Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Ja računam - ulje je jeftino, motor nije. Sa zamenom na 30k sigurno može da izdrži do nekih 150k, posle toga već ne bih bio siguran.
Re: Motorna ulja
U ovlašćenima je oko 20k din mali servis. Negde malo manje negde malo više, ali neka je tu negde.
Ako bi godišnje prešao 30k km, nije mala razlika dali ćeš dati 20k ili 40k din te godine ovlašćenom. Ako postoji način da u nekom neovlašćenom zameniš samo ulje na pola intervala ovlašćenog i da to ne evidentiraš u tu istu servisnu knjižicu, što ne prepoloviti interval.
Isto to ulje, ili relevantno neka te košta oko 5k din i filteri + ruke; zbirno da ispadne recimo 7-8k din. Značajno jefitnije nego ovlašćeni, a apsolutno mirna glava po pitanju održavanja auta. Pa i da ne izmenjaš sve filtere već samo f. ulja opet ima smisla jer mu ulje tu dođe najbitnije.
Jedino bih se potrudio da filter ulja bude istog proizvođača kao što stavljaju u ovlašenom. A može 1/1 da se nađe identičan u slobodnoj prodaji.
Ako bi godišnje prešao 30k km, nije mala razlika dali ćeš dati 20k ili 40k din te godine ovlašćenom. Ako postoji način da u nekom neovlašćenom zameniš samo ulje na pola intervala ovlašćenog i da to ne evidentiraš u tu istu servisnu knjižicu, što ne prepoloviti interval.
Isto to ulje, ili relevantno neka te košta oko 5k din i filteri + ruke; zbirno da ispadne recimo 7-8k din. Značajno jefitnije nego ovlašćeni, a apsolutno mirna glava po pitanju održavanja auta. Pa i da ne izmenjaš sve filtere već samo f. ulja opet ima smisla jer mu ulje tu dođe najbitnije.
Jedino bih se potrudio da filter ulja bude istog proizvođača kao što stavljaju u ovlašenom. A može 1/1 da se nađe identičan u slobodnoj prodaji.
Re: Motorna ulja
Odes u neki servis da ti samo isisaju ulje na pola intervala, i tako sam ja radio, kad sam hteo da zamenim ulje pre posete ovlascenom.
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Motorna ulja
Što bi skraćivao intervale? Kola sve duže i duže garancije imaju.
Ako će vam značiti primer iz moje firme, prodaju se kola preko 400 hiljada km, uglavnom ih kupe preprodavci i okače na oglas sa smanjenom km na 150k.
Ako su i bila na 15k intervalu u garanciji, pravilo firme je da se produži zamena ulja na 30k zbog uštede. Nikome motor nije crkao nikad. Ja svoj auto tako ne bih tretirao, ali takođe ne skraćujem značajno ni interval, sipam LL ulje u ovlašćenom, predviđeno za 30k, a menjam ga malo ranije od 15k koliko je propisano, na oko 9 meseci. Čak mislim da je i to preterivanje, kako ja koristim kola sigurno je dobro ulje i na 25k.
Ako će vam značiti primer iz moje firme, prodaju se kola preko 400 hiljada km, uglavnom ih kupe preprodavci i okače na oglas sa smanjenom km na 150k.
Ako su i bila na 15k intervalu u garanciji, pravilo firme je da se produži zamena ulja na 30k zbog uštede. Nikome motor nije crkao nikad. Ja svoj auto tako ne bih tretirao, ali takođe ne skraćujem značajno ni interval, sipam LL ulje u ovlašćenom, predviđeno za 30k, a menjam ga malo ranije od 15k koliko je propisano, na oko 9 meseci. Čak mislim da je i to preterivanje, kako ja koristim kola sigurno je dobro ulje i na 25k.
Re: Motorna ulja
Slično otprilike ja razmišljam, ako za naredne 2 godine pređem 60.000km, razlika je u dva mala servisa, to je nekih 250-300e. Ne kažem da je mnogo, ali ne volim pare da bacam u vatru - pod uslovom da stvarno nije preterano značajna ta promena ulja. A često sam viđao da je važniji broj radnih sati motora nego kilometraža, što je i meni logično, stani kreni u gradu, uz start stop režim, vožnja nezagrejanog motora... Sve to mora negativno uticati na motor i na ulje. Zato mislim da je moj režim vožnje, koji je uglavnom na otvorenom i bez silovanja, malo pogodniji na duži period između zamena ulja. Vozim autoputem 140-150, tako da mi srednja brzina bude 130kmh, na magistrali do 30-40 preko ograničenja. Nemam neka silovita ubrzanja, gas do poda i slično, normalna vožnja malo preko ograničenja. Gradske vožnje ne verujem da sam imao 2000km za godinu dana.
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Poručen Ravenol Motobike Ester 4T 10W-40. Pa zamenim ovih dana.
Jel ima neko iskustva sa aditivima za čišćenje ventila? Nemam nikakav problem, ali sam uzeo Liqui Moly da probam, verujem da bi mu prijalo, a kontam da ne može da škodi.
