Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
scovic
Postovi: 6
Pridružio se: 03 Jan 2023, 13:03

Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od scovic » 03 Jan 2023, 14:20

Pozdrav,
Imam citroen c4, 2015, 1.6, 120 konja, BlueHDI (ako nekom znaci nesto). Izgleda da se koristio kao van, i ima tvrdje opruge, svaki kamencic se oseti. Menjao sam opruge, stavio mekse, ali se auto podigao nekih 2,3 cm, i izgledao je smesno. Majstor iz ovlascenog servisa je rekao da ce ostati ta visina, takodje je on narucivao opruge na osnovu modela.

Moje pitanje je da li je neko imao iskustva sa promenom opruga, kako da znam kada trazim opruge da li ce se auto podici ako ih stavim, takodje procitao sam negde da sve nove opruge budu vise, a da se vrate na "normalnu" visinu nakon nekog vremena, da li je to istina?

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 618
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od motorista » 03 Jan 2023, 14:33

Neko minimalno sleganje je moguće, ali ni govora o 20÷30 mm. Čelik je takav materijal. Kada popusti, možda ne mora da se menja ali mu je potrebna termička obrada, međutim u tim situacijama svojstva materijala se menjaju znatno, a ne tek za koji procenat. I nemoj da nosiš opruge na termičku kod kojekakvih kovača i radionica, poslednji pogon koji je to mogao bezbedno da uradi u Srbiji se upravo gasi.

Proveri oslonce opruga i, ako možeš, uporedi ih nekako sa drugima za C4. Nađi neki crtež tvog auta na kome se vide fabrička visina i klirens, pa ćeš bolje znati na čemu si.

Je li dimenzija guma fabrička?

scovic
Postovi: 6
Pridružio se: 03 Jan 2023, 13:03

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od scovic » 03 Jan 2023, 14:50

motorista je napisao:
03 Jan 2023, 14:33
Neko minimalno sleganje je moguće, ali ni govora o 20÷30 mm. Čelik je takav materijal. Kada popusti, možda ne mora da se menja ali mu je potrebna termička obrada, međutim u tim situacijama svojstva materijala se menjaju znatno, a ne tek za koji procenat. I nemoj da nosiš opruge na termičku kod kojekakvih kovača i radionica, poslednji pogon koji je to mogao bezbedno da uradi u Srbiji se upravo gasi.

Proveri oslonce opruga i, ako možeš, uporedi ih nekako sa drugima za C4. Nađi neki crtež tvog auta na kome se vide fabrička visina i klirens, pa ćeš bolje znati na čemu si.

Je li dimenzija guma fabrička?
Hvala na odgovoru. provericu sve. Koliko sam gledao, jesu fabricke, 16' su, po specifikacijama, c4 je napravljen za 15' i 16', mada sam vidjao ljude koji voze na 17'

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 618
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od motorista » 03 Jan 2023, 22:02

Vidi tačnu dimenziju, jer recimo čak i 195/50 R16 i 205/60 R16 su obe 16" a nemaju istu visinu, sa drugima je auto viši 25,5 mm.

Da ne licitiramo, ali sve je moguće... Recimo - polazivši od toga da je majstor poručio opruge za tvoj auto prema broju karoserije a sumnjaš kako je bio teretni - možda je nešto sa auta uklonjeno pa je sada lakši. Doduše, za 20÷30 mm to bi moralo biti najminimalnije 200 kg i to ravnomerno raspoređenih po osovinama. Dalje, možda je sadašnja visina zapravo fabrička, a prethodni vlasnik je auto spustio (otud možda i tvrde opruge)...

