jedna xW-40ica ima vrednost npr. 13 mm2/s, a druga npr. 14.5 mm2/s - onda bi neko (kada/ako bira sam sebi) mogao da rezonuje da će mu, sa obzirom da je možda skloniji oštrijoj vožnji, biti zgodnija druga 40ica u odnosu na prvu, dok bi neko drugi koji nije sklon oštrijoj vožnji pri čemu npr. najčešće voza kraće gradske vožnje - mogao da rezonuje da mu je zgodnija prva 40ica u odnosu na drugu.

Sad, npr. pomenuta norma RN 0700, onako kako je Renault koncipirao, podrazumeva ulja koja osim što zadovoljavaju (tj. trebaju da zadovolje) određene propisane testove (sastava i habanja) - mogu biti u čak dve različite gradacije tj. mogu biti i 5W-40 i 5W-30.

Na tabeli vidimo da je najmanja vrednost (na 100 C) za 30ice 9.3 mm2/s, pa je vrlo logičan zaključak da će ulje koje na 100 C ima kinematičku viskoznost npr. 10 mm2/s davati drugačiji efekat od ulja koja imaju npr. 14 mm2/s.

Ipak - standardizovanje maziva nije uniformno (a tek ono nije bilo pre više decenija). Različite organizacije koje se time bave imaju donekle različite principe. Evropska ACEA ne čini sasvim u dlaku isto što i američki API ili američko-japanski ILSAC.

Više puta sam naglašavao da bi (idealno) bilo zgodnije kada bi ulja bila standardizovana po npr, (preciznom) sastavu - kao što je to slučaj kod npr. lekova ili hrane...


Slika


Inače, ovo gore sam napisao čisto kao uvod - pa da vidimo Nidžo šta je tačno pitanje.

Jedna od najdiskutabilnijih stvari u ovoj priči je nešto što sam gore napisao na početku tj. "navod koje je proizvođač sklopa/motora istakao u tehničkoj dokumentaciji".

Jer, pomenuti navodi umeju tako da budu napisani da otvore više pitanja, naravno za onog ko o tome razmišlja. Koga to ne interesuje, pročita ono što mu je jasno pa iz toga izvede zaključak, a preskoči ono što misli da nije važno, ili na kraju krajeva, prepusti celu stvar onome u koga ima poverenja.

Sad, Faust je hteo znanje, pa je đav`lu prodao dušu, tj. ovaj mu je uzeo.

Korisnikov avatar
GJSenna
Postovi: 512
Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
Lokacija: Sweden

Re: Motorna ulja

Post od GJSenna » 06 Jul 2020, 07:57

@DS9
Da li znate o cemu se radi kada neko kaze da je ovo ili ono ulje dobro za DPF?
Pre nekoliko dana sam zamenio ulje na Volvou 1.6hdi 114ks iz PSA. Kupio sam Castrol EDGE 5w-30LL iz razloga sto su mi rekli da se Mobil 1 ESP LV 0w-30 vise nece proizvoditi...

Da li imate iskustva sa ovim uljima? I ko ih proizvodi? https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... 2000035827
Mnogi u Svedskoj tvrde da je ovo ulje pravi otpad.
Slika

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 08 Jul 2020, 02:15

Hvala na pitanju.

Da bude jasno - lično iskustvo imam sa vrlo ograničenim brojem ulja, mogu se nabrojati na prstima ruke.

Ono što pišem je dakle rezultat ograničenog praktičnog iskustva, zatim hobističkog uvida u literaturu koja se bavi mašinskim mazivima, uvida u objavljene laboratoriske analize do kojih se može doći na internetu, i specifičnog laboratorijskog iskustva iz oblasti koje nemaju veze mašinstvom.

Ako pričamo o izboru ulja za 1,6 HDi sa FAP/DPF (u Švedskoj) - striktno tumačeno (po PSA dokumentaciji) navedeni Castrol Edge LL 5W-30 nema odgovarajuća odobrenja od PSA (dakle za norme PSA B71 2290 i PSA B71 2312, a što su ulja koja PSA favorizuje za upotrebu u PSA motorima na teritoriji cele Evrope, uključujući i Švedsku, kao i npr. Srbiju, BiH, Grčku...i ostale evropske države).

