Merenje ulja u motoru...

Iskustva sa gorivima i uljima
kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od kojot » 15 Jan 2022, 11:19

Posledica cele te veće potrošnje ulja je da je u motoru uvek sveže ulje i servise možemo da radimo ređe pa za 5 godina uštedimo sigurno jedan mali servis :D Malo šale, ali možda ima malo istine :)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5029
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od cozmo » 15 Jan 2022, 11:21

OMP je napisao:
cozmo je napisao:
15 Jan 2022, 10:34
Ja na 1.6 HDI nemam potrosnju ulja, bar ne primetnu na meracu, za 62.000 km koliko je kod mene.

svasta, to ne treba napominjati, do sad i vrapci na grani su skontali da je tvoj auto cudo tehnike i prirode u svakom pogledu
Evo , fotkacu ti sipku meraca posle 12.000 km od malog servisa, pa ces se uveriti i sam.

Sent from my moto g(9) plus using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od ljubitelj » 15 Jan 2022, 12:51

cozmo je napisao:
15 Jan 2022, 10:34

2.0 HDI 66KW u Picassu nam trosi 500-600 ml na 10.000km, ali on je presao vec 500.000 km.
Tek 500,000km, sa uljnom karikom od 3mm visine nema ni razloga zašto bi trošio ulje.
Kao i drugi slični po tome motori, potrošnja ulja nije tema.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od DS9 » 15 Jan 2022, 19:47

dzonic87 je napisao:
15 Jan 2022, 10:38
Sve zavisi od auta do auta i od šipke do šipke

Sad SUS motori moraju da troše ulje, tako su i konstruisani - sve dok nije alarmantno (tipa 5litara na 10k km) samo pun gas Slika
:plusone:

.. .a to bi moglo da se definiše - i sve dok su izmereni parametri izduvnih gasova u normalnim/propisanim granicama.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od Morse » 22 Jan 2022, 18:08

Kod mene na meraču se ne vidi značajno opadanje nivoa ulja, ali sad kad sam menjao izašlo je malo više od 3.5 litara, plus verovatno nešto što je ostalo u filteru (recimo 0.1L) posle 7k km; sipao sam nešto manje od 4 litre prošli put, dakle potrošio je recimo pola litre što je prihvatljivo, pogotovu za ovaj motor (4A91) koji inače često ima probleme sa potrošnjom ulja. Ovaj put je bilo dosta gradske vožnje i kraćih relacija pa je verovatno i to imalo nekog uticaja. U motor inače ide 4.2L, sad trenutno Ravenol VST 5W40.

Inače, nije sve ni u zapremini ili izmerenom nivou ulja, ulje može biti i razređeno gorivom pa da na oko izgleda kao da nema potrošnje, ali to je već druga tema.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od ljubitelj » 22 Jan 2022, 22:15

Da, pisano je o tome.
Kod benzinca je to manje izzražen efekat jer oni genelrano imaju više radne temperature ulja a i sam benzin (tj pare) ispari iz ulja dok je kod dizlea taj scenario dosta redji i teško se dogodi jer dizel teško prelazi u stanje gasne faze/pare na tim temperaturama plus je obično niža radna temperatura i motora i samim tim ulja.

Pojednsotavljeno, kod benzinca se jasno vidi trošenje ulja i nema zalivanja gorivom (ukoliko nije nešto baš neispravno pa ekstremno naliva benzin) dok je kod dizela stanje da se povećava nivo ulja usled dizela koji ostaje u karteru i ne ispari.

A za svaki pojedinačni motor i slučaj može se razmatrati koliko je taj efekat porasta ulja usled slivanja goriva manje ili više izražen/ primetan izmedju 2 zamene ulja.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od DS9 » 24 Jan 2022, 14:42

:plusone:

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Merenje ulja u motoru...

Post od DS9 » 27 Jan 2022, 10:09

A sad jedna zanimljivost tj. nedosednost koja može da napravi problem.

Mislim da sam više puta u ovoj temi naglašavao kako dokumentacija ume da bude nedosledna. U ovom slučaju se radi o korisničkom uputstvu za Škoda Fabia 1.

Suština priče je da je prevodioc ili onaj koji je kucao uputstvo na srpskom napravio previd pa je umesto slova B naveo slovo C.

We recommend maintaining the oil level within the range B if the engine has been
operating at high loads, for example during a lengthy motorway trip during the
summer months, towing a trailer or negotiating a high mountain pass, but not
above this


Prilikom izuzetnog opterećenja motora, npr. na dužim putovanjima leti, prilikom
vožnje sa prikolicom, ili u vožnji po planinskim putevima,preporučujemo da
održavate ulje u oblasti C, ali ne i više

Engleski, strana 155 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf
Srpski strana 145 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf

Posebno je interesantno što je suštinski VW odlično koncipirao merenje i objašnjenja dopunjavanja ulja - time što je kreirao merač/šipku sa tri oblasti, i shodno tome dao adekvatna objašnjenja (u engleskom prevodu, a tako piše i u nemačkom).

Dakle, treba da bude u oblasti B, a ne u oblasti C.

Odgovori