Stranica 1 od 11

Antifriz

Poslato: 23 Sep 2016, 23:06
od masaivan
Blizi se zima...


Slika

Re: Antifriz

Poslato: 24 Sep 2016, 11:46
od Delija
Nije sve do temperature mrznjenja - ima nesto i do toplotnog kapaciteta koji je duplo manji kod antifriza u odnosu na vodu.

Re: Antifriz

Poslato: 24 Sep 2016, 14:39
od McGruja
Jel koristio neko onaj antifriz bez vode?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Antifriz

Poslato: 24 Sep 2016, 15:22
od nmaric1993
Šta će ti to. Voda najbrže odvodi toplotu, pa nema potrebe za eksperimentisanjem :)

Послато са HUAWEI Y300-0100 уз помоћ Тапатока

Re: Antifriz

Poslato: 24 Sep 2016, 15:28
od Era
Antifriz se ne sme koristiti bez vode. Najmanja količina vode u antifrizu mora biti 30%.
Antifriz ima manji toplotni kapacitete od vode, ali ključa na 120-130.

Re: Antifriz

Poslato: 24 Sep 2016, 15:55
od McGruja
U međuvremenu ljudi prave napredak

http://www.evanscoolant.com/products/hi ... e-coolant/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Antifriz

Poslato: 04 Dec 2016, 12:02
od DS9
Pa, u ovom slucaju su ga napravili odavno, i to se koristi već više od deceniju. Taj antifriz nije na bazi klasičnog etilen-glikola (mislim da je u pitanju neka od varijanti poli-glikola) koji se obavezno razređuju sa vodom, već bih na neviđeno rekao da je najsličniji kočnim tečnostima.

Sad, iskustva su zanimljiva i poučna
http://forums.aaca.org/topic/175809-wat ... xperience/

Re: Antifriz

Poslato: 02 Feb 2017, 15:10
od A170T
Ako bi neko bio ljubazan da mi pojasni proces zamene antifriza:
1. Stari antifriz se ispusta na hladnjaku i bloku motora.
Pitanje: Jel moraju oba srafa da se skinu ili je dovoljno da se otvori samo taj na hladnjaku pa da pumpa izbaci ostatak?
2. Sipa se obicna (ili destilovana?) voda da i ide se na kracu voznju da se malo opere hladnjak.
3. Ispusta se voda, pravi se nova mesavina i sipa se.
Pitanje: Znam da treba nekako ispustiti vazduh iz sistema, sad kako to ide?


Послато са HUAWEI VNS-L21 уз помоћ Тапатока

Re: Antifriz

Poslato: 02 Feb 2017, 20:03
od ljubitelj
1. da. Oba srafa. Ne postoji nikakva pumpa za izbacivanje antifriza.
PAZNJA- Motor NE SME da radi tokom ispustanja.

2. Ne.

Hladnjak se spolja ispira obilnim mlazom vode sa ili bez deterdzenta, peru se lamelice, i to u smeru iz prostora motora napred ka masci i braniku.

3. Sipa se samo novi antifriz do maksimuma. Upali motor, stavi grejanje kabine na maksimum i saceka da motor 2 puta upali ventilator hladnjaka.
Ugasi motor i saceka da se ohladi.

Po potrebi se dolije mesavina do maksimuma.

PAZNJA- Ispustanje i narocito sipanje antifriza se radi kada je auto na ravnom horizontalnom putu. Ukoliko se sipanje radi pod nagibom postoji dobra sansa da ostane zarobljen vazduh u nekom vazdusnom cepu-efekat sifona.

Ispustanje vazduha ne postoji kod modenih konstrukcija /auta radjenih zadnjih 40tak godina vec se to automatski dogadja u posudi gde inace sipas antifriz jer je montirana na najvisu tacku u rashladnom sistemu pa vazduh sam izadje. Tada se nivo u posudi malo smanji pa se dolije antifriz.

