Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10425
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Chip-tuning

Post od sebekkg » 06 Okt 2012, 18:54

ma ne mislim ja soderima, nego ne mozes ti uvek primenjivati istu mapu na golfa 4 uvezenog iz italije sa "120000km", i na onog koji je presao 190000km, i pravih 140-150kkm. zato. a valjda imam pravo na misljenje ljudi, sto odmah skacete. za sta onda postoji forum? :zbunjen:
Slika

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Chip-tuning

Post od mr.Big » 06 Okt 2012, 18:57

sebekkg je napisao:ali moras da se slozis da se ne sme zezati sa nekim podesavanjima osim ako za to nisi obucen, vec si cackao sam, vezbao i probavao negde. ;)
sta da radis posle ako ti pocne dimiti auto i predje sa crnog, na belicasti i na plavkasti dim... posle bude amin.
To je nivo tjuninga koji mene nije zanimao i jasno sam im naglasio da to nikako ne rade -znači, samo najbezbedniji ziheraški remap. A zašto se drugi u to upuštaju, moram priznati da ih apsolutno razumem -samo me prošlo to vreme...

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10425
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Chip-tuning

Post od sebekkg » 06 Okt 2012, 18:58

hahhaa, sta ces, ima svako neki svoj fetis :mrgreen:
Slika

Korisnikov avatar
mr.Big
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Chip-tuning

Post od mr.Big » 06 Okt 2012, 19:08

A što se tiče individualnog podešavanja, to je obavezan deo ,,rituala'', gde posle učitavanja nove mape i probne vožnje, auto radi 10ak min u mestu, priključen na dijagnostiku i doteruju mu se razne stvari u zavisnosti od prikazanih nepravilnosti u probnoj vožnji.
Nisu uopšte nezainteresovani i ne otaljavaju posao, tj nisam se osećao ,,odradjenim na brzinu''...

Korisnikov avatar
codemaker
Postovi: 720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od codemaker » 06 Okt 2012, 20:00

Xepoj87 je napisao:Dyno ti ne daje nikakvu sigurnost...
On sluzi samo da vidis koliko ti snage ima automobil.
Ni jedan moj drugar nije uradio Dyno,a ni ne zanima ih,dobili automobil koji ide bolje,manje trosi i oni zadovoljni...
Cinjenica je da ako znas podatke,automobil ti nece nista brze ici :)
Koga zanima,to je dobra stvar,ali koga ne zanima,njemu je svejedno i nece ici recimo do Uzica da cipuje automobil,nego ce odraditi u BG-u,NS-u ili gde god da mu je blizu...
Šta znam, ali kad god sam nešto kupio, dobi, uradio... uvek me je zanimao rezultat.
Pa ne mogu valjda otići na čipovanje, ljudi obave posao a ja izvadim pare i kažem "hvala" i odem u noć bez da išta pitam... Kako da me ne zanima šta i kakav je rezultat? To svakako ne mogu da shvatim, ali opet, kažem, svako ima pravo na svoj stav i mišljenje u vezi rezultata čipovanja. Mada, da nemam pojma o rezultat, mi ne ide u glavu.

Tačno da Dyno test služi da vidim rezultat čipovanja, ali zar čipovanje ne podrazumeva jači motor i više Nm - prosto ne mogu da zamislim, kako nekoga to ne zanima. Dobili motor koji je jači, manje troši, ide bolje, nema veze šta i koliko?
Ima i takvih ali ih ne razumem.
Odem kod krojača da mi produži/skrati pantalone, dođem po njih, platim i - doviđenja? Ni ne pogledam?

Možda rezultat nije očekivan, ja na primer, nikada ne bih čipovao motor da dobijem samo 10Ks više, neću da ulazim u takvu varijantu. Jeste da će nešto bolje vući ali nije to optimalno, ako pogledam sajtove o čipovanju i predikcije rezultata čipovanja. A ne mogu baš da znam da li je 10 ili 20 ili 30ks više nbez Dyno testa.
Mislim, za svoje pare hoću da znam sve a ne subjektivni osećaj "ej, sad vuče bolje..."

