Javljam tacnost board-a kad budem sipao gorivo.milosg je napisao:Koliko je ovo tačno? Imam iskustvo sa Superb 2019 sa tim motorom i dsg, upravo po takvom putu bez ikakve gužve, i nije ni izbliza tako niska potrošnja bila..Rolla je napisao: ↑13 Apr 2024, 22:26Bg-Kikinda bez neke guzve na magistrali. Pretekao dva slepera i par automobila.
Povratak dosta vise guzve i preticanja
Po naseljima 50-70 izvan naselja 100/110
2018 Skoda Octavia 1.6 tdi
Ja iznenadjen, prvi put u zivotu vidim 3 kao prvi broj na prosecnoj potrosnji, a da nine 30+
Koliko troši?
Re: Koliko troši?
Re: Koliko troši?
Tačan na svakom vag u toj generaciji.
Re: Koliko troši?
Interesantno za uporediti sa električnim autom.
ABRP kaže Beograd-Kikinda-Beograd ; 33.5kWh za 267km
- dizel3.9: 267km * 3.9l/100km = 10.43l => 10.43l * 206RSD/l = 2145 RSD
- struja: 33.5kWh * 0.01724 RSD/kWh = 57.75 RSD
Škoda Octavia 2018 , 12-14k evra u startu.
Nissan Leaf e+ sa 62kWh baterijom oko 15-18k evra - to bi bio sasvim ok kapacitet.
Da bi uštedeo tih 3000 evra razlike za recimo godinu dana, moraš otprilike da ideš Beograd-Kikinda-Beograd svaki radni dan i pređeš oko 50-60k kilometara.
Situacija je bolja ako možeš da puniš bateriju na obe strane. Golf 7 sa manjom baterijom je jeftiniji, Hyundai Ioniq je super dobar.
Baš je nezgodacija tih dodatnih 20-30 kilometara.
---
Elem 3.9 je baš baš dobra cifra, svaka čast.
ABRP kaže Beograd-Kikinda-Beograd ; 33.5kWh za 267km
- dizel3.9: 267km * 3.9l/100km = 10.43l => 10.43l * 206RSD/l = 2145 RSD
- struja: 33.5kWh * 0.01724 RSD/kWh = 57.75 RSD
Škoda Octavia 2018 , 12-14k evra u startu.
Nissan Leaf e+ sa 62kWh baterijom oko 15-18k evra - to bi bio sasvim ok kapacitet.
Da bi uštedeo tih 3000 evra razlike za recimo godinu dana, moraš otprilike da ideš Beograd-Kikinda-Beograd svaki radni dan i pređeš oko 50-60k kilometara.
Situacija je bolja ako možeš da puniš bateriju na obe strane. Golf 7 sa manjom baterijom je jeftiniji, Hyundai Ioniq je super dobar.
Baš je nezgodacija tih dodatnih 20-30 kilometara.
---
Elem 3.9 je baš baš dobra cifra, svaka čast.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24164
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Koliko troši?
0.017 dinara kWh?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Koliko troši?
1.7 vrv ali ne znam poreklo računice.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Koliko troši?
Par nula, volim da ih gomilam , izvinjavam se.
https://www.servisinfo.com/cena-struje : 1.724 din/kwh nocna zelena
(ako predjes u sledecu, sledeca nocna je 2.5 din/kwh)
Pomnozi sa 2 za manje efikasan auto i plavu tarifu i zaokruzi to putovanje na 100 dinara.
Elem, kazem, da nazalost zbog toga sto je situacija u Srbiji sa javnim punjenjem .... nepostojeca (relativno govoreci)... zbog toga razni polovni elektricni 5 godina stari auti koji kostaju po 10k evra po EU, i cesto imaju recimo 80-90% preostalog kapaciteta od svoje originalne male 24 ili 30 ili 40kwh baterije nakon 100k km, nisu realisticna opcija, ... osim za entuzijaste.
Za po Beogradu, po gradu, pod uslovom da imas gde da punis nocu, i mozda neko putovanje gde onda planiras stajanje, mozda, ili ako punis kod kuce, u Beogradu, dodjes do NS na posao punis na poslu. ... mozda.
Beograd - Novi Sad - Beograd (ili obrnuto) recimo , to je vec druga prica i sasvim izvodljivo sa nekim 40kwh autom (efektivno 35kwh polovnim autom)
Za duze voznje 400-500km i vise, planiras stajanje i verovatno, nadam se, nisi prisiljen da vozis svaki dan - generalno to je neko u specificnoj situaciji sa specificnim potrebama verovatno.
Sredice se i javno punjenje - ljudi ce se navici, nema razloga zasto ne bi, i bice sve ok.
https://www.servisinfo.com/cena-struje : 1.724 din/kwh nocna zelena
(ako predjes u sledecu, sledeca nocna je 2.5 din/kwh)
Pomnozi sa 2 za manje efikasan auto i plavu tarifu i zaokruzi to putovanje na 100 dinara.
