Izolacija buke-Damping

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Izolacija buke-Damping

Post od Dare4x4 » 25 Avg 2021, 19:05

Dobije se to da se vrata zatvaraju kao na frizideru :)

Ovi na KP nisu naglasili na koju količinu se odnosi cena ali sigurno je tako kako si napisao. Nema šanse da je pojeftinilo.
Inače slažem se da je cena ugradnje visoka. Ja bih pažljivo rasklopio vrata, lepo prebrisao unutrašnju površinu lima od prašine i to je to. Ako nisi siguran kako se skida oplata i gde su žabice, sigurno ima na YouTube opisano kako se radi. Od alata koji možda nemaš, prepotučujem ti da nabaviš neki mali valjak.

Slika

Još jednom kažem, čini mi se da rusi prednjače u tom poslu, pa evo pogledaj neke slike...
https://www.google.com/search?q=%D1%88% ... irefox-b-d

slakideki
Postovi: 34
Pridružio se: 31 Jul 2019, 21:42

Re: Izolacija buke-Damping

Post od slakideki » 25 Avg 2021, 19:36

Pa evo smoje strane,na hondi civic 8 sam sa kolegom bio odradio,onako pripravnicki ali mislim da nije bilo lose uradjeno,mada smo imali par promasaja u radu,recimo lepili smo alubutil na spoljasnji lim i onda na njega armaflex tako da na unutrasnji lim vrata nismo u sustini izlepili nista jbg,ali na greskama se uci!
Uradili smo vrata gepek pod i poklopac motora(na pod samo armaflex samolepljivi mada je trebao ici alubutil ali...)
I pored svega tih gresaka honda je bila ne prepoznatljiva,mnogo ali mnogo tiha i na malim i na velikim brzinama,recimo kamion ni ne cujes kad prolazis pored njega,huk pneumatika vise nije postojao,skroz drugi filing u voznji,da napomenem da je bila benzinac 1.4 nije u sustini mila bucna ali je bilo prisustva buke pre dampinga i dok nisam uradio damping nisam ni bio svestan da to moze bolje,nekako sam uvek mislio to je to i sta sad...
Eto to bi bilo to...

slakideki
Postovi: 34
Pridružio se: 31 Jul 2019, 21:42

Re: Izolacija buke-Damping

Post od slakideki » 25 Avg 2021, 19:39

Dare evo oglas koji sam ja nasao na kp,stoji sve!
Prikačeni fajlovi
Screenshot_20210825-193744_KupujemProdajem.jpg
Screenshot_20210825-193744_KupujemProdajem.jpg (62.26 KiB) Pogledano 10373 puta

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Izolacija buke-Damping

Post od Dare4x4 » 25 Avg 2021, 20:06

Hmm, nekako mi je promakao taj detalj...

Postoji i jeftinija varijanta ali nije svuda primenljiva. To je kondor, tj bitumen razvučen između dve folije u debljini možda 3-4mm. Može da se upotrebi za oblaganje plastičnih podkrila s unutrašnje strane ili za oblaganje poda. Nije samolepljiv ali se lako ljušti folija s jedne strane, i stajanjem na suncu od nekoliko minuta on postaje samolepljiv. Nije pogodan za plafon, vrata i slična mesta gde stoji tako da ga gravitacija vuče da se odlepi, jer bi se odlepio od toplote sunca.

slakideki
Postovi: 34
Pridružio se: 31 Jul 2019, 21:42

Re: Izolacija buke-Damping

Post od slakideki » 25 Avg 2021, 20:13

Čitao sam u vezi njega,postoji i lepak u spreju koji zavrsava posao,medjutim mnogo njih kau i da smrdi leti na visokim temperaturama pa bih ga zato radije zaobisao u sirokom luku iskreno.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3105
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Izolacija buke-Damping

Post od Dare4x4 » 25 Avg 2021, 20:25

Nisam to znao. Možda ne svaki, a i s gornje strane je folija pa ne znam kako bi smrad izašao.
Koriste ga fabrički za damping poda.

Slika

Slika

Ovo na drugoj slici je sigurno bitumen. I meni su se preslikali tj utisnuli natpisi od rezernog točka :D

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Izolacija buke-Damping

Post od ljubitelj » 25 Avg 2021, 20:49

Taj tzv damping postupak je iz oldtimer vremena (i to onih starijih tipa 50-60+ godina) koji to nisu imali dok iole moderniji auti to već imaju fabrički. Praktično manje više svi od 80tih naovamo imaju samo neki tanko tipa 10-15mm a oni bolje (čitati skuplji modeli) 30-40mm standardno.
I to ne samo bitmuenski sloj nego višeslojno sa folijama, sundjerima, pustom/filcom i preko svega naravno itisonom bilo tankim običnim bilo dubokim/dugačkim tzv poput velura kao završnoj oblozi.

Što lošiji auto fabrički uradjen to je veći značaj i efekat dodatnog naknadnog dampinca.

Dobrom, normalno, uradjenom autu iz fabrike damping dodatlno je teško primetan, a često može i da pogorša stvari jer se pri postavljanju rasturi originalna zaptivna membrana koja se termički postavila u fabrici i koja sprečava širenje zvuka (nema prekida, sve je stopljeno u jednu neprekinutu celinu).

Normalno uradjen auto iz fabrike ima oko 40-60kg damping materijala ugradjeno tokom proizvodnje.

I naravno sve metalne površine su dampirane, neke samo iznutra poput krova, haube i poda a neke obostraneo poput požarnog zida, gepek pregrade, vrata sa penastom ispunom i folijom, sedišta i nasloni...

Dampiranje se radi sa 2 različite vrste materijala, jedna da upije vibracije /polukruta, teška poput bitumen kompozita/ i niske frekvencije umrtvi a druga vazdušasta, mehuričasta da upije više frekvencije uz prigušenje buke i poboljšanje termičke izolacije.
I izmedju, pre ili posle jedna ili više folija zavisno od mesta i potrebe.

Dodatno prigušenje buke se postiže i postavljanjem "češlja" oko pokretnih elemenata poput poluge ručne kočnice (ako je ima auto), ručice menjača (ako je ima mehaničku bilo manuelac bilo automatik), ako je neka pokretna pregrada/ obaranje sedišta i slično.

U vratima, polici iznad gepeka i slično se dodatno izvode dampirane zvučne komore u koje se ubacuju zvučnici, obično kompresioni tip a redje i sa bas reflex tipom zvučne kutije.

Obično je pravilo da pripadnost vozila cenovnoj klasi direktno utiče na nivo kvaliteta izvedene tzv NVH obloge (Noise, Viibration, Harshness).

Nekada je dampiranje bilo gotovo obavezno kod kupovine domaćih auta (101. Jugo, Pezejac, Lada, Golf1, Kadet, Reno 4,5,18, Škoda; Wartburga i sličnih) koji su imali manje ili više gotovo potpuno gole limove i nimalo NVH zaštite.
Danas da neko radi dampiranje temeljno auta, od poda do krova nisam čuo da ima potrebe, osim što znam da se radi kod žešćih investicija u audio uredjaje kao deo paketa.

slakideki
Postovi: 34
Pridružio se: 31 Jul 2019, 21:42

Re: Izolacija buke-Damping

Post od slakideki » 26 Avg 2021, 12:58

Ljubitelj prvo hvala na iscrpnom odgovoru,sve od pocetka do kraja bi trebalo da bude tako ali izgleda da bas i nije tako,evo primera BMW f11 2015 godiste,po toj prici on bi trebao biti full izdampiran i jeste donekle ali za njegovu cenu moglo je to biti i mnogo bolje,pricam o karavanu...
Limuzina tj.f10 mozda ima drugi eho iz gepeka mozda je i skroz tiha neznam nisam je vozio ali f11 ima buke i to solidno.da se nadovezem jos malo u vezi bivse honde civic 8 2007god. Ona isto nije bas bila u rangu jeftinih auta te 2007 je kostala 24200€ bum je bila na trzistu ali opet bula je bucna,mozda ne toliko ali kod nje sam video kako izgleda taj fabricki damping...trci trci pa parce izolacije itd. Zato kazem nije bas sve tako kao sto se kaze i kao sto bi trebalo biti...