Ali, kao što rekoh, poštujem svako mišljenje i očekujem isto.
A ko jeste u pravu ili nije, svi smo, svako za sebe.
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od NexT » 06 Okt 2012, 20:02

Niko nije tebi pricao sta treba ili ne treba da radis, nego Sebek palamudi kao i obicno :)

Korisnikov avatar
codemaker
Postovi: 720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od codemaker » 06 Okt 2012, 20:06

:P
Ne diraj mi kolegu - mi smo esnafski sapatnici :)
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10425
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Chip-tuning

Post od sebekkg » 06 Okt 2012, 20:13

@code :rofl: :rofl: , hvala kolega

@malivuk, hmmm bezobraznice mali.... :twisted: :D
Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Xepoj87 » 07 Okt 2012, 02:19

codemaker,dyno sluzi samo cifru da ti kaze,ne govori ti kako ce da ti ide automobil...
Jesi li radio Dyno nekada na necipovanom automobilu,kada si ga kupio,da proveris da li si dobio to sto si platio?
Ne,znao si da bi automobil trebao da ti ima toliko i toliko konja,video si kako ide,a koliko zaista ima te nikada nije stvarno ni zanimalo ;)
Jednostavno,neke ljude cifra ne zanima,zanimaju ih samo prakticni rezultati.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Chip-tuning

Post od dragan » 07 Okt 2012, 07:57

dobro heroj ti ides u krajnost...
obicno ce ti auto koji izbaci 150ks na dyno-u ici bolje nego onaj koji izbaci 100, nije to nikakva mudrost ( naravno pricam o istoj vrsti motora, slicnim automobilima itd ).
suve cifre same po sebi nisu presudne, to je tacno, ali nije bas da su bezvredne uvek i u svakom slucaju....

Korisnikov avatar
codemaker
Postovi: 720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od codemaker » 07 Okt 2012, 11:15

Xepoj87 je napisao:codemaker,dyno sluzi samo cifru da ti kaze,ne govori ti kako ce da ti ide automobil...
Jesi li radio Dyno nekada na necipovanom automobilu,kada si ga kupio,da proveris da li si dobio to sto si platio?
Ne,znao si da bi automobil trebao da ti ima toliko i toliko konja,video si kako ide,a koliko zaista ima te nikada nije stvarno ni zanimalo ;)
Jednostavno,neke ljude cifra ne zanima,zanimaju ih samo prakticni rezultati.
Delimično si u pravu.
Mene nije Dyno test zanimao dok nisam shvatio da moj auto ne pruža performanse koje mislim da bi trebalo, ili koje mislim da meni trebaju. Onog momenta kad sam shvatio da želim jači auto, uradio sam Dyno test (tek radi informacije), čip i onda opet Dyno test da vidim šta sam dobio. Mene to zanima i nije mi dovoljno samo da auto bolje vuče.
Meni lično nakon čipovanja sa 134 na 179 Dyno test itekako govori kako će auto da ide. Bolje, mnogo bolje. A i proveravam šta su mi nudili kao rezultat, da ne bude posle samo 160KS a obećali skoro 180, da vidimo gde je problem. A sa 160KS bi auto ipak vukao uočljivo bolje od 134KS.

- Prvi Dyno test će mi reći koliko zapravo auto isporučuje snage u odnosu na fabričko stanje i stanje nako pređenih X kilometara. I Nm. Video sam da mi je snaga manja od deklarisane (134) a Nm su deklarisane vrednosti. Dakle, nije da me ne zanima, bio sam razočaran sa KS jer sam video da je i to razlog kako za mene nezadovoljavajuće, auto vuče i ide. Kad još uključim klimu, izgubim još nešto KS i na kraju vožnja po uzbrdici ili preticanje sa 130KS je dosta manje od deklarisanih 140KS (koje su inače male u odnosu na težinu auta). A još sam poredio vožnju sa 2.5TDI 155ks šestak....

- Drugi Dyno test će mi reći kako sada stoje stvari nakon čipovanja. Ako ne dobijem ono što su mi u firmi rekli (+- neki KS) neću biti zadovoljan i možda tražiti povraćaj para ili neka doterivanja.
Nikako ne vidim sebe u situaciji da nakon čipovanja sednem u auto i nakon pozdrava odoh. Nemajući pojma o sadašnjem stanju KS i Nm. Pa zbog toga sam i radio pobogu. Posle ustanovim da auto "bolje ide i ubrzava" i ja kao srećan? A možda nije optimalno čipovan, pa postoji poboljšanje ali nije ono što sam platio. Zato mi treba i želim drugi Dyno test, da imam čistu situaciju.
Fluidna rečenica "auto ide bolje" meni lično ne znači ništa. Želim da znam koliko bolje u parametrima i tekuće KS i Nm koje sada imam pod dupetom.

Lično, nikad u životu ne bih čipovao auto bez Dyna testa pre i posle.
Ok, posle čipovanja a bez Dyno testa, uvideo bih da auto bolje ide. Ali, uvek bi me kopkalo kakvi su rezultati čipovanja. Sada je kod mene 179KS, a da mi je na Dyno testu posle, pokazao 160KS, auto bi išao bolje svakako ali ne bih znao da li je optimalno.

Otprilike je to ono što ja mislim o vrednosti Dyno testa pre i posle.

