Nisi jedini radim 5,6 malih servisa godišnje i preko 10 godina nisam sipao ni kap castrola...DS9 je napisao: ↑06 Okt 2021, 22:16Hvala ti za info
Ipak, tako nešto me ne bi sprečilo da upotrebim Castrol ako bih smatrao da mi je ono najodgovarajuće.
Doduše, čisto lično, ja sam verovatno poslednji na planeti koji bi izabrao neko castrolovo ulje pored tolike druge ponude, al to je samo moja lična priča i uglavnom nema veze sa kvalitetom ulja koji se blendira.
Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Re: Motorna ulja
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Osim što uvezu i prodaju 100 tona samo jednom kupcu godišnje
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Zar Castrol ne proizvodi BP, a Trigema je distributer Texaco? Ako nisu dodali i Castrol mada ne vidim na sajtu
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Inače u skodi već duže vreme sipaju shell umesto castrola, tako da nisam siguran kome ode tih 100 tona ulja koje trigema uopšte neuvozi
Re: Motorna ulja
https://www.castrol.com/sr_rs/serbia/ho ... ct-us.html
Distributer maziva za automotive
SEC LUBES d.o.o. BEOGRAD
TOŠIN BUNAR 274a
11070 Novi Beograd
Republika Srbija
castrol.beograd@castrol-seclubes.com
Tel: 00381 11 22 83 018
Distributer industrijskih maziva
ABC Maziva d.o.o
Ul. Milutina Milankovića 23
11070 Novi Beograd
Tel. +381 11 7111 600
+381 11 7112 306
Fax.+381 11 7111 534
e-mail: office@abcmaziva.com
Distributer maziva za automotive
SEC LUBES d.o.o. BEOGRAD
TOŠIN BUNAR 274a
11070 Novi Beograd
Republika Srbija
castrol.beograd@castrol-seclubes.com
Tel: 00381 11 22 83 018
Distributer industrijskih maziva
ABC Maziva d.o.o
Ul. Milutina Milankovića 23
11070 Novi Beograd
Tel. +381 11 7111 600
+381 11 7112 306
Fax.+381 11 7111 534
e-mail: office@abcmaziva.com
-
- Postovi: 242
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Motorna ulja
A3 2011, 2.0 tdi cr
Majstor mi stavio ulje 5w40 castrol sa 505.01 oznakom.Sintetika je.
Na netu citam to je ulje za PD motore.
Za mog treba 507.
Jel moze izgurat 6-7 hiljada do proljeca ili da mjenjam odma.? Da mi dpf ne zajebe.
I btw,kakvi su filteri magneti mareli?
Lp
Majstor mi stavio ulje 5w40 castrol sa 505.01 oznakom.Sintetika je.
Na netu citam to je ulje za PD motore.
Za mog treba 507.
Jel moze izgurat 6-7 hiljada do proljeca ili da mjenjam odma.? Da mi dpf ne zajebe.
I btw,kakvi su filteri magneti mareli?
Lp
Re: Motorna ulja
Neće ono da zajebe DPF nego DPF njega. Razgradiće ga gorivo koje se naliva pri regeneraciji DPFa, a koje prodre do ulja. Da se ja pitam zamenio bih ga odmah o trošku tog mehaničara koji je sipao 505.01.
Re: Motorna ulja
Naravno - trebalo je da ide ulje po VW 504/507, striktno tumačeno.
Međutim, za praksu, ovde postoji zvrčka!
Prvo, ulja po 505.01 su u gradaciji 5W-40, dok su po 504/507 u gradaciji 5W-30, dakle potonja su tečljivija tj. tanja.
Ono što se prenebregava je to da su SAPS vrednosti kod ulja koja imaju odobrenje po 505.01 na sličnom nivou kao kod ulja po 504/507 tj. da su mid SAPS odnosno zadovoljavaju ACEA C3.
Suštinski to znači da nema baš opasnosti po DPF - a ako bi smo razmatrali značajnije razređenje gorivom, onda lako može da ispadne da je manji rizik sa 5W-40 varijantom.
Ovo je naravno tumačenje koje uzima u obzir samo nivo SAPS i gradacije. Sasvim je druga priča šta sve još podrazumeva poređenje ulja koja imaju odobrenja po 504/507 u odnosu na 505.01.
Usput, Castrol ima više varijanti 505.01 ulja, od kojih neka istovremeno zadovoljavaju i npr. MB 229.51, što bi bila dodatna priča.
Servis nije bio dosledan (osim u slučaju da taj motor fabrički nema DPF) ali rezultat toga nužno ne mora biti posebno problematičan.
