I ja malo razmišljam, ali među navedenim uljima da je moj taj golf5 ne bih mnogo razmišljao - uzeo bih galaxovu varijantu.
Zašto?
Prvo, jer je odgovarajuća, drugo jer mi se sviđa da koristim galax kao što je nekome bilo drago da navija za npr. ОФК Београд i bira npr. BiP pivo; i treće - čisto u inat velikim naftnim kompanijama i njinim! im izvoznicima, uvoznicima i posrednicima - kad se već za pojedine/određene mašine na "pljuvomet" blendiraju odgovarajuća maziva.
Sad, na spisak bih dodao i još jedno ulje koje bih najverovatnije sipao u taj golf5, tj. Nisotec Autoline W 5W-30
https://www.nisotec.eu/en/nisotec-autol ... -sae-5w-30
***
VW je specifican po tome što je (dok nije postojala norma VW504/507) za određene PD motore bilo odgovarajuće ulje po normi 505.01, međutim po VW - odgovarajuća su im i ulja po 504/507 (nakon što je kreirana ta norma).
Jednostavna (a za mnoge gotovo nerešiva) zvrčka je u tome što prethodna norma (505.01 ) podrazumeva i ulja gradacije xW-40, dok norma VW 504/507 isključivo ulja gradacije xW-30 (koja su dakle na radnoj temperaturi nešto tanja/tečljivija od 40ica.
Zbog toga je neko ko je godinama čitao da isključivo treba ulje po VW 505.01, a što je svodio na to da je potrebno ulje iz 5W-40 gradacije - u dilemi da li da koristi ulje koje je tanje tj. u gradaciji 5W-30. Dilema je još veća kada se razmišlja o tome da li je motoru koji je dvadesetak godina star odgovarajuće tanje ulje koje mu je propisano za sasvim nov motor, sa obzirom da zbog povećanja zazora (usled trošenja tj. pređenih stotine hiljada km.) može (a ne mora nužno) da bude pogodnije viskoznije/deblje/manje_tečljivo ulje tj. gradacije 5W-40, kao i to da ono može da bude pogodnije kada je motor/vozilo znatnije opterećen (natovaren u npr. kombinaciji sa ambijentalnom temperaturom npr. preko 40 C).
Dilema se formalno rešava striktnim praćenjem onog što piše u servisnoj knjižici - međutim dilema i postoji jer je poznato da su ulja po novijim normama uglavnom na višem nivou.
Moje lično mišljenje (kada se slučajno desi da mi nabubri mozak čak do veličine graška
) je da motoru treba dati najtanje ulje koje još uvek može zaštiti motor u dotičnim uslovima eksploatacije. Potrošnja ulja uglavnom pokaže da li je to odgovarajuće. pa ako je ona u granicima normale npr. do 1 L za servisni interval sa uljem 5W-30 gradacije (i naravno odgovarajućih VW normi) onda i nema potrebe insistirati na debljem ulju tj. gradacije npr. 5W-40.
Sa druge strane - za nekakve (teže) uslove eksploatacije je ultimativno da se koristi viskoznije ulje, pa onda i nema neke dileme.
Kako god, aktuelno stanje motora diktira da li je zgodnije da ga podmazuje ulje jedne ili druge gradacije (i/ili norme). Da je moj taj golf5 prvo bih mu dao tanje ulje, pa tek ako se supostavi da se ono previše troši - onda viskoznija gradacija. Ako već ima relativno malu potrošnju ulja sa npr. 5W-40 - onda bih mu u sledećoj izmeni sipao ulje po VW504/507 (dakle gradacije 5W-30).
Inače, u vezi upotrebe ulja za VW PD motore je već poprilično razgovarano u sledećoj temi
viewtopic.php?f=31&t=6070
obratiti pažnju na sliku/šemu u mom odgovoru na kraju.