Opet, da skratim, ja bih počeo od merenja visine/klirensa i provere oslonaca i dimenzija guma.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od OMP » 04 Jan 2023, 11:09

Nove opruge mogu malo da promene visinu vozila ali ne puno ali ima tu i faktor da li su i koliko stare opruge popustile, npr. ako je auto sa starim orugama pao 5mm i stavis nove koje ce podici auto 3mm eto razlike od 8mm koja moze biti primetna. Takodje postoji i faktor nelaganja opruge ali to legne jako brzo i nije to ne znam koliko, mozda 2-3mm to se i ne primeti.
Kod razlicite motorizacije se recimo razlikuje tvrdoca ili visina opruga, nisu iste prednje opruge kod dizela i benzinaca, npr. punto 1.2 benz i 1.9 dizel ne nose iste opruge jer je dizel motor mnogo veci i tezi.
Ne mora da znaci da ti je auto bio van kao i sto ne mora da znaci da vanovi imaju tvrdje opruge iskreno sumnjam da se opruge razlikuju od putnickih jer taj auto iako se vodi kao teretni svakako ne moze da vozi ne znam kakav teret mnogo tezi od recimo 2 ili 3 putnika pozadi tako da mu dodje isto pa ne vidim potrebu za jacim oprugama.
Tvrdja i vislja opruga su dva razliciita pojma, npr. dve opruge iste visine a razlicite po tvrdoci mogu da menjaju visinu vozila kao i dve opruge iste po tvrdoci a razlicite visine.
E sad sta je kod tebe slucaj ne znam, ja kad sam u svojoj reziji svojevremeno eksperimentisao na jugicima pa i drugim kolima sa oprugama uvek sam uporedjivao skinutu oprugu sa "novom", merio precnik zice, broj namotaja, visinu slobodne opruge, tu i neka jako mala odstupanja znala da prave razliku u visini ali opet ne drasticno. Kod tebe 2-3cm razlike je prilicno i tu mora da je debelo omaseno u izboru opruga, bez obzira sto su narucene po broju sasije i tu moze da se omasi, trebalo ih je uporediti pre montaze i videti da li se bitno razlikuju pa tek onda ugraditi.
Dimenzija guma naravno menja klirens vozila ali ako su iste gume bile i pre i posle zamene opruga onda je nepotrebna prica o gumama

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 618
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od motorista » 04 Jan 2023, 12:45

Priča o gumama iz ugla opšteg utiska. Ako je auto bio spušten a ugrađene su gume više dimenzije, onda kada se vrati na fabričke opruge izgleda više i jeste viši. Zato bih eliminisao subjektivnost, i prvo proverio šta auto sada ima i u kom stanju, kao i kakve su fabričke mere.

Prečnik opruge jeste indikativan, ali postoje razne vrste (kvaliteti) čelika, te termičke obrade, tako da geometrijski iste opruge itekako mogu imati različita svojstva.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10885
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od Uroš S. » 04 Jan 2023, 14:02

Možda je auto imao neki Eibach kit ili nešto slično, Pro Kit spusta tako oko 2.5-3.5cm u odnosu na fabričke opruge, zavisno od modela do modela. Ako je auto bio jako tvrd pre, to mi je još jedan posredan dokaz u smeru ove teorije, da je auto bio ajbahovan.

Doduše ja sa Pro Kit-om na Fabiji sa stock amortima nisam primetio dramaticnu razliku u udobnosti, a čak nisu bile progresivne. Na drugom autu Civic 6 su bile progresivne isto Pro Kit i taj je bio preudoban.

Moguće da su pored opruga menjani i amortizeri (sto je i najpravilnije, a recimo Eibach a verujem i ostali uz svake svoje opruge imaju odredjene amortizere koje preporucuju i koji najbolje “rade” s njima), tako sa je realno da sada te nove opruge ne rade kako treba sa postojećim amortizerima. Ako je ovo slučaj.

Inače na tim npr Eibach oprugama se sada teško vidi da su zamenske, ranije su bile crvene, žute, sada su Pro serija metalik crne i samo na pr mesta imaju mali Eibach print.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od ftj » 04 Jan 2023, 14:36

ne znam za preporuku za menjanje amortizera za pro-kit. samo za sportline ili kao se vec zove, kad se spušta 6 cm.

na fabiji mk1 ako staviš eibah pro-kit opruge moraš da skratiš i bump stops(ne znam kako se to zove na našem) jer je bez toga auto jako neudoban jer auto konstantno udara o njih. Kad se to skrati, bude maltene udobniji nego sa fabričkim oprugama.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10885
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od Uroš S. » 04 Jan 2023, 14:57