Elem, kazem, da nazalost zbog toga sto je situacija u Srbiji sa javnim punjenjem .... nepostojeca (relativno govoreci)... zbog toga razni polovni elektricni 5 godina stari auti koji kostaju po 10k evra po EU, i cesto imaju recimo 80-90% preostalog kapaciteta od svoje originalne male 24 ili 30 ili 40kwh baterije nakon 100k km, nisu realisticna opcija, ... osim za entuzijaste.
Za po Beogradu, po gradu, pod uslovom da imas gde da punis nocu, i mozda neko putovanje gde onda planiras stajanje, mozda, ili ako punis kod kuce, u Beogradu, dodjes do NS na posao punis na poslu. ... mozda.
Beograd - Novi Sad - Beograd (ili obrnuto) recimo , to je vec druga prica i sasvim izvodljivo sa nekim 40kwh autom (efektivno 35kwh polovnim autom)
Za duze voznje 400-500km i vise, planiras stajanje i verovatno, nadam se, nisi prisiljen da vozis svaki dan - generalno to je neko u specificnoj situaciji sa specificnim potrebama verovatno.
Sredice se i javno punjenje - ljudi ce se navici, nema razloga zasto ne bi, i bice sve ok.
Re: Koliko troši?
Ne ide to tako prosto sa tarifama u Srbiji. Ne znam koliko bi na kraju nekog koštalo ko mnogo prelazi, ali sigurno ne bi bilo 2.5 din.
Primer ponovo, za 25000 km godišnje po 20 kWh/100 km treba 5000 kWh, to je mesečno 420 kWh samo za Teslu, a to neće moći po toj ceni da bude.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Primer ponovo, za 25000 km godišnje po 20 kWh/100 km treba 5000 kWh, to je mesečno 420 kWh samo za Teslu, a to neće moći po toj ceni da bude.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Koliko troši?
@Heinz
Vidi recimo https://www.zaposlimo-srbiju.com/StrujaKalkulator/
(Otprilike kako radi, dohvati neki svoj račun na proveri kako se uklapa).
Ukucaj recimo 150 u višu tarifu i 50 u nižu tarifu (bez EV ili koliko ti je već račun); i onda ukucaj recimo 150 u višu i 500 u nižu (sa EV).
Vidi recimo https://www.zaposlimo-srbiju.com/StrujaKalkulator/
(Otprilike kako radi, dohvati neki svoj račun na proveri kako se uklapa).
Ukucaj recimo 150 u višu tarifu i 50 u nižu tarifu (bez EV ili koliko ti je već račun); i onda ukucaj recimo 150 u višu i 500 u nižu (sa EV).
- mix024
- Postovi: 731
- Pridružio se: 25 Apr 2012, 22:12
- Garaža: VW Caddy 2.0 TDI 150 KS
- Lokacija: Subotica
Re: Koliko troši?
Čisto iz znatiželje i zbog poređenja, kolika bi bila računacica za taj put kada bi se punio na punjačima gde se redovno plaća punjenje?
Odnosno, koliko košta 1 kW na punjačima?
Odnosno, koliko košta 1 kW na punjačima?
Re: Koliko troši?
Vise, visestruko vise., i neravnomerno za razliku od goriva.
Po evropi mozda 25c/kwh 50kw punjac , a onda 2km dalje 70c/kwh fancy 350kw punjac. Vidi koji punjaci postoje na https://www.plugshare.com/ po srbiji, pogledaj komentare, pa istrazi.
Vecina ljudi se puni kod kuce nocu, i po Evropi.
Re: Koliko troši?
Kapiram većina ovih mladih ev koji su po stranim oglasima su upravo od ljudi koji su pomislili da ima smisla uzeti ev bez punjača kod kuće.
Zbog toga ta računica nema previše smisla, jer ti je taj trošak smešan u ukupnim troškovima upotrebe. Kad kreneš na put čak bi ti više značilo da je punjač dostupan i što brži, pre nego jeftin, jer ti je zapravo cena koliko plaćaš kwh u konkretnom slučaju najnebitnija od svega.
Re: Koliko troši?
Sajt nije apdejtovan.risk je napisao: ↑15 Apr 2024, 10:31Vidi recimo https://www.zaposlimo-srbiju.com/StrujaKalkulator/
(Otprilike kako radi, dohvati neki svoj račun na proveri kako se uklapa).
Ukucaj recimo 150 u višu tarifu i 50 u nižu tarifu (bez EV ili koliko ti je već račun); i onda ukucaj recimo 150 u višu i 500 u nižu (sa EV).
