Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Srdacan pozdrav svima,
Interesuje me da li je neko skoro radio malo detaljniji auto tuning ili je upucen u propise i regulative oko istog s obzirom da na netu nalazim na razlicite informacije u vezi zakona, regulativa itd... sta je dozvoljeno a sta ne...
Da li je moguce proci tehnicki pregled sa nekom od modifikacija i da li policija zaustavlja i smara oko odredjenih modifikacija itd?
Ovo su stavke koje imam u planu da radim na kolima:
Eksterijer:
-Aftermarket prednji branik
-Aftermarket zadnji branik
-Pragovi
-Spojler
-Front lip
-Diffuser
-Carbon Fuel Cap
-LED ili Xenon svetla
-Promena auspuha
-Front strut bar
Enterijer:
-Presvlacenje volana kozom (smooth & perforated leather)
-Promena kugle/glave menjaca
-Promena kozice menjaca
-Alu pedale
Unapred Hvala!
Interesuje me da li je neko skoro radio malo detaljniji auto tuning ili je upucen u propise i regulative oko istog s obzirom da na netu nalazim na razlicite informacije u vezi zakona, regulativa itd... sta je dozvoljeno a sta ne...
Da li je moguce proci tehnicki pregled sa nekom od modifikacija i da li policija zaustavlja i smara oko odredjenih modifikacija itd?
Ovo su stavke koje imam u planu da radim na kolima:
Eksterijer:
-Aftermarket prednji branik
-Aftermarket zadnji branik
-Pragovi
-Spojler
-Front lip
-Diffuser
-Carbon Fuel Cap
-LED ili Xenon svetla
-Promena auspuha
-Front strut bar
Enterijer:
-Presvlacenje volana kozom (smooth & perforated leather)
-Promena kugle/glave menjaca
-Promena kozice menjaca
-Alu pedale
Unapred Hvala!
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Koliko znam bez dodatnih angažovanja za sada prolaze izmene enterijera koje planiraš kao i poklopac rezervoara i poprečna upornica. Led ili ksenon — mislim da je izvodljivo ukoliko staviš one originalne proizvođačeve, s time da za ksenonske moraš imati i prskalice za pranje farova. Ostalo je u nekoj sivoj zoni, ima slučajeva i gde su sve morali da homologiraju i gde voze bez homologacije i problema ali i gde su odbijani na tehničkom. Čak i situacija gde sve vraćaju na fabričko stanje pre pregleda, pa ponovo modifikuju nakon, verovatno uz izvesni rizik od vanrednog tehničkog... Naravno, postoje stvari koje apsolutno ne prolaze, bilo zbog samog rešenja bilo zbog izostanka kvaliteta komponenti.
Nekolicina forumaša ima prilično izmenjene aute, verovatno je najbolje da sačekaš njihove odgovore.
Nekolicina forumaša ima prilično izmenjene aute, verovatno je najbolje da sačekaš njihove odgovore.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Za unutrasnjost si nabrojao stilske detalje, sto tesko moze biti problem, ali sve ostalo sa razlogom jeste problem. Osim "koske"... Mada, i to je pitanje.
Po meni, nemoj ni pokusavati, osim ako planiras da kola nosis na prikolici na skupove, stazu ili sta vec. Realno, bilo bi i nepravedno da se takva kola registruju dok automobili nemilice padaju na tehnickom zbog marginalnih stvari. Raditi atest svega toga je u nasem sistemu verovatno nemoguce. Prikupljati kojekakve sertifikate, ateste i potvrde proizvodjaca svakog izmenjenog dela i onda to davati nasim lelemudima iz izmisljenih agencija i instituta je ravno samoubistvu. Mislim da kasnis sa hobijem ili se zbog svojih godina tek sada ukljucujes, kada je sve puno drugacije u odnosu na samo par godina ranije. Nije slucajno sto takvih automobila skoro i da nema vise na ulicama za razliku od prethodnih decenija.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Po meni, nemoj ni pokusavati, osim ako planiras da kola nosis na prikolici na skupove, stazu ili sta vec. Realno, bilo bi i nepravedno da se takva kola registruju dok automobili nemilice padaju na tehnickom zbog marginalnih stvari. Raditi atest svega toga je u nasem sistemu verovatno nemoguce. Prikupljati kojekakve sertifikate, ateste i potvrde proizvodjaca svakog izmenjenog dela i onda to davati nasim lelemudima iz izmisljenih agencija i instituta je ravno samoubistvu. Mislim da kasnis sa hobijem ili se zbog svojih godina tek sada ukljucujes, kada je sve puno drugacije u odnosu na samo par godina ranije. Nije slucajno sto takvih automobila skoro i da nema vise na ulicama za razliku od prethodnih decenija.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Tjunirani auti se mogu registrovati samo u aprilu, maju i junu, odnosno u oktobru, novembru i decembru. Posto propisi se menjaju i januaru i julu i prva tri meseca ne mogu da prodju ni fabricki auti Takodje auti koji nisu cesti u saobracaju imaju vece tolerancije posto ih manje vidjaju pa ne znaju sta je fabricko, a auti koji su cesti imaju problem i da prodju fabricki kad imaju dodatnu fabricku opremu, tipa Yugo sa zadnjim fabrickim pojasevima je problem Prepravke se ne mogu raditi ako radis ugradnju plina, ali mozda prolaze ako radis reatest, ali ne prolaze opet ako vadis plin. Vazi isto za folije na staklima.
