Pedal Box

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pedal Box

Post od Laki021 » 11 Dec 2012, 10:45

perfiko je napisao:@ ljubitelj, mislim da mašiš poentu.
Ajde ovako da probam:
slučaj 1. ako polako pritiskamo pedalu gasa automobil će zato što klizač potenciometra ide polako po otporniku, polako i da ubrzava.
slučaj 2. ako duplo brže (jače) pritiskamo pedalu gasa, vozilo će na isti način mnogo brže ubrzavati.
E, sad, ako napravimo takvu spregu između pedale i klizača, da pedalu pritiskamo polako, a klizač duplo brže klizi po promenjivom otporniku da li će vozilo ubrzavati kao u slučaju 1 ili 2?
@Laki, bez uvrede, ali ti si zapravo, svojim izumom, pojednostavio Pedal box, tako što si izbacio svaki položaj sem 0 i 1, a hteo bi da ga naplatiš kao uređaj koji ima i sve položaje između 0 i 1. Dakle šta Švajcarska uradi od onakvog čoveka. :kezo:

Bilo bi tako da je brzina noge ogranicavajuci faktor, a posto to nije vec je problem sta motor moze da isprati onda to nije bitno. Poenta je samo da bez ovog uredjaja treba jace da stiskas gas i sve biti identicno, jedino sto ces biti svestan koliko zapravo forsiras motor.

A za Power Button uredjaj ja sam sarkastican, ali je uredjaj podjednako smislen kao i PB.
Bax je napisao:Vi uporno zanemarujete da se odvija konverzija izmdju analognog signala potenciometra, u digitalni koji ulzi u ECU, a oni se u toj zoni igraju, i kreiraju signal koji ti ne mozes sa nogom da kreiras.
Nema tu nikakvog pravog prostora za igru, opet se vracamo da samo simulira da je pedala jace stisnuta, sto i sam mozes da radis.

MAD MAX
Banned
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Pedal Box

Post od MAD MAX » 11 Dec 2012, 10:49

Opet potpuno mašite temu diskusije. Ne radi se ovde o priči da neko mesto vas fiktivno pririska pedalu kao tempomat što radi, ili da to radi brže. Ja stisnem pedalu do daske, za trećinu sekunde, ali leptir na usisnoj grani se uopšte ne otvori do kraja, nego recimo samo 40%, i tih 40% se otvara za čitavih 5 sec!!! Što uprošćeno napisa dragovorl, menadžment motora tako dozvoljava, ili drugačije ne dozvoljava , a sve sa nekim ciljem, koji sigurno nije dobre vozne karakteristike.
Nisam baš razmeo postavljeni dijagram odziva gasa, sa i bez uređaja, šta je na apcisi a šta na ordinati?
Korektan dijagram bi bio, stepen pritisnutosti gasa, prema otvorenosti leptira u vremenu. Uzgred, sigurno se radi o običnom potenciometru sa možda nekim kikom, a signal je naravno analogni, i pitanje je da li kao takav može da utiče na način mapiranja ECU.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Pedal Box

Post od perfiko » 11 Dec 2012, 11:18

Laki, ako ti za patosiranje pedale treba recimo sekunda, a neki uređaj to odradi za 0,5 sekundi, i ako uzmemo (teoretski) da je linearna veza između stiskanja pedale i ubrzanja, zar auto neće ubrzati 0,5 sekundi brže?
E, sad, da li bi ja to osetio? Ne znam, neko verovatno bi.
Vidi, ja ne tvrdim da uređaj radi, ali gledajući samo sliku ne mogu da kažem ni da ne radi.
Znam da je kod dobrog dela automobila, kada se naglo "patosira" pedala gasa, motor se zapravo "probudi" tek kada pedala stigne na polovinu svoje putanje do krajnjeg položaja. Da li je moguće na bilo koji način (makar u teoriji) napraviti tu vezu "direktnijom"? Verujem da jeste. Da li to Pedal box radi? Ne znam.
I uopšte da li je nekom pekaru, poslastičaru...bitno ko tu koga i za koliko vara, dal' pedala leptira, leptir nogu, ili noga pedalu, ili svi od reda kecaju ECU, ako se ubrzanje popravi i za 0,1 sekund, onda taj uređaj radi. Da li to vredi koliko košta? O tome će rasprava imati više strana nego o GolfuVII.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pedal Box

