Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Geza » 26 Apr 2015, 22:10

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Milos
Postovi: 8563
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Milos » 26 Apr 2015, 22:15

Grejac zadnjeg brisaca znaci da je sam brisac greje.Ne postoji grejan brisac.
Grejac zadnjeg stakla znaci da se staklo greje.Ovo imaju manje vise svi automobili (2000+)
Xepoj87 je napisao:
03 Feb 2023, 11:30
Sve je poslo naopako kada sam prodao prvi Mercedes.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od nikaragva » 26 Apr 2015, 22:25

Da li uopšte postoji vozilo kojem se greju brisači?

Do sada sam uvek viđao da se greje parkirno mesto brisača, kako na prednjem, tako i na zadnjem staklu. Ili u prevodu samo staklo.

Sam ugrejan brisač mi nema mnogo smisla, ako će nastaviti da drlja po zaleđenom staklu. Jedino ako ide dovoljno polako i otapa sve oko sebe :rofl:

Korisnikov avatar
Milos
Postovi: 8563
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Milos » 26 Apr 2015, 22:27

Volvo Viking,mi gowna :(
Xepoj87 je napisao:
03 Feb 2023, 11:30
Sve je poslo naopako kada sam prodao prvi Mercedes.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Xepoj87 » 27 Apr 2015, 02:17

Eto, lepo je Geza napisao, nema automatskih grejaca sedista, bas kako sam ja i napisao. Oduvek svi imaju gasenje tog grejaca, jer da nema, zapalio bi sediste, pa vozaca, pa auto.
Za automatsko paljenje sam prvi put od ljubitelja sada cuo i naravno da ipak ne postoji.

Eto, na kraju se ispostavilo da ti tvrdoglavo rvrdis nesto sto nije istina, pa mu menjas formu, da bi ispalo da si na to mislio svo vreme. Moj Mercedes 124 250D 1987. godiste, koji nije imao skoro nista od opreme je imao grejace zadnjeg stakla, a cini mi se da je imao i 123 300D iz 1981. godine, a nemac ga je izmislio jos 50ih, cini mi se i od tada se koristi.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od ftj » 27 Apr 2015, 14:24

Slika

ovo su grejaci brisaca i deluju mi kao super stvar ako zivis tamo gde cesto pada sneg.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od nikaragva » 27 Apr 2015, 15:27

Pda, pošto duvanje na šoferku ne dopire do tog dela i može proći dosta vremena, dok se oni otkrave. Sem naravno, ako ih ručno ne odmrzneš, ali verujem da tamo gde je zaista hladno, verovatno mogu opet da smrznu u toku vožnje, kada se mokri parkiraju/isključe.

Korisnikov avatar
steva_anya
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od steva_anya » 27 Apr 2015, 17:14

Ljujitelj ima Volvo koji nema grejqc u samom brisacu niti grejac kao na slici koju je ftj postavio, a po njegovom pisanju ispada da tako nesto ima.

@ljubitelj : moze li slika tog grejaca koji imas na svom autu?
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja

milosg
Postovi: 1449
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od milosg » 27 Apr 2015, 20:59

Meni je nešto ostalo u sećanju dok sam gledao brošure za Volvo 164, da su u nekim serijama imali grejače sedišta koji se pale sami na nekoj spoljnoj temperaturi. Nema šanse da to sad nađem, iako sam danas pokušavao, a na http://www.164club.org više nema tih brošura. Uglavnom, imali su ludu opremu za početak sedamdesetih.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Geza » 27 Apr 2015, 21:31

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Ji 4Tze » 27 Apr 2015, 21:34

Videh "ikonicu" za grejač u uglu pored oznake stakla, šoferka je u pitanju. Šta to znači?
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Heinz » 27 Apr 2015, 22:49

Neka fora za Windows? :-)

TT

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Ji 4Tze » 28 Apr 2015, 09:46

Ne znam, Subaru je u pitanju. A šoferka je reda 400-500€
Nisam znao gde da treba da gledam al videh na netu ima dve narandžaste tačke gore i dole i to je kao to.
Boringly average, but also perfect for school run mums

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od ljubitelj » 28 Apr 2015, 18:46

Xepoj87 je napisao:Eto, lepo je Geza napisao, nema automatskih grejaca sedista, bas kako sam ja i napisao. Oduvek svi imaju gasenje tog grejaca, jer da nema, zapalio bi sediste, pa vozaca, pa auto.
Za automatsko paljenje sam prvi put od ljubitelja sada cuo i naravno da ipak ne postoji.

Eto, na kraju se ispostavilo da ti tvrdoglavo rvrdis nesto sto nije istina, pa mu menjas formu, da bi ispalo da si na to mislio svo vreme. Moj Mercedes 124 250D 1987. godiste, koji nije imao skoro nista od opreme je imao grejace zadnjeg stakla, a cini mi se da je imao i 123 300D iz 1981. godine, a nemac ga je izmislio jos 50ih, cini mi se i od tada se koristi.

