Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
fubaler
Banned
Postovi: 164
Pridružio se: 10 Okt 2017, 20:38

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od fubaler » 03 Okt 2018, 10:48

H4wkeye je napisao:
fubaler je napisao:
18 Sep 2018, 07:46
H4wkeye je napisao:Ja sam te razumeo da su blicnuli pa onda upalili rotaciju. U ovom slucaju, trebali su da upale rotaciju odmah, a ne nakon sto je stala. Zaustavlja se uvek da vozilo bude ispred tebe zbog bezbenosti, kako ostalih ucesnika u saobracaju jer ce prvo da naidju na sluzbeno vozilo sa upaljenom rotacijom, lakse se uoci, tako i same patrole i zaustavljenog vozila. A drugo, da bi imao preglednost koga zaustavljas i da ga vidis jasno, sta radi u vozilu, mozda ima oruzije itd. Ako bi stao izpred bio bi ti iza ledja, sto je potencijalno opasno. U slucaju bezanja si takodje bezbedniji, a i lakse se pojuri. Ovako moze da te udari autom na primer.

Meni to lici na interventnu iskreno. Oni znaju da budu tako malo, khm, da se ne izrazim sad.
A kazi mi samo kad si videl presretaca da je stao iza zaustavljenog vozila, ako imamo u vidu sve to sto si nabrojao a vezano za bezbednost kako gradjana tako i policije.
Neste je trulo dakle u drzavi Danskoj.
Ili gospodu iz presretaca bas briga za bezbednost gradjana(misleci na ono kad zaustavljaju, jeste nemaju rotaciju ali imaju mnogo jake blinkere koji se cak vise primete od same rotacije), pa ih briga za njihovu bezbednost u smislu da ne znaju koga su zaustavili i da li isti ima oruzije kod sebe i na kraju zbog bezanije zaustavljenog, to su sve razlozi koje si ti rekao kako treba da se zaustavlja i kako je po PSu, i ja se sa svim slazem, a zasto gospoda iz presretaca ne rade po pravilima sluzbe?
Ili za njih ni zakoni(ZoP) ni pravila sluzbe ne vaze, ja sam nezvanicno tako i cuo, bahate se na svakom koraku, al da ne idem u dubinu i srz takvih likova trajalo bi, vec zelim samo tvoje cenjeno misljenje kao kolege da li je njihovo zaustavljanje bezbedno i po njih i po gradjane.
Pozz

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk
Naravno da i za njih vaze sva pravila sluzbe i zakoni kao i za ostale. Presretac zaustavlja tako zato sto imaju tablu pozadi gde pise policija pratite nas. Tako da generalno, trebalo bi da se zaustavljanje vrsi na nekom parkingu/pumpi/iskljucenju, ne u zaustavnoj traci.
Tako je tu se slazemo, sad sto njih bas mrzi da se vozikaju dok na propisan nacin zaustavljaju to je druga stvar, a i da nece neko njima da pise kazne za nepravilno zaustavljanje vozila, pa nece, sto bi rekao nas narod, jer sam tako u mogucnosti.

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk


ftj
Postovi: 13038
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ftj » 03 Okt 2018, 12:59

Mislis da je na autoputu pri brzinama od 100+ kmh sasvim opusteno i bez mogucnosti greske da ti nekom mases da te pretice i sve to oko stotinu puta dnevno?

Mogucnost za fejl je neuporedivo veca i onda bolje da rade ovako kako rade. U suprotnom da nabave ove znakove u stitniku za sunce.

fubaler
Banned
Postovi: 164
Pridružio se: 10 Okt 2017, 20:38

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od fubaler » 04 Okt 2018, 10:47

