Antifriz

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1209
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Antifriz

Post od masaivan » 23 Sep 2016, 23:06

Blizi se zima...


Slika

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Antifriz

Post od Delija » 24 Sep 2016, 11:46

Nije sve do temperature mrznjenja - ima nesto i do toplotnog kapaciteta koji je duplo manji kod antifriza u odnosu na vodu.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Antifriz

Post od McGruja » 24 Sep 2016, 14:39

Jel koristio neko onaj antifriz bez vode?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
nmaric1993
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Antifriz

Post od nmaric1993 » 24 Sep 2016, 15:22

Šta će ti to. Voda najbrže odvodi toplotu, pa nema potrebe za eksperimentisanjem :)

Послато са HUAWEI Y300-0100 уз помоћ Тапатока

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Antifriz

Post od Era » 24 Sep 2016, 15:28

Antifriz se ne sme koristiti bez vode. Najmanja količina vode u antifrizu mora biti 30%.
Antifriz ima manji toplotni kapacitete od vode, ali ključa na 120-130.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Antifriz

Post od McGruja » 24 Sep 2016, 15:55

U međuvremenu ljudi prave napredak

http://www.evanscoolant.com/products/hi ... e-coolant/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Antifriz

Post od DS9 » 04 Dec 2016, 12:02

Pa, u ovom slucaju su ga napravili odavno, i to se koristi već više od deceniju. Taj antifriz nije na bazi klasičnog etilen-glikola (mislim da je u pitanju neka od varijanti poli-glikola) koji se obavezno razređuju sa vodom, već bih na neviđeno rekao da je najsličniji kočnim tečnostima.

Sad, iskustva su zanimljiva i poučna
http://forums.aaca.org/topic/175809-wat ... xperience/

Korisnikov avatar
A170T
Postovi: 2102
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Antifriz

Post od A170T » 02 Feb 2017, 15:10

Ako bi neko bio ljubazan da mi pojasni proces zamene antifriza:
1. Stari antifriz se ispusta na hladnjaku i bloku motora.
Pitanje: Jel moraju oba srafa da se skinu ili je dovoljno da se otvori samo taj na hladnjaku pa da pumpa izbaci ostatak?
2. Sipa se obicna (ili destilovana?) voda da i ide se na kracu voznju da se malo opere hladnjak.
3. Ispusta se voda, pravi se nova mesavina i sipa se.
Pitanje: Znam da treba nekako ispustiti vazduh iz sistema, sad kako to ide?


Послато са HUAWEI VNS-L21 уз помоћ Тапатока

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antifriz

Post od ljubitelj » 02 Feb 2017, 20:03

1. da. Oba srafa. Ne postoji nikakva pumpa za izbacivanje antifriza.
PAZNJA- Motor NE SME da radi tokom ispustanja.

2. Ne.

Hladnjak se spolja ispira obilnim mlazom vode sa ili bez deterdzenta, peru se lamelice, i to u smeru iz prostora motora napred ka masci i braniku.

3. Sipa se samo novi antifriz do maksimuma. Upali motor, stavi grejanje kabine na maksimum i saceka da motor 2 puta upali ventilator hladnjaka.
Ugasi motor i saceka da se ohladi.

Po potrebi se dolije mesavina do maksimuma.

PAZNJA- Ispustanje i narocito sipanje antifriza se radi kada je auto na ravnom horizontalnom putu. Ukoliko se sipanje radi pod nagibom postoji dobra sansa da ostane zarobljen vazduh u nekom vazdusnom cepu-efekat sifona.

Ispustanje vazduha ne postoji kod modenih konstrukcija /auta radjenih zadnjih 40tak godina vec se to automatski dogadja u posudi gde inace sipas antifriz jer je montirana na najvisu tacku u rashladnom sistemu pa vazduh sam izadje. Tada se nivo u posudi malo smanji pa se dolije antifriz.

