Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
DesertRose
Postovi: 43
Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
Garaža: Audi A3

Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DesertRose » 16 Avg 2023, 09:21

Caoo,
Sad nisam nista ja pogresila :rofl: Sad me auto stresira. :glavomuzid:
Uzela sam auto pre 2 meseca Audi A3 2007 1.9 TDI 105ks ( ogranicenje pocetnika ). Veliki i mali serviri uradjeni odmah od tad sam prela malo vise od 2000km.

Juce u toku voznje (oko 40ak km ) mi se upalila zuta lampica i izasla poruka "check oil level". Zaustavila sam auto ugasila pa upalila i te poruke vise nije bilo, vozila jos nekih 6km do kuce i nije se opet palila lampica. Ostavili ga na ravnom 10min da stoji da se malo ohladi -ulje tu negde oko minimuma.
Kupili ulje na pumpi ( jedino se zeznuli uzeli smo 5W-40 a treba 30 jer ima DPF ) i sad smo dosuli celu flasu. Kaze majstor da pratimo za koliko ce to da potrosi.
Lepo vuce, ne baca dim nikakav. Jel ima neko ideju sta sve moze da izazove da nivo ulja tako opadne nakon 2000km od servisa? :-|

raks88
Postovi: 204
Pridružio se: 10 Avg 2016, 15:06

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od raks88 » 16 Avg 2023, 09:34

Jedan pocetnicki predlog

Proveri posle 500,600km i da li spada i dalje, posto nije proveravan nivo posle servisa, sto ipak treba raditi iako nema logike. Meni se digao novo posle 4000km, nisam proverio nivo posle servisa i ne znam da li imam neki problem ili je majstor nasuo vise.

Postoje motori koji redovno trose ogromnu kolicinu ulja. Nasa oktavia 2012 1.8tsi benzin trosi ravno litar na 1000km, sve ok sa autom. Umeju i neki vw dizeli redovno da trose ulje...umeju i drugi brendovi pogotovu mali benzinci...al to kada kazes negde bezi ako su ti oci mile

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
Bogdan
Banned
Postovi: 1129
Pridružio se: 15 Avg 2020, 13:10

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od Bogdan » 16 Avg 2023, 12:41

Wooowww 1l ulja na 1000km....

Ford S-Max 2,5t


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DS9 » 17 Avg 2023, 23:35

Ajd` lagano - inače kratku suštinu već reče reks88.

Koliko je sipano na servisu manje je (sada) bitno (jer je možda sipano manje). Bitno je koliki je sada navo.

Dakle, otići negde gde je sasvim ravno - recimo da su garaže tržnih centara i slični parkinzi idealno mesto.
Ugasiti motor, pa proveriti nivo nakon pola sata. Ako se već ima ulja za dolivanje, može se narihtati do maksimuma ili vrlo blizu toga, dolivanjem malih količina (po 0.1 L). Pri svakom dolivanju sačekati minut/dva da sidje ulje, pa ponovo odmeriti nivo (izvući šipku/merač, prebrisati, vratiti, ponovo izvući pa pogledati nivo). I nikako ne doliti preko maksimuma.

Potrošnja ulja je vrlo varijabilna i može zavisiti od gomile stvari, a tek je odmeravanje nivoa šacometrijom merača nešto što može nekoga dovesti u zabludu (da misli da ima problem kojeg suštinski nema, ili da misli da nema problem kojeg suštinski ima).

Zbog toga moramo biti sigurni u okvirnu potrošnju ulja od strane motora, uglavnom sa uobičajenom greškom merenja od kojih +/- oko 0,2 L, (koja nije od presudnog značaja).

Kada budemo u to bili sigurni, onda kao što reče reks88, posle npr. 500 km ponovimo stvar na istom mestu - pa ćemo tačnije znati koliko je motor potrošio ulja. Ako auto/motor korektno radi, moglo bi lako da se uspostavi da potrošnja ulja nije posebno problematična, nego uobičajena (posledica rada motora).

Btw, to što je sipano ulje druge gradacije od propisane ( npr. 5W-40 umesto 5W-30) nije preveliki problem ukoliko to ne pređe u redovnu/nepreporučivu praksu (bolje što je sipano ikakvo nego da motor ima ulje ispod minimuma).

Sad, ono što je od ulja adekvatno tom motoru nije bilo koje ulje xW-30 gradacije, nego (uslovno rečeno-samo) ono za koje stoji da zadovoljava (tj. ima odobrenje/approval) po normi VW 504/507.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od OMP » 18 Avg 2023, 10:47

Nije mozda vezano za temu ali kad smo vec kod tdi i potrosnje ulja, imamo neki golf 6 u firmi 1.6 tdi 2012. god, nije puno presao ako je prava km, tek kupljen pa ne znamo kakav je sa potrosnjom ulja ali kad se izvuce sipka meraca kulja dim samo tako, ja to do sad nisam video u zivotu ni kod produvalih motora tu kolicinu, jedan majstor za vw kaze to je ok kod tih novijih tdi a pogotovo 1.6, ja razumem da malo ima nekog isparenja da se primeti ali to bi trebalo da se nazire a ovo bre dimi samo tako, nema pritiska pod rukom koji bi event izbio merac ili da baca ulje tu vec samo dim.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DS9 » 18 Avg 2023, 12:48

Vožnja/eksploatacija realno pokaže u kakvom je motor stanju.

Nekakav motor sigurno nije posle npr. 200,000 km u istom stanju nego kada je bio nov, ali je adekvatan za vlasnika sve dok mu je to zbirno ekonomski opravdano.

Na primer, pet džakova cementa na razdaljinu od npr. 200 km može (tj. moglo je, nekad) preneti i pet robova, samo što pet robova jedu, piju, piške, kake, umaraju se, eventualno umiru od napora, pa mašina kao što je auto u iole funkcionalnom stanju najverovatnije/uglavcnom dođe isplativija, zbirno.

Što se potrošnje ulja tiče (i žalbe vlasnika na povećanu potrošnju ulja), najčešći zvaničan postupak većine servisa je da se zapečati čep kartera eventualno i otvora za ulivanje ulja, i premeri nakon npr. 1000 km.
Tek onda slede pretpostavke i eventualni zaključci.

Ko hoće da sigurno uveri servis da je potrošnja ulja povećana, voziće taj auto kao da nije njegov, bitno i u dužem periodu prevazilazeći uobičajenu radnu temperaturu motora. Sad, ako servis eventualno bude imao dokaze da je motor eksploatisan izvan njegove uobičajene (ugovorene upotrebe) propada namera.

Jedino što se ovde radi o mašinama koje odavno izašle van garancije.

Najkraće rečeno, motori troše ulje, u zavisnosti od eksploatacije, višestruko više ili višestruko manje u odnosu na nekakvu pretpostavljenu eksploataciju, i uglavnom je to u korelaciji sa potrošnjom goriva.

Po pravilu, ljudi koji su vlasnici problematičnih motora koji imaju znatnu potrošnju ulja (tipa litar ulja na 1000 km) a sa tim u vezi i problematične/smanjene performanse motora - to dobro znaju u dužem periodu, i trpe, jer neće da ulažu pošto im je i tako nekako isplativo.

Oni koji sumnjaju da je potrošnja ulja povećana, uglavnom se (prijatno) iznenade kada se merenje odradi tačno, i kada im se objasni vrla činjenica da motori uvek troše nekakvu količinu ulja po samom dizajnu motora, dok je bojazan nastala zbog netačne šacometrije ili neobaveštenosti.

Sad, nekome zapadne i motor za koga je od proizvodnje poznato da ima problem sa povećanom potrošnjom ulja. .

Pošto se radi o temi gde se oglasila i dijagnostika vozila tj. obavestila porukom o niskom nivou ulja - onda treba biti sasvim siguran zbog čega se to desilo, a to će se učiniti gore opisanim odmeravanjem.

DesertRose
Postovi: 43
Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
Garaža: Audi A3

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DesertRose » 19 Avg 2023, 21:54

Hvala na odgovorima,
Ispostavilo se da ulje curi, sad treba videti gde. Auspuh cist, motor mirno radi, radna temperatura ne prelazi 90 stepeni, lepo vuce itd. Na oko stanje redovno. Majstor me uputio na pranje motora jer je motor zamascen, to odradjeno, rekao da vozim koji dan pa da ga doteram da vido gde curi.
Znaci meni je 1L ulja iscureo posle 2000km.
Sve u svemu, znacu ovih dana sta je i napisacu u temi. Za sad misle da je neki dihtung ili tako nesto.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DS9 » 20 Avg 2023, 19:01

Hvala za informacije.

To je bolja varijanta, dihtovanje će se srediti.

DesertRose
Postovi: 43
Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
Garaža: Audi A3

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DesertRose » 22 Avg 2023, 07:41

Na kraju se ispostavilo da je gumica dzeka dizne. Rece mi majstor da to mogu na auto otpadu da nadjem najbolje, stavio je nesto ( sto meni lici na crnu pastu za zube; nemojte se smejati :rofl: i kaze da bi trebalo da drzi to sad.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DS9 » 23 Avg 2023, 01:10

DesertRose je napisao:
22 Avg 2023, 07:50
Cao, meni nesto nije jasno. :D
Audi A3 2007 1.9 TDI dizel ima DPF majstor mi je sipao na servisu Castrol W5-30, imala sam situaciju sa curenjem ulja ( ispostavilo se da je gumica dzeka dizne, za sad je sanirano ), ali sam morala da dodam taj 1L koji je iscurio i na pumpi uzmem W5-40 jer na njemu pise DPF, pa tek posle videh u servisnoj knjizici da je W5-30.

I ako je je problem saniran ja bih jednu flasu u gepek za svaki slucaj. Ako moze da mi se pomogne da shvatim ovo :kezo:

Kako sad W5-30 ako na W5-40 pise DPF?
15W-40, 10W-40, 5W-40, 0W-40, 0W-30, 5W-30, .... - su oznake za gradaciju tj. viskozitet/tečljivost/debljinu ulja (neki to nazivaju gustinom, ali nemojte fizičaru reći da su viskozitet i gustina isto jer vas nakon toga čeka ozbiljno predavanje).

Najčešće/najzgodnije korišćena ulja za motore raznih proizvođača u poslednjih dvadesetak godina su ona u gradacijama npr. 5W-30 i npr, 5W-40 (kao i npr. 0W-30 i npr. 0W-40).

Ulja za motore koji imaju DPF - moraju imati (tj. imaju) smanji sadržaj određenih materija koja zbirno ostavljaju manje nesagoreog ostatka, jer se taj ostatak može nakupljati u DPF čime ga lagano zapušava.

Takva ulja, dakle sa smanjenim sadržajem materija koja zapušuju dpf su najčešće obeležena kao Low SAPS (low je eng. skraćenice od nisko, SAPS je engl. skraćenica od sulfatni pepeo, fosfor i sumpor), da bi se razlikovala od ulja za motore koji nemaju dpf pa mogu koristiti ranije koncipirana ulja koja imaju više tih materija koja ostavljaju nesagoreli ostatak, a koja obično zovemo Full SAPS (mada to retko piše na takvim uljima)

Dakle, gradacija tj. viskozitet je jedno - a hemijski sastav tj. veći ili manji sadržaj pomenutih materija koja ostavljaju nesagoreli ostatak, sasvim drugo.

U obe gradacije (viskoziteta), dakle i u 5W-30 gradaciji i 5W-40 gradaciji - postije ulja koja su low/mid SAPS, kao i ona koja su full SAPS.

To što je na servisu sipano 5W-30 ulje, ne znači da je ono sigurno Full SAPS - nego je sva verovatnoća da je Low SAPS, tj. za motore sa DPF. Čak šta više, velika većina ulja gradacije 5W-30 su Low SAPS, osim nekih ulja namenjenih za npr. neke Volvo, Land Rover... koja su Full SAPS.

Stvar nije binarna - tipa ili je nula ili je jedan, nego se radi o tome da je određeni standard propisao da Full SAPS ulja mogu ostaviti sulfatnog pepela maksimalno npr. 1.2 % od mase ulja, dok ona obeležena Low SAPS mogu ostaviti maksimalno 0.8 % pepela. (U vezi pomenutih cifri i termina Low, {Mid (srednje)} i Full postoje detalji ali neću zbog toga da komplikujem priču namenjenu nekome kome treba jednostavno objašnjenje.).

Suštinski - cela gornja priča vam i ne treba (tj. nije trebala), jer su proizvođači automobila tj. njihovih motora, u poslednjih oko dvadesetak godina propisali svoje norme za ulja koja trebaju da budu u njihovim otorima. Za taj motor je predviđeno/propisano ulje po normi VW 504/507 (Audi je deo VW grupe) i to je sve što treba da znate.

Dakle, ne tražite ulje za (bilo koji) motor koji ima DPF, jer DPF imaju i motori od Pežoa, Forda, Renoa i mnogi drugi, a ulja za njihove motore se razlikuju po sastavu (a mogu i po viskozitetu) od audijevog tj. folksvagenovog motora sa DPF - nego tražite isključivo ulje koje ima odobrenje (ili zadovoljava specifikacije) norme VW 504/507.

Na kraju ovog pisanija je i link do zvanične VW liste sa uljima po normi 504/507 - i za vaš motor birajte, po mogućstvu, samo/jedino ulja sa te liste.

Po nemogućstvu, neće biti greška, tj. biće uglavnom ok, da birate i ulja koja nisu na listi, a stoji im na ambalaži da (između ostalih) zadovoljavaju i specifikacije VW 504/507.

Srećno.

***

Inače, pošto je reč o izboru ulja za VW 1,9 dizel motor (iz godišta npr. 2004-2010) nekog bi mogla da zanima i sledeća tema. Ključna je slika/šema u krajnjem postu viewtopic.php?f=31&t=6070

***

Koga zanima aktuelna zvanična VW lista ulja sa odobrenjem po normi 504/507 - link dole. Btw, na listi mi je i omiljen optimin Eco Plus 5W-30.

https://erwin.volkswagen.de/erwin/downl ... _50700.pdf

DesertRose
Postovi: 43
Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
Garaža: Audi A3

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DesertRose » 28 Avg 2023, 14:23

Hvala puno na detaljnom objasnjenju. Sve sam shvatila. Nadam se da ce uljem da se bavi majstor na servisima a da cu ja biti mirna po tom pitanju :kezo: Ali svakako mi je neophodno da budem upucena sta i kako koliko god vise mogu :nemampojma:

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DS9 » 29 Avg 2023, 13:22

:doubleup:

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od OMP » 29 Avg 2023, 13:46

DS9 je napisao:
23 Avg 2023, 01:10


Koga zanima aktuelna zvanična VW lista ulja sa odobrenjem po normi 504/507 - link dole. Btw, na listi mi je i omiljen optimin Eco Plus 5W-30.

https://erwin.volkswagen.de/erwin/downl ... _50700.pdf

jel ova tabela vazi iskljucivo za 504 i 507 normu posto nem nisoteca koje je 501 i 505
IMG_1621.jpeg.4ee814a04f6e5ddf9bbb740392c537db.jpeg

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DS9 » 29 Avg 2023, 14:28

Da, gornja lista sadrži isključivo spisak ulja koja poseduju odobrenje po normi VW 504/507.

Inače VW izdaje kompletan spisak svih ulja koja sadrže njihova odobrenja, što je posebna priča (i tiče se napomena o uljima za različita tržišta, tj. kontinente). Ako vas zanima kompletan spisak potražite na internetu sa ključnim rečima npr. VW approved oil list ili slično. Stvar je inače dinamična, jer su u slučaju VW-a odobrenja vremenski ograničena, koliko se sećam na tri godine.

Što se tiče navedene nisotecove 10W-40 polusintetike sa slike - ona nema odobrenje tj. Approval od VW-a po navedenim VW normama 501.01 i 505.00, (tj. nema ni jedno odobrenje za pobrojane norme) nego Nisotec tvrdi da to ulje zadovoljava specifikacije pobrojanih norme (što je uobičajena praksa među proizvođačima ulja).

To dakle znači, da nema zvanično odobrenje za navedene određene norme, ali da to ulje (najverovatnije) zadovoljava specifikacije tih normi.

Zbog toga sam u mom gornjem odgovoru naveo šta treba činiti po mogućstu, a šta po nemogućstvu.

Dakle, po mogućstvu insistirati na ulju koje ima odobrenje; a po nemogućstvu/nedostupnosti prethodnog - nabaviti ulje kome stoji na ambalaži da zadovoljava specifikacije potrebne norme (bez obzira što nema odobrenje/approvall).

***

Sad, to što je meni draže da upotrebljavam npr. nisotecovo ulje koje je adekvatno za neki motror bez obzira što nema odobrenje, i to kud&kamo u odnosu na uvozna ulja koja imaju odobrenja - je moj personalni izbor.

Zvanično, tj. kako bi stručnjaci odnosno stručni profesionalci (za maziva u mašinama) savetovali - u mašinu isključivo ulja sa namenskim odobrenjima (po mogućstvu).

Ja nisam stručnjak, tj. maziva i mašine mi nisu profesija - pa pišem, i za moje mašine činim, ono što se meni sviđa i što lično smatram najzgodijim, tj. ono što me u datim okolnostima čini najsrećnijim. :sesir:

P. s.
Na nisotecovom sajtu su gotovo sakrili spisak odobrenja, tj. ne dolazi se do toga baš intuitivno preko sajta. Dole je link do odobrenja od npr. MB-a za određena Nisotec ulja

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Zuta lampica i "check oil level" Audi A3

Post od DS9 » 29 Avg 2023, 22:29

Ovo dole su sva odobrenja koja poseduju (ili su posedovala) Nisotec maziva.

https://www.nisotec.eu/sr-lat/volkswagen
https://www.nisotec.eu/sr-lat/mercedes-benz
https://www.nisotec.eu/sr-lat/volvo-renault-mack
https://www.nisotec.eu/sr-lat/man
https://www.nisotec.eu/sr-lat/cummins

U slučaju VW, može se videti da je odobrenje po VW 504/507 istekla (a i ostala).

Odgovori