Izuzetak su neki (retki) auti koji imaju posebnu slavinu za ispustanje vazduha gde prelivna posuda nije postavljena na najvisu tacku.
Kako se na tim autima i gde se nalazi slavina pise obicno u uputstvu od auta.

Stari Renoi, Fiat Punto, mozda jos neki auto pripada toj grupi.
Za koji auto pitas?

Re: Antifriz

Poslato: 02 Feb 2017, 22:02
od A170T
Za Mercedes A Klasu 2000g, ovo pod br 1 sam citao da je moguce da se otvori odozdo hladnjak i da istece polovina rashladne tecnosti (3l kod mene) i da se onda pokrene motor i da vodena pumpa izbaci ono sto je preostalo. Ova tehnika mi je delovala relativno lako posto nije zahtevala podizanje automobila.

Pokusacu da nadjem taj drugi sraf koji je na bloku motora, ako ne uspem da nadjem kljuc koji ide za njega ostavicu sve mehanicaru kad budem menjao ulje krajem god.

Inace dobro objasnjenje, citao sam razne sajtove i gledao YT ali svako radi na neki drugi nacin pa mi se izmesao redosled radnji.
Послато са HUAWEI VNS-L21 уз помоћ Тапатока

Re: Antifriz

Poslato: 03 Feb 2017, 11:33
od ljubitelj
A170T je napisao: moguce da se otvori odozdo hladnjak i da istece polovina rashladne tecnosti (3l kod mene) i da se onda pokrene motor i da vodena pumpa izbaci ono sto je preostalo.
Jeste moguce, kao sto je moguce i da se na isti nacin vrsi ispustanje ulja iz motora. Pa motor radi bez ulja i podmazivanja.

To sto si procitao/protumacio je teska glupost i strogo je zabranjeno.
Razlog je sto se bez hladjenja glava motora eskpresno pregreva sa svim pratecim posledicama od kojih je najcesce da se pokrivi i time sleduje generalna popravka.

Sto se tice mesta srafa na bloku motora pogledaju u uputstvu od auta (ako uopste ima opisana procedura zamene ili mozda samo pise posetite ovlasceni servis).

Bitno je da usvojis da nijedan motor nijedne marke automobila ne sme da se pokrece i koristi bez ulja i vode/antifriza jer su te 2 tecnosti neophodan konstrukcioni uslov za rad SUS motora.
Ma sta negde citao, ovo je opste vazece pravilo.

Re: Antifriz

Poslato: 03 Feb 2017, 11:46
od ikac2000
Meni su u servisu rekli da izbegavaju da otvaraju sraf na bloku motora jer cesto ume da bude zapecen, i prilikom skidanja-namestanja ume da se osteti navoj na bloku.

Re: Antifriz

Poslato: 03 Feb 2017, 12:12
od ljubitelj
To je tacno ako je losiji kvalitet tog srafa pa korodira i zapece. Obicno se desava kod oldtimera ili ukazuje na neredovno odrzavanje i zamenu antifriza u prethodnom periodu.
A i nije uvek u pitanju sraf, kod nekih auta se radi o slavini koja se lako otvori /zatvori a materijal je neka legura slicna mesingu pa je otporno na koroziju.

Rashladna tekućina

Poslato: 03 Dec 2017, 08:40
od dario212
Negdje mi se u sistemu gubi rashladna tekućina (oko pola litre tjedno).
Mijenjao sam oba kilera, raskrsnicu i jedno crijevo. Motor nema nikakve simptome da voda ulazi u njega.
Vizualno se ne vidi nikakvo kapljanje, curenje...
Pomagajte drugovi, gdje bi se tekućina mogla gubiti?
EDIT: Audi A3, 1997, 1.6, 74kW (benz)

Re: Rashladna tekućina

Poslato: 03 Dec 2017, 08:43
od McGruja
Može da isparava na čepu