Ugradnja kuke za vuču

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 31075
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Ugradnja kuke za vuču

Post od Geza » 09 Apr 2015, 22:02

Šta sve morate da uradite kako biste ugradili kuku za vuču?
http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... a-vucu.php

Koliko košta ugradnja kuke? Šta je potrebno od dokumentacije? Koji su ostali uslovi? Gde može da se obavi i koliko košta atest? Dajemo odgovore na ova pitanja.

Zakon kaže da kuka za vuču na automobilima koji su prvi put registrovani u Srbiji nakon 1. jula 2011. godine, ili je kuka naknadno ugrađena posle tog datuma, ne sme premašiti dužinu gabarita automobila kada ne vuče prikolicu.

Dakle, obavezno je da ugradite tzv. euro-kuku koja može da se demontira kada ne vučete prikolicu.

Inače, iako je bilo najavljeno da će od ove godine za ugradnju kuke za vuču morati prvo da se pribavi odobrenje Agencije za bezbednost saobraćaja, ova obaveza je odložena za godinu dana, a ukoliko se steknu uslovi, biće i u potpunosti ukinuta.

Šta je sa vozilima koja imaju stari atest?

Ukoliko ste ugradili kuku pre npr. desetak godina po tada važećim pravilima, dovoljan je atest koji ste tada dobili. Dakle, ako u međuvremenu niste izgubili atest možete bez problema da nastavite sa vožnjom vašeg automobila.

Mogu li sam da ugradim kuku za vuču?

Ne – kuku za vuču smeju da ugrađuju samo pravna lica.

Gde da ugradim kuku?

Kuku za vuču možete da ugradite u bilo kom servisu. Obično na istom mestu možete da kupite i kuku, a možete i da je donesete na ugradnju.

Koliko košta ugradnja kuke?

Oko 20.000 dinara ukupno (kuka plus ugradnja) za automobile kao što su Citroen Xsara i Fiat Brava. Cene mogu osetno da se razlikuju u zavisnosti od modela vozila i vrste kuke, pa proverite na više mesta pre nego što donesete konačnu odluku.

Koliko košta atestiranje?

- Smernice (potvrda) proizvođača vozila: cena zavisi od marke vozila
- Ispitivanje (atestiranje): 3.000 dinara
- Izdavanje uverenja: 3.000 dinara
- Republička administrativna taksa: 290 dinara
- Tehnički pregled: npr. 1.000-1.500 dinara

Potvrda (smernice) proizvođača

Da biste mogli da atestirate kuku, neophodno je da nabavite i potvrdu da je prepravka izvršena u skladu sa smernicama proizvođača automobila, što npr. za automobile marke Audi, Seat i VW košta 3.000 dinara, a za automobile marke Fiat preko 10.000 dinara.

Neke marke vozila su problematične, pošto je za njih gotovo nemoguće dobiti potvrdu proizvođača. Potvrdu tražite isključivo od glavnog zastupnika za tu marku u Srbiji, pošto u slučaju da pitate neku dilersku auto kuću, može se desiti da vam kažu da takvu potvrdu ne izdaju uopšte ili izdaju samo ako kuku ugradite kod njih.

Neophodna dokumentacija

Kompletno uputstvo i neophodnu dokumentaciju možete da nađete na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja http://www.abs.gov.rs/zahtev%20za%20ispitivanje.html :

a. Dokumentacija o vozilu, opremi i delovima (saobraćajna dozvola, račun, kupoprodajni ugovor, carinska deklaracija, itd.)
b. Podaci o vozilu koje je predmet prepravke (marka i tip vozila, kao i osnovne tehničke karakteristike)
c. Naznaka i opis prepravke
d. Tehnička dokumentacija (opis, skice, crteži…)
e. Dokaz da je prepravka izvršena u skladu sa smernicama proizvođača vozila koje se prepravlja ili na način za koji je proizvođač potvrdio da se može izvesti na vozilu, a potvrdu mogu izdati samo zvanična pravna lica
f. Izjavu izvršioca prepravke o njenoj usaglašenosti sa prilogom proizvođača vozila ili ugrađenih delova
g. Dokaz o plaćenoj republičkoj administrativnoj taksi u iznosu od 290 dinara
h. Dokaz o plaćenoj ceni usluge izdavanja uverenja o ispitivanju vozila u iznosu od 3.000 dinara

Za detalje se raspitajte u servisu u kojem planirate ugradnju ili pozovite neku od institucija koje se bave ispitivanjem (atestiranjem).

Gde može da se obavi atestiranje?

1. Mašinski fakultet u Beogradu;
2. Centar za motorna vozila AMSS;
3. Institut za nuklearne nauke Vinča;
4. Fakultet inženjerskih nauka u Kragujevcu;
5. Mašinski fakultet u Nišu;
6. Tehnički fakultet u Novom Sadu

Da li i sama kuka mora da ima atest?

Da – morate da ugradite kuku koja je u skladu sa evropskim standardima.

Šta da rade oni koji su imali atest, ali su ga izgubili?

Oni moraju da skinu staru kuku i da ugrade novu, pri čemu su obavezni da isprate kompletnu proceduru ugradnje i ispitivanja.

Šta je sa vozilima koja imaju fabrički ugrađenu kuku?

Za fabričku kuku nije potreban atest, već samo homologacija iz koje se vidi da je kuka stvarno fabrički ugrađena.

Šta ako me zaustavi policija sa neatestiranom kukom?

Ukoliko saobraćajac odluči da ispoštuje sva pravila, može doći do isključenja iz saobraćaja, skidanja registarskih tablica i novčane kazne od 6.000 do 20.000 dinara.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 7054
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Ugradnja kuke za vuču

Post od Ji 4Tze » 13 Avg 2019, 15:25

Dižem malo s temu s interesovanjem je l moguće ugraditi kuku i otići na letovanje sa nosačem za bajs na kuki ili prosto da odustanem jer je preveliko cimanje?
Iz gornjeg teksta i toga što znam sa tehničkog kad su me vratili zbog pragova (fabrički dodatak) - tad je bilo da je na atest stanicama užasna gužva i lakše mi je bilo da ih skinem da odradim tehnički...
Ako treba više od par dana onda bolje da odustanem :ccc:
Boringly average, but also perfect for school run mums

Odgovori