Dole je slika/screenshot koji se dobija kada se upotrebi lubrizolova alatka (link dole) za relativno poređenje različitih normi. Sa desne trane je tabela koja pokazuje definisane (a negde i nedefinisane, što je slučaj sa varijantama 504/507) granične vredosti SAPS i totalnog baznog broja (T) - pa sam je iskoristio tako što sam štiklirao par normi o kojima razgovaramo.
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Međutim, za praksu, ovde postoji zvrčka!
Prvo, ulja po 505.01 su u gradaciji 5W-40, dok su po 504/507 u gradaciji 5W-30, dakle potonja su tečljivija tj. tanja.
Ono što se prenebregava je to da su SAPS vrednosti kod ulja koja imaju odobrenje po 505.01 na sličnom nivou kao kod ulja po 504/507 tj. da su mid SAPS odnosno zadovoljavaju ACEA C3.
Suštinski to znači da nema baš opasnosti po DPF - a ako bi smo razmatrali značajnije razređenje gorivom, onda lako može da ispadne da je manji rizik sa 5W-40 varijantom.
Ovo je naravno tumačenje koje uzima u obzir samo nivo SAPS i gradacije. Sasvim je druga priča šta sve još podrazumeva poređenje ulja koja imaju odobrenja po 504/507 u odnosu na 505.01.
Usput, Castrol ima više varijanti 505.01 ulja, od kojih neka istovremeno zadovoljavaju i npr. MB 229.51, što bi bila dodatna priča.
Servis nije bio dosledan (osim u slučaju da taj motor fabrički nema DPF) ali rezultat toga nužno ne mora biti posebno problematičan.
Dole je slika/screenshot koji se dobija kada se upotrebi lubrizolova alatka (link dole) za relativno poređenje različitih normi. Sa desne trane je tabela koja pokazuje definisane (a negde i nedefinisane, što je slučaj sa varijantama 504/507) granične vredosti SAPS i totalnog baznog broja (T) - pa sam je iskoristio tako što sam štiklirao par normi o kojima razgovaramo.
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
-
- Postovi: 242
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Motorna ulja
https://www.eautodijelovi.com/trgovina/ ... esel-1l-2/DS9 je napisao: ↑02 Dec 2021, 21:47Naravno - trebalo je da ide ulje po VW 504/507, striktno tumačeno.
Međutim, za praksu, ovde postoji zvrčka!
Prvo, ulja po 505.01 su u gradaciji 5W-40, dok su po 504/507 u gradaciji 5W-30, dakle potonja su tečljivija tj. tanja.
Ono što se prenebregava je to da su SAPS vrednosti kod ulja koja imaju odobrenje po 505.01 na sličnom nivou kao kod ulja po 504/507 tj. da su mid SAPS odnosno zadovoljavaju ACEA C3.
Suštinski to znači da nema baš opasnosti po DPF - a ako bi smo razmatrali značajnije razređenje gorivom, onda lako može da ispadne da je manji rizik sa 5W-40 varijantom.
Ovo je naravno tumačenje koje uzima u obzir samo nivo SAPS i gradacije. Sasvim je druga priča šta sve još podrazumeva poređenje ulja koja imaju odobrenja po 504/507 u odnosu na 505.01.
Usput, Castrol ima više varijanti 505.01 ulja, od kojih neka istovremeno zadovoljavaju i npr. MB 229.51, što bi bila dodatna priča.
Servis nije bio dosledan (osim u slučaju da taj motor fabrički nema DPF) ali rezultat toga nužno ne mora biti posebno problematičan.
Dole je slika/screenshot koji se dobija kada se upotrebi lubrizolova alatka (link dole) za relativno poređenje različitih normi. Sa desne trane je tabela koja pokazuje definisane (a negde i nedefinisane, što je slučaj sa varijantama 504/507) granične vredosti SAPS i totalnog baznog broja (T) - pa sam je iskoristio tako što sam štiklirao par normi o kojima razgovaramo.
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Ovo je ulje u motoru trenutno?
Kakvo je po dpf?
Re: Motorna ulja
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... 9VX5VU.pdf
Po DPF nije problematično, jer zadovoljava ACEA C3, obaška što ima zvanično odobrenje po daimlerovim tj. MB normama. Ukratko rečeno sipano je mercedesovsko ulje za njihove (nešto starije) dizele sa DPF, kao i VW-ovsko ulje za PD mašine koje zahtevaju 505.01 (mada je u potonje odgovarajuće i po 504/07).