Jel ima neko iskustva sa aditivima za čišćenje ventila? Nemam nikakav problem, ali sam uzeo Liqui Moly da probam, verujem da bi mu prijalo, a kontam da ne može da škodi.
Re: Motorna ulja
Ako nije GDI motor, ventili su verovatno ok. Ne može da škodi sigurno. Onaj Wynss za dizne je recimo sto posto šljakao na dizelu, što ne bi i taj.
Lepotinje.
Lepotinje.
Re: Motorna ulja
tsi je motor, kakva sad nomenklatura iz mitsubishija
Dzaba aditivi, ne moze to ocistiti usisne ventile, niti oni namenski kitovi, jedino fizicko uklanjanje. Al ukoliko se ne vozi bas preterano penzionerski cenim da bar 100-150k km nema potrebe to raditi.
Dzaba aditivi, ne moze to ocistiti usisne ventile, niti oni namenski kitovi, jedino fizicko uklanjanje. Al ukoliko se ne vozi bas preterano penzionerski cenim da bar 100-150k km nema potrebe to raditi.
Re: Motorna ulja
Ako je u pitanju agregat automobila sa direktnim ubrizgavanjem benzina, pomoći nažalost nema osim fizičkog čišćenja. Gledao sam neke klipove na YT gde se sprej za čišćenje stavi ispred usisa pa auto radi tako 10-ak minuta, usisavajući to sredstvo i izgleda da ima osrednjih reultata, ali slabo pomaže kod većih naslaga, jedino da se redovno koristi pre nego što prolem "naraste". Fizičko čišćenje podrazumeva ispiranje vodom i usitnjenom ljuskom oraha i sličnih mekših supstanci kako se ne bi oštetile komponente; ne znam nikoga ko ovo radi.
Kod indirektnog ubrizgavanja nema potrebe za čišćenjem (usisnih) ventila, benzin sasvim lepo očisti sve što se eventualno pojavi. Ni kod dvojnog ubrizgavanja (direktno + indirektno) nema potrebe za čišćenjem ventila. S druge strane, ne može ni da odmogne, tako da sem omanjeg troška, ništa se ne gubi. Ta sredstva navodno čiste i dizne, klipove itd. pa nije loše da se proba. U USA su sredstva na bazi PEA (polyetheramine) prilično popularna, ali u Evropi sam video samo jedno sredstvo bazirano na PEA (LM 21281).
Kod indirektnog ubrizgavanja nema potrebe za čišćenjem (usisnih) ventila, benzin sasvim lepo očisti sve što se eventualno pojavi. Ni kod dvojnog ubrizgavanja (direktno + indirektno) nema potrebe za čišćenjem ventila. S druge strane, ne može ni da odmogne, tako da sem omanjeg troška, ništa se ne gubi. Ta sredstva navodno čiste i dizne, klipove itd. pa nije loše da se proba. U USA su sredstva na bazi PEA (polyetheramine) prilično popularna, ali u Evropi sam video samo jedno sredstvo bazirano na PEA (LM 21281).
Re: Motorna ulja
GDI motori, u koje spada i tsi brendiran, nemaju trajno rešenje, uslovljeno je konstrukcijom.
Ali, moglo bi možda da se od samog početka, još od prve zamene ulja, krenuti u bitku aditivima pa time nešto prolongirati otvaranje motora ali trajno je jedino mehaničko ukljanjanje peskiranjem (ima pogodnih mekanih materijala poput ljuspica) namenskom mašinom za takvo tretiranje motora ili prosto otvaranje motora i zamena ventila (ko može sam da odradi ili ima nepreskupi pristup radnim satima servisera).
Zavisno od modela, od klime, od goriva i naročito isparljivosti ulja i sa time vezano stila vožnje (kojim ritmom EGR radi) čuo sam za različite intervale, od 70-80,000km blokade usisa do čak i preko 150,000km da motor još funkcioniše.
Preko 250,000km mislim da je već ozbiljno retko da motor doživi u koliko toliko prohodnom usisnom sistemu, da se ne začepi.
Mislim da benzin ili dizel čak više nemaju toliko bitnog značaja za ovaj fenomen, kod oba goriva se stvaraju čepovi na usisu.
ŠBBKBB
Pada mi na pamet da bi možda moglo da se osmisli neko injektiranje aditiva čišćenja u sam EGR, kao neka dodatna mala diznica u kućištu EGR i time dodaje sredstvo čišćenja u usisu.
U razvijenom rešenju to bi mogla kontrolisati neka elektronika, pa neki senzor, pa povratna sprega koja progresivno i po potrebi dodaje aditiv...ono kad već imamo toliko raznih dodavanja raznih hemija oko i van motora oko obrade izduvnih gasova.još jedna komplikacija i mesto kvarova manje više štio da se ne doda...