Post od dragvorl » 11 Dec 2012, 11:25

MAD MAX je napisao: Nisam baš razmeo postavljeni dijagram odziva gasa, sa i bez uređaja, šta je na apcisi a šta na ordinati?
Plava linija je linearni odziv, stock, koji kompjuteru daje tacno onakav signal kakav se dobije na senzoru polozaja gasa. Na apcisi ti je stvarni polozaj gasa, a na ordinati polozaj gasa koji dobija komp.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pedal Box

Post od ljubitelj » 11 Dec 2012, 12:47

MAD MAX je napisao:Ja stisnem pedalu do daske, za trećinu sekunde, ali leptir na usisnoj grani se uopšte ne otvori do kraja, nego recimo samo 40%, i tih 40% se otvara za čitavih 5 sec!!!
Koji auto ? To je tipicno za neispravan auto tj taj sklop.
Vreme izmedju stiskanja pedale i otvaranja leptira se meri mikro sekundama a samo vreme potpunog otvaranja leptira je daleko ispod sekunde u najgorem slucaju.
Ovako kako si opisao auto je u takvom stanju da je rizicno voziziti ako na primer treba da obidje vozilo ispred sebe.

Znam za jedan model iz 1998. koji je imao slican problem koji se manifestovao tako da auto nije radio ispravno.
Uzrok je bio u konstrukciji/ izradi tog sklopa koji je proizveo Magnetti Marelli i koji je crkavao nakon 80-100.000km tipicno.

Resenje je bila popravka zamenom za novi uz zamenu softvera.
Nakon oko 3 godine fabrika je nanovo dizajnirala kompletan taj deo usisa, i ovaj puta napravila kako treba.
Model je Volvo S80, prva generacija. Bilo je masovnih zalbi da je pretila i masovna tuzba ( u SAD) jer fabrika nije priznavala neko vreme gresku trazila je preko 1.000 USD za popravak.

To je bilo pre nepunih 15 godina sa prvom generacijom drive by wire a od tada je proslo mnogo miliona vozila i vise generacija tog sistema i odavno je trebalo sve da bude tehnicki doterano da su takvi problemi istorija.

Znam i za druge modele kasnije konstruisane koji su imali ucestale kvarover elektricnih leptira, cesto crkavaju plasticni pokretni delovi ili se zaprlja i onda otezano ili uopste ne radi funkcija otvaranja leptira.

Kod dobrog auta treba da bude brza ta reakcija na zahtev sa pedale, u desetim delovima sekunde i popravilu brzi odziv motora nego kod klasicnog sistema sa protokomerom i sajlom gasa. Ali samo kada se odlucno pritisne pedala gasa tj trazi maksimum od motora.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pedal Box

Post od dragvorl » 11 Dec 2012, 12:54

To sto je napisao je vezano za to da ECU ne dopusta max otvaranje leptira u momentu, nego otvara kako je proracunato da motor najbrze postigne to sto je vozac papucicom zadao.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pedal Box

Post od ljubitelj » 11 Dec 2012, 12:57

Bax je napisao:Vi uporno zanemarujete da se odvija konverzija izmdju analognog signala potenciometra, u digitalni koji ulzi u ECU, a oni se u toj zoni igraju, i kreiraju signal koji ti ne mozes sa nogom da kreiras.
Nema konverzije ako se radi o potenciomeru,pogledati blok shemu koju je Dragvorl postavio.
Jedino ako se intervenise unutar ECU a nakon A/D konvertera moze se uopste pricati digitalnom signalu.
dragvorl je napisao:To sto je napisao je vezano za to da ECU ne dopusta max otvaranje leptira u momentu, nego otvara kako je proracunato da motor najbrze postigne to sto je vozac papucicom zadao.
Da, tako je. Maksimalno otvaranje leptira koje najbrze dovodi motor na zeljenu snagu. 100% otvoreni leptir i nije opitmalno sto zna iskusan vozac turbo dizela sa klasicnom sajlom.