Servis je pogrešio u striktnom poštovanju procedure - međutim po motor a pogotovu po DPF neće biti većih problema. Ako bi se taj auto najpre vozio npr. u Grčkoj gde su ambijentalne letnje temperature vrlo visoke neko bi mogao da rezonuje da je to možda i više odgovarajuće nego varijanta 5W-30 po 504/507, jer je potonja tanja. Ako taj neko vrlo oštro vozi, maksimalno tovari mašinu, vuče prikolicu i sl. - potonji zaključak bi bio skoro pa sasvim na mestu..
Neko drugi bi moao da rezonuje - da će koristiti ulje po 504/507 ne zato što ono eventualno bolje štiti DPF (što je vrlo diskutabilno) nego zato što je niža gradacija eventualno zgodnija motor i njegove uslove eksploatacije u kojima on npr. ima češće kraće vožnje, ne forsira mašinu previše i sl. Možda bi mogao tome da doda da je ulje po 504/507 eventualno zgodnije za dugotrajnost turbine, sa obzirom da je ulje tečljivije. Mada, i ovo poslednje je diskutabilno.... i može se predstaviti kao razmatranje nijansi.
Sve u svemu, nije učinjena katastrofalna greška (daleko od toga), više bi se mogla razmatrati kao formalne prirode - mada bih lično zbog nailaska zimskog perioda više voleo da mi je u takvom motoru tog godišta ulje po 504/507. Sa druge strane, nije baš ni nov motor i neće mu mnogo faliti jedna gradacija više. Neki stručnjaci baš tako i preporučuju. Što se DPF-a tiče nema previše brige.
Srećno
Po DPF nije problematično, jer zadovoljava ACEA C3, obaška što ima zvanično odobrenje po daimlerovim tj. MB normama. Ukratko rečeno sipano je mercedesovsko ulje za njihove (nešto starije) dizele sa DPF, kao i VW-ovsko ulje za PD mašine koje zahtevaju 505.01 (mada je u potonje odgovarajuće i po 504/07).
Servis je pogrešio u striktnom poštovanju procedure - međutim po motor a pogotovu po DPF neće biti većih problema. Ako bi se taj auto najpre vozio npr. u Grčkoj gde su ambijentalne letnje temperature vrlo visoke neko bi mogao da rezonuje da je to možda i više odgovarajuće nego varijanta 5W-30 po 504/507, jer je potonja tanja. Ako taj neko vrlo oštro vozi, maksimalno tovari mašinu, vuče prikolicu i sl. - potonji zaključak bi bio skoro pa sasvim na mestu..
Neko drugi bi moao da rezonuje - da će koristiti ulje po 504/507 ne zato što ono eventualno bolje štiti DPF (što je vrlo diskutabilno) nego zato što je niža gradacija eventualno zgodnija motor i njegove uslove eksploatacije u kojima on npr. ima češće kraće vožnje, ne forsira mašinu previše i sl. Možda bi mogao tome da doda da je ulje po 504/507 eventualno zgodnije za dugotrajnost turbine, sa obzirom da je ulje tečljivije. Mada, i ovo poslednje je diskutabilno.... i može se predstaviti kao razmatranje nijansi.
Sve u svemu, nije učinjena katastrofalna greška (daleko od toga), više bi se mogla razmatrati kao formalne prirode - mada bih lično zbog nailaska zimskog perioda više voleo da mi je u takvom motoru tog godišta ulje po 504/507. Sa druge strane, nije baš ni nov motor i neće mu mnogo faliti jedna gradacija više. Neki stručnjaci baš tako i preporučuju. Što se DPF-a tiče nema previše brige.
Srećno
-
- Postovi: 242
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Motorna ulja
Hvala druzeeDS9 je napisao: ↑03 Dec 2021, 00:26https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... 9VX5VU.pdf
Po DPF nije problematično, jer zadovoljava ACEA C3, obaška što ima zvanično odobrenje po daimlerovim tj. MB normama. Ukratko rečeno sipano je mercedesovsko ulje za njihove (nešto starije) dizele sa DPF, kao i VW-ovsko ulje za PD mašine koje zahtevaju 505.01 (mada je u potonje odgovarajuće i po 504/07).
Servis je pogrešio u striktnom poštovanju procedure - međutim po motor a pogotovu po DPF neće biti većih problema. Ako bi se taj auto najpre vozio npr. u Grčkoj gde su ambijentalne letnje temperature vrlo visoke neko bi mogao da rezonuje da je to možda i više odgovarajuće nego varijanta 5W-30 po 504/507, jer je potonja tanja. Ako taj neko vrlo oštro vozi, maksimalno tovari mašinu, vuče prikolicu i sl. - potonji zaključak bi bio skoro pa sasvim na mestu..
