Kako se vozi u Srbiji?
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Moje iskustvo začuđujuće pozitivno, iako ima samo sa dnevnim i nazad bez. Ogromna većina ima upaljene maglenke, bar segment koji svakodnevno zuji autoputem BG ZG i NS.
Stereotip vozila gde se može očekivati faul, veliki SUV gde je verovatno sve automatski, a maglenke se ne pale same, često ni farovi jer ima dosta lumena spoljnog svetla, ili mali gradski auto.
Stereotip vozila gde se može očekivati faul, veliki SUV gde je verovatno sve automatski, a maglenke se ne pale same, često ni farovi jer ima dosta lumena spoljnog svetla, ili mali gradski auto.
- YUgisa
- Postovi: 717
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Pa ima dosta njih sa upaljenim i kad treba i kad ne, u poslednja 3 dana sam presao oko 100km po magli, ali ovo mi bas zapalo za oko jer voze jedan za drugim.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Problem je sto mnoga vozila imaju automatsko ukljucenje svetala i to vozac mesecima ne pipa... A po magli se cesto ne ukljuce svetla samo tako. To je redovna pojava u Holandiji....
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Nije problem u automatskim svetlima, nego što ljudi nemaju pojma šta su svetla za maglu, pa ih pale kad ne treba, a ne pale kad treba.
- srdjanyo
- Postovi: 3258
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Sinoć Bulevar Evrope, raskrsnica ka Šeratonu neko je sklonio znakove koji blokiraju saobraćaj u traci ka Hadži Ruvimovoj i sa te strane vozači prolaze da bi skrenuli sa Bulevara Evrope ka Higijenskom (Futoška ulica). Masovno ljudi koriste ovo. Dok smo tu šetali, prošlo je skoro 40 automobila tim manevrisanjem sa skretanjem u Futošku.
Onda je jedan taksista, da li mu je kliknulo ili se uplašio policije (koje nigde nije ni bilo), napravio polukružno okretanje i vratio se ka Detelinari. To isto, napravilo je 5,6 vozača iza njega. Usput je jedan BMW vozio u suprotnom smeru ka Detelinari.
Futoški put, desna traka koja se trenutno radi na strani Mol pumpe. 3 vozača niotkuda voze tom trakom. Jedna ženica sa starim Yarisom direktno se nasadila na humku izgrebanog asfalta naslaganog na mestu gde se nalazi šaht. Jedan od njih, vozač Alfe 156, u toj traci u suprotnom smeru pokušava jadnim autom da preskoči ostrvo i uključi se u pravom smeru u traci koja je rekonstruisana. Vozač Škoda Skale opušteno vozi trakom koja je zatvorena radovima. Sve se dešava od Šeratona do MOL pumpe.
Radomira Raše Radujkova traka ka Bulevaru Jovana Dučića. U obeleženom čunjevima razdelnom delu (srednja traka) na 30 metara od raskrsnice stoji vozilo Kia Ceed parkirano. Verovatno je vernik u crkvi ili je možda ogladneo. Uglavnom vozilo stoji parkirano na sred ulice, bez uključene svetlosne signalizacije.
Jedan mali opis u kakvom haosu živimo.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Onda je jedan taksista, da li mu je kliknulo ili se uplašio policije (koje nigde nije ni bilo), napravio polukružno okretanje i vratio se ka Detelinari. To isto, napravilo je 5,6 vozača iza njega. Usput je jedan BMW vozio u suprotnom smeru ka Detelinari.
Futoški put, desna traka koja se trenutno radi na strani Mol pumpe. 3 vozača niotkuda voze tom trakom. Jedna ženica sa starim Yarisom direktno se nasadila na humku izgrebanog asfalta naslaganog na mestu gde se nalazi šaht. Jedan od njih, vozač Alfe 156, u toj traci u suprotnom smeru pokušava jadnim autom da preskoči ostrvo i uključi se u pravom smeru u traci koja je rekonstruisana. Vozač Škoda Skale opušteno vozi trakom koja je zatvorena radovima. Sve se dešava od Šeratona do MOL pumpe.
Radomira Raše Radujkova traka ka Bulevaru Jovana Dučića. U obeleženom čunjevima razdelnom delu (srednja traka) na 30 metara od raskrsnice stoji vozilo Kia Ceed parkirano. Verovatno je vernik u crkvi ili je možda ogladneo. Uglavnom vozilo stoji parkirano na sred ulice, bez uključene svetlosne signalizacije.
Jedan mali opis u kakvom haosu živimo.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
- shandu90
- Postovi: 12304
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Bezobrazluk i nista drugo. Da kamere stvarno rade posao i da se kaznjava bsr godinu dana za najmanju glupost, itekako bi se uveo red. Pre svega bi se i gradska kasa napunila. Drugacije ne ide, jer stvarno su ljudi poceli da se glupiraju u saobracaju i da voznju dosivljavaju kao sprdnju. Nije tako bilo ranije.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14179
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Vozi ko kako i kuda hoće.
TapaT
TapaT
Re: Kako se vozi u Srbiji?
pa mogao je i da sačeka malo da se kolega isparkira
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Gazu
- Postovi: 2110
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Zato je ovaj sačekao, pa dao gas u rikverc taman kad se drugi kolega primakao.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Ma bilo mesta, trebalo je napred da krene vozilo. Sem toga sam saglasan, kada neko zbunjen stoji nedefinisano, radije stanem na bezbednom odstojanju.