Sa mog računa vidim da su cene 9.1092 i 2.2773 (zelana VT i NT); odnosno 13.6638 i 3.4160 (plava VT i NT).
Poslednji račun, a i ostali su slični: stan 413+142 i imam prosečnu cenu kWh od 10 din. Račun je 7730 din a ne 5450 kao što kaže kalkulator.
Ako dodam Teslu sa 420 kWh mesečno u NT, kad kalkulator to razbije i ja to sračunam, račun se uveća za ~1830 din, što onda izađe 4.35 din/kWh u jeftinoj tarifi.
Ne menja bitno računicu jer je kod nas struja jeftina, znači 100 km = 87 din u tom slučaju (realno džabe, ja bih 2x manje trošio na EV, i onda bi 210 kWh bilo 1000 din, dakle oko 4.76 din/kWh).
Re: Koliko troši?
- Dobar deo silaze sa leasing-a posle 2-3 godine, i to mrda celo polovno tržište koje što zbog kovida, što zbog toga što prodaja još uvek raste i ranije nije bilo toliko EV na polovnom tržištu.
- Pojavljuju se novi modeli sa većim baterijama, sa bržim punjenjem, za mnogo manje novca nego što su modeli sa tolikim baterijama koštali ranije.
Kia ev6, Ioniq 5 sa velikim baterijama uskoro silaze sa 2 godine leasing-a.
id.7 se lepo prodaje i dobar ne auto, Tesla model Y je 40k-i-kusur evra nova.
A u suštini, svi se pune kod kuće. Ako vas neko pita u kućnom savetu da izvuče punjač, čak iako ne voziš EV, pitaj da izvučete instalaciju za 2 ili 3 o istom trošku. Biće korisno ubuduće.
- Pojavljuju se novi modeli sa većim baterijama, sa bržim punjenjem, za mnogo manje novca nego što su modeli sa tolikim baterijama koštali ranije.
Kia ev6, Ioniq 5 sa velikim baterijama uskoro silaze sa 2 godine leasing-a.
id.7 se lepo prodaje i dobar ne auto, Tesla model Y je 40k-i-kusur evra nova.
A u suštini, svi se pune kod kuće. Ako vas neko pita u kućnom savetu da izvuče punjač, čak iako ne voziš EV, pitaj da izvučete instalaciju za 2 ili 3 o istom trošku. Biće korisno ubuduće.
- cozmo
- Postovi: 5131
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Ja sam sad isao u Temisvar, preko Kikinde (obisli malo i Kikindu). Prosecna brzina nam je bila realno veca (63kmh je jer sam cekao daodjem do parkinga kuci kroz Novi Sad, inace je bila 70kmh), cekanje na granicama bilo 25 minuta ukupno, plus malo gradske voznje po Temisvaru. Prosek do Kikinde nekom malo brzom voznjom je isti kao kod tebe. Krajnji prosek 4,5L (prosle godine sa manjim cekanjem na granici i preko ZR mi je bila manja potrosnja, doduse nisam se vozikao po Temisvaru i vozio sam ipak malo sporije, i bilo nas je manje u u kolima, a sad znam gde su im patrole danju i nocu). U ovom proseku je i jedna regeneracija koja dize potrosnju na 8-9L nekih 10-12 km i ume da digne ukupan prosek. Na magistrali nekom konstantnom brzinom ako vozis 80 to je ispod 3L potrosnja (2,5-2,7). Inace pet osoba u autu, klima svo vreme i puno stvari u gepeku. 307 1.6 HDI 110KS. S obzirom da bord uvek pokazuje 0,15 L vise, ovo je nesto u realnom proseku oko 4,4L na 100km.Rolla je napisao: ↑13 Apr 2024, 22:26Bg-Kikinda bez neke guzve na magistrali. Pretekao dva slepera i par automobila.
Povratak dosta vise guzve i preticanja
Po naseljima 50-70 izvan naselja 100/110
2018 Skoda Octavia 1.6 tdi
Ja iznenadjen, prvi put u zivotu vidim 3 kao prvi broj na prosecnoj potrosnji, a da nine 30+
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Koliko troši?
Evo kod nas Severna Holandija prosek sporih punjača 62cnt / kWh. A brzi punjači su još skuplji. Moja kućna tarifa je 35cn/kWh plus još distributer fiksni trošak...risk je napisao:Vise, visestruko vise., i neravnomerno za razliku od goriva.
Po evropi mozda 25c/kwh 50kw punjac , a onda 2km dalje 70c/kwh fancy 350kw punjac. Vidi koji punjaci postoje na https://www.plugshare.com/ po srbiji, pogledaj komentare, pa istrazi.
Vecina ljudi se puni kod kuce nocu, i po Evropi.
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... ische-auto
Sent from my SM-S906B using Tapatalk