To se može videti iz castrolovog tehničkog lista za to ulje
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... BK36LM.pdf

Dakle to je prilično kvalitetno ulje, koncipirano po ACEA C3 normi, odnosno vidi se da se ne pominju PSA norme .

Ako treba da se koristi ulje koje Castrol proizvodi (baš) za PSA motore, prema donjem dokumentu (na strani 15. 16. i 17.) odgovarajuća su sledeća ulja
https://www.castrol.com/content/dam/cas ... nge-UK.pdf

Castrol Magnatec 5W-30 C2
Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C2
Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 C2
Castrol GTX Ultraclean 5W-30 C2


Ako pogledamo specifikaciju Mobil1 LV ESP 5W-30, možemo videti da se ni tu ne pominju PSA specifikacije, ali je jasno (i odgovarajuće) da je ono namenjeno i za PSA HDI, sa obzirom da poseduje odobrenje po Volvo specifikaciji VOLVO 95200377, kao i zato što se preporučuje za FORD WSS-M2C920A.

https://www.mobil.com/en-PL/passenger-v ... sp-lv-0w30

Stvar je u osnovi prilično zamršena - jer su PSA i FORD zajednički razvijali HDI motore, i pri svemu tome imaju različit pristup u izboru ulja za isti motor, a stvar ume dodatno da se komplikuje kada taj motor ide u Volvo, koji propisuje svoje norme, tj. ne preuzima ono što PSA preporučuje (uglavnom prihvata fordovski pristup).

Međutim (da ne širim previše priču) i PSA i Ford i Volvo tom motoru propisuju ulja koja su prilično tanka na radnoj temperaturi, tj. imaju oko 10 mm2/s na 100 C, dok u slučaju Castrol 5W-30 LL vidimo da je ta vrednost 11.6 mm2/s tj. to ulje je prilično deblje/"gušće" na radnoj temperaturi motora od Mobil1 LV ESP 5W-30 i od svih ostalih ulja Magnatec Serije koje sam gore pobrojao da su odgovarajuća za HDI.

Odgovor na pitanje Da li znate o cemu se radi kada neko kaze da je ovo ili ono ulje dobro za DPF? je - znam (a to znaju i svi ostali koji redovno učestvuju svojim komentarima u ovoj temi).

Radi se o tome što motor pri svom radu sagoreva i deo motornog ulja, a motorno ulje sadrži materije koje se ne mogu sagoreti nego se nakupljaju u DPF kao nesagoreli ostatak. Te materije su po pravilu jedinjenja sumpora i fosfora. Motorna ulja za starije motore odnosno one koji nemaju DPF mogu sadržati u većoj količini te materije, dok ulja koja su namenjena za motore sa DPF filterom moraju sadržati manje tih materija, i ta ulja često (ali ne uvek, i kod baš svakog proizvođača) nazivaju Low SAPS ulja.

Low SAPS ulja zadovoljavaju isključivo neki ACEA C normu, dok ulja sa više pomenutih materija zadovoljavaju neku od ACEA A/B normi. I jedna i druga mogu biti tanja ili deblja, tj. tečljivija ili manje tečljiva, odnosno manje viskozna i viskoznija, tj. "ređa" ili "gušća", respektivno

Kao što možete da vidite - sva ulja koja smo pomenuli su Low SAPS ulja, dakle odgovarajuća za motore sa DPF - međutim ona se razlikuju po viskozitetu, tj. neka su deblja/"gušća" kao što je to slučaj sa LL varijantom Castrola, dok su ova namenjena za PSA tanja/"ređa" (a to je slučaj i sa mobilovom varijantom).