Poenta je da ECU odredjuje sve i da pedala gasa u drive by wire sistemu ne odredjuje direktno otvaranje leptira.

Problem sporog i loseg odziva ako postoji je lociran unutar ECU i moze se otkloniti zamenom ECU (softvera obicno).

MAD MAX
Banned
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Pedal Box

Post od MAD MAX » 11 Dec 2012, 16:13

Tako je. Sad smo se razumeli. Srž problema je u ECU, to jeste u programu, ili mapama, kako ih nazivate. Mape su pravljene za neku namenu. Recimo za minimalnu potrošnju najčešće a to znači i za minimalnu emisiju CO2 i ugljovodonika u atmosferu. Daleko je od toga da se na savremenim automobilima leptir otvara trenutno i u skladu sa položajem gasa. Ko je vozio stare aute sa karburazorom, sisteme sa sajlom, zna da dati pun gas na malim obrtajima je kontraproduktivno i za potrošnju i za snagu i da uvek ima neka mera u zavisnosti od želje i situacije. Promenom programa - čipovanjem, se stvar može poboljšati u smislu voznih i drugih osobina, ali se onda trajno gube druge stvari, što ne volim.
Jednostavo je pitanje oko Pedal Box, može li on sa ova svoja 3 moda da utiče ili ne na izmenu "ponašanja" ECU ? Može li gas biti odsečniji u smislu brzog otvaranja leptira, čime bi naravno drugi sistemi kao protokomer i sl, obezbedili i potrebne količine goriva, bez obzira na nepovoljne okolnosti sagorevanja i povećane potrošnje goriva, i čime bi vozilo bilo značajno elastičnije u određenim režimima?

Dragovorl
Ako je po dijagramu, samo stvar što u određenom položaju gasa da prividni signal, kao da je nešto veći, to može i svaki vozač da uradi i stvar je izlišna i bezpotrebna.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10897
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Pedal Box

Post od Uroš S. » 11 Dec 2012, 16:22

MAD MAX je napisao: Jednostavo je pitanje oko Pedal Box, može li on sa ova svoja 3 moda da utiče ili ne na izmenu "ponašanja" ECU ?
Pa ako je PBox između vozača i ECU-a, koji je krajnja karika između vozača i motora, kako onda da utiče na ECU ako je ECU usko grlo, tj. motor ne može više nego što ECU dozvoli?

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Pedal Box

Post od Laki021 » 11 Dec 2012, 16:33

MAD MAX je napisao: Jednostavo je pitanje oko Pedal Box, može li on sa ova svoja 3 moda da utiče ili ne na izmenu "ponašanja" ECU ?
Ne moze.
MAD MAX je napisao:
Ako je po dijagramu, samo stvar što u određenom položaju gasa da prividni signal, kao da je nešto veći, to može i svaki vozač da uradi i stvar je izlišna i bezpotrebna.
Tako je, upravo to je slucaj.

ljubitelj
Postovi: 10722
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pedal Box

Post od ljubitelj » 11 Dec 2012, 17:03

MAD MAX je napisao: Jednostavo je pitanje oko Pedal Box, može li on sa ova svoja 3 moda da utiče ili ne na izmenu "ponašanja" ECU ?
Receno je u opisu da ne utice na ECU, i da radni parametri motora ostaju isti.
Ako je to tacno, odgovor je da nema uticaja.

Tu promenu moda rade fabricki sistemi gde se odabirom rezima voznje bira softverski paket upravljanja vozilom (motor, menjac, kocnice, volan, amortizeri itd) radi optimizacije za ciljani nacin voznje.

