Check oil level

Iskustva sa gorivima i uljima
jave05
Postovi: 8
Pridružio se: 19 Jun 2020, 11:17

Check oil level

Post od jave05 » 23 Dec 2021, 13:36

Pozdrav svima.

Jučer popodne mi na bmwf30 n47 motoru pokaže grešku da je ulje na minimumu i da nadosipam 1l ulja. Unutra je 5w40 castrolovo ulje.
I došao ja kući, sačekao 20tak min da se ulje spusti i provjerim na šipku i ulje stvarno na minimumu.
I dobro, nisam odma nadosipao, nego reko ujutro ću. I ujutro prije nadosipavanja, uzmem ja ponovno šipku, kad ono ulje na pola šipke, znači cca 0.5l više.
Sad nije mi jasno kako i šta je moguće, jer očito da je senzor dobro očitavao, a sada na hladno pokazuje više...što mi isto nije jasno, jer koliko znam, ulje se pri toplini širi
i u teoriji više pokazuje topal nego hladan.
Ako netko stručniji može objašnjenje za ovo.
Hvala

Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Postovi: 3809
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Check oil level

Post od Kornjaca Rade » 23 Dec 2021, 13:49

Pa preko noci se slilo ulje iz motora u karter, normalno je to. Proveri za tvoj auto kako se meri nivo ulja, na vruc, hladan motor, ili posle par minuta od gasenja.

jave05
Postovi: 8
Pridružio se: 19 Jun 2020, 11:17

Re: Check oil level

Post od jave05 » 23 Dec 2021, 14:42

Jasno mi je to da se spusti ulje u karter. Iako sačekao sam i 20min nakon gašenja da se spusti i opet mi nevjerojatna na razlika od 0.5l po šipci.
Naravno po netu piše svakako, neki kažu na toplo, neki na hladno. Imam ja i elektronički mjerač koji radi kad se motor ugrije na radnu temperaturu.
Ali ne kužim da toliko ulje nestane iz kartera za vrijeme vožnje i da mi se pali senzor, a da mi zapravo ulje na mjeraču na sredini i ima ga sasvim dovoljno.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Check oil level

Post od OMP » 23 Dec 2021, 14:51

Tebi definitivno fali ulje, jer cim je bilo na minimumu posle gasenja motora to nije dobro, nebitno dal se meri na hladan ili topao motor ne sme biti na minimumu posle gasenja jer to znaci da je i u radu na minimumu a mozda i ispod zavisno kad si premerio posle gasenja. Mozda taj motor ne trpi da bude na pola ulje nego trazi na max kad je hladan.

jave05
Postovi: 8
Pridružio se: 19 Jun 2020, 11:17

Re: Check oil level

Post od jave05 » 23 Dec 2021, 15:15

Kužim da, pripazit ću sada baš. Nije mi sad baš totalno jasno, nadosipati pola litre ili litru. I što ljudi pišu da im na toplo ulje kad se spusti bude veći volumen, nego ujutro na hladni.
A meni obratno, ali ajd. Prekontrolirati ću sad za 500-1000km da vidim što se događa.
Čudno mi jedino što prije 2000km ulje bilo na maxu. Auto ne dimi i auto ide normalno.
bmw 318d 2013
260k km
dpf off
Na 200k km promijenjen lanac, vodena, remenica radilice i sve što ide naprijed s njom.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Check oil level

Post od OMP » 23 Dec 2021, 17:09

ja bih dolio skoro na MAX kad je hladan motor i onda prekontrolisi nivo neposredno posle gasenja motora, moralo bi da bude na polovini ili malo preko pola i to je to onda. Tako radim na svim svojim vozilima nebitno dizel ili benzin, tako da tu ne mozes da pogresis, niti ce nivo biti previsok niti prenizak ako je sve ok sa motorom.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Check oil level

Post od DS9 » 23 Dec 2021, 22:43

Kornjaca Rade je napisao:
23 Dec 2021, 13:49
Pa preko noci se slilo ulje iz motora u karter, normalno je to. Proveri za tvoj auto kako se meri nivo ulja, na vruc, hladan motor, ili posle par minuta od gasenja.
Ovo je ključno, hvala Rade.

BMW u korisničkim uputstvima opisuje različitu proceduru očitavanja nivoa ulja, u zavisnosti da li se očitava preko merača/šipke ili senzora. Koliko vidim, preko merača se očitava tako što se nakon gašenja zagrejanog motora čeka 5 minuta na ravnom, a zatim izvlači i gleda šipka.

Valjda sam i na ovom forumu pisao o tome da striktno tumačeno - nema univerzalne procedure očitavanja nivoa ulja, tipa samo na hladno preko noći i sl. - jer su procedure različitih proizvođača motora različite. Kod nekih to jeste isključivo preko noći na hladno, dok kod drugih, kao što je npr. kod BMW ili npr. kod PSA, proizvođač kaže da se očitava nakon gašenja motora i čekanja određeno vreme u minutima.

Drugi deo priče je da li je motor (zaista) potrošio više ulja nego što bi to bilo uobičajeno za konkretne uslove eksploatacije - ili je prethodno (npr. 2000 km ranije) bilo manje ulja nego što smo to mislili.

