Re: Dyno merenje Novaspeed Krnjača sub 31.10 07.11 grupni od
Poslato: 10 Nov 2015, 23:51
@dragan, GPS kao i svaki radio signal moze da se ometa. Ti si uzeo neki izolovan slucaj tebi poznat na malom prostoru, ovde se prica o GPSu kao globalnom sistemu, gde nema aerodroma snopova zracenja na sred puta.
Uzmi da pratis GPSom brzinu kretanja vozila recimo na obilaznici pa ces videti da nema nikakvih problematicnih osobina GPSa kao takvog.
OBD meri obrtaje tocka uz poznati obim i naravno daje medjusobno vise usaglasene rezultate od GPSa.
Ti si rekao da bi koristio tempomat kao etalon za merenje necega, to prosto nije dobar metod za merenja brzine kretanja vozila.
Tempomat mora da radi kako sam opisao i tako je zadnjih 50godina koliko se koristi a histereza najvise zavisi od momenta inercije vozila i sto je veci to je regulacija sa manjom amplitudom promene brzine.
Tempomat prosto ne sluzi za merenja bilo kakva dinamike kretanja vozila, nije pouzdan, nije precizan, nije kalibrisan. Nije merno sredstvo.
Skazaljka za merenje brzine ili OBD prikaz moze i namerno da bude netacnog pokazivanja brzine kretanja, zavisno od volje proizvodjaca vozila. Obicno se pokazuje veca brzina kretanja vozila od stvarne, ranije je bilo uobicajeno +10% danas je smanjeno a ponekada je i tacno namesteno.
OBD treba prvo izmeriti sa necim (GPS je opet tu najlakse dostupno sredstvo) da bi se znalo kolika je ugradjena greska pa onda sve dobijeno OBDom korigovati za tu gresku odstupanja, plus uracunati samu gresku merenja.
Uzmi da pratis GPSom brzinu kretanja vozila recimo na obilaznici pa ces videti da nema nikakvih problematicnih osobina GPSa kao takvog.
OBD meri obrtaje tocka uz poznati obim i naravno daje medjusobno vise usaglasene rezultate od GPSa.
Ti si rekao da bi koristio tempomat kao etalon za merenje necega, to prosto nije dobar metod za merenja brzine kretanja vozila.
Tempomat mora da radi kako sam opisao i tako je zadnjih 50godina koliko se koristi a histereza najvise zavisi od momenta inercije vozila i sto je veci to je regulacija sa manjom amplitudom promene brzine.
Tempomat prosto ne sluzi za merenja bilo kakva dinamike kretanja vozila, nije pouzdan, nije precizan, nije kalibrisan. Nije merno sredstvo.
Skazaljka za merenje brzine ili OBD prikaz moze i namerno da bude netacnog pokazivanja brzine kretanja, zavisno od volje proizvodjaca vozila. Obicno se pokazuje veca brzina kretanja vozila od stvarne, ranije je bilo uobicajeno +10% danas je smanjeno a ponekada je i tacno namesteno.
OBD treba prvo izmeriti sa necim (GPS je opet tu najlakse dostupno sredstvo) da bi se znalo kolika je ugradjena greska pa onda sve dobijeno OBDom korigovati za tu gresku odstupanja, plus uracunati samu gresku merenja.