Treba konkretizovati efekat Pedal Boxa, mozda ima auta gde se oseti napredak jer je fabrika zeznula nesto pa se ovim ispravlja greska ali generalno ECU je mesto gde se upravlja i samokoriguje ubrizgavanje, varnica i turbina prema programima rada.

I tu se ostvaruje najveci napredak ili najveci krah u radu motora zavisno od toga kakvim podacima se napuni ECU i gde se postave granice rada motora.

Bila je pre 10tak godina popularna varijanta da se "vara" ECU na nacin kao sa Pedal Boxom signal sa AMM.

Pedal Box treba probati na svakom konkretnom autu i ako ima merljiv napredak sto da ne koristiti trajno ako inace postoji problem u radu auta.

Neko je ulozio znanje, volju, trud i materijal da to sve smisli i napravi i to treba postovati ali i treba biti realan u vrednovanju dobitka koji eventualno donosi.

Na primer, vozi se u trecoj od 30-130km/h sa pritisnutom pedalom do kraja.
zatim se vozi petom/ ili sestom od 50-150km/h.

Oba puta fabricka varijanta.

Pa sve to ponovi sa pedal boxom.
A vreme meri na pogodan nacin. Nema promene menjackog prenosa i otpada mogucnost manilupalcije sa menjacem.

Ako se subjektivno oseti poboljsanje kako je bilo price oko 3 puta to ce se sigurno primetiti i merenjem vremena.

milosdoktorabs
Banned
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Megane 3 - 1.6 16v Generation - Musa Kesedzija

Post od milosdoktorabs » 26 Apr 2013, 12:15

Konacno su se svi konji vratili sa ispase.Ono sto ih je prizvalo je PEDAL BOX.

Slika

Koliko god da sam bio skeptik prema ovom uredjaju mogu reci da me je u potpunosti odusevio.Prvo dugujem zahvalnost ljudima iz RACE CHIP Srbija koji su mi ustupili isti na visednevno testiranje bez obaveze za kupovinom.
Medjutim,voznja je sada uzivnje,auto je dobio na takvoj eksplozivnosti i stvarno ide kako se ocekuje od 110 ks.Prva i druga reaguju skoro pa trenutno i bas se ostei sila prilokom ubrzanja,treca je linearna,dakle auto ne gubi dah i permanentno ubrzava.Druga stvar je ta sto je smanjen broj obrtaja pa se tako u trecoj na 60 km-h vrti na 2800 ob a ranije se vrteo na tacno 3000 ob.Ukoliko se vozi u tzv sport modu motor pokazuje bas dobru elasticnost jer nema potrebe za salatanjem.Primer je treca brzina,usporavom do 20 km-h i onda lagani gas i ocas posla si vec na nekih 60'70 km-h.Ovo su prvi utisci sa NS ulica.Veceras ce biti jos slika i utisaka.Stvarno jako korisna stvar iz mog ugla.Konacno Reno ide bas kao sto treba.Mogao bih d kazem da se ponasa skoro kao turbo bnzinac male zapremine odn.slican je dosta sada 1.2 TSI od 86 u G7.Utisci jos tek slede.
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10897
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Megane 3 - 1.6 16v Generation - Musa Kesedzija

Post od Uroš S. » 26 Apr 2013, 12:19

milosdoktorabs je napisao:Druga stvar je ta sto je smanjen broj obrtaja pa se tako u trecoj na 60 km-h vrti na 2800 ob a ranije se vrteo na tacno 3000 ob
:kokice:

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Megane 3 - 1.6 16v Generation - Musa Kesedzija

Post od Delija » 26 Apr 2013, 12:25

Tu si se malcice istripovao oko tih obrtaja, posto je to teretski nemoguce :)
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

milosdoktorabs
Banned
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Megane 3 - 1.6 16v Generation - Musa Kesedzija

Post od milosdoktorabs » 26 Apr 2013, 12:33

slikam,pa postavim,tesko da sam se istripovao,jer je i meni prosto to bilo nemoguce.Ali ok,mozda ce vas slike razuveriti.Ja nema sta da krijem,niti cu jer uvek pisem onako kako jeste
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto

Odgovori