Btw, često ponavljam da bi prilikom redovne/godišnje izmene ulja bilo zgodno zamoliti majstora da sipa litar manje nego što je propisano, a da korisnik kasnije (ili sutradan) sam fino narihta nivo, npr. tik na maksimum ili vrlo malo ispod nejga. Razlog je taj što majstori često nemaju vremena (tj. mrzi ih) da sasvim ispoštuju proceduru za konkretni model. Čast izuzecima.

Ko počne da se bavi sportskom disciplinom šacometrije merača u različitim uslovima, biće mu zanimljivije u životu, a lako se može desiti da nakon velikog iskustva u tome dođe do zaključka da i ne može baš da se zakune koliko ulja zaista tačno ima u karteru.

Welcome to the club :sesir:

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Check oil level

Post od Bax » 24 Dec 2021, 08:33

Cisto da znas ima jos cudnih motora.

Recimo 1.7 CDTI, Isuzu dizel.

Kod njega bude ovako, posle dobre voznje, ulje bude gde bude, medjutim posle 20minuta, uvek ga bude za pola litra vise kao kod tebe.

Dto je na drugim motorima, koje pratim nemoguce, kod njih se uvek sve slije u karter posle 5 minuta, i ta razlika bude simbolicna, mozda deci....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Check oil level

Post od dzonic87 » 24 Dec 2021, 10:00

Ima čudnih motora... oko potrošnje ulja je pa tek posebna nauka :) Znam da je u firmi imala ranije jedna oktavija 1.9TDI kojoj se dosipalo oko 2+ litara između servisa (na cca 15k km) - taj auto je prešao ogromnu kilometražu bez ikakvih problema sa motorom. Što će reći - možda i troškara ulje taj motor, ali ne znači da je za bacanje :)

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Check oil level

Post od Bax » 24 Dec 2021, 10:26

Samo sto je 2litra na 15, simbolicna potrosnja, taman osvezava pomalo ulje do kraja intervala...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

jave05
Postovi: 8
Pridružio se: 19 Jun 2020, 11:17

Re: Check oil level

Post od jave05 » 03 Feb 2022, 10:05

Pozdrav svima, u biti na ovom stranom forumu su mi preporučili da pogledam PCV ventil, taj odzračnik kartera, da može biti problem, što se tiče potrošnje ulja.
I ošao ja do majstora, skinemo to i ta guma tvrda ko beton. U biti sad čekam taj dio, jer je već dva puta došla kriva, nekakva manja narančasta, a moja je crna i malo većeg promjera.
U biti što mi se događa, da potroši oko 1l na 1000km, što opet ne znam jel može biti samo zbog tog "ventila".

Zanimljiva pojava je da auto ne dimi i ide normalno. Jedino što se čudno događa i nije normalno je to da svaka dva tjedna cca. i to sam možda primjetio nakon što se duže vozim po gradu
i stojim u leru, počne proizvoditi čudan zvuk, ali ne iz motora nego iz auspuha.
Dpf je izvadjen, tj izvadjeno sve iz njega i on je tamo i inače je možda nešto sitno glasniji nego prije.
Ali auto počne već pri jedno 2000rpm proizvoditi kao neki sportski, prdujući, grozan zvuk iz auspuha, i nakon što stanem na semafor ili negdje, zadimi malo od iza. Plus što mi ko kroz ventilaciju se osjeti onako malo kiselo, vjerojatno po ulju ili ne znam.
I sad tipa, dođem negdje, ugasim auto i nakon nekog vremena idem negdje, opet sve normalno, bez ikakvih zvukova, dima ili nećeg trećeg čudno.

Jel ima neko ideju što bi mogao biti problem?

jave05
Postovi: 8
Pridružio se: 19 Jun 2020, 11:17

Re: Check oil level

Post od jave05 » 29 Mar 2022, 00:00

Promijenio prije tri tjedna onu membranu kučišta radilice i još uvijek ista stvar.

Zanimljiva pojava je da auto ne dimi i ide normalno. Jedino što se čudno događa i nije normalno je to da svaka dva tjedna cca. i to sam možda primjetio nakon što se duže vozim po gradu
i stojim u leru, počne proizvoditi čudan zvuk, ali ne iz motora nego iz auspuha.
Dpf je izvadjen, tj izvadjeno sve iz njega i on je tamo i inače je možda nešto sitno glasniji nego prije.
Ali auto počne već pri jedno 2000rpm proizvoditi kao neki sportski, prdujući, grozan zvuk iz auspuha, i nakon što stanem na semafor ili negdje, u leru, zadimi od iza solidno, baš ko da spaljuje nešto.


Jel ima neko ideju što bi ovo moglo biti?

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Check oil level

Post od dag81 » 29 Mar 2022, 08:18

Proveri turbinu.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Check oil level

Post od Saša » 29 Mar 2022, 08:44

Sad sam pogledao originalno (šire) uputstvo za Punta kako se meri nivo ulja: 5 minuta nakon gašenja motora.

A ja uvek merio na hladnom motoru. Eto, da vlasnici Puntića znaju. :)

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Check oil level

Post od nidza » 29 Mar 2022, 12:42

Uglavnom najtačnije tad, jer hladan motor može biti i na -30 i na +50 ispod haube, sa ozbiljnom amplitudom širenja i skupljanja ulja.

Odgovori