Znam, ne mislim.
"Slucajno" imam tu palicu i probao na AP licno, bez problema.
Drugo, ko kaze da se samo zaustavlja na AP pri tim brzinama, recimo AP kroz BG od plavog mosta na Konjarniku, do B.Kose ti je ogranicenje 80 90% vozi i manje i lako ih presretac zaustavlja, video ne 100 nego hiljadu puta, sticajem okolnosto tom trasom prolazim dvaput dnevno jer na jednom delu grada zivim na drugom radim, i svakodnevno vidim( i dojavljujem na viber grupama izmedju ostalog kad vidim gde su ili nekog zaustave, a vidim i kako to rade) koliko hoces zaustavljanja od strane presretaca i idu jako malim brzinama a ovi ih prate, nije samo to zaustavljanje u full gasu 200+ km/h.
Nek im je to tesko(a kazem ti da nije iz iskustva), a gospodin iz policije(a i drugi koji nisu a imaju istu) moze i da proba i da vidi da nije bas tesko pokazati na AP nekom da ga pretekne jer evo zasto, on kad izbaci displej sa naredbom pratite nas, presretac jeli i usporava na normalnu brzinu ako je debil vozio 130+ nebitno 200+ pretekne ga i izda naredbu, zatim smanjuje brzinu jer logicno je treba i da se zaustavi i kad je vec na 50km/h pokaze palicom da stane ispred, a on stane iza njega sa sve upaljenim blinkerima, tako treba po propisu, i jeste malo komplikovanije ali je bolje i sto je najbitnije od svega bezbednije je i po pravilima je.
A to sto je njemu to komplikovanije to je njegova stvar, i meni je komplikovanije i duze da putujem od BG do NI sa 130, bilo bi mi lakse i brze sa 150, ali nisu takva pravila.
Jedina je razlika u tome sto ce mene on da kazni budem li isao 150, a njega niko nece kazniti sto me zaustavlja na nebezbedan nacin, jer SUK ne radi bas kako bi trebao i mnogiiiiiiiiii se izvlace za razne nepropisne radnje, od mita i korupcije do ovakvih nebezbednih zaustavljanja, a jel znas do kad, dok ne daj boze prvi tako nenastrada stojeci zaustavljen u zaustavnoj traci a neka jos veca budala ne udari jer ga recimo ne vidi recimo u vecernjim satima.
E tad ce mozda neko da se seti i kaze da je moralo sl vozilo sa rotacijama/blinkerima da stoji iza zaustavljenog vozila.
Po meni zbog bezbednosti nista ne bi trebalo i ne sme da bude tesko, pa cak ni to da se otvori prozor na dugme i izbaci palica i pokaze naredba da neko prodje ispred presretaca.
Sve skupa 15 sekundi ta radnja oduzima.

Sent from my Galaxy S9+ using Tapatalk


Ili jos jednostavnije, prvo pratite nas da se izbaci na displeju, zatim sledeca naredba zaobidjite nas ili tome slicno, i resen problem, svi zadovoljni, vozac kaznjen, drzava na dobitku novcano budzet se puni, debil ce mozda shvatiti poentu zaustavljanja kad treba da plati, drustvo zadovoljno jer mozda sacuvalo nekog coveka vise jer bi mozda debil ubio nekoga, zakon ispostovan sve bezbedno i svi srecni.

sasha015
Postovi: 1215
Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
Lokacija: Loznica

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od sasha015 » 04 Okt 2018, 12:03

Tako bi trebalo da bude po ps.Malo je zajebano zaobici presretaca,jedino da se on skloni u zaustavnu ,pa da se vrati iza kontrolisanog vozila.
Ali su to sve komplikovane radnje,jasne nama normalnim koji malo ukljuce glavu dok voze.
Ali posto tupana ima dosta i u policiji,a mnogo vise medju obicnim zivljem,tesko da se takva radnja moze izvesti bezbedno.
PRosecan vozac kad vidi rotaciju pocne da drhti,zbunjen je,uplasen od sluzbenog lica,a trebalo bi da prestigne presretaca i da se zaustavi u zaustavnoj ispred njega.
Kako da ne...Ima da se svi skucaju u bankinu.

Zato je najjednostavnije pratiti osl do prvog iskjucenja...Ali posto ta radnja ne pije vodu,jer oni rade kako rade,ostaje kako jeste.
Skloniti se skroz uz desnu ivicu zaustavne,desnim tockovima na travi.Upaliti sva 4.Zatim upozoriti osl da radnu koju vrsi nije po propisu.Snimati razgovor i nazvati unutrasnju kontrolu na licu mesta.
Samo ostro sa kerovima....
A kazna ko kazna.KAd se k... onda plati...


Naravno,isterati celu porodicu iz auta sa zutim prlsucima na travu(zbog bezbednosti),do zastitne ograde.Sve to snimiti kamerom i poslati novinama.Onda se posavetovati sa advokatom ima li mesta tuzbi zbog ugrozavanja zivota... :kokice: :kokice:
Ako su deca mala i pada kisa ,jos bolje.Kerove samo treba,znate vec sta....

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8094
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Ji 4Tze » 04 Okt 2018, 12:45

treba šta, da mučim svoje da bih dokazao da su debili?
Prosto mu ne bih stao u životu iza njega pa nek se misli zašto.
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od pedja » 04 Okt 2018, 18:13

Kolika je kazna za mladog početnika, koji nema P i vozi sam, noću?

TapaT


Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19262
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Heinz » 05 Okt 2018, 12:05

Nisam pravnik, evo iz ZOBS:

3. Probna vozačka dozvola
Član 182
Probna vozačka dozvola izdaje se licu koje prvi put položi vozački ispit za upravljanje motornim vozilima kategorija A1, A2, A, B1 i B sa rokom važenja:
1) dve godine - licima koja su položila vozački ispit sa navršenih 19 godina života,
2) do navršene 21. godine života - licima koja su položila vozački ispit pre navršene 19. godine života.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, učenicima srednjih stručnih škola, koji se obrazuju za obrazovni profil vozač motornih vozila i koji su položili vozački ispit za upravljanje vozilima C i CE kategorije, probna vozačka dozvola za upravljanje vozilom kategorije B izdaje se sa rokom važenja od jedne godine.
Ako lice nakon isteka roka važenja probne vozačke dozvole položi ispit za vozača vozila jedne od ostalih kategorija iz stava 1. ovog člana, izdaće mu se vozačka dozvola u skladu sa odredbama člana 179. ovog zakona.
Ako lice sa probnom vozačkom dozvolom položi ispit za vozača vozila jedne od ostalih kategorija iz stava 1. ovog člana, probna vozačka dozvola za novostečenu kategoriju važiće do datuma važenja probne vozačke dozvole koja je prvo izdata.
Vozač koji ima probnu vozačku dozvolu ne sme da:
1) upravlja vozilom brzinom većom od:
- na autoputu 110 km/h,
- na motoputu 90 km/h,
- na ostalim putevima brzinom većom od 90% od brzine koja je dozvoljena na delu puta kojim se kreće,
2) otpočne i upravlja motornim vozilom ukoliko ima u organizmu alkohola odnosno psihoaktivnih supstanci,
3) upravlja motornim vozilom u periodu od 23,00 do 06,00 časova,
4) za vreme vožnje koristi telefon, odnosno druge uređaje za komunikaciju, odnosno opremu koja omogućava telefoniranje bez angažovanja ruku,
5) upravlja vozilom kategorije B čija snaga motora prelazi 80 kW, osim ako je pod nadzorom člana porodice, koji se nalazi u tom vozilu i koji ima važeću vozačku dozvolu za upravljanje vozilom kategorije B u trajanju od najmanje pet godina.
Vozač koji ima probnu vozačku dozvolu za upravljanje vozilom kategorije B, dok ne navrši 18 godina života, ne sme da upravlja vozilom bez nadzora lica koje se nalazi u tom vozilu i koje ima važeću vozačku dozvolu za upravljanje vozilom kategorije B u trajanju od najmanje pet godina.
Vozač iz stava 6. ovog člana može prevoziti najviše tri lica, uključujući i lice koje vrši nadzor.
Lice koje vrši nadzor iz stava 6. ovog člana dužno je da se stara da vozač vozilom upravlja na bezbedan način i u skladu sa propisima.
Motorno vozilo, kojim upravlja vozač koji ima probnu vozačku dozvolu, mora biti označeno posebnom oznakom "P", koja mora biti na vidljivom mestu sa prednje i zadnje strane vozila.
Ministar nadležan za poslove saobraćaja propisuje posebne uslove o izgledu, tehničkim karakteristikama i načinu postavljanja posebne oznake iz stava 9. ovog člana.

