Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 6743
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj » 11 Maj 2020, 08:34

Može da se radi čipovanje ali naravno u paketu osim mapa goriva, turba ide i mapa redukcije /SCR/ kao i DPF koje moraju biti uskladjene sa ostalim mapama za ceo radni opseg motora.

Pa i sama fabrika je napravila motor putem čipovanja, tj softverskih mapa kojima upravlja procesima saogrevanja/ oksidacije/ i redukcije što u motoru što posle u obradi gasova.

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 284
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od YUgisa » 11 Maj 2020, 08:36



Mislim da ima korisnih informacija.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9004
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan » 11 Maj 2020, 08:49

Kao sto rekoh, euro6 dtemp (sto je kao euro6 +) su znacajno osetljiviji, kod nas za takav motor nemam poverenja u nikog.

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 1896
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Chip-tuning

Post od carov2 » 11 Maj 2020, 09:57

Revo se računa kao naš ili?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


NenadNR
Postovi: 114
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR » 12 Maj 2020, 09:58

Euro 7 je planiran za 2026, a do tada ce se Euro 6 poostravati da bi se postepeno doslo do Euro 7 standarda. Poslednje Euro 6 verzije je jako tesko dostici. Zbog toga motori I upravljanje njima postaje bas komplikovano.

Odavno vec nije dovoljno da ECU prima informacije sa senzora i na osnovu toga u upravlja motorom. ECU sada mora da predvidi sta ce se desavati. Za to se koriste modeli u ECU-u preko kojih se simulira sta se desava u motoru. Na primer senzori temperature u izduvnom sistemu se koriste samo za zastitu katalizatora I filtera cestica. Sve ostalo se radi u odnosu na modelovane temperature. Ako se cipovanjem to poremeti i modelovane temperature vise ne odgovaraju stvarnim krecu problemi.

Dodatna komlikacije je sto je zbog hibridnih sistema deo strukture zahtevanog momenta (torque demand) prebacen u centralnu upravljacku jedinicu. Pedala gasa vise nije spojena na ECU nego na tu jedinicu koja onda odlucuje sta ce ko da radi i salje zahtevani moment ka ECU. Pride jos upravljacke jedinice automatskih menjaca isto ucestvuju u zahtevanom momentu pa nekad nije dovoljno samo cipovati motor.

Ako je kalibracija motora u fabrici dobro uradjena za podizanje performansi 10-20% na novijim automobilima nije potrebno dirati mape ubrizgavanja, paljenja, pritiska I ostalo.

ROCK
Postovi: 2627
Pridružio se: 17 Apr 2015, 23:08
Garaža: BMW F30 328i
Lokacija: CH

Re: Chip-tuning

Post od ROCK » 23 Maj 2020, 11:08

Zato samo petrol :)
Još uvek...

NenadNR
Postovi: 114
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od NenadNR » 23 Maj 2020, 16:45

Ma i petrol postaje bas komplikovan zbog ekologije, a razvoj dizel motora za putnicke automobile je skoro prestao.

Na primer regeneracija filtera cestica kod benziskih motora je ozbiljna problematika. Ne moze kao kod dizela, nego mora kontrolisano da se dovodi vazduh da se ne bi spalio filter. Citav sistem senzora i aktuatora se dodaje na izduvni sistem radi toga.

Sa raspolozivim tehnologijama, da nema filtera cestica i da je katalizator nazad kao kod trkackih automobila mogao bi da se napravi benziski motor za serijske automobile sa 2 litre radne zapremine i 600ks, a da pri tome ne kosta bogatstvo.

Odgovori