Stranica 1 od 11

Aditivi

Poslato: 10 Avg 2014, 23:34
od Paja
O kojekakvim aditivima je pisano svuda samo ne gde treba, a pošto mene ekstremno mrzi da tražim gde je pisano evo tema da sistematizujemo.

Moje pitanje je da li ima svrhe sipati čudo za čišćenje dizni u motor koji je prešao 10k km? Ako da koji?

Re: Aditivi

Poslato: 10 Avg 2014, 23:41
od Uroš S.
Meni u uputstvu od auta piše da se ni u kom slučaju ne sipa nikakav aditiv nikada.

Re: Aditivi

Poslato: 10 Avg 2014, 23:42
od Paja
Naravno da piše da bi otišao u servis i dao 100€ za čišćenje dizni.

Re: Aditivi

Poslato: 10 Avg 2014, 23:47
od Misha
Razmisljao sam i ja o aditivima za ciscenje dizni ali nisam jos sipao u SX4 (zaboravio sam da ga kupim pred put u GR :uf: )

Re: Aditivi

Poslato: 10 Avg 2014, 23:47
od Uroš S.
Ne znam da je na ijednom TSI-ju bilo potrebno i rađeno čišćenje dizni. Od svih interneta gde sam gledao, a gledao sam svuda.

Re: Aditivi

Poslato: 10 Avg 2014, 23:50
od Misha
Pa dobro mi pricamo generalno,mislim da treba sipati aditiv vec posle 10-20000km (ili jednom godisnje) jer je gorivo loseg kvaliteta.

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 00:45
od Mladen7
:plusone: I to na mpi benzincima.

Na benzincima sa direktnim ubrizgavanjem, pa rekao bi da je prosto normalno da brizgaljke budu što čistije, opet + za aditiv.
Neverujem da može da im smeta, digla bi se već prašina da je tako.

CR dizeli takođe, što čistije br. to bolje...tako da, u svakom slučaju ja aditive za čišćenje vidim kao dobru stvar.
Normalno neki kršten brend aditiva.

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 01:07
od ftj
Ima raznih vrsta aditiva pa i onih koje pumpe dodaju u gorivo i bez da te pitaju. Mislim da se onaj deo u uputstvu odnosio na aditive za ulje.

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 06:41
od nidza
Da škodi sigurno ne može. Meni su se popravili parametri na diznama. Duže vreme već ne sipam aditive, otkad sipam gorivo sa aditivima na Mol, ali nešto se ipak mislim da sad malo sunem.

Benzin je rastvarač, tako da ne znam koliko je benzincima bitan za dizne. Možda je bitan zbog nekih drugih stvari.

Kod dizelaša ima nekog smisla već sipati aditive za dizne.
ftj je napisao:Ima raznih vrsta aditiva pa i onih koje pumpe dodaju u gorivo i bez da te pitaju. Mislim da se onaj deo u uputstvu odnosio na aditive za ulje.
Piše i za gorivo. Verovatno neće da rizikuju da ljudi sipaju svašta.

@pajo, vidi na servisu koji su parametri dizni. Ako je sve u vinkli nema potrebe ništa da sipaš.

Tapatalk Pro

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 08:46
od steva_anya
Ako na dobroj pumpi sipas gorivo, ako nema smetnji u voznji, na tih 10000km nista ne bi dirao.

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 08:51
od Milos_kg
U novije automobile, preventive radi, valja sunuti aditiv posle odredjenog broja km-a. U starije, u koje nije nikad sipano, nikako, jer mogu da povuku svasta iz sistema i naprave haos, tj donesu vise muka no sto mogu pomoci.
Imao sam dilemu pre mesec dana da li sipati ili ne, i odustao. Eksperimentisanje i testiranje mi nikako ne treba, radi to fino i bez aditiva.

Pajo, s obzirom da je tvoj auto skoro nov, ja bih sipao aditive.

Sent from my LG mobile

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 08:58
od nikaragva
Nisam sipao aditive već nekih 150,000km koliko je auto kod mene, sve još uvek fercera, na satu 265,000km.

Odnosno, jesam jednom nasuo zajedno sa gorivom, ~50 litara molovog prostoproširenog dizela, posle čega mi je propišao filter za naftu, pisao sam o tome. U stvari to nikad neću saznati da li se samo poklopilo sa tim sipanjem, ili je zaista aditiv bio problem, kao što nikad nećemo saznati ko je srušio avion :)

Za svih tih 150,000km, 90% goriva je iz kamiona sa istoka.

Tako da ne znam zaista kome pomažu ti aditivi, našoj psihi ili diznama :)

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 09:09
od ljuba
Kod mene stoji na poklopcu, mada ja kao vozim na dobar dizel 90% vremena pa ne bi ni eksperimentisao sa aditivima...

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 09:34
od Heinz
Kapiram da su inženjeri projektovali motore za poznat sastav goriva (postoje standardi) za razliku od nepoznatog sastava raznih aditiva.

Re: Aditivi

Poslato: 11 Avg 2014, 10:47
od methane.master
Paja je napisao:Naravno da piše da bi otišao u servis i dao 100€ za čišćenje dizni.
Samo što će ti za 100€ stvarno očistiti dizne, a sa aditivom diskutabilno.

Genaralno cela priča je diskutabilna, ako su dizne značajnije zapušene, ni jedan ih aditiv neće očistiti sam od sebe. Ako nisu može da smanji talog odn. uspori njegovo stvaranje. Takve stvari imaš i u ovim aditiviranim gorivima, kojih sada ima i kod nas. Opet, učinak je diskutabilan. Ako hoćeš da sipaš preventivno, sipaj, ali ne preteruj. Jednom u 10k je sasvim dovoljno, sipa se na pun rezervoar, najbolje pred duži put. Od marki, recimo Wynns ili Wurth, koji tačno, ne znam, ne vozim dizel.
Ja sam sipao Wynns u Clia, više iz radoznalosti, nikakvu razliku nisam primetio.
ftj je napisao:Ima raznih vrsta aditiva pa i onih koje pumpe dodaju u gorivo i bez da te pitaju. Mislim da se onaj deo u uputstvu odnosio na aditive za ulje.
Naravno sad dolazimo do onoga šta sve podrazumevamo pod aditivom. Dodaju ih još u rafineriji, u procesu proizvodnje, bez aditiva ne bi mogli da vozimo, ali ajde da ne širim temu, mislim da je jasno na šta se misli.

Aditivi za ulje. NIKAKO. :naughty:
Heinz je napisao:Kapiram da su inženjeri projektovali motore za poznat sastav goriva (postoje standardi) za razliku od nepoznatog sastava raznih aditiva.
Kod nas ni sastav goriva nije uvek baš poznat. :kezo:

I sastav tih aditiva je manje-više poznat. Pre par godina sam gledao ono što je napisano na deklaraciji, većina je bila sličnog sastava i koncentracija. Problem je što materije u aditivu u većoj koncentraciji mogu napraviti druge probleme a današnji motori su osetljiviji mnogo nego oni pre 20-30 god. Zato i kažu da se posle sipanja napuni pun rezervoar.

Naravno da proizvođač zabranjuje upotrebu. Želi da i sa te strane ogradi sebe od odgovornosti, i u pravu je.