Webasto grejanje
Webasto grejanje
Gledao sam pre neki dan na TV-u jednu reportazu o kamiondzijama u Sibiru.
Njima cele noci rade kamioni na leru, sto da se nebi nafta smrzla, to da se ni oni u kabini ne smrznu.
Oni koji stede gorivo, gase motor svaki sat...sat radi, pa sat ne i tako u krug.
Njima cele noci rade kamioni na leru, sto da se nebi nafta smrzla, to da se ni oni u kabini ne smrznu.
Oni koji stede gorivo, gase motor svaki sat...sat radi, pa sat ne i tako u krug.
Re: Hladan start motora
Ovo je bio neki polu-raspadnuti, matori Kamaz...ne bih rekao da ima Webasto
Re: Hladan start motora
Krajnje je vreme da pocnu da ugradjuju webasto i u automobile, svima bi bilo mnogo lakse
Re: Hladan start motora
I o tome su pricali...zato i nose let lampe da zagrevaju dif ili rezervoar ako zamrzne.dragvorl je napisao:Samo je problem ako je menjac i diff daleko od motora oni se smrznu. Secam se na jednom forumu kada je covek pricao, na Ladi radio motor celu noc, ali kada je hteo da krene nije mogao jer je smrzlo ulje u diffu.
Cini mi se da su rekli dizel...sad nisam ni ja siguranljubitelj je napisao:Mislim da u Sibiru kamioni idu na benzin a da je nafta neupotrebljiva zimi u tim podrucjima generalno za bilo koje vozilo.
Re: Hladan start motora
Mnogi veći/skuplji automobili imaju to u spisku dodatne opreme, već skoro 50 godina. Komplet sa tajmerom za programirano uključivanje, a u današnje vreme i sa upravljanjem preko daljinskog.nikaragva je napisao:Krajnje je vreme da pocnu da ugradjuju webasto i u automobile, svima bi bilo mnogo lakse
Ђенерал Јанковић
Re: Hladan start motora
Ima to u spisku opreme i za moj auto, ali ga nemam
Mislio sam da postane standard kao sto je skoro i klima postala.
Mislio sam da postane standard kao sto je skoro i klima postala.
Re: Hladan start motora
Pa u Sibiru ili na Aljasci je verovatno standard
Za veci deo Evrope je to apsolutno nepotrebno.
Za veci deo Evrope je to apsolutno nepotrebno.
Re: Hladan start motora
Pa ugradi ga sada ako ti bas treba bilo Webasto bilo neke druge firme. Moze se obicno naknadno ugraditi bez posebne muke, koristi postojeci razvodni sistem ventilacije, postojeci sistem hladjenja motora i postojeci rezervoara sa cevima.
Cesto je vec i ECU automatike za grejanje ako ga ima opremljen elektricnim konektorom tako da se samo utakne novi kabl.
Koliko je meni poznato mnogo dizel modela to ima standardno naravno zavisno od trzista prve prodaje.
Meni vise znaci automatsko grejanje sedista, ukljucivo i ledja, koje za minut vec zagreje da bude udobno topli osecaj.
Leti nam toplo zimi hladno, tesko ugoditi
Cesto je vec i ECU automatike za grejanje ako ga ima opremljen elektricnim konektorom tako da se samo utakne novi kabl.
Koliko je meni poznato mnogo dizel modela to ima standardno naravno zavisno od trzista prve prodaje.
Meni vise znaci automatsko grejanje sedista, ukljucivo i ledja, koje za minut vec zagreje da bude udobno topli osecaj.
Leti nam toplo zimi hladno, tesko ugoditi
Re: Hladan start motora
Gde bi mogloo da se ugradi tako nesto poput Webasta, ili neki DIY da se napravi, ozbiljno razmisljam o tome, jer me hladni startovi uzasavaju
Re: Hladan start motora
Mislim da ima u nekoj od Pazova...
Re: Hladan start motora
Trebalo bi da moze u specijalizovanom servisu koji se bavi rashladnim- grejnim sistemima na vozilu, i u ovlascenim servisima za doticnu marku vozila.
DIY mozes ako kupis kit komplet, verovatno za jedan vikend laganica.
