Yugo modifikacija na EFI

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
adriann98
Postovi: 5
Pridružio se: 03 Dec 2019, 20:31
Garaža: Yugo 55 1.1 (1998)
Lokacija: Subotica

Yugo modifikacija na EFI

Post od adriann98 » 04 Dec 2019, 18:59

Pozdrav svima! Imam jedna pitanja o yugica, dali mogu da ugradim EFI ubrizgavanje na obicni yugo 55 motor(koja je doslo sa karburatorom)?

Unapred hvala!

NenadNR
Postovi: 181
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od NenadNR » 07 Dec 2019, 15:28

Moze ali treba dosta delova sa EFI motora i tesko je to sve naci ispravno. Ako vec hoces to da radis bolje stavi neki ECU kao sto je Megasquirt, VEMS i slicno.

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 706
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od YUgisa » 07 Dec 2019, 16:08

Nije tesko naci ispravno, stvar je da li ces naci nekog sposobnog da ti to ugradi kako je propisano. Inace moze da se ugradi, mada nije jednostavno i nije bas isplativo ako nemas nameru jos neke stvari usput uraditi pa da se to sve sklopi u jednu celinu.

Ako bude stavljao bilo sta drugo opet mu treba brdo komponenti od EFIja koje nece imati kod karba. Kao sto su usisina, leptir, senzor i remenica radilice, bobina itd...
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od Bax » 07 Dec 2019, 16:35

Sta se dobija sa time, zar nije karburator mnogo jednostavniji i pouzdaniji?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od Saša » 07 Dec 2019, 19:05

Manja potrošnja, kultivisaniji rad motora.

TT


ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od ljubitelj » 07 Dec 2019, 19:46

Iz fabrike nikada nije izašao Jugo 55 motor sa EFI pripremom smese tako da mnogo toga treba modfikovati i izmisliti ako se zadržava isti blok motora.

Plus treba od nule napraviti mape pošto fabrički ECU ne odgovara za taj motor (od drugog motora je).
Sve je moguće tehnički,ima li smisla ulupati nekoliko hiljada evra je stvar procene.

VEMS ili neki slični sistem je puno bolja opcija, kao što je već predloženo.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od Sloba » 07 Dec 2019, 20:01

Supruga je davnih dana imala Yugo 55 EFI. I tada je bilo raznih horor prica, ali taj auto nikad nije omanuo. Isao je za izvoz 1999-2000. godine i vracen zbog nedostataka - farbe i zazora na vratima gepeka. Ne znam da li su se radili i za nase trziste.

Sent from my MI 9 using Tapatalk



Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 706
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od YUgisa » 08 Dec 2019, 13:52

EFI motor je konstruktivni isti kao i karburatorski motor i nikakve mape i bilo sta drugo ne treba raditi, mape se jedino razlikuju za 1.1 i 1.3. Blok je isti sem sto ima drugaciji poklopac radilice kod remenice (neki karburatorski motori cak i imaju EFIjevu verziju) gde dolazi senzor radilice, zapusena je rupa od razvodika i benziske pumpe sa poklopcima, glava je jedina razlika to sto kanali imaju prosirenja sa gornje strane zbog prskanja brizgaljki u usisnoj grani, malo drugaciji izvod za rashladnu tecnost i ima drugaciji poklopac na kucistu bregaste prema menjacu, ako je ST verzija tj 3.1 ubrizgavanja onda tu ima razvodnik a ako je NT tj 4.6 verzija onda ima nosac za bobinu. Takodje EFI ima drugacije remenice, od radilice ima dodatan deo za senzor radilice i manji su zupci na remenicama, kao to imaju 1.4 motori (ali nije isti zupcasti kao od 1.4 jer je 1.4 duzi blok od 1.1EFI i 1.3EFI motora).

Ostale razlike su usisina grana koja sadrzi tu par elemenata, izduvna grana tj kolektor jer ima mesto za lambda sondu i kuciste termostata koje ima mesto za senzor rashladne tecnosti. Drugaciji je rezervoar za benzin koji je veci i ima potapajucu pumpu visokog pritiska i drugaciji je izduv zbog tog lonca, tj EFI motori su imali izduv izveden kao poslednje generacije Yugica.

Karburator jednostavniji i pouzdaniji :loool:


Ne treba mesati EFI i L motore, EFI je "Zastavin" motor opremljen BOSCH ubrizgavanjem, taj stariji 3.1 sistem je slican sistemu kakav je BMW koristio u kockici, na svu srecu Zastava je bila pametna pa nikad nisu koristili protokomer. Novija 4.6 verzija je slicna ubrizgavanju za na neka Nissan vozila, ali mislim za azijsko ili mozda i samo za japansko trziste. A L motor je Pezoov 1.1 motor kao sto dolazi u 106/206 i to naravno ne moze na Zastavin motor.


Pricam kao neko ko vozi taj motor 12 godina, ko je stavljao ubrizgavanje na karburatorski motor, ko ih brdo puta servisirao i usustini imam cak i druga koji ima skoro kompletan sistem na prodaju jer ce da vozi 1.6 16v umesto 1.3EFIja. Ono sto ta ubrizgavanja ne trpe je plin, jer sekvent niko ne zna da uradi kako treba a i vecina se odlucuje za venturi jer ima metalnu usisinu granu i to ne radi kod njih jer imaju netipicno veliki leptir od 45mm (dok mnogi 1.1 motori imaju u rangu od 32 do 38, plafon 42mm) pa je tesko podesiti bez restrikcije u usisu, a onda naravno ne ide tako dobro i jer od detonacija u usisinoj grani ode senzor pritiska u usisnoj grani.

Ali kao sto kazem, ako neko misli da Yuga vozi par godina kao auto od tacke A do tacke B, vise mu vredi da proda svoj auto i da kupi neki ocuvan Yugo EFI, a ako neko ima neku sentimetalnu vrednost prema autu onda vredi uloziti u ugradnju ali je to najbolje propratiti jos nekim radovima kao sto su modifikacija glave, generalka, ako se recimo radi limarija pa se vadi motor itd... Kompletan sistem sa svim koponentama se moze nabaviti za realnih 150 do 250 evra, najcesce se uzima sa motorom koji je raspad plus su dodatna ulaganja oko 50-100e u dihtunge, creva itd, zato je puno bolje kada se to radi da se radi jos nesto u motoru o istom trosku, a sama ugradnja je prilicno relativan pojam pa je tesko reci koja je cena. Onaj ko zeli da to izgleda ugradjeno kao iz fabrike ce morati tome da posveti sigurno 10ak punih radnih dana, a opet znam ljude koji su ubacili za 2 dana ko lopatom.

Slika
Being second is to be the first of the ones who loose...

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od ljubitelj » 08 Dec 2019, 16:04

Nikada do sada cuo ni video da postoji 1116ccm EFI motor, Jugo 55. Kada se proizvodio, ili jos bolje koliko je takvih komada uopste napravljeno?

1,3EFI da, isao u Jugo, Floridu...to mi je poznato i video sam uzivo.

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 706
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od YUgisa » 08 Dec 2019, 16:38

Ne znam koliko je napravljeno, ali 1.1 sa novijim sistemom ubrizgavanja je iz mog iskustva i cesci od 1.3 varijante, dok sa starijim sistemom iako ih ima, skoro svi su 1.3. Pravljeni su istovremeno obe kubikaze. Moj motor je 1.1EFI. 1.1EFI ima 63ks dok 1.3EFI ima 68ks. Mada po nekim informacijama koje sam ja video bez katalizatora kako su dolazili neki za nase i BIH trziste, trebali bi da imaju po 3ks vise.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od Gaginh0 » 08 Dec 2019, 17:32

Kad vec imamo poznavaoca, a koja je razlika izmedju GV, GVC, GVL, GVX...?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 706
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od YUgisa » 08 Dec 2019, 17:47

Ako mislis na mene, stvarno se nikad nisam upustao previse u tu pricu, mene je licno vise interesovalo konstruktivna razlika izmedju tehnickih resenja radi boljih performansi, a sad to da li ima instalaciju za zvucnike ili ne, upaljac i slicne sitnice zbog kojih su nastajali "novi" modeli su meni licno nepotrebne informacije, a ima zilion tih varijanti. Jedino sto konkretno mogu da kazem je da je GVX verzija "dubokih" branika.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od Gaginh0 » 08 Dec 2019, 17:55

Da, mislio sam mozda znas, hvala u svakom slucaju :D
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Mladen7
Postovi: 2129
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od Mladen7 » 08 Dec 2019, 18:01

Gaginh0 je napisao:Kad vec imamo poznavaoca, a koja je razlika izmedju GV, GVC, GVL, GVX...?
GV je Grand value
GVL -Grand value luxury
GVX - Grand value xtreme
GVC - Grand value cabrio

Gv, gvl, gvx su 3 paketa opreme gde je prvi bio osnovni, drugi ima još par dodataka unutra a treći i unutra i eksterijer, ti duboki branici i sl.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Yugo modifikacija na EFI

Post od Gaginh0 » 08 Dec 2019, 21:18

I zadnji nasloni za glavu kod GVX ako se dobro secam :)
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Odgovori