Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Iskustva sa gorivima i uljima
Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 820
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od BobanR » 04 Jan 2016, 21:26

Koje si sipao? Gde si pronašao? Jel' u pitanju mineralno ili polu-sintetika?

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 9751
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od HKS » 04 Jan 2016, 21:41

Ja sam čuo da ATF ulje i Dvotaktol se sipaju u dizele sa Boš pumpom i da tu ima efekta, dok u CR nikako ne bi smelo da se sipa.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18584
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od dragvorl » 04 Jan 2016, 22:06

Ima o tome nasiroko po stranim forumima

https://forums.tdiclub.com/showpost.php ... stcount=29

Ovi su radili komplet istrazivanje na ovu temu, navescu sam rezultate, a koga interesuje vise neka procita na linku.
7. CONCLUSIONS
Based on the results of this study, the following conclusions are drawn:

At a 200:1 volumetric blending ratio, 2-stroke oil has a negligible effect on diesel lubricity.
All diesel fuel sold in South Africa has to meet the SANS 342:2014 lubricity specification to ensure the proper protection of diesel fuel pumps and injector systems.
The low sulphur diesel products sold by Sasol contain lubricity improver additives which are far more effective than 2-stroke oil.
At a 200:1 volumetric blending ratio, 2-stroke oil has a negligible effect on diesel cetane number.
No measurable effect on all other regulated diesel properties was measured at a 200:1 dose of 2-stroke oil in diesel.
2-stroke oil can contain around 16ppm zinc, or higher depending on the formulation and batch.
Trace amounts of zinc in diesel are known to rapidly accelerate injector nozzle deposits.
Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.
Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil.
The abovementioned results should hopefully clear up many of the public misconceptions around the use of 2-stroke oil in diesel and highlight why both oil companies & engine manufacturers do not recommend the addition of any after-market additives, ie. 2-stroke oil, to the fuel tank. It is also good advice to use fuels from reputable outlets backed up by the technical support of a competent fuel company to enable the best engine performance and durability.
http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oi ... -study.php
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 820
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od BobanR » 04 Jan 2016, 22:38

Nije ovo novo istraživanje...inače, naručeno je od strane južnoafričke naftne kompanije, kao dokaz da je njihov proizvod u skladu sa modernim standadima. U ovom istraživanju se kaže da sa T2 uljem, nakon 16 sati rada motora, naslage cinka nepovratno otećuju dizne. To, iskreno, nije baš tako, obzirom da ogroman broj ljudi koristi 2T ulje mnogo duže od 16 radnih sati. Ovaj grafikon je malo neverovatan.
Još jednom, nisam ja zagovornik korišćenja dvotaktnog ulja, ali mislim da ovo istraživanje nije baš nepristrasno...
Kao i kod ostalih istraživanja, veoma je bitno ono "Payed for by..."

Ono što je zanimljivo, da se ovde lako zaključi ko šta dobija prikazivanjem ovih rezultata, ali sa druge strane, zagovornici 2T ulja, sa jednakom strašću reklamiraju sipanje istog u rezervoar, a ostaje nejasno, šta konkretno imaju od toga. Ne postoji jedan proizvod koji reklamiraju, niti bilo šta slično. Isuviše dugo traje da bi bio hype, a sa druge strane, isuviše su agresivni u pristupu, da ne postoji lična korist... :think:

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18584
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od dragvorl » 04 Jan 2016, 22:58

Ako cemo tako onda se sve svodi na ovo:
BobanR je napisao:Upravo ovaj "zato što ja kažem" princip je najveći problem, i to ne samo kada je ova tema u pitanju. Čitao sam blog kada sam birao motorno ulje. Vidi se da se čovek razume u motorna ulja, ali nigde ne daje odgovor na pitanje "zašto ne?"
Ko zna kako i ko testira sve zivo, hranu, odecu, gorivo, bebi pelene, vazduh, vodu, zemljiste...mi mozemo da verujemo ili ne, da preispitujemo, teorije zavere, svasta nesto. Ovi sto su zagrizeni pobornici 2T ulja isto ne vidim da u vecini slucajeva imaju naucne dokaze (sem ovog linka sto sam stavio, a opet moze se osporiti tacnost), sve je vise bazirano na placebo ili efektu "bolje radi", "tise radi", "lepse radi"...to meni nije nikakav krunski dokaz.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 820
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od BobanR » 04 Jan 2016, 23:03

To i rekoh na početku teme...nema dokaza ni za jednu stranu. Tredovi po stranim forumima na ovu temu traju godinama i ne nazire se kraj raspravama. Zato sam i rešio da probam i procenim sam. Na tuđim greškama se niko nije naučio :kezo:

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18584
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od dragvorl » 04 Jan 2016, 23:24