Kazne:

Član 331
Novčanom kaznom u iznosu od 20.000 do 40.000 dinara ili kaznom zatvora u trajanju do 30 dana kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
51) člana 182. stav 6, >>>>> bez nadzora
90b) člana 182. stav 5. tačka 5)

Član 332
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 do 20.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
74) člana 182. stav 5. tačka 3) >>>>> noću
75) člana 182. stav 8

Član 332a
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
15) člana 182. stav 5, kazniće se vozač koji koristi telefon, odnosno druge uređaje za komunikaciju,

Član 334
Novčanom kaznom u iznosu od 3.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
44) člana 182. st. 7. i 9, kazniće se vozač i lice koje ga nadzire >>>> oznaka P

Član 335
Za povrede odredbi iz sledećih članova ovog zakona izriču se kumulativno i kazneni poeni:
80) člana 182. stav 5. tačka. 3) i stav 6. - 6 kaznenih poena, >>>>> noću i >>>>> bez nadzora

Član 338
Zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom izriče se kumulativno vozaču za povrede odredbi iz sledećih članova ovog zakona:
51) člana 182. stav 5. tačka. 3) i stav 6. - u trajanju od najmanje tri meseca, >>>>> noću i >>>>> bez nadzora

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19262
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Heinz » 11 Okt 2018, 21:32

Opet neke izmene, treba videti šta će biti usvojeno:

http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=333275

Usvajanjem Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima ukida se obaveza da građani koji imaju vozila starija od 15 godina obavljaju tehnički pregled na svakih šest meseci.

Ukidanjem ove obaveze, Vlada je izašla u susret velikom broju vlasnika koji poseduju starija vozila. Takođe, ovim zakonskim rešenjem ukida se takozvani nulti tehnički pregled za novoproizvedena vozila.

Vlasnicima ovih vozila omogućava se prva registracija vozila bez podnošenja dokaza o tehničkoj ispravnosti i prvi redovan tehnički pregled odlaže se najkasnije do isteka roka od dve godine od prve registracije. Izmenama zakona pooštrene su i kazne za prekoračenje brzine van naseljenog mesta.

Korisnikov avatar
Kabe
Postovi: 993
Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
Garaža: Japanska vozila
Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Kabe » 12 Okt 2018, 12:35

Jos da neko izvuce sta je poostreno i do koliko :D
ОПРЕМ ДОБРО! Posetite blog - Kabe.Space

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19262
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Heinz » 12 Okt 2018, 13:04

Ako ukinu nulti tehnički i to je nešto.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 8760
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od H4wkeye » 19 Okt 2018, 20:41

Smanjen je prag prekoracenja. Tako da do 10km/h je 3.000 dinara. Od 10 do 20km/h je 5.000 dinara. Od 20 do 40km/h 10.000 dinara. Preko toga prekrsajna prijava. Takodje prevoz dece mladje od 12 godina u krilu vozaca ili na mestu gde to nije predvidjeno je od 200 - 250.000 dinara ili zatvor najmanje 30 dana. Lice koje na prednjem sedistu drzi u krilu dete mladje od 12 godina od 50 - 100.000 dinara ili 60 dana zatvora.

kami
Postovi: 932
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od kami » 20 Okt 2018, 13:24

Pre 2 meseca podigose kazne za 31-40 na 10000, a sad 21-40... A to sto ima nebuloznih ogranicenja, postavljenih pre 30godina za tadasnje automobile, nikom nista...

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od pedja » 22 Okt 2018, 17:18

Situacija:
Klasična raskrsnica sa semaforom.
Stoji i znak da prednost imaju oni koji skreću levo.

Na semaforu trepti žuto svetlo (konstantno). Čovek ulazi u raskrsnicu, kako bi skrenuo levo, i dolazi do sudara sa vozilom koje mu dolazi sa desne strane
Ko je kriv?

TapaT


Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Vladapetr » 22 Okt 2018, 17:23

Ako misliš na znak da prvenstvo imaju oni koji iz te ulice skreću levo, onda je krivica do ovog što je došao sa desne strane.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19262
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Heinz » 22 Okt 2018, 17:23

Taj s desne strane sigurno ima trougao.

Odgovori