Kako smanjiti potrosnju goriva
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Pa onda moras vise stiskati kvacilo sto znaci da ce se vise trositi, plus kocnice, tako da dodjes na isto
Ja se trudim da mi auto koji je u pokretu uvek bude u takvom stanju, da kada stisnem gas on krece sa lakocom. Znaci ako vidis mene u autu koji se krece, znaj da je u brzini, ubrzavao ili usporavao, i to u onoj brzini koja ce imati najbolji odziv na gas u tom trenutku. Ali zato cim stanem, ja izbacujem iz brzine. Tako da mi kvacilo nikad nije pritisnuto vise nego sto treba da pomerim menjac.
Najvise se najezim, kada neko stane na semafor i sve vreme dok traje crveno, on drzi kvacilo
Ja se trudim da mi auto koji je u pokretu uvek bude u takvom stanju, da kada stisnem gas on krece sa lakocom. Znaci ako vidis mene u autu koji se krece, znaj da je u brzini, ubrzavao ili usporavao, i to u onoj brzini koja ce imati najbolji odziv na gas u tom trenutku. Ali zato cim stanem, ja izbacujem iz brzine. Tako da mi kvacilo nikad nije pritisnuto vise nego sto treba da pomerim menjac.
Najvise se najezim, kada neko stane na semafor i sve vreme dok traje crveno, on drzi kvacilo
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Чекај - ја избацим ауто из брзине и пустим гас, па га онда пустим да иде сам 10-20 метара, не више.
Дакле, не стискам квачило.
Је`л то штети неком склопу???
Дакле, не стискам квачило.
Је`л то штети неком склопу???
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Ne to
Mislio sam ono sto je malivuk rekao, to je manje vise ok, mada ja stiskam kvacilo i izbacujem iz brzine skoro kada sam vec stao.
Mislio sam ono sto je malivuk rekao, to je manje vise ok, mada ja stiskam kvacilo i izbacujem iz brzine skoro kada sam vec stao.
Poslednja izmena od nikaragva u 17 Avg 2012, 14:45, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Ušteda goriva - nekoliko saveta za više goriva u rezervoaru
Visoke cene goriva stalno opterećuju vozače. Situacija na benzinskim pumpama se u bliskoj budućnosti neće mnogo promeniti, ali uprkos tome, sa malo lukavstva, možete da uštedite čak do 20% goriva. Odlučujuću ulogu igra "štedljiv" način vožnje - a to može da se nauči. Iz vašeg rezervoara izvući ćete više ako se budete držali sledećih saveta:
1. Ponovo razmislite i promenite brzinu
Zaboravite to što su vas naučili u auto školi. Pravilo da motor troši manje goriva u srednjem području obrtomera za sadašnji stepen razvoja više ne važi. Savremeni motori sa ubrizgavanjem goriva su efikasniji pri manjem broju obrtaja. Tako, npr. savremeni motori na dizel gorivo postižu maksimalni obrtni moment na približno 1759 obrtaja.
2. Na 50 km/h u petu brzinu
Ako pri ubrzavanju jako dodajete gas, prigušni leptir je široko otvoren i motor može ekonomično da radi. Već na manje od 2.000 obrtaja vredi prebaciti u viši stepen prenosa i jako pritisnuti gas. Vozač koji pokreće motor na malom gasu baca novac kroz prozor. Zato vozite željenom brzinom u najvišem mogućem stepenu prenosa. To konkretno znači: Bez ustručavanja prebacite u petu brzinu već pri brzini od 50 km/h.
3. Dignite nogu sa gasa, umesto da pritiskate kvačilo
Na ravnom putu, umesto da pritiskate kočnicu, bolje je da dignete nogu sa gasa. Kad dignete nogu sa gasa, motori sa ubrizgavanjem goriva odmah prekidaju dovod goriva. Motor koči, a ne troši ni kap goriva. Ako se približavate crvenom svetlu na semaforu i suviše rano pritisnete kvačilo, trošite toliko goriva koliko troši motor u praznom hodu.