Ovo poslednje je iz razloga jer tanja ulja daju veći nivo uštede goriva pod određenim uslovima, a deblja ulja mogu davati veći nivo zaštite motora pod određenim uslovima. PSA (kao i Ford i Volvo npr.) je smatrala da su njeni dizelski motor adekvatno zaštićeni i sa tanjim uljima, dok uglavnom nemački proizvođači (kao i npr. Renault) su smatrali da je tako sa debljim uljima. Suština je da su i jedni i drugi u pravu kada motor radi pod nekakvim uslovima, i da ne moraju biti u pravu ako motor radi pod nekakvim drugačijim uslovima. Naravno, najnoviji motori zahtevaju sve tanja ulja, jer su im tolerancije sve niže, i shodno tome se propisuju sve novije norme za ulje.

Pa, kao što možete da vidite - određeno ulje je kompromis suprotstavljenih zahteva

Ovo Biltema ulje čiji ste link dali je odgovarajuće ulje po viskozitetu, tj. tanje, ali po hemijskom sastavu nije Low SAPS, tj. zadovoljava ACEA A5/B5 normu (koja je osnova pomenute fordovske norme) a ne neku ACEA C normu.

Ford (a i Volvo) je tako propisao norme za mnoge svoje dizele sa FAP da ne zahteva Low SAPS ulja - i u tome se bitno razlikuje od PSA koja za iste motore zahteva isto tako tanko ulje ali Low SAPS. Pri tome se radi o istim motorima, samo što su fordovi proizvedeni u fordovim fabrikama u UK, dok PSA-ovi u fabrikama u Francuskoj.

Malo komplikovano, a`?

Pa, tako su ti proizvođači propisivali norme za ulje.

Iz cele priče možete da zaključite da taj Castrol koji ste uzeli nije sasvim odgovarajući - međutim, čitajte dalje da bi ste saznali zašto može da bude više odgovarajući nego ulja sa PSA Ford ili Volvo normama.

Naime, prilikom regeneracije DPF-a, ukoliko se ona često dešava u toku vožnje a ne završava se kompletno - može doći do značajnijeg razređivanja ulja gorivom. Zbog toga će deblje ulje (kao što je taj Castrol LL koji ste uzeli) još uvek imati dovoljan viskozitet čak i ako je donekle razređeno pa će moći da adekvatno izvrši funkcije motornog lubrikanta, dok bi tanje ulje bilo previše razređeno što bi uslovilo povećano habanje motora. Ovako nešto je koonstatovano u laboratorijskim analizama kod HDI motora, s tim što se radi o pojedinačnim slučajevima.


Najkonkretnije - to Biltena ulje bih izbegao jer se radi o brendu proizvođača rezervnih delova, pa ulje za njih radi neka druga kompanija (Lično, ne bih za to ulje baš rekao da je otpad, ali se ne bih ni protivio mnogo takvoj konstatciji. Dovoljno bi mi bilo da bih ga lično izbegao, i to savetovao i npr. svojim prijateljima. Ima toliko proizvođača maziva, čija su ulja jasno opisana specifikacijom, a ovom se ne može ući u trag).

Kada ste već uzeli pomenuti kastrol računajte da bi mogao da se pokaže sasvim adekvatnim za vaš HDI, s tim što bi bilo zgodnije da se radi o nekom tanjem ulju jer je za Švedsku povoljnije ulje koje je tanje, zbog nižih prosečnih temperatura.

Mobilovo ulje koje ima odobrenje po PSA B71 2290 i koje se kao takvo sasvim kvalifikuje i zvanično za HDI koji traži tu normu je Mobil1 ESP 5W-30, pa bih na vašem mestu između ostalih potražio to.
Mobil1 ESP 5W-30 https://www.mobil.com/sv-SE/Passenger-V ... 1-ESP-5W30
Ono je za razliku od vecine ostalih ACEA C2 ulja koja smo pomenuli, među debljim, tj. sličnog viskoziteta kao Castrol LL koji ste uzeli (s tim što ima veći udeo sintetskog baznog ulja, tj. neko bi rekao da je nešto kvalitetnije).

Nadam se da sam bio jasan.