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Izolacija buke-Damping

Post od Heinz » 26 Avg 2021, 13:08

Šta bi od slojeva trebalo postaviti na pod, prtljažnika recimo, pa i unutar kabine? Vrata ne bih dirao.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Izolacija buke-Damping

Post od McGruja » 26 Avg 2021, 13:11

Pod manje više, prostor oko točkova je najveći izvor buke
Kao i požarni zid
Onda krov i gepek
Na kraju pod

Pod prenosi niže frekvencije, i treba staviti bitumenske ploče bilo koje izvedbe

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3250
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Izolacija buke-Damping

Post od Puzo81 » 26 Avg 2021, 14:03

Ja bih rado odradio sebi damping 159 SW!

Kada sam rasklapao vectre B u koševima nazad su fabrički bile nagurane po 3 crne kese sa obe strane pune sitnog sunđera, ono kao azmafon. Neverovatno, Opel! U omegi B je bilo po 5kesa, limuzinčina.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Izolacija buke-Damping

Post od ljubitelj » 26 Avg 2021, 14:57

Da, i to je sastavni deo fabričkog dampinga da se po šupljinama prigušuje širenje zvuka a zaboravio sam i da se oko kablova u šupljinama (recimo ispod instrument table, u vratima, u gepeku) postavlja okrugla penasta izolacija a dodatno konektori/spojevi zalepe butil trakom za podlogu tako da ne mogu da vibriraju.

Ta butil traka je baš dobra, nisam kod nas nailazio u prodaji a ova originalna fabrička se može više puta upotrebiti (samo se zagreje da se opusti i onda se preoblikuje kao plastelin i ponovo zalepi) gotovo bez gubitka onog prvobitnog hvatanja.

Skoro sam nešto radio na Audiju A4 2002,g, to je valjda 6ta generacija B klase po VAGu, i baš je lepo dampiran.
Limuzina 2,0 benzin, u poklopcu gepeka fina rezonantna kutija sa bas reflesk otvorom, i solidan bas zvučnik, sve lepo upakovano, dampiranol, učvršćeno, ono baš kako treba. Sam auto je tih, doduše kratko sam vozio pa možda nisam primetio.
Inače na satu oko 380,000km, a moguće da je i više.

Auto super ide, jedino što motor troškari ulje i mora redovno da se doliva na svako drugo sipanje goriva.(pun rezervoar).

Korisnikov avatar
ChobbyNS
Postovi: 1032
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Alfa Romeo GT

Re: Izolacija buke-Damping

Post od ChobbyNS » 26 Avg 2021, 18:26

Puzo81 je napisao:Ja bih rado odradio sebi damping 159 SW!

Kada sam rasklapao vectre B u koševima nazad su fabrički bile nagurane po 3 crne kese sa obe strane pune sitnog sunđera, ono kao azmafon. Neverovatno, Opel! U omegi B je bilo po 5kesa, limuzinčina.
Nemoj, i ovako auto ima skoro 1600kg i potrošnju od 10l Slika
Realno 159 je solidno izolovan i nema potrebe bacati pare i vreme na to, već starija generacija Alfi bi itekako mogla da se izoluje jer se vozis kao da si na ulici maltene.

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3250
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Izolacija buke-Damping

Post od Puzo81 » 26 Avg 2021, 18:33

1630 je Lusso majke joj ga.

Damping koji bi me umirio je vraćanje srednjeg i dva lonca pozadi :doubleup:

slakideki
Postovi: 34
Pridružio se: 31 Jul 2019, 21:42

Re: Izolacija buke-Damping

Post od slakideki » 26 Avg 2021, 21:33

Heinz je napisao:
26 Avg 2021, 13:08
Šta bi od slojeva trebalo postaviti na pod, prtljažnika recimo, pa i unutar kabine? Vrata ne bih dirao.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Vrata i bunkeri tockova pod obavezno,a ostalo po volji!😉

Odgovori