Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
kami
Postovi: 187
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Motorna ulja

Post od kami » 17 Avg 2019, 16:37

Sipam u bmw 318d GT ono bmw ulje, ali sam primetio da ga trosi dosta. 1l na 3000km. Ne kapa nigde, ne dimi, apsolutno nikakvih nus pojava osim da ga trosi. Vidim da Castrol preporucuje 0w-30, a ovo bmw je 5w-40. Da li da probam sa ovim Castrol ili ova gore koja ste spominjali?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 325
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 18 Avg 2019, 00:40

Hvala na pitanju, koje je godište taj 318d, koliko kW?

Suština priče je da ukoliko ima DPF onda mu obavezno sleduju ulja po normi BMW LL-04, ukoliko ga nema onda može i po BMW LL-01 kao i po LL-04. Ukoliko je sasvim nov motor, tipa u poslednjih dve/tri godine, morao bih ipak da detaljnije proverim podatke (tj. sledovanje tom motoru)

Castrol bih na našem tržištu izbegao zbog nepostojanja ovlašćenog/generalnog uvoznika. Za BMW ulje po laboratorijskim analizama sa ruskog tržišta - to je odlično ulje. Sad, da li je to BMW ulje isto i na našem tržištu - ne znam (tj. ne bih se kladio).

BMW nije auto koji se mazi, pa ni litar ulja na 3000 km ne mora da bude neuobičajeno ukoliko se mašina forsira. Da je moja, razmislio bih o nekoj 5W-40ici ili 5W-30ici (ili 0W-30ici) po normi LL-04 (koja je po pravilu uparena sa normom ACEA C3).

Konkretno - sledeća izmena sa Nisotec Autoline Sint 5W-30, a to isto može da se i dosipa u motor sa postojećim bmw uljem kad ga već toliko troši.

Ukoliko se želi viši kvalitet od standardnog, recimo da bi sledeći ravenol bio dobar izbor.
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html

Tek ako bih sa takvim 5W-30icama konstatovao neprihvatljivu potrošnju ulja - onda bih razmislio o nekoj 5W-40ici ili 0W-40ici,
recimo ovako nešto
http://motul.speclube.com/wp-content/up ... 0_(GB).pdf

***

Ako nema dpf, dakle nešto starijeg godišta iz prošle decenije - znači da mogu da mu sleduju ulja po BMW LL-01 koja je kao norma uparena sa ACEA A3/B4. Takvih ima gomile, a mislim da bi odličan izbor bio npr. ovo Yacco iz Galaxie serije (iako mi i nije navedeno BMW LL-01).
https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-30.html

Standardno onda može bilo koja 5W-40ica, mada bih ja lično onda (jer nema dpf) verovatno izabrao famovo Fenix Premium 5W-40 ili 5W-30 (ali mu gotovo to isto dođu i nisotecove pomenute varijante). Inače je sasvim odgovarajuće da se sipaju i ova gore ulja po LL-04.

kami
Postovi: 187
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Motorna ulja

Post od kami » 18 Avg 2019, 00:54

BMW je iz 2015e godine, znaci famozni n47 motor. 143ks. Sta znam, pre njega sam vozio 316d od 115ks, takodje n47, ali on nije trosio grama ulja na 20.000km na koliko se radi servis. Generalno, 90% vremena je auto na otvorenom putu, ne forsira se nista preterano. Vozi se 10-20% preko ogranicenja i to je to. Meni nekako deluje previse 1l ulja na 2-3000km. Pa to mu dodje skoro 10l izmedju dva intervala servisa. Sipao sam isto ulje u oba auta, to bmw ulje. Probacu sa ovim sto ste mi preporucili, pa da vidimo sta se desava.

U kojim prodavnicama mogu kupiti ovaj Ravenol?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk




Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 325
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 18 Avg 2019, 01:48

Dakle ovo http://dropspec.co.za/N47_Detailed.pdf

Koliko vidim, tu ide 5.2 L ulja, razlika između max i min je 1 L po meraču, a ima zanimljivo elektronsko merenje nivoa, strana 105.