Eksterijer:
-Aftermarket prednji branik - NE, tj mozda ako stavljas fabricki sa sportskijeg modela, tipa sa Sportinga na obicnog Punta.
-Aftermarket zadnji branik - NE, tj mozda ako stavljas fabricki sa sportskijeg modela, tipa sa Sportinga na obicnog Punta.
-Pragovi - NE, tj mozda ako stavljas fabricki sa sportskijeg modela, tipa sa Sportinga na obicnog Punta.
-Spojler - NE, ovo je problem i kad imas fabricki.
-Front lip - Zavisi koliko je upadljiv, ako su oni 2-3cm gumeni sto mnogi auti imaju, to MOZDA
-Diffuser - NE, sem ako nije deo fabrickog sportskog branika
-Carbon Fuel Cap - DA
-LED ili Xenon svetla - U globalu DA ako nije jako upadljivo, znaci toplo i hladno belo, plavicasto i ostale nijanse NE, pozeljno bez svetlecih prstenova
-Promena auspuha - DA pod uslovom da je zavrsetak na fabrickom mestu i da nije preterano upadljivo i obavezno da ne strci vise od 1cm iz branika. Jer ako strci da se procita natpis na zavrsetku onda je kritican da se saplicu pesaci koji se provlace po parkingu i cesu o tvoj auto Takodje valjda od sledece godine mere izduvne gasove zvanicno, tako da se moze ocekivati da ce neki samo meriti gasove, a neki ce insistirati da auto ima katalizator i DPF na mestu bez obzira na rezultat merenja.
-Front strut bar - U globalu DA, veca sansa da prodje ako je crno ofarbano.
Enterijer:
-Presvlacenje volana kozom (smooth & perforated leather) - DA ako je samo presvucen, MOZDA ako je menjan oblik i dimenzija
-Promena kugle/glave menjaca - DA
-Promena kozice menjaca - DA
-Alu pedale - DA sem ako nisu neke bofla
Mozda moze da bude Da ako imas poznanika na tehnickom
Sto se tice tuning scene u Srbiji u kojoj sam nekih 18 godina, iako jeste pogodjena promenama zakona, to nije glavni razlog sto ih ima puno manje na ulicama (ozbiljnije modifikovani auti su postali redji jos ranije), glavni razlog je nastajanje "potrosackog drustva" gde se auti zadrzavaju na 3 do 5 godina sto je nedovoljno za ozbiljan tuning projekat, plus kada znas da ga neces zadrzati tesko je opravdati ulaganje jer modifikovan auto u globalu u komadu vredi isto ili manje nego fabricki. Jedino ako je tvoj auto postao poznat po internetu iz nekog razloga moze nesto vise da izvuce. Tako da ako se nesto menja, menja se nesto minimalno sto moze lako da se skine i prebaci na sledeci projekat ili proda posebno da se povrati deo novca. A ne pomaze ni cinjenica da se sa tehnickih foruma preslo na opste drustvene mreze pa da se ravodnjilo znanje jer svi sve znaju pa se pametne stvari izgube u moru gluposti i onda ljudi koji probaju gluposti odustanu nakon loseg iskustva u tuning vodama... Takodje su cene polovnih auta nikad manje i tesko je ljudima objasniti cinjenicu da ako imas polovan auto od 800-1500e, bilo kakav ozbiljan pojedinacan tuning deo ne ide ispod 100e, a vrlo lako prelazi i 500. Pre 15 godina je cena polovnjaka bila puno bliza vrednosti novijih auta, pa su osnovne tuning prepravke bile ispod trzisne vrednosti auta, a sada sa malo unikatnijim setom felni i boljim gumama u nekoj "specijalnijoj" dimeniji mogu da predju vrednost auta.
Eksterijer:
-Aftermarket prednji branik - NE, tj mozda ako stavljas fabricki sa sportskijeg modela, tipa sa Sportinga na obicnog Punta.
-Aftermarket zadnji branik - NE, tj mozda ako stavljas fabricki sa sportskijeg modela, tipa sa Sportinga na obicnog Punta.
-Pragovi - NE, tj mozda ako stavljas fabricki sa sportskijeg modela, tipa sa Sportinga na obicnog Punta.
-Spojler - NE, ovo je problem i kad imas fabricki.
-Front lip - Zavisi koliko je upadljiv, ako su oni 2-3cm gumeni sto mnogi auti imaju, to MOZDA
-Diffuser - NE, sem ako nije deo fabrickog sportskog branika
-Carbon Fuel Cap - DA
-LED ili Xenon svetla - U globalu DA ako nije jako upadljivo, znaci toplo i hladno belo, plavicasto i ostale nijanse NE, pozeljno bez svetlecih prstenova
-Promena auspuha - DA pod uslovom da je zavrsetak na fabrickom mestu i da nije preterano upadljivo i obavezno da ne strci vise od 1cm iz branika. Jer ako strci da se procita natpis na zavrsetku onda je kritican da se saplicu pesaci koji se provlace po parkingu i cesu o tvoj auto Takodje valjda od sledece godine mere izduvne gasove zvanicno, tako da se moze ocekivati da ce neki samo meriti gasove, a neki ce insistirati da auto ima katalizator i DPF na mestu bez obzira na rezultat merenja.