4. Nemojte stalno da zaustavljate i ponovo krećete
Pokušajte tokom vožnje da predvidite šta će se dogoditi i budite dosledni. Uštedićete više goriva ako malo povećate sigurnosno rastojanje; na taj način nećete morati da kočite uvek kad to učini tip ispred vas. Pri kočenju, naime, uništavate energiju koju ste potrošili pri ubrzavanju. To može da vas košta malo vremena, ali vam štedi gorivo i živce.
5. Izbegavajte maksimalne brzine
Nemojte da vozite najvećom brzinom koju može da postigne vaše vozilo. Učinak je dobro poznat. Pritiskom gasa do daske nećete stići daleko, brzina je zanemarljivo veća, a potrošićete mnogo više goriva.
6. Isključite skrivene proždrljive potrošače goriva
Nemojte da uključujete grejanje zadnjeg stakla, dodatna svetla ili klima uređaj kad to nije neophodno. Klima uređaj, na primer, potroši do litar i po goriva na 100 kilometara, a grejanje zadnjeg stakla povećava potrošnju za oko 0,4 litra.
7. Oslobodite se nepotrebnog balasta
Ako ostavite prtljažnik montiran na krovu i onda kad vam više nije potreban, to košta. Prtljažnik na krovu, pri brzini od 80 kilometara na sat, potroši oko 0,7 litara goriva, a bicikl na krovu može da poveća potrošnju čak do 3 litra na 100 kilometara. Poznaju se takođe i nepotrebne stvari u samom automobilu. 100 kilograma dodatnog tereta znači do 0,6 litara veću potrošnju pri vožnji u gradu.
8. Potrudite se da pritisak vazduha u vašim pneumaticima uvek bude pravilan.
Ako vaši pneumatici nisu dovoljno napumpani, povećava se otpor kotrljanja. Bilo kako bilo, ako je pritisak veći pneumatici će se lakše kotrljati, a neće poremetiti ogibljenje i udobnost vožnje. Pravilan pritisak vazduha u pneumaticima vašeg vozila naveden je u priručniku za vozilo, na poklopcu otvora za točenje goriva i na poprečnom nosaču vrata. Ako je vozilo više opterećeno, na primer, kad odlazite na godišnji odmor, treba da povećate pritisak u gumama prema uputstvima proizvođača vozila. Pravilnim pritiskom u pneumaticima možete da uštedite do 5% goriva.
http://www.fulda.com/fulda_si_sr/test_a ... /index.jsp
Visoke cene goriva stalno opterećuju vozače. Situacija na benzinskim pumpama se u bliskoj budućnosti neće mnogo promeniti, ali uprkos tome, sa malo lukavstva, možete da uštedite čak do 20% goriva. Odlučujuću ulogu igra "štedljiv" način vožnje - a to može da se nauči. Iz vašeg rezervoara izvući ćete više ako se budete držali sledećih saveta:
1. Ponovo razmislite i promenite brzinu
Zaboravite to što su vas naučili u auto školi. Pravilo da motor troši manje goriva u srednjem području obrtomera za sadašnji stepen razvoja više ne važi. Savremeni motori sa ubrizgavanjem goriva su efikasniji pri manjem broju obrtaja. Tako, npr. savremeni motori na dizel gorivo postižu maksimalni obrtni moment na približno 1759 obrtaja.
2. Na 50 km/h u petu brzinu
Ako pri ubrzavanju jako dodajete gas, prigušni leptir je široko otvoren i motor može ekonomično da radi. Već na manje od 2.000 obrtaja vredi prebaciti u viši stepen prenosa i jako pritisnuti gas. Vozač koji pokreće motor na malom gasu baca novac kroz prozor. Zato vozite željenom brzinom u najvišem mogućem stepenu prenosa. To konkretno znači: Bez ustručavanja prebacite u petu brzinu već pri brzini od 50 km/h.