Re: Kako se vozi u Srbiji?
U Srbiji ga ne viđamo: Da li znate na šta ukazuje ovaj saobraćajni znak?BigMazzy je napisao: ↑13 Sep 2022, 07:00Malo sam istraživao i guglao pravila kod nas pa i u svetu, i dosta se vodi polemika oko tri trake. U svakom slučaju u praksi se srednja traka koristi najviše kao vozna traka, leva je isključivo za preticanje, krajnja desna je za najsporije učesnike u saobraćaju, teretna vozila itd i svuda se navodi krajnja leva i krajnja desna, tj trake uz levu i desnu ivicu kolovoza. U praksi se pokazalo da kad bi svi vozili krajnje desnom trakom onda bi bilo čestih preticanja srednjom i izazivalo bi opasne situacije.
Ja iskreno, nikad nisam video na penjanju uz bubanj potok, gde su tri trake i oko kojih se rasprava i povela da masa vozi krajnje desnom, a realno, niko od vas isto ne vozi tom krajnje desnom, već srednjom i levom upravo iz gore opisanih razloga.
Svaki dan idem obilaznicom ka Pupinovom mostu, magistrala sa tri trake, srednja je najopterecenija, krajnje desna autobusi, kamioni i vrlo vrlo retko po neki automobil. Dakle, tako vozi minimum 80% ljudi u Srbiji a i stranci, barem po tablicama se drže iste filozofije.
Sa druge strane, čisto da znate, ko putuje novim AP u Crnoj Gori, ovo je njihovo zvanično pravilo ( dakle krajnje desna je inače odvojena kratkom isprekidanim belom linijom, kao penjanje uz bubanj potok ), pa citiram
Pod sloganom “Koristi pravu traku”, Monteput objašnjava:
Krajnja desna traka je traka za spora vozila;
Srednja traka je vozna, odnosno traka koju treba dominantno koristiti tokom vožnje na dionici autoputa ;
Lijeva traka je preticajna traka;
Mnogi koji voze kroz Nemačku imaju problema sa pojedinim saobraćajnim znakovima koji im nisu poznati.
IZVOR: B92
Jedan od njih je saobraćajni znak 223.1, koji se može videti na auto-putu u Nemačkoj, ali i u nekim drugim zemljama, poput Holandije. U pitanju je plavi kvadratni znak sa tri bele strelice usmerene prema gore, a jedna od strelica odvojena je punom belom linijom.
Nepoštovanje tog znaka može rezultirati novčanom kaznom do 75 evra i jednim kaznenim bodom. Kazne mogu biti drastične ako, prema pisanju portala fuehrerschein.de, "nepoštovanjem znaka usledi opasnost ili čak nesreća sa materijanom štetom ili povredama učesnika u saobraćaju".
Saobraćajni znak sa belim strelicama i crtom znači da se zaustavna traka mora koristiti kao krajnja desna vozna traka na auto-putu. To znači da učesnici u saobraćaju na ovoj deonici mogu da koriste ne samo dve, već sve tri trake.
Vozačima je dozvoljeno da koriste zaustavnu traku kao regularnu traku na auto-putu, pod uslovom da je vidljiv odgovarajući saobraćajni znak.
Ali, važno je da obrate pažnju kada dođe kraj te naredbe – na saobraćajnom znaku, uz bele strelice i crtu, strelica desno je precrtana crvenom bojom. Od tog trenutka vozačima su ponovno na raspolaganju samo dve trake.
TÜV Thüringen izričito ističe da se zaustavna traka na auto-putevima ne sme koristiti kao prečica i da se sme koristiti samo ako to nalaže odgovarajući saobraćajni znak.
Korišćenje je rezervisano isključivo za hitne slučajeve i vozila u kvaru.
Alternativa precrtanoj beloj strelici je znak sa belim strelicama i crtom, gde se krajnja desna strelica savija ulevo.
Ovaj znak pokazuje vozačima da se zaustavna traka mora odmah osloboditi od vozila, piše fuehrerschein.de.
U zavisnosti od deonice auto-puta i broja voznih traka, ovaj saobraćajni znak može biti sa tri ili četiri strelice. Značenja uvek ostaju ista, baš kao i kazne za nepoštovanje.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- pedja
- član 001
- Postovi: 14179
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Kako se vozi u Srbiji?
U garaži moje zgrade su dva vozila koja se ne voze radnim danima. Odnosno, jedno se vozi vikendom (bar svakim drugim), drugo se ne pomera skoro nikada.pedja je napisao:O vikend vozačima, koji se razmile u doba odmora i praznika, treba posebnu temu otvoriti.
Naravno, u četvrtak su isparili iz garaže, jer... praznik. Verujem da su "super" na putu, posebno ovaj drugi. Inače je to mali autić, nije da ga čuva za putovanja, a tokom nedelje ima neki manji za po gradu.
TapaT
- schonenk
- Postovi: 1868
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Kako se vozi u Srbiji?
I ja sam pre korone bio vozac radnim danima, sada samo vikendom i praznicima. jedan vozim samo vikendom, a drugi par puta godisnje kada je navak i "super" sam na putu
- pedja
- član 001
- Postovi: 14179
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Kako se vozi u Srbiji?
Ajde de, znaš šta sam hteo reći.
TapaT
TapaT