kUdtiHaEX je napisao:
Nemoj mi reći da si ti jedan od onih koji stavljaju masku ili papir preko dela registracione tablice kako bi uštedeli 100 dinara?
Red je valjda da i ti, kao pokretač teme, odgovoriš na sopstveno pitanje, pored bacanja koske i komentarisanja drugih?
Što se mene tiče, najčešći prekršaj je prekoračenje, u skladu sa tokom saobraćaja, uslovima puta, automobilom i komfornom vožnjom. To ipak ne znači da bih sa boljim automobilom drastičnije prekoračio, ali sam možda malo brži. Čak i kada ostanem sam na magistrali, ne vozim nešto posebno brzo. To su mala prekoračenja, kao i gradu, gde se krećem kako i ostali, sve dok za to ne ide dozvola.
Što se zone 30 tiče, računa vodim oko škola, obdaništa i sl, kao i tamo gde je slabo osvetljeno, dosta parkiranih vozila, a dodatno ako je mračno, kišovito i sl pa i kada je 50, vozim koliko da dobro vidim sve oko sebe. Na magistralama budem jedan od retkih koji uspori na 30ak, kada uđe u zonu škole.
Pojas vezujem automatski, vezujem ga i kada sedim pozadi. Imam BT sistem u kolima, koji ne koristima, ali imam i BT slušalicu, koju koristim. Ranije sam se možda ponekad i hvatao telefona, sada BT ili spikerfon, treće ne. Na žuto prođem ako nema druge, u smislu da ne kočim bap neprijatno, ukoliko je potpuno bezbedno, ali prođem. Ni peške (većinom)ne prelazim na crveno, makar svi osim mene orešli. Ne ulazim u raskrsnice za koje nisam siguran da ću proći, kako ih ne bih blokirao, koliko god ovi iza svirali. Poštujem jednosmerne, koliko god mi to ne odgovara, posebno kod firme, gde se i dalje vozi skoro kao da nisu jednosmerne. Policija bi sa dva dobro postavljena čoveka, za dan haos napravila, da hoće, u tim jednosmernim. I kod zgrade su mi uveli jednosmerne, poštujem uvek, za razliku od drugih. To znači da često idem u neke srnave uličice, ili da dosta obilazim, ali poštujem.
Bus ne obilazim na stanici. Baš imam slučaj na putu od/do posla sa malo širom ulicom i autobusom stanicom. U jednom smeru bus zauzima celu traku (i većina ga obiđe), a u drugom ima mesta do pune, u zavisnosti kako autobus stane, i čini mi se da ga tu manje ljudi obiđe... Ja ne, iako pored prođe masa.
Isto tako, ima mesta gde svi (ili većina) krše propis (ako nema patrole). To je ulazak u neke jednosmerne, skretanje gde ne sme, upotreba trake u nepredviđenom pravcu itd... Kod mene to nije slučaj, čak ni na parkingu/u garaži, gde poštujem iscrtane smerove, bez obzira da li mi to odgovara ili ne.
Dosta stvari ne završim, kada nemam gde da stanem, odnosno da uredno parkiram. I kod posla stajem dalje od firme, na iscrtana mesta, radije nego bliže firmi na trotoar (iako nema zabrane i svi tu parkiraju).
Gledam da budem čovek u saobraćaju, da poštujem druge (ne pravim nikoga magarcem, da se uvaljujem dok drugi čekaju i sl), da ne dovodim druge u opasnost svojom vožnjom i sl.
Migavce ruka sama pali, bez moje namere, čim mozak pomisli da skrene, čak ponekad i u garaži, dok okrećem auto
Dajem ih i u kružnom toku, podrazumevano. Koliko bi bio tečniji saobraćaj kada bismo znali gde će onaj drugi. Pizdim kada neko ima prednost, ti ga čekaš, a ne znaš da li će levo ili desno, dok ne dođe na par metara ispred, kada je već kasno.
Sigurno da napravim neki prekršaj, opravdanja nema, koliko god bilo glupo da se taj prekršaj ne napravi, jer nema nikakvih posledica i rizika za bezbednost saobraćaja. Verovatno je prelazak preko pune prekršaj No2, posle brzine, u smislu prelaska zbog parkiranja, okretanja vozila i sl, kada nema nikoga u blizini (iako i tada često ne napravim takav manevar, već odem dalje i okrenem se gde sme). Sigurno i da se ponekad ogrešim o nekoga u saobraćaju, ali bez loše namere, tj bude slučajno, što shvatim i bude bezveze. Bezobrazan budem prema onima koji su bezobrazni. Umem da vraćam ljude u jednosmernim, čak i kada imam gde da se sklonim. Mada, sa vremenom popuštam...
Da li sam u potpunosti zadovoljan svojim ponašanjem u saobraćaju? Ne. Voleo bih da neke stvari dodatno korigujem i radim na tome.
Do sada, nula kazni za mene, kao vozača. Da ne malerišem
Eh da, tu je prekršaj koji svi prave: ne zaistavljam se (u potpunosti)na STOP, osim gde je nepregledno i/ili opasno uključenje.
TapaT