Sad ima valjda Pro Street izmedju. Ne sećam se gde sam video preporuku, ali se sećam da je bilo sugerisano da se stave Bilstein B6 ili B8, tako nešto, uz Pro Kit na Mk2. Možda je to bila sugestija prakse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od OMP » 04 Jan 2023, 14:59

Sa ajbah i sl. oprugama za serijsku primenu se dobija na visini auta ali se udobnost uglavnom ne gubi tako su pravljene a ako se i primeti neka razlika to je neretko subjektivan osecaj ili se i stvarno malo izgubi udobnost ali nista drasticno i toliko osetno kako se ovde opisuje, nece auto biti tvrd i skakutati kao trkacki.

bump stops su odbojne gume nekad se zvalo i štos guma kad kazu štosuje amortizer

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10350
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od sebekkg » 04 Jan 2023, 18:29

Uroš S. je napisao:Sad ima valjda Pro Street izmedju. Ne sećam se gde sam video preporuku, ali se sećam da je bilo sugerisano da se stave Bilstein B6 ili B8, tako nešto, uz Pro Kit na Mk2. Možda je to bila sugestija prakse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
B6 su zamena za fabriku sa istim karakteristikama, a b8 sledeća sport varijanta. Doduše i tu treba uvek proveriti od modela do modela motora i ostalo. Nisu svugde fabrika amortizeri iste tvrdoće i visine.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

Slika

scovic
Postovi: 6
Pridružio se: 03 Jan 2023, 13:03

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od scovic » 08 Jan 2023, 12:41

motorista je napisao:
03 Jan 2023, 22:02
Vidi tačnu dimenziju, jer recimo čak i 195/50 R16 i 205/60 R16 su obe 16" a nemaju istu visinu, sa drugima je auto viši 25,5 mm.

Da ne licitiramo, ali sve je moguće... Recimo - polazivši od toga da je majstor poručio opruge za tvoj auto prema broju karoserije a sumnjaš kako je bio teretni - možda je nešto sa auta uklonjeno pa je sada lakši. Doduše, za 20÷30 mm to bi moralo biti najminimalnije 200 kg i to ravnomerno raspoređenih po osovinama. Dalje, možda je sadašnja visina zapravo fabrička, a prethodni vlasnik je auto spustio (otud možda i tvrde opruge)...

Opet, da skratim, ja bih počeo od merenja visine/klirensa i provere oslonaca i dimenzija guma.
Proverili smo da li je bio van, i jeste, dimenzija gume fabricka je 205/55 R16, i te gume i korisitm, vrlo moguce da je i to, da je prethodni vlasnik menjao opruge, a da nije upisano u knjizici. Mada sam uporedjivao visine sa ostalim c4, i iste su visine kao sto je moja sa ovim tvrdim oprugama. Svakako hvala Vam na pomoci.

scovic
Postovi: 6
Pridružio se: 03 Jan 2023, 13:03

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od scovic » 08 Jan 2023, 12:43

Uroš S. je napisao:
04 Jan 2023, 14:02
Možda je auto imao neki Eibach kit ili nešto slično, Pro Kit spusta tako oko 2.5-3.5cm u odnosu na fabričke opruge, zavisno od modela do modela. Ako je auto bio jako tvrd pre, to mi je još jedan posredan dokaz u smeru ove teorije, da je auto bio ajbahovan.

Doduše ja sa Pro Kit-om na Fabiji sa stock amortima nisam primetio dramaticnu razliku u udobnosti, a čak nisu bile progresivne. Na drugom autu Civic 6 su bile progresivne isto Pro Kit i taj je bio preudoban.

Moguće da su pored opruga menjani i amortizeri (sto je i najpravilnije, a recimo Eibach a verujem i ostali uz svake svoje opruge imaju odredjene amortizere koje preporucuju i koji najbolje “rade” s njima), tako sa je realno da sada te nove opruge ne rade kako treba sa postojećim amortizerima. Ako je ovo slučaj.