Sent from my Sony
Geza je uradio ono sto je mene mrzelo.
Pise lepo, doduse na engleskom, da IMA automatsko grejanje sedista, da se samo ukljucuje i iskljucuje, termostaska kontrola.
Opet si pogresno pretpostavio da nesto nema i izveo netacan zakljucak.
Modeli 164, 200, 300 nemaju uopste prekidac za iskljucenje/ ukljucenje vec, rade 365 dana godisnje automatski. I ne zapali se sediste, vozac ni auto. Ako je nuzno neophodno da opipas u rukama stampano uputstvo potrudicu se da di donesem da i sam procitas to sto sam ti naveo. Crno na belo. Mrzi me da fotografisem i da se petljam oko postavljanja, iskreno.
Zato sam i napisao da treba da citas tacno ono sto pise, a ne kao opet ovo sto je Geza postavio tumacis na neki svoj nacin.

Sto se tice druge stvari, opet si sebi stvorio pogresnu predstavu. Grejanje zadnjeg stakla imaju odavno automobili, W123 i W124 imaju svakako ali nemaju ono sto sam ti napisao grejanje zadnjeg birsaca na tom staklu.
To je posebno izradjen dodatni deo grejaca na staklu koji ima jedinu funkciju da greje brisac. Izgleda kao pravougaonik grejnih niti koje opkruzuju mesto na kome se nalazi metlica brisaca.
Volvo i Subaru su to uveli pre mnogo godina, drugi proizvodjaci verovatno prosto i ne razmisljaju o takvim finesama. Ftj je okacio jasnu sliku kako to izgleda, bas uokvirene grejne niti na staklu ja imam na 940 ispod zadnjeg brisaca i to jako fino radi zimi. Sam brisac se parkira ispod uobicajenog grejanog dela stakla (kao sto je na W123 i W124 koje si imao) i da nema toga ne bi se zagrevao.

Juce sam specijalno zbog tebe zagledao automobile i konstatovao da nemaju generalno, veoma cesto je brisac ispod (van) grejanog dela stakla.Astra karavan i obicna stari i novi modelo, Pezo 206/207/307/308/208, Mercedes A klasa stariji i noviji model, B klasa stariji i noviji model, Reno Scenic u svim varijantama, Megan, Clio, VW Golf 2, 4,7, Pasati, Polo-i, Caddy, Skoda Fabia karavan, Seati, Ford Fiesta, Focus karavan stariji model, S Max, Fiati Marea karavan, Stilo, 500L, i sijaset drugih popularnih modela da ih sve ne nabrajam nemaju. Nema ni XC90 Volvo, Ford je izgleda i u tome nasao nacina da ustedi pri izradi koji dolar pri konstrukciji.

Mercedes Vito noviji tip koliko sam uspeo da vidim ima, Pezo Partner ima i na jos nekima mi se ucinilo da bi moglo da bude to ali nisam bio dovoljno blizu da jasno vidim.
Mercedes E karavan nisam odavno video, mozda ima nemam nacina da proverim.

Napisao sam istinu, i nudim ti i dalje da vidis licno pa i slikas da bi mogao da uporedis ako ti je bitno.
Nikakvih promena nema, od pocetka pricam o istoj stvari, ono sto nisam mogao ni u snu da pretpostavim da ti kao pametan momak mozes da u mislima napravis neke kombinacije.
Konkretno, sama metlica brisaca je od gume koja je izolator a podloga na koju naleze je staklo koje je provodnik (toplote, da ne pomislis nesto drugo moram da preciziram).
Nema logike da bi zagrevao bilo sta tako da usmeravas toplotu ( i zagrevas) sa termickog izolatora gume da bi zagrejao termicki provodnik. Tako nesto je toliko neefikasno da me prosto cudi kako si uopste mogao da razmisljas u tom smeru. Jedino logicno je da se greje provodnik toplote da bi mu se povecala temperatura i tako uopste moglo da ima nekog efekta, dakle jedino staklo ima smisla grejati da bi se otopila dodirna povrsina brisaca na staklu i brisac bez kidanja metlice normalno ocistio staklo.

Vec sam pisao, pitaj slobodno sta god ti nije jasno ili mislis da nije dovoljno jasno napisano pre nego sto nesto zakljucis.
Da skratim, da se ne ubedjujemo oko lako proverljivih stvari koje se cak mogu i videti odnosno osetiti, mozes moj auto videti uzivo i kako to funkcionise sto ti i dalje smatras da ne postoji. Mogu da ti dam na uvid fabricka uputstva, tu je objasnjeno i kako radi automatika, brojevi rez. delova za porucivanje, nacin i polozaj ugradnje, testiranje elektricno...da bi se uverio u fabricki navedene cinjenice.

Jos jednom, pise i u tom uputstvu, grejanje sedista je termostaski kontrolisano. To znaci tehnicki u radu samo se ukljucuje i iskljucuje kada dostigne predefinisanu radnu temperaturu, i zatim ponovo ukljucuje pa iskljucuje i ponavlja ciklus.
Pise i u ovom sto je Geza okacio, ali nisam hteo jos da komplikujem, u sediste je ugradjen senzor da neko zaista sedi na suvozacevom sedistu pa tako automatsko grejanje sedista se samo iskljucuje kada suvozac ustane i izadje iz auta. Onda kada neko sedne, automatika se sama ponovo aktivira.
Mislim da cak imam negde i taj senzor iz modela 240 koji mi je ostao, da ga imam u rezervi pa ga mozes videti i opipati uzivo.