Evo da pastujem ovde:
Ranking Additive HFRR
Score Improvement
Over Base Fuel Blend Ratio Doze Oz per
35 Gallons
Desired Engine Manufacture Assoc Desired <460
Standard US Standard <520
Baseline Untreated ULSD #2 Diesel Fuel 636

1 2% REG SoyPower Biodiesel 221 415 50:1 86.9
2 Opti-Lube XPD 317 319 256:1 17.5
3 FPPF RV, Bus, SUV
Diesel/Gas Fuel Treatment 439 197 640:1 7.0
4 Opti-Lube Summer Blend 447 189 3000:1 1.49
5 Opti-Lube Winter Blend 461 175 512:1 8.75
6 Schaeffer Diesel Treat 2000 470 166 1000:1 4.48
7 Super Tech Outboard
2-Cycle TC-W3 Engine Oil
474 162 200:1 22.4
8 Stanadyne Lubricity Formula 479 157 1000:1 4.48
9 Amsoil Diesel Concentrate 488 148 640:1 7.0
10 Power Service Diesel Kleen+ Cetane Boost 575 61 480:1 9.3
11 Howe’s Meaner Power Kleaner 586 50 200:1 22.4
12 Stanadyne Performance Formula 603 33 427:1 10.5
13 Used Motor Oil Shell Rotella T 15W-40 5,000 miles used. 634 2 200:1 22.4
14 Lucas Upper Cylinder Lubricant 641 -5 427:1 10.5
15 B1000 Diesel Fuel Conditioner by Milligan Biotech 644 -8 1000:1 4.48
16 FPPF Lubricity Plus Fuel Power 675 -39 1000:1 4.48
17 Marvel Mystery Oil 678 -42 320:1 14
18 ValvTect Diesel Guard Heavy Duty/Marine Diesel Fuel Additive 696 -60 1000:1 4.48
19 Primrose Power Blend 2003 711 -75 1066:1 4.20


Products 1-4 PASS both Engine Manufacture Standards & Gov't Standards
Products 5.9 PASS just the Gov't Standards. These products provide minimum protection.
Products 10-19 FAILED both standards. These products are NOT SUGGESTED for use in your vehicle.
http://articles.mopar1973man.com/genera ... -additives

Jos malo, doduse ne sa aditivima:

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 820
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od BobanR » 04 Jan 2016, 23:43

Vrlo bitna stvar je ovo:
Baseline Untreated ULSD #2 Diesel Fuel 636
Ovo je startna vrednost goriva (ULSD - ultra low sulfur diesel), što će reći da 2T ulje u gorivu poboljšava rezultat.
Ovo zagovornici 2T ulja koriste kao dokaz da je sve što kažu validno, međutim, teško je poverovati da je startna vrednost toliko loša... Uz to, Super Tech Outboard 2-Cycle TC-W3 Engine Oil je full sintetika koliko se sećam :D
Ovo je najobimnija tema vezana za 2T ulje i traje od 2007.

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 820
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od BobanR » 09 Jan 2016, 18:49

Nastavljamo sa organskom hemijom za treći razred gimnazije :D Porazgovarao sma sa tehnologom koji radi u industriji motornih ulja. Evo zaključaka(nadam se da sam zapamtio sve, obzirom da sam praktično dobio predavanje bez mogućnosti da hvatam beleške :D).
Kao što su već neke kolege konstatovale, ideja sipanja 2T ulja u dizel nije ništa novo i bila je rasprostranjena praksa u vreme D2 dizela. Na taj način se "čistio sistem". Međutim, sa novim standardima u proizvodnji goriva, ne bi trebalo da postoji bilo kakvog benifita od dodavanja dvotaktnog ulja.
2T ulje(polusintetika) se sastoji od 20% poli-isobutilena, 30% kerozina, 2.5-5% aditiva i ostatka baznog, mineralnog ulja. U zavisnosti od procenta paketa aditiva, zavisi i količina pepela u ulju. U oba slučaja 2T ulje zadovoljava ISO-L-EGD i JASO-FC standarde.
Kerozin 2T ulju se koristi prvenstveno zbog svoje rastvorljivosti, ali bi u dizelu, u teoriji, trebalo da podiže temperaturu sagorevanja. Na taj način dolazi do čistijeg sagorevanja i svega onoga što zagovornici ove prakse propagiraju. Što će reći, eureka, ovo radi. Međutim...
Ovde postoji nekoliko problema. Prvi je količina kerozina koja se dodaje. Obzirom da ga ima samo 30%, dolazimo do nekih 1:600 kada se doda u rezervoar. Ovo nas vraća na početak priče i uticaj sardine na meteorološke uslove u Francuskoj.
Viskoznost je drugi problem. 2T ima viskoznost od 68 dok euro dizel je od 2 do 4.5. D2 dizel je imao viskoznost 4.5 do 9. Dodavanjem 2T ulja, viskoznost je povećava, a to nikako nije dobro za motor. Opet, količine koje dodajemo su minorne, pa nemaju nekog većeg uticaja.

Što se tiče biodizela, jeste hidroskopan, ali ponovo, količina od 5% je isuviše mala da izazove kondenzaciju u rezervoaru. Od 2018. nivo biodizela će biti povećan na 7%.
Iskoristio sam priliku da se malo raspitam o kvalitetu goriva kod nas, ali tu nisam dobio nikakve konkretne informacije. U teoriji, gorivo kod nas bi trebalo da ima 10ppm sumpora i u skladu je sa euro standardima. Naravno, ovde sam potegao pitanje očigledne razlike u performansama i radu motora kada sipamo na pumpama u inostranstvu i kod nas. Odgovor je bio sve samo ne konkretan, ali skraćeno, kod nas je gorivo na ivici standarda. Npr. ako je dozvoljena količina sumpora 10ppm, na našim pumpama će se prodavati gorivo sa 10ppm. Uz to, standardi u transportu i skladištenju su verovatno "drugačiji".

Poerd svega, i dalje smo bez definitivnog zaključka. Kada se sve sagleda, dodavanje 2T ulja u dizel u razmeri 1:200 ne bi trebalo da ima bilo kakvog uticaja na rad motora i životni vek istog.
Posle ovoga, više naginjem na stranu "ovo je placebo", ali to ne znači da odustajem od praktičnog eksperimenta. Na žalost nemam DPF, pošto bi period regeneracije istog bio najbolji pokazatelj uticaja 2T ulja na proces sagorevanja.

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 820
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od BobanR » 12 Jan 2016, 16:37

Pa da nastavimo...Sipano Total 2T ulje, polusintetika u JASO FD i ISO-L-EGD standardu. JASO FD bi trebalo da ima manju količinu pepela od JASO FC, mada generalno nema neke razlike. Za sada nisam kačio dijagnostiku, mislim da i nema potrebe :loool:
Evo parametara sa početka teme i mojih utisaka:

1. Smanjenje problema kod hladnog starta - nisam ni imao problema sa ovim
2. Tiši i mirniji rad motora - Apsolutno isti zvuk motora
3. Dupliranje intervala regeneracije DPF-a - nemam DPF
4. Drastično smanjenje dima - Generalno u poslednje vreme dima skoro da i nema, što zbog hladnog vremena, što zbog konačnog naleganja karika. Jedino se pojavi malo kada potopim naglo gas. Ako bih morao da upoređujem, ima više dima od kako sam sipao 2T ulje
5. Smanjenje potrošnje za oko 5% - ovo neću moći da izmerim
6. Povećanje CN(cetane number) za 3-5 - Još nemam ideju kako ovo da izmerimo, ali... U razgovoru sa Markom, inače tunerom, došli smo na ideju da merenjem TDC-a vidimo da li se temperatura u cilindrima menja. Ovo merenje će sačekati, pošto sutra ulazim u garažu zbog upgrade-a vešanja.

Prvi utisci se podudaraju sa očekivanjima i za sada, dodavanje 2T ulja u razmeri 1:200 apsolutno NE UTIČE na poboljšanje rada motora. Ovo ne znači da prekidam eksperiment, možda se efekti osete kasnije...

Milos
Postovi: 8313
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od Milos » 13 Jan 2016, 06:57

Dubok naklon za poduhvat i dokumentaciju istog.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8530
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od Ivan » 13 Jan 2016, 07:45

Pfff pussy 1:200, ja sam probao sa cca 1:100 i 1:50 :D

Послато са GT-N7100

Korisnikov avatar
BobanR
Postovi: 820
Pridružio se: 12 Apr 2015, 22:07
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od BobanR » 13 Jan 2016, 09:08

Milos je napisao:Dubok naklon za poduhvat i dokumentaciju istog.
Hvala. Jedino tako i možemo da dođemo do nekog zaključka. U protivnom, sve se svodi na puko eksperimentisanje i subjektivne osećaje.
Ivan je napisao:Pfff pussy 1:200, ja sam probao sa cca 1:100 i 1:50 :D
1:50 Je možda i previše. Čitao sam da neki prvih par rezervoara sipaju i po ceo litar (1:75). Ima li kakvih promena? Od promene rada u motoru do promene dizni, nešto je moralo da se desi? :loool:

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od nikaragva » 13 Jan 2016, 09:18

Ivane, a sto si ti to sipao?

Navikao tdi na lozak? :D

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8530
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Ulje za dvotaktne motore kao aditiv dizelu

Post od Ivan » 13 Jan 2016, 09:35

Malo je kerozin posan pa zato :D

Послато са GT-N7100

Odgovori