Inače na tim npr Eibach oprugama se sada teško vidi da su zamenske, ranije su bile crvene, žute, sada su Pro serija metalik crne i samo na pr mesta imaju mali Eibach print.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uff, to stvarno ne bih znao da li je imao Eibach kit, ne razumem se bas najbolje, ali svakako cu proveriti, hvala!

scovic
Postovi: 6
Pridružio se: 03 Jan 2023, 13:03

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od scovic » 08 Jan 2023, 12:55

OMP je napisao:
04 Jan 2023, 11:09
Nove opruge mogu malo da promene visinu vozila ali ne puno ali ima tu i faktor da li su i koliko stare opruge popustile, npr. ako je auto sa starim orugama pao 5mm i stavis nove koje ce podici auto 3mm eto razlike od 8mm koja moze biti primetna. Takodje postoji i faktor nelaganja opruge ali to legne jako brzo i nije to ne znam koliko, mozda 2-3mm to se i ne primeti.
Kod razlicite motorizacije se recimo razlikuje tvrdoca ili visina opruga, nisu iste prednje opruge kod dizela i benzinaca, npr. punto 1.2 benz i 1.9 dizel ne nose iste opruge jer je dizel motor mnogo veci i tezi.
Ne mora da znaci da ti je auto bio van kao i sto ne mora da znaci da vanovi imaju tvrdje opruge iskreno sumnjam da se opruge razlikuju od putnickih jer taj auto iako se vodi kao teretni svakako ne moze da vozi ne znam kakav teret mnogo tezi od recimo 2 ili 3 putnika pozadi tako da mu dodje isto pa ne vidim potrebu za jacim oprugama.
Tvrdja i vislja opruga su dva razliciita pojma, npr. dve opruge iste visine a razlicite po tvrdoci mogu da menjaju visinu vozila kao i dve opruge iste po tvrdoci a razlicite visine.
E sad sta je kod tebe slucaj ne znam, ja kad sam u svojoj reziji svojevremeno eksperimentisao na jugicima pa i drugim kolima sa oprugama uvek sam uporedjivao skinutu oprugu sa "novom", merio precnik zice, broj namotaja, visinu slobodne opruge, tu i neka jako mala odstupanja znala da prave razliku u visini ali opet ne drasticno. Kod tebe 2-3cm razlike je prilicno i tu mora da je debelo omaseno u izboru opruga, bez obzira sto su narucene po broju sasije i tu moze da se omasi, trebalo ih je uporediti pre montaze i videti da li se bitno razlikuju pa tek onda ugraditi.
Dimenzija guma naravno menja klirens vozila ali ako su iste gume bile i pre i posle zamene opruga onda je nepotrebna prica o gumama
Auto je bio van, to smo proverili, izasao je iz fabrike takav (na osnovu broja sasije, majstor tako rekao, moj prvi auto, ne razumem se, verujem majstoru). Gume su bile iste, nisam menjao, majstor je zaboravio koje su dimenzije opruga koje je narucio, tako da nemam sa cim da uporedim, a ne znam kako mogu videti dimenzije mojih trenutnih opruga (sem stvarnog merenja sa metrom), pa da na osnovu toga trazim. Hvala na pomoci!

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7975
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Citroen c4, 2015 - menjanje opruga

Post od OMP » 08 Jan 2023, 14:40

Ok ako je bio van, ali to ne mora da menja nista, moguce da su opruge za van i putnicki iste, cak i mislim da je tako jer kao sto sam vec pisao ne vidim zasto bi van imao tvrdje opruge jer nije klasican teratni auto kao neko dostavno vozilo ili pick up pa da moze da potera neki teret a sto putnicki ne moze.
Gde su ti stare opruge? opruge su inace kod dosta kola obelezene markerima tj tackama razlictih boja negde ima 2 negde 3 ili 4 tacke po tome se opruge desifruju pa ako se ti merkeri poklapaju znaci da su opruge iste a drugi nacin je samo fizicko merenje visine opruge, precinka same opruge i zice opruge, i broja namotaja, sto opet ne mora 100% da pokaze ali recimo 95% bi trebalo da bude tacan pokazatelj.

Odgovori