3. Dignite nogu sa gasa, umesto da pritiskate kvačilo
Na ravnom putu, umesto da pritiskate kočnicu, bolje je da dignete nogu sa gasa. Kad dignete nogu sa gasa, motori sa ubrizgavanjem goriva odmah prekidaju dovod goriva. Motor koči, a ne troši ni kap goriva. Ako se približavate crvenom svetlu na semaforu i suviše rano pritisnete kvačilo, trošite toliko goriva koliko troši motor u praznom hodu.
4. Nemojte stalno da zaustavljate i ponovo krećete
Pokušajte tokom vožnje da predvidite šta će se dogoditi i budite dosledni. Uštedićete više goriva ako malo povećate sigurnosno rastojanje; na taj način nećete morati da kočite uvek kad to učini tip ispred vas. Pri kočenju, naime, uništavate energiju koju ste potrošili pri ubrzavanju. To može da vas košta malo vremena, ali vam štedi gorivo i živce.
5. Izbegavajte maksimalne brzine
Nemojte da vozite najvećom brzinom koju može da postigne vaše vozilo. Učinak je dobro poznat. Pritiskom gasa do daske nećete stići daleko, brzina je zanemarljivo veća, a potrošićete mnogo više goriva.
6. Isključite skrivene proždrljive potrošače goriva
Nemojte da uključujete grejanje zadnjeg stakla, dodatna svetla ili klima uređaj kad to nije neophodno. Klima uređaj, na primer, potroši do litar i po goriva na 100 kilometara, a grejanje zadnjeg stakla povećava potrošnju za oko 0,4 litra.
7. Oslobodite se nepotrebnog balasta
Ako ostavite prtljažnik montiran na krovu i onda kad vam više nije potreban, to košta. Prtljažnik na krovu, pri brzini od 80 kilometara na sat, potroši oko 0,7 litara goriva, a bicikl na krovu može da poveća potrošnju čak do 3 litra na 100 kilometara. Poznaju se takođe i nepotrebne stvari u samom automobilu. 100 kilograma dodatnog tereta znači do 0,6 litara veću potrošnju pri vožnji u gradu.
8. Potrudite se da pritisak vazduha u vašim pneumaticima uvek bude pravilan.
Ako vaši pneumatici nisu dovoljno napumpani, povećava se otpor kotrljanja. Bilo kako bilo, ako je pritisak veći pneumatici će se lakše kotrljati, a neće poremetiti ogibljenje i udobnost vožnje. Pravilan pritisak vazduha u pneumaticima vašeg vozila naveden je u priručniku za vozilo, na poklopcu otvora za točenje goriva i na poprečnom nosaču vrata. Ako je vozilo više opterećeno, na primer, kad odlazite na godišnji odmor, treba da povećate pritisak u gumama prema uputstvima proizvođača vozila. Pravilnim pritiskom u pneumaticima možete da uštedite do 5% goriva.
http://www.fulda.com/fulda_si_sr/test_a ... /index.jsp
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Kako smanjiti potrosnju goriva
Peta brzina na 50kmh sta reci dalje, to je nekih 1100rpm a jos si u overdriveu, idealna kombinacija da ga sahranis, a testirao sam kod mene vise puta ispod 1500rpm u istom stepenu prenosa pocne da dize potrosnju verovatno jer se pati.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Zastao sam kod prve tacke. Gde bas nadjose 1759 obrtaja, majku mu
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Kako smanjiti potrosnju goriva
I meni je to zapalo za oko, ali PRIBLIZNO 1759
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Одг: Kako smanjiti potrosnju goriva
Da, ispod odredjenog broja obrtaja je kontraproduktivno spustati dalje zarad nize potrosnje, ali generalno pravilo je - sto manji obrtaji to manja potrosnja, na ravnom putu i ujednacenoj voznji.Ivan je napisao:Peta brzina na 50kmh sta reci dalje, to je nekih 1100rpm a jos si u overdriveu, idealna kombinacija da ga sahranis, a testirao sam kod mene vise puta ispod 1500rpm u istom stepenu prenosa pocne da dize potrosnju verovatno jer se pati.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Ili u sestu kod auta koji imaju 6 brzina, s tim da to vazi za ravnomernu voznju.dragvorl je napisao: 2. Na 50 km/h u petu brzinu
Bez ustručavanja prebacite u petu brzinu već pri brzini od 50 km/h.