Ti kao vozac ima dodatnu mogucnost da iskljucis tu automatiku, da potpuno iskljucis grejanje sedista kao da uopste ne postoji. Zato sluzi taj prekidac koji je naknadno uveden.

Mora da bude napisano opsirno, to je jedini nacin da se ne hvatas da se nesto mislilo drugacije od onoga sto pise.

To oko cega si napravio veliko pitanje je nesto potpuno za mene normalno sto bi svaki auto trebao da ima, i automatsko grejanje sedista i ovo dodatno zagrevanje zadnjeg brisaca. Ne kosta puno, a znatno doprinosi komforu voznje zimi.
Mozda Mercedes ne praktikuje da ima automatiku grejanja sedista pa otuda takva tvoja reakcija da ne postoji, ne znam ali ta funkcija je dosta uobicajena kod americkih automobila odavno i nije nikako nesto izuzetno samo na Volvou kako si ti izgleda shvatio.

Sama ta automatika je americke proizvodnje, taj termostatski prekidac koji je ugradjen u strukturu sedista, konkretno u desni prednji deo sedista a velicine je recimo metalnih 20 dinara samo malo deblje. To nije pravljeno samo za Volvo sasvim sigurno, mada Svedi jesu vrlo rano to uveli, 70tih.
Volvo je pre svega pravljen za i prema americkom ukusu, vec sam napisao da je razlicit u mnogo cemu od onoga sto je mainstream auto industrije. Mislim na Volvo dok je bio u svedskim rukama.
Isto se odnosi i na Saab, skoro sve sto je je imao Volvo je imao Saab, i obrnuto, veoma slicna filozofija konstrukcije i izrade auta. Ponekad i identicni delovi korisceni, kao sto je recimo sistem ubrizgavanja goriva.


Posto te poznajem, znam i da si vrlo sposoban da odlicno razumes kada zelis, zato i mislim da je nepotrebno da se igramo gluvih telefona i naivnih Engleza, kod mene imas otvorena vrata da pitas sta god te interesuje dodatno.
Mislim da je otislo na pogresnu stranu, previse si nepoverljiv i sumnjicav a znam da nemas losu nameru. :masem: :pivo:

steva-anya, imam grejac kao sto je na slici koju je ftj dao, samo ne prednjih vec zadnjeg brisaca. ako nadjem vremena i znanja da se bakcem, moze slika. nemam nista protiv da se konstatuje ako to ikome treba za neko dokazivanje radi bilo cega. (da ima ili nema).

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost dodatne opreme (podizači, klima...)

Post od Xepoj87 » 28 Apr 2015, 19:23

Prestani da izmisljas.
Lepo tamo pise da se automatski samo iskljucuje kada termostat dodje do odredjene temperature, a ne odrzava zadatu temperaturu, kao i svaki drugi grejac sedista, jer su svi regulisani termostatom, da ne bi progoreli sedista.
Cak sto vise, kod Mercedesa je to naprednije, jer postepeno smanjuje grejac.

Taj sto automatski upali grejace kada vozac sedne se takodje pali na dugme, cak je isto nacrtano na slici, a sluzi samo da se jednom upali i iskljuci kada dostigne temperaturu, a ne da je odrzava, to jest pali i gasi grejac stalno i odrzava temperaturu.
Dakle, obican senzor zauzetosti sedista, koji aktivira standardne grejace ukoliko je to na dugme upaljeno.

Da je to zaista bilo nesto korisno i dobro, ne bi prestalo da se ugradjuje.

Da, kao sto sam i rekao, ispasce da smo svi mi retardirani, jer si ti 10 puta preformulisao svoje izjave.
To na soferci nije grejac brisaca, vec pojacan intenzitet grejanja stakla u predelu brisaca.

Postoje grejani brisaci i sprecavaju skupljanje snega i leda tamo gde najvise nerviraju, na samom brisacu, sto onda sprrcava isti da cisti dobro.
A naravno, grejanje stakla sprecava da se sneg i led skupljaju na samom staklu.

Eto, to sto ti nemas kapaciteta da nesto razumes, ne znaci da se automatski krsi sa logikom.

Ali, posto te znam uzivo, siguran sam da ces brzo sve skopcati i sam, jer znam da si sposoban da sve ovo skapiras.

Cisto da ti napomenem da zaista neces umreti ako nekada kazes da si pogresio u necemu i da si lupio nesto sto zapravo nije tako iz afekta zbog ostrascenosti prema Volvou, gde ti sam mozak stvara logiku da je nesto tamo standardno i slicno.
Imao sam i ja to prema Mercedesu, pa sam prerastao, zelim i tebi sve najbolje na tom putu kao realnosti prema brendu koji volis.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori