Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
NenadNR
Postovi: 181
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR » 03 Okt 2021, 10:28

Ako je moguce ustedeti pola evra po motoru menadzeri ce to i uraditi iako to cesto zna da napravi mnogo skuplje probleme. Kod BMW dizel motora odavno slabije verzije motora cesto imaju na primer jeftinije klipove. Fizicki su isti kao i skuplji ali je materijal losiji. Cak i kad je klip kao rezervni deo isti za obe verzije motora to ne znaci da su u prvoj ugradnji isti. Price kako su slabije i jace verzije motora iste, a samo je softver drugaciji u vecini slucajeva nisu tacne.
Chip moze da se uradi kako treba na stetu ekologije i trajnosti motora u zavisnosti od nacina voznje. Ono sto treba izbegavati su raznorazni power box uredjaji koji salju prepravljene signale ka ECU. Na poslu smo ispitali sta radi neki uredjaj koji je napravio probleme na dosta motora pa smo angazovani da vidimo sta se desava. Salje pritisak u usisu manji nego sto stvarno jeste. Na nizim obrtajima i vecem opterecenju kompresor stalno ide u surge. a lambda kontrola je konstantno na limitu. Katastrofa ukratko receno.

TeaseR
Postovi: 382
Pridružio se: 26 Dec 2018, 20:23
Garaža: BMW F30

Re: Chip-tuning

Post od TeaseR » 03 Okt 2021, 12:46

Ako bih radio chip, radio bih onaj Revo stage 1, vidim da ga dosta ljudi hvali i da ne trebaju nikakve modifikacije. Mozda bih stavio bolje kocnice eventulano.

Svakako bih pre isao na 318 ili 320 nego na 316.

TeaseR
Postovi: 382
Pridružio se: 26 Dec 2018, 20:23
Garaža: BMW F30

Re: Chip-tuning

Post od TeaseR » 17 Okt 2021, 16:17

kami je napisao:
02 Okt 2021, 19:06
TeaseR je napisao:Da li je "ok" cipovati f30 316 2013to na ~180hp?

Pod ovim ok, mislim na to da li ce motor raditi kako treba, da nije mozda previse? Gledam sad ovaj Revo stage 1, dize sa 116hp na 180hp, a b47 motor od 150hp dize na 190hp pa mi je taj skok snage da kazemo malo sumnjiv po pitanju dugotrajnosti motora i ostalih kompnenata.

Pitam jer gledam da uzmem, ali 116hp mi je premalo za takav auto, ne bih isao ispod 150hp fabrickih.
316 i 318 su potpuno isti, samo je 316 softverski oslabljen i iz toga razloga oba idu na 190.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Da li je isto i sa 320 od 163 i 184ks?

kami
Postovi: 930
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Chip-tuning

Post od kami » 17 Okt 2021, 23:35

Jesu. 163 su softverski oslabljeni zbog eco normi i uglavnom se uvoze iz Belgije.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ftj » 17 Okt 2021, 23:38

Isti samo malo drugaciji.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Grujic » 18 Okt 2021, 10:50

Pod uslovom da se misli na N47.
Ima i M47 sa 163ks koji je dosta drugaciji, samo ga ljudi mesaju jer je ks ko prstom u oko ista

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan » 18 Okt 2021, 11:04

E ovako, 163ks u f30 o kome se prica nisu samo belgijanci, nego ih ima u svim zemljama, pa mogao je i kod nas da se poruci, to su tzv "efficient dynamics" serije.

Razlike izmedju f30 320d obicnog sa 184ks i ed od 163ks nisu samo u softveru, 163ks verzija ima manje prednje kocnice i na manuelci ima 10% duzi menjac, sto znaci cak i kada se cipuje na istu snagu kao ovaj od 184ks uvek ce 10% slabije da ubrzava u istoj brzini, ali ce sa druge strane malo manje trositi i biti malo tisi.

ED verzije uvek startuju u eco pro modu koji je tunjav, dok normalne verzije startuju u comfort modu.

Jos jedna stvar, ed verzije koliko znam makar kod e90 lci i f30 lci imaju m sport opruge standardne koje su nize nekih 10ak milimetara i tvrdje znatno.
To je pretpostavljam stavljeno u sklopu toga da smanje potrosnju sto vise, a da auto ostane dobar za voznju, ovo nekome moze biti ogromna prednost, a nekome mana, ali eto i to je znacajna stvar za znati kad vec pricamo o razlici izmedju te dve motorizacije.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

TeaseR
Postovi: 382
Pridružio se: 26 Dec 2018, 20:23
Garaža: BMW F30

Re: Chip-tuning

Post od TeaseR » 18 Okt 2021, 19:47

Isto, a nije isto :D

Da, mislio sam na N47. Ovo sto startuje u eko modu mi se ne svidja, da svaki put moram da menjam cim upalim auto.

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ftj » 18 Okt 2021, 19:51

To se iskodira sa bimerkodom za sekund.

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Chip-tuning

Post od dunx81 » 25 Nov 2021, 09:11

Slika


Kakvi su,ima li nekih iskustava?

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza » 25 Nov 2021, 09:20

Prva, da ne kažem, jedina opcija za VAG u Srbiji. Naravno da su za preporuku. :mrgreen:

ROCK
Postovi: 2731
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Chip-tuning

Post od ROCK » 29 Jul 2022, 01:43

Koliko i da li uopšte dodaje konja (odprilike) intercooler stage 2 kod remapa.
Inace prednosti koji daje veći intercooler su mi poznate. Samo me zanima da li postoji razlika u broju ks/nm sa njim i bez njega...

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Chip-tuning

Post od ftj » 29 Jul 2022, 07:50

interkuler je vise tu da ti odrzi da konji ostanu tu u svakoj situaciji, pogotovo leti.

Inace razmotri i freaks motorsport, imaju zanimljive opcije poput menjanja mapa preko tempomata, merenje pre i posle kao i opcije poput low boost mapa(da snaga bude na visim obrtajima), launch control iz pokreta i sta ti ja znam.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7969
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Chip-tuning

Post od OMP » 29 Jul 2022, 10:14

veci inter bolje hladi vazduh trebalo bi da ima nekog benefita u snazi papiroloski gledano ali u praksi pitanje, vrv nista bitno i osetno, evo ovde su npr. prskalicama i vodom dobili nesto snage


ROCK
Postovi: 2731
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Chip-tuning

Post od ROCK » 29 Jul 2022, 14:08

Tako sam i mislio. Možda na papiru doda par konja ali pri visokim temperaturama smesa vazduha je siromašnija, samim tim i smesa goriva i onda opada snaga. Gledao sam jedan klip na netu gde sa sport intercoolerom temperatura vazduša ide do 52-3 stepena dok kod fabrickog ide preko 85° u istim uslovima vožnje. Samim tim performanse opadaju do 20% dok kod sportkog/većeg ostaju konstantne. To najviše dolazi do izražaja leti pri višim temperaturama dok zimi nema većih razlika

Odgovori