Naravno, ponavljam, ako neko neće ili nema sredstava ili misli da je nepotrebo i da mu je uočljiva razlika u performansama dovoljna, potpuno se slažem da su za sebe lično u pravu.
Ali, reći da je Dyno test nepotreban i ništa od njega nemamo, mislim da nije baš korektno razmišljanje.

My two cents...
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Chip-tuning

Post od Paja » 07 Okt 2012, 12:34

Postojanje ili nepostojanje ili makar nuđenje da se Dyno uradi pa i kod Bobana kao u Big-ovom slučaju je za mene dokaz ozbiljnosti nečijeg rada.
Tjuner prodaje proizvod koji glasi toliko i toliko KS i MN više u odnosu na početno stanje. Dyno je jedini način da se utvrdi da li je i prodao taj proizvod ili recimo neku slabiju (jeftiniju) mapu i time kupca doveo u zabludu.
Ozbiljni tjuneri unapred kažu za konkretan motor povećanje je toliko i to mogu Dynom da dokažu, a neozbiljni kažu da je poboljšanje do xy% i naravno da beže od Dyna kao đavo od krsta.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10425
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Chip-tuning

Post od sebekkg » 07 Okt 2012, 13:10

:doubleup:
Slika

ljubitelj
Postovi: 10624
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj » 08 Okt 2012, 16:33

sebekkg je napisao:. ti imas propisanu snagu i obrtni za doticni motor, +- 2-3%. ali ako ti vidis da ti je sada snaga manja jedno 10+%, ne mozes mi reci da ti je motor i dalje ok, ako ti je auto star par godina, vec moras da znas da nije to sve idealno i da moras resiti problem gubljenja performansi, da bi ti bio siguran na putu, a da te nesto ne iznenadi na auto-putu, u preticanju i sl.
Podaci sa merenja se mogu pogledati na rri.se za ne mali broj vozila.
Nije retkost da novi motor ima 5 pa i 15% manje snage od papirnate deklarisane.
A ima i proizvodjaca gde je motor tipicno jaci od formalne deklaracije, po cemu su poznati VW dizeli na primer.

Citam temu i imao bih samo jedan komentar. Cena cipa je reda <5 evra, obican klasicni EEPROM koji se kupuje na kilo.
Postupak cipovanja traje od nekoliko desetina sekundi samo ubacivanje mape do nekoliko desetina minuta aktivna izrada mape tokom voznje tj fino podesavanje vec ranije pripremljene mape.
To tesko moze da kosta vise od 20tak evra rada ovde kod nas.

Ono sto mnogo kosta je znanje, tj prethodni rad mesecima i godinama da bi se do perfekcije i detalja upoznale osobine sagorevanja doticnog motora i kroz praksu testiranja znale granice odrzivih radnih parametara.
E taj prethodni rad je ono sto izdvaja ozbiljne tjuning kuce koje su samostalno izradile procesom testiranja uzivo svoje mape za razne radne rezime od resavske skole.

Glavni i osnovni sastojak svake mape pri tjuniranju je gorivo, tj njegova karakteristika sagorevanja u sprezi sa klimatskim uslovima.

Mapa nastala u CH ili D ili negde sa gorivom koje je tipicno u CH, D ili negde je po pravilu nepravilna i za nase gorivo i nase radne uslove.
Drugim recima i najskuplja uvezena mapa je diskutabilnog kvaliteta tj prilagodjenosti uslovima koje ce motor ovde kod nas imati u radu.

A razlike su ogromne.

Ja nikada ne bih dao da mi neko neke tudje mape ubacuje u motor ako nije uradjena detaljna fina kalibracija sa mnogo km voznje prethodno u nasim uslovima.

Brzina sagorevanja goriva se dosta razlikuje od mesavine do mesavine a time su i poerbne razlicite mape.
Cena koja se trazi za mapu obicno nema direktne povezanosti sa kvalitetom mapa.

Kako se tjuning mapiranjem radi vec 30tak godina tu nema odavno nikakvih tajni kada se ima odgovarajuca merna oprema za pracenje sagorevanja pri raznim rezimima rada motora.

Fabrike par decenija rade to tjuning mapiranje, neki proizvodjaci su imali i tjuning mapiranje kao opciju u ovlascenim servisima gde se kupuje cip sa ugradnjom. To je krenulo jos krajem 80tih godina sa Boschovim sistemima ubrizgavanja.
Ja sam sebi pravio razne mape goriva, jedno vreme vozio sa letnjom i zimskom mapom kao dve zasebne, zadnje vreme koristim neku uprosecenu. Radi se o mapama za TNG mesavinu ali je princip isti kao i za benzinske mape.