Neko drugi bi moao da rezonuje - da će koristiti ulje po 504/507 ne zato što ono eventualno bolje štiti DPF (što je vrlo diskutabilno) nego zato što je niža gradacija eventualno zgodnija motor i njegove uslove eksploatacije u kojima on npr. ima češće kraće vožnje, ne forsira mašinu previše i sl. Možda bi mogao tome da doda da je ulje po 504/507 eventualno zgodnije za dugotrajnost turbine, sa obzirom da je ulje tečljivije. Mada, i ovo poslednje je diskutabilno.... i može se predstaviti kao razmatranje nijansi.
Sve u svemu, nije učinjena katastrofalna greška (daleko od toga), više bi se mogla razmatrati kao formalne prirode - mada bih lično zbog nailaska zimskog perioda više voleo da mi je u takvom motoru tog godišta ulje po 504/507. Sa druge strane, nije baš ni nov motor i neće mu mnogo faliti jedna gradacija više. Neki stručnjaci baš tako i preporučuju. Što se DPF-a tiče nema previše brige.
Srećno
-
- Postovi: 207
- Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Imam pitanje u vezi preporuke za ulje. Auto je Fiat Panda mk2, sa 1.1 motorom, 55ks. Proizvodjac preporucuje gradaciju 10w40 i specifikaciju Fiat 9.55535-G2. Auto ima oko 190.000 km, i dosta se grubo cuje na hladnom startu, iako su provereni zazori ventila - svi u meri, proverena kompresija - svi cilindri dobri i jednaki. Otkad imam auto, samo sam jednom menjao ulje, mozda nedelju dana nakon kupovine i primetio sam da je zvuk dosta meksi, iako je ispusteno ulje bilo zute boje (verovatno nije dugo vozen sa tim).
Na tom prvom servisu sam sipao Mol Dynamic 10w40, https://molserbia.rs/sr/ulja-maziva-i-a ... ax-10w-40/
Znam da nece napraviti neku razliku, ali voleo bih da izborom ulja svedem taj neprijatan grublji zvuk pri hladnom startu na najmanju mogucu meru, a da pri tom, naravno ne ugrozim druge stvari.
Da li ima nekih preporuka? Da li da idem mozda na modernije ulje, sa nizim viskozitetom na hladnom (5w40 ili cak mozda 0w40), ili da se ipak drzim fabricke preporuke?
Neke od opcija koje mi se vrte po glavi:
https://www.mobil.co.uk/en-gb/product/mobil-1-fs-0w-40/
https://products.liqui-moly.com/super-l ... b2b_com_en
https://products.liqui-moly.com/mos2-le ... b2b_com_en
https://www.mobil.com/en-lk/passenger-v ... 000-10w-40
Na tom prvom servisu sam sipao Mol Dynamic 10w40, https://molserbia.rs/sr/ulja-maziva-i-a ... ax-10w-40/
Znam da nece napraviti neku razliku, ali voleo bih da izborom ulja svedem taj neprijatan grublji zvuk pri hladnom startu na najmanju mogucu meru, a da pri tom, naravno ne ugrozim druge stvari.
Da li ima nekih preporuka? Da li da idem mozda na modernije ulje, sa nizim viskozitetom na hladnom (5w40 ili cak mozda 0w40), ili da se ipak drzim fabricke preporuke?
Neke od opcija koje mi se vrte po glavi:
https://www.mobil.co.uk/en-gb/product/mobil-1-fs-0w-40/
https://products.liqui-moly.com/super-l ... b2b_com_en
https://products.liqui-moly.com/mos2-le ... b2b_com_en
https://www.mobil.com/en-lk/passenger-v ... 000-10w-40
Re: Motorna ulja
Ja cu usvog Punta sledece da probam Total 5w40, moze to i za Pandu.
Inace sipao sam nekad Mobil 3000 isto 5w40, i bilo je razlike na hladnom startu, u odnosu na fabricko 10w40, Selenia 20k.
Trenutno 3 ciklusa Eneos 10w40, i dobro je, ali i skupo spram 5w40.
Vidi bas na Eneos konfiguratoru sta kazu za tvoj motor?
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Inace sipao sam nekad Mobil 3000 isto 5w40, i bilo je razlike na hladnom startu, u odnosu na fabricko 10w40, Selenia 20k.
Trenutno 3 ciklusa Eneos 10w40, i dobro je, ali i skupo spram 5w40.
Vidi bas na Eneos konfiguratoru sta kazu za tvoj motor?
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.