Inače, čije (mislim od kojih kompanija) pumpe su Vam dostupne u blizini?
Koje je godište taj Volvo tj. motor (da bih saznao kodnu oznaku tog motora, radi provere šta tačno stoji u PSA preporuci za ulje, jer pojedini noviji DV6 tj. 1,6 HDI motori zahtevaju isključivo ulja po normi PSA B71 2312, a onda to donekle menja priču)? Bilo bi dobro navesti punu oznaku vozila kako bi se proverilo i šta Volvo dokumentacija kaže o tome.

Hvala.

Korisnikov avatar
GJSenna
Postovi: 512
Pridružio se: 18 Nov 2013, 19:20
Garaža: Volvo S60 II, Audi A3 1.8T, bicikl...
Lokacija: Sweden

Re: Motorna ulja

Post od GJSenna » 08 Jul 2020, 10:31

Pozdrav i puno Vam hvala na ovakvom odgovoru.
Vidim da ovde ima znanja i sve pohvale Forumasima. ;) Ja sam od one vrste ljudi koja prvo kupi, a posle pita da li je to dobro.

Sto se tice same regeneracije ona se desavala cesto ali samo u pocetku pre nekih 6god. inace, Volvo 2011/12god. Motor je D4162T. To se osetilo po vibriranju, vecim obrtajima na leru i cudnom mirisu iz auspuha. Danas toga vise nema, ali obavezno moram da napomenem da auto koristim svakodnevno do posla i nazad (nekih 120km na otvorenom) i da je parkiran u toploj garazi tako da nema onih hladnih zimskih startova… Retko se koristi po gradu.

Gde najvise tocim (ST1, Shell, OKQ8, Preem), to je vec razlicito ali najvise na ST1 ili Preem. (Preemraff rafinerija, gde trenutno i radim pa imam karticu i popust ali nemam dodirnih tacaka sa uljima) :D Oni preporucuju ovo ulje: Havoline Energy MS SAE 5W-30

Sto se Magnatec ulja tice, nekim cudom je motor trosio ulje oko 0,5l na 10oookm onda sam po preporuci Mobilovih operatera (gde sam radio nesto kratko u samom skladistu) presao na Mobil ESP kao lajiku, oni su mi tada rekli, (dobro se secam) da je to ulje najbolje koje trenutno postoji na trzistu. OK, kupio sam i naravno, potrosnja se smanila na 1dl na 15k i tako sam nastavio sve do sadasnjih 260oookm na satu.
Za Biltemina ulja sam postavio pitanje jer vidim ljudi masovno kupuju i kao da nikog nije briga. Pre neki dan sam video coveka kako nosi oko 6lit ulja i ulazi u BMW X6. Kolega na poslu vozi Volvo S80, takodje kupuje biltemina ulja ali da Vas ne gnjavim kao i ostale sve je zamrseno…
Mislim da njihova ulja dolaze iz norveskog Statoil-a, danas Equinor ASA.
Slika

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 08 Jul 2020, 15:46

Hvala vrlo na ovim informacijama.
Dakle radi se o DV6C kodnoj oznaci motora po PSA nomenklaturi, a to znači da su mu (po PSA servisnoj dokumentaciji) dopuštena ulja po normi PSA B71 2290 i PSA B71 2312, odnosno preporučena (od strane PSA) totalova ulja Quartz Ineo ECS 5W-30 i Quartz Ineo First 0W-30, respektivno.

Sve što mogu da kažem u smislu konkretnog izbora tj. Castrol LL 5W-30 za konkretne uslove eksploatacije tj. svakodnevnu vožnju po autoputu u nekih dvaput po 60 km dnevno - je to da mislim da će mu to ulje zbog nešto višeg viskoziteta čak i eventualno više odgovarati nego ulja kakava su po navedenim PSA normama (kao i fordovskim i Volvo normama) jer se konkrentna vožnja odvija u višim obrtajima a to doprinosi većoj potrošnji ulja (u proseku) što sa svoje strane favorizuje upotrebu viskoznijeg/debljeg/"gušćeg" ulja.

Eventualno bi moglo da se računa da bi sa tanjim uljem bilo u ovakvom slučaju značajnije uštede goriva (na godišnjem nivou), ali se eventualno može smatrati i da bvi to moglo da se potre sa potrebom za značajnijim servisnim intervencijama u samom motoru.