Po meni najgora varijanta tjuninga je zalivanje gorivom u tecnom stanju koje ne moze da sagori koje em stvara taloge po motoru em ga gusi smanjivanjem temperature sagorevanja em ekoloski deluje pogubno.

Mnogi zaboravljaju da problem i cilj nije dolivanje vise goriva nego vise gorive smese koja mora biti u gasovitom obliku.
Svaki dizel motor radi sa ogromnim viskom vazduha i on ne predstavlja (turbina) usko grlo.
Problem je pretvaranje dizela u gas sto finijom atomizacijom a to ne postize cip tjuning sam po sebi.
Dizanje pritiska ubrizgavanja pomaze ali tu postoje mehanicki limiti odabranih brizgaljki.
Kod benzinaca je slicna stvar, turbina moze ocas posla da se namesti da daje vazduha po zelji ali goriva smesa mora da se zadrzi u temperaturnoj zoni kontrolisanog sagorevanja a vise benzina kroz brizgaljke nije bez limita ma koliko da je veliki kapacitet brizgaljki.
Benzinci koji usisavaju samo vazduh kao dizeli, direktno ubrizgavanje, nemaju taj problem ali i dalje benzin mora da se prvo pretvori u gas da bi mogao da sagori.

Cinjenica je bilo koji naftni derivat ne gori u tecnom stanju, i ne proizvodi nikakav efekat tj ne povecava snagu motora kada takav udje i prodje kroz motor.

Cim vidim dim iz izduva tjuningovanog motora znam da je upravo smanjena time snaga motora u odnosu na maksimalno mogucu a sam motor postavljen na trasu kretanja ka otpadu.
Dim je uvek posledica nesagorelog goriva, inace su izduvni gasovi bezbojni kada motor radi ispravno.

Samo cipovanje bez obrade sklopa kvacila i eventualno menjaca je obicno medvedja usluga vlasniku na 4cilindricnom motoru.

Danas kada je izbor fabrickih motora tako veliki po meni je cipovanje bez mnogo smisla, ofrlje samo zamena EEPROM memorijskih podataka nije po pravilu trajno odrzivo resenje za ostale sklopove motora a kada se zagazi u paket svih ostalih promena obicno cena prepravke auta izadje skuplja nego fabricka varijanta vec uradjenih potrebnih prepravki.
Ima auta i ima motora koji su namerno fabricki priguseni pa su 2 ili 3 motora zapravo identicni a samo su elektronskim blokadama dobijeni razliciti "modeli".
Kod njih je prosto cipovanje zamenom mapa tj otkljucavanjem blokade po meni jedino i smisleno kada se zeli duze zadrzavanje vozila a ne trenutno igranje perfomansama.

Najbrzi cip tjuning koji znam je sto kvalitetnije po sadrzaju gorivo koje ce omoguciti da vec i fabricke mape dodju do izrazaja.

Odavno, vec par decenija fabricki ECU ima samoprogramabilne mape tj samotjuniranje prema vrsti upotrebljenog goriva.
Prakticno to sto kod nas rade tjuneri obicno vec sadrzi fabricki ECU bilo kao radne mape bilo kao rezervne.
Naravno ne u granicama podizanja parametara za 20-30-50 ili koliko se vec reklamira % cesto.

Dobro odradjene mape koje su napravljene kod nas i prema nasem gorivu su svakako vredne truda ali koliko je takvih a koliko je kloniranih mapa negde iz belog sveta koje su upitno valjane za nase gorivo.
Znam da se oni koji prodaju mape nece sloziti sa vecinom i da ce uvek biti navoda o nekakvim garancijama na cip, na mapu i slicno. Naravno niko nece dati garanciju na kompletan ucinak motora koje ukljucuje i sagorevanje.
A sve sto se izmeri na kraju izduva (bez katalizatorskih ciscenja) nepogresivo pokazuje koliko su dobre mape za dati motor i njegov radni rezim.

Ja sam za mapiranje a najvise za metod da to neko ovde, naravno da ima znanje, napravi mapu i onda tokom voznje radi finu kalibraciju ili prikupi podatke iz voznje u memoriju i onda prema tim podacima sa senzora izvrsi mapiranje u skladu sa stvarnim radom motora.

Gotova mapa odnekle iz belog sveta za mene je vredna realno koliko i cip, do desetak evra.
Uostalom mape se cak mogu naci i na internetu.
U svetu poznati tjuneri rade samo odredjene motore i obicno im treba vise godina dok ne naprave mapu za odredjeni motor i odredjeno gorivo uz mnogo prevezenih kilometara.
Ili laboratorijske uslove sa obimnim merenjima kada sve ide brze.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10425
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Chip-tuning

Post od sebekkg » 08 Okt 2012, 16:57

:bravo: :doubleup:
Slika

Odgovori