Kod nekih auta vec na 40tak km/h moze da se glatko vozi u najvisem stepenu prenosa pa treba isprobati kako se bas vas auto ponasa, koliko je elastican motor pri nizim obrtajima.
Ako motoru ne prija, ne treba po svaku cenu juriti stednju goriva.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Kako smanjiti potrosnju goriva
Gledao sam razliku u potrosnji izmedju 4b na 1900rpm i 5b na 1500rpm i 6b na 1300rpm, razlika je nekih 0.1-0.2l i ja sad treba zbog toga da gusim DPF ,na malim obrtajima, habam zamajac itd. radi potencijalne ustede od 20ak din na 100km, neka hvala.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Ma nema šanse da bi ja moj auto vozio u šestoj 40 ili 50. U 4oj mogu toliko da vozim, zapravo kazaljka je na 59, to prolazi na ograničenjima 50km/h. Ne vidi da troši nešto puno, ali po bordu gledam. A ako potopim gas, nema knedli, počinje da kida odmah.
Meni je neki limit za normalno ponašanje motora i auta, 1500obrtaja, sve ispod toga je nepoželjno za voziti.
Meni je neki limit za normalno ponašanje motora i auta, 1500obrtaja, sve ispod toga je nepoželjno za voziti.
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Brzine menjam na 1800-2000 obrtaja.
U Puntu nema šanse da se vozi 5. brzinom manje od 60 km/h, jer se auto bukvalno guši. U Getzu je opet vožnja 5. brzinom pri 60 km/h opuštena, bez ikakvih problema.
Punto nema klimu, te nema dodatnog tereta, samim tim je rasterećen do maskimuma. Getz značajno (zabrinjavajuće) više troši sa upaljenom klimom.
U Puntu nema šanse da se vozi 5. brzinom manje od 60 km/h, jer se auto bukvalno guši. U Getzu je opet vožnja 5. brzinom pri 60 km/h opuštena, bez ikakvih problema.
Punto nema klimu, te nema dodatnog tereta, samim tim je rasterećen do maskimuma. Getz značajno (zabrinjavajuće) više troši sa upaljenom klimom.
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kako smanjiti potrosnju goriva
Ja mogu da vozim tik iznad 1000rpm i u 5oj i 6oj rpm, i na gas ce on krenuti da ubrzava linearno bez gusenja ili stucanja, ali jednostavno osetim da to nije to, a ama bas nikakve ustede nema.
Evo o cemu govorim, mada sam ovo mogao okaciti i u temu o potrosnji.
70kmh, tempomat, ravno (doduse natovaren auto).
4 brzina.
5 brzina.
6 brzina.
Da sumiram, trudim se da uvek vozim na 2000rpm jer mu najvise "prijaju", minimum 1800, a i spreman je za preticanje u svakom momentu.
Evo o cemu govorim, mada sam ovo mogao okaciti i u temu o potrosnji.
70kmh, tempomat, ravno (doduse natovaren auto).
4 brzina.
5 brzina.
6 brzina.
Da sumiram, trudim se da uvek vozim na 2000rpm jer mu najvise "prijaju", minimum 1800, a i spreman je za preticanje u svakom momentu.
- Day Walker
- Postovi: 23315
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
- Uroš S.
- Postovi: 10887
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Одг: Kako smanjiti potrosnju goriva
Kod mene bez problema na 50 u V., to je oko 1100-1200 obrtaja, savršeno mirno i ujednačeno radi, ispod 1000 se oseti da mu ne prija.Ivan je napisao:Peta brzina na 50kmh sta reci dalje, to je nekih 1100rpm a jos si u overdriveu, idealna kombinacija da ga sahranis, a testirao sam kod mene vise puta ispod 1500rpm u istom stepenu prenosa pocne da dize potrosnju verovatno jer se pati.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2