Prvo napravimo problem a onda ga rešavamo, zvuči poznato
A što jednostavno ne koristimo gasovita goriva kao dopunu ili kao glavno gorivo, vodonik, metan, tng, gde problema taloga i prljanja nema ni kod indirektnog ni kog direktnog ubrizgavanja kada može komplikovano
Ali, moglo bi možda da se od samog početka, još od prve zamene ulja, krenuti u bitku aditivima pa time nešto prolongirati otvaranje motora ali trajno je jedino mehaničko ukljanjanje peskiranjem (ima pogodnih mekanih materijala poput ljuspica) namenskom mašinom za takvo tretiranje motora ili prosto otvaranje motora i zamena ventila (ko može sam da odradi ili ima nepreskupi pristup radnim satima servisera).
Zavisno od modela, od klime, od goriva i naročito isparljivosti ulja i sa time vezano stila vožnje (kojim ritmom EGR radi) čuo sam za različite intervale, od 70-80,000km blokade usisa do čak i preko 150,000km da motor još funkcioniše.
Preko 250,000km mislim da je već ozbiljno retko da motor doživi u koliko toliko prohodnom usisnom sistemu, da se ne začepi.
Mislim da benzin ili dizel čak više nemaju toliko bitnog značaja za ovaj fenomen, kod oba goriva se stvaraju čepovi na usisu.
ŠBBKBB
Pada mi na pamet da bi možda moglo da se osmisli neko injektiranje aditiva čišćenja u sam EGR, kao neka dodatna mala diznica u kućištu EGR i time dodaje sredstvo čišćenja u usisu.
U razvijenom rešenju to bi mogla kontrolisati neka elektronika, pa neki senzor, pa povratna sprega koja progresivno i po potrebi dodaje aditiv...ono kad već imamo toliko raznih dodavanja raznih hemija oko i van motora oko obrade izduvnih gasova.još jedna komplikacija i mesto kvarova manje više štio da se ne doda...
Prvo napravimo problem a onda ga rešavamo, zvuči poznato
A što jednostavno ne koristimo gasovita goriva kao dopunu ili kao glavno gorivo, vodonik, metan, tng, gde problema taloga i prljanja nema ni kod indirektnog ni kog direktnog ubrizgavanja kada može komplikovano
Re: Motorna ulja
Ima slicno resenje, mislim da je tojota ili neki japanac koji su napravili da se benzin ubrizgava i indirektno i direktno samo iz razloga ciscenja usisnih ventila. Mislim da je prikazano bas u tom klipu sto ga Morse pominje. Inace u tom klipu su zakljucili da bi ta ciscenja usisnih ventila uz pomoc tih preparata mozda bila korisna kada bi se radila uz svaki mali servis.
Re: Motorna ulja
Nije zbog čišćenja ventila, to je nusprodukt, da takav motor ne pravi naslage. Ima to i TSI, moj motor u Škodi je konkretno dual injection.
Koliko je meni poznato, razlog duplog sistema ubrizgavanja je Euro 6b(c).
Koliko je meni poznato, razlog duplog sistema ubrizgavanja je Euro 6b(c).
Re: Motorna ulja
Upravo tako - kod Tojotinih motora je duplo ubrizgavanje uvedeno zbog eko normi i potrošnje, čišćenje ventila je samo dodatni benefit. Zavisno od temperature i opterećenja motora, može raditi sa direktnim, indirektnim ili čak sa oba ubrizgavanja istovremeno.
Zanimljivo je da (nažalost) ako jedna dizna crkne na bilo kom od sistema, drugi sistem ne može nastaviti rad, tako da sistemi nisu redundantni. Zasad su se navodno dobro pokazali ti motori, s tim da se dešavalo da dizne direktnog ubrizgavanja mogu da stradaju od lošeg goriva. Svakako je skuplje rešenje i za kupovinu i za održavanje, pogotovu što se dizne direktnog ubrizgavanja vrlo teško mogu zameniti u DIY režiji, maltene nikako, imaju vrlo komplikovan dihtung.
Zanimljivo je da (nažalost) ako jedna dizna crkne na bilo kom od sistema, drugi sistem ne može nastaviti rad, tako da sistemi nisu redundantni. Zasad su se navodno dobro pokazali ti motori, s tim da se dešavalo da dizne direktnog ubrizgavanja mogu da stradaju od lošeg goriva. Svakako je skuplje rešenje i za kupovinu i za održavanje, pogotovu što se dizne direktnog ubrizgavanja vrlo teško mogu zameniti u DIY režiji, maltene nikako, imaju vrlo komplikovan dihtung.
Re: Motorna ulja
Za čišćenje usine grane, leptira gasa i kanala usisa ler gasa i usisnih ventila sa strane usisne grane, ima sprej. Auto radi, malo se turira i na usis se ubrizgava taj sprej. Naravno skine se kućište filtera vaduha. Očisti sve i osetno posle auto radi bolje. Meni je to redovno radio moj mehaničar dok sam vozio benzince. Ti aditivi što navodiš mislim da nemaju nikakvog efekta.