Najjednostavnije rečeno - ovo bi mogao da bude jedan od relativno ređih primera gde ne strikno preporučeno ulje može eventualno biti i zgodniji izbor od preporučenog. Ako bi slučaj bio da se taj auto vozi u Švedskoj npr. dnevno dvaput po 5 km, priča bi bila sasvim obrnuta jer bi onda to sasvim favorizovalo upotrebu tanjeg ulja (što ipak ne mora da znači i da bi upotreba nešto viskoznijeg ulja bila prevelika greška, sa naglaskom na nešto viskoznijeg...).

U vezi Bilem-inih ulja, ako ga radi Statooil mislim da ne bih baš sumnjao u njega, s tim što koliko je meni poznato norveški Statoil je pre koju godinu kupljen/asimilovan od strane nemačkog Fuchs-a (proizvodnja je verovatno ostala na sličnom nivou), a u tom slučaju, bar po renomiranosti Fuchs-a ne bih se uopšte bojao za kvalitet.

Ipak, jedna je stvar kada proizvođač maziva da specifikaciju svog proizvoda, pogotovo ako to ulje ima i odobrenje od strane proizvođača po određenoj normi - bez obzira što čak i tom slučaju sitna slova specifikacije kažu da ona može varirati, u odnosu na to kada veliki proizvođač maziva sipa generički blendirano ulje za velikog distributera rezervnih delova. To ulje neće upropastiti motor, vrlo verovatno da će korektno odraditi svoje funkcije, a pitanje je da li nam razlika u ceni kupuje psihički mir. Ovo mi je vrlo teško da komentarišem odavde, sa aspekta nekog ko o tome ima formirane stavove na osnovu toga kako se stvari dešavaju u Srbiji, osim toga nemam ni konkretne podatke - pa sve što mogu da kažem je da sam lično uvek sklon da biram proizvod sa što detaljnijim opisom od proizvođača, a to u ovom slučaju znači ulje od renomiranih proizvođača maziva.

Pokušao sam da vidim šta od konkretnih ulja nude STI, OKQ8 ili Preem, ali sam uspeo da vidim samo od OKQ8. Stavili su pogrešnu specifikaciju od 10W-40ice za svoje ulje u 0W-30 gradaciji, a za varijantu koja bi Vama odgovarala po ACEA C2 normi su umesto tehničke specifikacije stavili bezbednosni list tj. MSDS.

U takvom slučaju nam ostaje Shell - a u varijanti koja je preporučena za HDI to bi bilo ulje Shell Helix Ultra Professional AP-L 5W-30 tj. ovo:
http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _5W-30.pdf

Za nijansu još tanje ulje je istovetnog naziva, ali u gradaciji 0W-30. samo je pitanje da li se može naći, jer je pitanje da li veliki Shell tim uljem pokriva i npr. švedsko tržište.

Prilično slično mobil1 ESP 5W-30 varijanti, što se koncepcije tiče, i vrlo verovatno egzemplarnog kvaliteta koji je u nivou najboljih shellovih serijskih ulja bi bilo Shell Helix Ultra ECT C2/C3 5W-30, i kao što se vidi i ono je po normama najsličnije Castrol varijanti koju imate u motoru, s tim što bar na papiru je možda donekle kvalitetnije, tj. verovatno ima veći udeo sintetskih komponenti. Ono je čak i viskoznije tj. na granici gradacije 30 i 40, ali to možda može da bude zgodno za vaš stil vožnje tj. eksploatacije tog motora.

http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _0W-30.pdf

Pa, kao što se može videti iz cele priče - suština je da birate ulja koja po viskozitetu na 100 C imaju 10-12 mm2/s, a da li će imati sniženu količinu materija koja se nakupljaju u DPF zavisi od toga da li ćete se držati onog što Ford navodi ili onog što PSA navodi.
Takođe, sa uljima čiji je kinematički viskozitet bliže 10 mm2/s imaćete nešto manju potrošnju goriva (do kojih oko 3%), ali bi ste mogli da imati eventualno i veću potrošnju ulja i eventualno manju marginu u zaštiti motora, što je opet sve diskutabilno, jer samo merenja (i lab analize) mogu da daju pravi odgovor na to.

