Kako smanjiti potrosnju goriva
Poslato: 17 Avg 2012, 10:37
Cesto smo svedoci raznih rasprava na temu potrosnje goriva i neretko se desava da korisnici sa istim automobilima imaju razlicite prosecne potrosnje. Za ovako nesto postoje razni razlozi a najcesci su stanje automobila i nase vozacke navike.
Ovde bih voleo da iznesemo nasa misljenja i savete kako postici sto manju potrosnju.
Jedan od najcescih razloga povecane potrosnje je nizak pritisak u pneumaticima. Nizak pritisak --> veca gazna povrsina --> vece trenje --> veca potrosnja. Iziskuje samo par minuta, besplatno je a znacajno moze da smanji potrosnju.
Nepotreban teret u gepeku. Cesto gepek ostane prepun kojekakvog krsha, nepotrebnog alata, zaostalih sitnica itd. Iako licno mislim da 20ak kila vise ne moze drasticno da utice na potrosnju, cesto savetuju da se nepotreban teret izbaci iz auta.
Stil voznje. Ovo je mozda i najbitnija stavka i pravi najvecu razliku narocito u gradskoj voznji. Puno naglog ubrzanja i naglog kocenja dovodi do drasticnog povecanja potrosnje. (samo kocenje ne trosi gorivo ali znaci da je sila koja je bila upotrebljena da se vozilo pokrene, trosi na zaustavljanje) cesto sam svedok, narocito po NBG da se ljudi zalecu i tek pred sam semafor koce iako je moglo sa nekih 100ak metara da se pocne sa oduzimanjem gasa.
Voznja na autoputu, narocito kod malolitraznih benzinaca, ovde potrosnja moze biti drasticno veca na malim razlikama u brzini. Tako moj SX4 trosi i dva litra manje na razlici izmednju 120 i 150kmh. Razmislite da li tih nekoliko desetina minuta za koje cete stici ranije vredi nekoliko desetina evra koje cete potrositi vise.
Automatska klima, cesto ljudi drze automatsku klimu ukljucenu stalno. Meni naprimer nikad klima nije ukljucena ujutru kad idem na posao ili kad se vozim nocu. jednostavno ne vidim potrebu da klima radi zbog 2-3 stepena razlike.
Ovoliko za pocetak, voleo bi da cujem i vase misljenje i vasa iskustva.
Ovde bih voleo da iznesemo nasa misljenja i savete kako postici sto manju potrosnju.
Jedan od najcescih razloga povecane potrosnje je nizak pritisak u pneumaticima. Nizak pritisak --> veca gazna povrsina --> vece trenje --> veca potrosnja. Iziskuje samo par minuta, besplatno je a znacajno moze da smanji potrosnju.
Nepotreban teret u gepeku. Cesto gepek ostane prepun kojekakvog krsha, nepotrebnog alata, zaostalih sitnica itd. Iako licno mislim da 20ak kila vise ne moze drasticno da utice na potrosnju, cesto savetuju da se nepotreban teret izbaci iz auta.
Stil voznje. Ovo je mozda i najbitnija stavka i pravi najvecu razliku narocito u gradskoj voznji. Puno naglog ubrzanja i naglog kocenja dovodi do drasticnog povecanja potrosnje. (samo kocenje ne trosi gorivo ali znaci da je sila koja je bila upotrebljena da se vozilo pokrene, trosi na zaustavljanje) cesto sam svedok, narocito po NBG da se ljudi zalecu i tek pred sam semafor koce iako je moglo sa nekih 100ak metara da se pocne sa oduzimanjem gasa.
Voznja na autoputu, narocito kod malolitraznih benzinaca, ovde potrosnja moze biti drasticno veca na malim razlikama u brzini. Tako moj SX4 trosi i dva litra manje na razlici izmednju 120 i 150kmh. Razmislite da li tih nekoliko desetina minuta za koje cete stici ranije vredi nekoliko desetina evra koje cete potrositi vise.
Automatska klima, cesto ljudi drze automatsku klimu ukljucenu stalno. Meni naprimer nikad klima nije ukljucena ujutru kad idem na posao ili kad se vozim nocu. jednostavno ne vidim potrebu da klima radi zbog 2-3 stepena razlike.
Ovoliko za pocetak, voleo bi da cujem i vase misljenje i vasa iskustva.