Kod nas se povremeno pojavljivalo polovno po oglasima, nudilo se novo obicno uz ugradnju, sada mozes i sam da uvezes, da skines na nekom otpadu sa havarisanog i slicno.
Druga je stvar sto se mnogi brzo ohlade zbog cene, pa i ja sam se ohladio jer nemam nameru da platim 2500+ evra (kit) za protivvrednost koju dobijam.
Jos ako bi placao i ugradnju...A trazeno je otprilike toliko za 5kW Eberspaecher model sa obicnim tajmerom bez daljinskog.
Ima Webasto, Eberspaecher, Flygt Volvo (ili tako nekako cudan naziv), bila je ponuda Waeco kod nas, ima u Novoj Pazovi koja se bavi time za autobusko kamionski program (Pneumologic), treba potraziti sigurno ima toga.
Za 100nak evra mogla je da se nadje varijanta elektro grejaca na 230V koja se stavlja u blok motora umesto cepa u svedskoj Biltema robnoj kuci za razne modele vozila kao kit komplet.
Rusi imaju neku varijantu sa termos bojlerom koji se puni toplotnom energijom dok radi motor a onda cuva toplotu i greje auto tokom noci ali je to kit komplet za Lade i druge ruske modele. Uz neku prepravku mozda bi moglo da se upotrebi.
Ova varijanta ne trosi dodatno gorivo za svoj rad vec visak toplote umesto gubljenja preko hladnjaka i ventilatora se cuva kao vrela voda u dobro izolovanoj posudi.
Hladni startovi ma kako uzasavali i nisu uz danasnja ulja tako strasna prepreka i vecina motora bez problema pregura uz sve te uzase 300.000km sto obicno bude puno godina prosecne voznje.
DIY mozes ako kupis kit komplet, verovatno za jedan vikend laganica.
Kod nas se povremeno pojavljivalo polovno po oglasima, nudilo se novo obicno uz ugradnju, sada mozes i sam da uvezes, da skines na nekom otpadu sa havarisanog i slicno.
Druga je stvar sto se mnogi brzo ohlade zbog cene, pa i ja sam se ohladio jer nemam nameru da platim 2500+ evra (kit) za protivvrednost koju dobijam.
Jos ako bi placao i ugradnju...A trazeno je otprilike toliko za 5kW Eberspaecher model sa obicnim tajmerom bez daljinskog.
Ima Webasto, Eberspaecher, Flygt Volvo (ili tako nekako cudan naziv), bila je ponuda Waeco kod nas, ima u Novoj Pazovi koja se bavi time za autobusko kamionski program (Pneumologic), treba potraziti sigurno ima toga.
Za 100nak evra mogla je da se nadje varijanta elektro grejaca na 230V koja se stavlja u blok motora umesto cepa u svedskoj Biltema robnoj kuci za razne modele vozila kao kit komplet.
Rusi imaju neku varijantu sa termos bojlerom koji se puni toplotnom energijom dok radi motor a onda cuva toplotu i greje auto tokom noci ali je to kit komplet za Lade i druge ruske modele. Uz neku prepravku mozda bi moglo da se upotrebi.
Ova varijanta ne trosi dodatno gorivo za svoj rad vec visak toplote umesto gubljenja preko hladnjaka i ventilatora se cuva kao vrela voda u dobro izolovanoj posudi.
Hladni startovi ma kako uzasavali i nisu uz danasnja ulja tako strasna prepreka i vecina motora bez problema pregura uz sve te uzase 300.000km sto obicno bude puno godina prosecne voznje.
Re: Hladan start motora
Ma da ali sam resio da nadjem neku varijantu, pocenju da ganjam i odpade ako moze da se nabudzi, aj ako neko cuje nesto u vezi toga, neka pise..
Jeste da ce preci dosta, ali ocu da sacuvam motor kolko tolko , jer ne nameravam da ga prodam skoro
Jeste da ce preci dosta, ali ocu da sacuvam motor kolko tolko , jer ne nameravam da ga prodam skoro
Re: Hladan start motora
Na opel sajtu sam video za benzince da kosta oko 300-400e webasto ili kako se vec zove grejac na gorivo.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14190
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Hladan start motora
Sada gledam, Webasto od 990€...
Ili grejaci sedista za 4-5k RSD
Ili grejaci sedista za 4-5k RSD