Kao što rekoh, izbor ulja je kompromis suprotstavljenih zahteva i to se na ovom primeru dobro vidi. Ipak, suština priče je da će taj motor biti dobro podmazan za bilo kojom varijantom koju smo pomenuli, samo što će idealni kompromis biti pomeren u jednom ili drugom pravcu u zavisnosti da li nam je priritet ušteda goriva ili eventualno dugotrajnost motora.

Za nekog ko bi taj motor želeo da takvom eksploatacijom maksimalno očuva npr. sledećih 15 godina vrlo verovatno bi izabrao da koristi deblje ulje, dfok bi neko ko će ga prodati npr. posle 5 godina izabrao uštedu goriva tj. tanje ulje.


Međutim, opet ni tako postavljena priča nije jednostavna za odlučivanje. Jer, tanja tj. tečljivija ulja po pravilu dugoročnije održavaju turbinu ispravnom...

Kojem se carstvu privoleti - moraćete sami da odlučite.

Usput, potrošnja ulja za takve uslove eksploatacije bila ona 0,5 L na 10,000, 0,1 L na 15000 km (sa mobil1 esp), ili 1 L na 15,000 sa nekim drugim uljem - je praktično zanemariva.

U sva tri slučaja je to niska potrošnja ulja, s tim što bih bio sasvim skeptičan da je izmereno da motor troši samo 1 dL tj. 0,1 L na 15,000 km jer je to manje od greške merenja koju čovek bez najpreciznijih mernih instrumenata može da premeri potrošnju motornog ulja. Mislim da i fordovi motori imaju itentične merače kao isti PSA motori, a merenje sa njima ume da bude vrlo diskutabilno ako pričamo o tome da li je nivo u karteru smižen za 0,1 ili npr. 0,3 L (tj 1 dL ili 3 dL, respektivno)

Kako tj. koliko god (da je potrošnja ulja) taj motor je očigledno u sjajnom stanju i vrlo verovatno bi takav mogao da bude još koju stotinu hiljada km.

Srećno :masem:

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado » 10 Jul 2020, 11:10

Koje ulje u Fiat Stilo 1.9 JTD 2005 116ks sem Selenia WR 5w40 ?

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 10 Jul 2020, 15:51

Ako se traži istovetno koncipirano - bilo koje ulje iz gradacije 5W-40 po normi ACEA A3/B4.

Meni prvo pada na pamet Galax Racing 5W-40, Optima Magnum 5W-40, INA Milenium 5W-40... i još pun konac.!. sličnih ulja raznih drugih proizvođača maziva.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva » 10 Jul 2020, 15:56

Majstori ne vole Modrica ulja, kazu to je za Golf 2, nikako za savremene motore.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 10 Jul 2020, 16:04

Majstori jedu ono sto nije za jelo :D



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado » 10 Jul 2020, 19:50

Zato sto su navikli na ono sto znaju i ne menjaju navike. Kad vide Nisotec odma sto si tu kupio? Kao da ce da pojede motor. Inace gledam Total Quartz 9000 5w40 i isto takvo samo ima Energy u nazivu i ne vidim razliku neku izmedju ta dva ulja.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 10 Jul 2020, 19:52

Nestado je napisao:
10 Jul 2020, 11:10
Koje ulje u Fiat Stilo 1.9 JTD 2005 116ks sem Selenia WR 5w40 ?
Ja sipam Shell Helix 5w40, preko grane me izaslo oko 600 din litra ako se ne varam.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado » 10 Jul 2020, 19:54

Nemamo to ovde da kupimo, a gledamo nesto jeftinije od Selenije. Preskupa je a nista nije posebno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 10 Jul 2020, 19:58

Imas za taj motor svasta, Total, Elf, domaca...bitno je samo da menjas na vreme, 15 godina star motor,bitno je samo da ne bude cumur u njemu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori