Yugo 55 gibanj

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
adriann98
Postovi: 5
Pridružio se: 03 Dec 2019, 20:31
Garaža: Yugo 55 1.1 (1998)
Lokacija: Subotica

Yugo 55 gibanj

Post od adriann98 » 24 Mar 2020, 19:58

Zdravo svima! Imam nekoliko pitanja u vezi sa zadnji trapom odnosno gibanj-centralna guma, kako se razlikuje dvolisni gibanj od trolisni, Koji je bolji i zasto? Cuo sam da centralna guma pravi kvar ako je u par sa dvolisnom dali je to tacno?

Hvala! :)

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 18074
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Yugo 55 gibanj

Post od nidza » 24 Mar 2020, 23:54

Spustiš se i pogledaš. Vidi se gibanj lepo i koliko listova ima. Tvrđi je sa 3 lista, ja sam takav jugo imao. Za gume nemam pojma, vozio sam moj kršić kao student, nisu pravile problem.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 308
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Yugo 55 gibanj

Post od YUgisa » 25 Mar 2020, 10:18

Kao sto rece Nidza, gibanj sa 2 lista ima 2 lista, gibanj sa 3 lista ima 3 lista, to se vizuelno vidi, stim da gibnjeva sa 3 lista ima 3 razlicite vrste, pa od toga zavisi i da li je bolji.

Ima gibanj sa 3 lista gde su sva 3 lista razlicite duzine, on nije nesto puno tvrdji od ovog sa 2 lista, ali nema tu tendeciju da se slegne vremenom kao taj sa 2 lista, ali zato ima tendeciju da pukne taj najduzi list.

Druga dva tipa gibnja sa 3 lista imaju 2 duza lista kao gibanj sa 2 lista i razlika je samo u trecem listu koji je ili onaj najkraci ili srednji iz gibnja iz prethodnog pasusa. Sa tim kracim je nesto malo udobniji, sa tim duzim je malo stabilniji i malo vise nosivosti ima. Ali prilicno neprimetna razlika u praksi. Oni su u praksi puno bolji od tog sa 2 lista i ako je na odgovarajucoj visini, auto je prilicno stabilniji. Kazem na odgovarajucoj visini jer mnogi su ustvari dvolisni gibnjevi sa dodatim trecim listom i onda podigne jako auto pa je nestabilan. Retki su fabricki gibnjevi sa 3 lista, pogotovo ova druga i treca verzija.


Sto se tice centralne gume, problem sa njom je da je obicno "predugacka" pa vrsi prevelik pritisak na gibanj, od cega se fabricki gibanj sa 2 lista obicno jos brze slegne ili ako popusti lim onda utone greda ili u najgorem slucaju, pukne greda. Mnogi je izbacuju ali je auto nesto stabilniji sa njom kada prelazi preko neravnina sa oba tocka istovremeno. Kao sto je prelaz preko pruge, lezeci, poprecne pukotine, udubljenja itd... Tako da je najbolje da se skrati tako da je stisnuta samo 2-3mm umesto po 15-20mm. Obicno kad se stavlja gibanj sa 3 lista koji je odgovarajuce visine onda bude ok fabricka guma, da ne mora da se skracuje. Problem sa skracivanjem je sto mora da se izvadi, vrati gibanj, provoza auto i onda dok su tockovi na zemlji da se premeri raspon izmedju grede i gibnja da bi se odredila tacna mera koliko da bude dugacka guma. Mada postoji i da se kupi stelujuci taj centralni nosac umesto te fabricke gume, pa moze da se podesi duzina direktno na autu.

Slika
Being second is to be the first of the ones who loose...

Odgovori