Izuzetak su neki (retki) auti koji imaju posebnu slavinu za ispustanje vazduha gde prelivna posuda nije postavljena na najvisu tacku.
Kako se na tim autima i gde se nalazi slavina pise obicno u uputstvu od auta.

Stari Renoi, Fiat Punto, mozda jos neki auto pripada toj grupi.
Za koji auto pitas?

Korisnikov avatar
A170T
Postovi: 2102
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Antifriz

Post od A170T » 02 Feb 2017, 22:02

Za Mercedes A Klasu 2000g, ovo pod br 1 sam citao da je moguce da se otvori odozdo hladnjak i da istece polovina rashladne tecnosti (3l kod mene) i da se onda pokrene motor i da vodena pumpa izbaci ono sto je preostalo. Ova tehnika mi je delovala relativno lako posto nije zahtevala podizanje automobila.

Pokusacu da nadjem taj drugi sraf koji je na bloku motora, ako ne uspem da nadjem kljuc koji ide za njega ostavicu sve mehanicaru kad budem menjao ulje krajem god.

Inace dobro objasnjenje, citao sam razne sajtove i gledao YT ali svako radi na neki drugi nacin pa mi se izmesao redosled radnji.
Послато са HUAWEI VNS-L21 уз помоћ Тапатока

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antifriz

Post od ljubitelj » 03 Feb 2017, 11:33

A170T je napisao: moguce da se otvori odozdo hladnjak i da istece polovina rashladne tecnosti (3l kod mene) i da se onda pokrene motor i da vodena pumpa izbaci ono sto je preostalo.
Jeste moguce, kao sto je moguce i da se na isti nacin vrsi ispustanje ulja iz motora. Pa motor radi bez ulja i podmazivanja.

To sto si procitao/protumacio je teska glupost i strogo je zabranjeno.
Razlog je sto se bez hladjenja glava motora eskpresno pregreva sa svim pratecim posledicama od kojih je najcesce da se pokrivi i time sleduje generalna popravka.

Sto se tice mesta srafa na bloku motora pogledaju u uputstvu od auta (ako uopste ima opisana procedura zamene ili mozda samo pise posetite ovlasceni servis).

Bitno je da usvojis da nijedan motor nijedne marke automobila ne sme da se pokrece i koristi bez ulja i vode/antifriza jer su te 2 tecnosti neophodan konstrukcioni uslov za rad SUS motora.
Ma sta negde citao, ovo je opste vazece pravilo.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Antifriz

Post od ikac2000 » 03 Feb 2017, 11:46

Meni su u servisu rekli da izbegavaju da otvaraju sraf na bloku motora jer cesto ume da bude zapecen, i prilikom skidanja-namestanja ume da se osteti navoj na bloku.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Antifriz

Post od ljubitelj » 03 Feb 2017, 12:12

To je tacno ako je losiji kvalitet tog srafa pa korodira i zapece. Obicno se desava kod oldtimera ili ukazuje na neredovno odrzavanje i zamenu antifriza u prethodnom periodu.
A i nije uvek u pitanju sraf, kod nekih auta se radi o slavini koja se lako otvori /zatvori a materijal je neka legura slicna mesingu pa je otporno na koroziju.

dario212
Postovi: 25
Pridružio se: 27 Nov 2017, 11:56

Rashladna tekućina

Post od dario212 » 03 Dec 2017, 08:40

Negdje mi se u sistemu gubi rashladna tekućina (oko pola litre tjedno).
Mijenjao sam oba kilera, raskrsnicu i jedno crijevo. Motor nema nikakve simptome da voda ulazi u njega.
Vizualno se ne vidi nikakvo kapljanje, curenje...
Pomagajte drugovi, gdje bi se tekućina mogla gubiti?
EDIT: Audi A3, 1997, 1.6, 74kW (benz)
Poslednja izmena od dario212 u 03 Dec 2017, 08:47, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Rashladna tekućina

Post od McGruja » 03 Dec 2017, 08:43

Može da isparava na čepu

Odgovori