-Front strut bar - U globalu DA, veca sansa da prodje ako je crno ofarbano.
Enterijer:
-Presvlacenje volana kozom (smooth & perforated leather) - DA ako je samo presvucen, MOZDA ako je menjan oblik i dimenzija
-Promena kugle/glave menjaca - DA
-Promena kozice menjaca - DA
-Alu pedale - DA sem ako nisu neke bofla
Mozda moze da bude Da ako imas poznanika na tehnickom
Sto se tice tuning scene u Srbiji u kojoj sam nekih 18 godina, iako jeste pogodjena promenama zakona, to nije glavni razlog sto ih ima puno manje na ulicama (ozbiljnije modifikovani auti su postali redji jos ranije), glavni razlog je nastajanje "potrosackog drustva" gde se auti zadrzavaju na 3 do 5 godina sto je nedovoljno za ozbiljan tuning projekat, plus kada znas da ga neces zadrzati tesko je opravdati ulaganje jer modifikovan auto u globalu u komadu vredi isto ili manje nego fabricki. Jedino ako je tvoj auto postao poznat po internetu iz nekog razloga moze nesto vise da izvuce. Tako da ako se nesto menja, menja se nesto minimalno sto moze lako da se skine i prebaci na sledeci projekat ili proda posebno da se povrati deo novca. A ne pomaze ni cinjenica da se sa tehnickih foruma preslo na opste drustvene mreze pa da se ravodnjilo znanje jer svi sve znaju pa se pametne stvari izgube u moru gluposti i onda ljudi koji probaju gluposti odustanu nakon loseg iskustva u tuning vodama... Takodje su cene polovnih auta nikad manje i tesko je ljudima objasniti cinjenicu da ako imas polovan auto od 800-1500e, bilo kakav ozbiljan pojedinacan tuning deo ne ide ispod 100e, a vrlo lako prelazi i 500. Pre 15 godina je cena polovnjaka bila puno bliza vrednosti novijih auta, pa su osnovne tuning prepravke bile ispod trzisne vrednosti auta, a sada sa malo unikatnijim setom felni i boljim gumama u nekoj "specijalnijoj" dimeniji mogu da predju vrednost auta.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Mnogo zavisi od samog auta, naravno da prolazi branik sa nekog istog takvog auta ali npr. bolje verzije ili restyle modela (npr. na obican bmw M branik moze ili kako si pomenuo punta) isto vazi i za ostale dodatke zadnji, pragovi, z.spojler...moj auto ima fabricki zadnji krovni spojler i nema problema a znam neke koji su montirali isti takav na obicnu verziju i nisu imali problema. E sad naravno da na juga npr. ne mozes da stavljas sve te stvari koje nije imao fabricki ni u jednoj verziji i sl. automobili. Takodje sve zavisi od teh. do teh. nema vise pravila.
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Dobro dosta zavisi od tipa spojlera, za krovne tj "kackete" nisam cuo toliko problema (mada znam za slucajeve gde su ljudi skidali), ali na limuzinama i kupeima bas znam dosta primera. Ne secam se gde sam citao, mozda je i ovaj forum da su coveku trazili da skine sa WRX-a zadnji spojler jer to ne moze da prodje...
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Kao sto rekoh ima izuzetaka na teh. pregledima, uvek se nadje neka budala da zeza zato ih treba prijavljivati za takve stvari, da te neko tera da skines fabricki deo zato jet taj neko nije siguran dal je to ok ili nije, to je strasno jer rade neobuceni ljudi koji se ne razumeju u automobile a takvi ne treba da rade na teh. pregledima. Onaj ko radi na tim pozicijama mora da zna razliku izmedju fabrickog i budzenog dela ili auta, to je prosto nesto osnovno, pritom ako taj ne zna sta je wrx impreca ili lancer evolucija moze bar da udje na net i pogleda da li je to tako fabricki ili nije i tu ne postoji dilema.
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Mislim da su veci izuzetci ovi sto rade redovno svoj posao i znaju sta je fabricki, a sta nije nego ovi sto nisu upuceni
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Tako je danas u većini profesija, počinje i u praksi da se oseća nedostatak kadrova svuda i to je to. Naravno to je dodatno vidljivo u kombinaciji sa debilnim/nejasnim zakonima.
Baš me interesuje na šta će ličiti merenje izduvnih gasova u praksi, kad krene za jedno 5 godina okvirno.
Baš me interesuje na šta će ličiti merenje izduvnih gasova u praksi, kad krene za jedno 5 godina okvirno.
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Ograničenja prilikom Auto Tuninga
Ako ne budu nista menjali u odnosu na predlozeno, onda nisam u problemu, mereno vec ove godine
Being second is to be the first of the ones who loose...