Ravenol nisam viđao po prodavnicama, naručuje se od uvoznika, slično je i sa Yacco.
https://www.ravenol.rs/kontakt
https://www.yacco.rs/ulja.html

Iz cele priče, verovatno bih prvo probao nisotecov autoline sint 5w-30, ako troši identično više ulja, onda 5W-40 varijanta pa da vidimo. Ukoliko se uspostavi isto, onda povratak na 5W-30 varijantu.

Btw, motori troše ulje po dizajnu, pa ako podrazumevaš da za 20,000 km nije potrošeno da minimuma, nego je potrošeno manje to je moguće - ali da se uopšte ne potroši ulje to na žalost nije moguće. Ulje je i ispraljivo, pa čak i da se kojim slučajem ne sagoreva (kao što se sagoreva) i tako ga opet bude manje od količine koja je ulivena. Sad, druga je priča to što se u karteru ne nalazi samo ulje koje je u njega uliveno, a i to što visoki obrtaji favorizuju potrošnju ulja.

Osim toga, dva identična motora mogu imati različitu potrošnju ulja u zavisnosti od toga kako su razrađivani. Kako god, potrošnja ulja je sasvim varijabilna stvar zavisna od gomile faktora.

Srećno :thumbup:

P.S.
Sa američkog tržišta:

BMW outlines such consumption as part of its manufacturer specifications. You can even purchase a traveling case for oil, to affix in the car’s trunk.

“Oil consumption is normal on all engines,” BMW spokesman Hector Arellano-Belloc said in an e-mailed statement. “BMW vehicles have long intervals between oil changes (10,000 miles). BMW engines (excluding the BMW M) may consume up to one quart of engine oil per 750 miles under certain driving conditions.” He added that BMW’s M performance models may consume even more oil than that.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl » 18 Avg 2019, 12:37

Sto se tice recikliranja ulja jel to radi neko u Srbiji, da pravi bazno ulje od rabljenog ili kako vec? Jel se recikliraju sva i sintetika i mineralna?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14619
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Motorna ulja

Post od Heinz » 18 Avg 2019, 13:28

Ranije radila Rafinerija Beograd, pa prestala da radi uopšte. Posle ne znam šta je bilo, da ne googlam sad.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 325
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 19 Avg 2019, 09:10

dragvorl je napisao:
18 Avg 2019, 12:37
Sto se tice recikliranja ulja jel to radi neko u Srbiji, da pravi bazno ulje od rabljenog ili kako vec? Jel se recikliraju sva i sintetika i mineralna?
Prema informacijama na sajtu RNB, oni to rade.

Međutim, suština priče je da bi se to radilo mora da se ima dozvola izdata od ministarstva zaštite živodne sredine, sa obzirom da su korišćena maziva klasifikovana tj. jesu opasan otpad. Naravno, onaj koji ima nameru da privremeno skladišti ili transportuje takođe mora imati dozvolu za te namene. Tzv. integralna dozvola podrazumeva dozvolu za sve tri aktivnosti tj. privremeno skladištenje, transport i tretman (tj. reciklažu odnosno rerafinaciju), što bi po pravilu trebale da imaju bar rafinerija u Pančevu i Novom Sadu.
Izvan toga je sve manje/više van zakona.

Pošto smo u poslednjim komentarima pomenuli Valvoline - on je u svetskim razmerama jedan od najvećih proizvođača maziva od recikliranih ulja, i mislim da je i po Evropi imao svojevremeno dosta razgranatu mrežu sakupljanja upotrebljenih/otpadnih ulja. Nisam baš pratio poslednjih godina ali je vrlo moguće da bar na američkom tržištu sakuplja/prerađuje značajne količine.

Cela valvolajnova serija ulja NextGen je izrađena od recikliranih ulja

https://www.valvoline.com/about-us/faq/ ... -oil-myths

Odgovori