Stranica 2 od 5

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 14 Mar 2013, 21:30
od nidza
Nijedan test ne pokriva sve aspekte sudara, ali pokriva mnogo i daju se uporediti automobili između sebe.

Ono što vozači često zanemaruju je prevencija sudara, aktivna bezbednost, odnosno vozne karakteristike automobila. Donekle rešava stvar ESP, ali sve je više u službi pojeftinjenja mehaničkih elemenata na vozilu, umesto njihova nadogradnja. Okretan automobil i dosta konja pod haubom znači mnogo veću šansu izbegavanja nezgode.

Tapatalk HD

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 14 Mar 2013, 23:51
od swemir

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 04 Apr 2013, 18:51
od swemir

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 04 Nov 2013, 23:57
od swemir

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 16 Dec 2013, 15:14
od samo polako
Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?

Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 16 Dec 2013, 16:55
od sebekkg
radili su takve testove britanci i posebno je alarmantno za auta koja imaju 3. red sedista.
testovi su pokazali da ako dodje do udara u zadnji deo auta, velike su sanse da putnicima u 3. redu sedista dodje do ozbiljnih povreda ili gubitka zivota.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 16 Dec 2013, 17:26
od dragvorl
samo polako je napisao:Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?

Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
Pri sudaru od pozadi se vozila uglavnom krecu u istom pravcu, ili jedno stoji a drugo se krece, retko se jedno krece unazad a drugo unapred. Sudar od napred je mnogo izvesniji i tu se brzine grubo sabiraju, mada zbog deformacije karoserije to nije bas x+y=z. Verovatno da se zato manje ispituje taj scenario.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 23 Jan 2014, 00:40
od Geza

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 23 Jan 2014, 12:54
od dragvorl
Svasta ovi izmisle.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 23 Jan 2014, 21:17
od ljubitelj
samo polako je napisao:Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?

Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
Testovi od pozadi se rade vec 40godina barem ono sto znam za Volvo. Svaki serijski model jos od 240 prolazi citav niz testova udara od pozadi.
Iz prve ruke sam imao jedan takav test uzivo, naleteo jedan na mene odpozadi na autoputu dok sam stajao kao poslednji u koloni.

Ovaj test sa malim preklapanjem je uveden pocetkom 90tih, zajedno sa uvodjenjem SIPS sistema zastite od bocnog udara sa malim preklapanjem i od tada se redovno sprovodi. Pricam za Volvo, verovatno vazi i za Saab a u SAD tek sada postaje obavezni deo crash testa.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 10 Feb 2014, 00:31
od Woodoo
Testove sa malim preklapanjem bi trebao i EuroNCAP da uvede, posebno jer se pokazalo da su neki evropski proizvodjaci prosli veoma lose na istom. Realni su jer kada vozac vidi da ce doci do udara, manevrisanjem pokusava da izbegne drugi auto i veoma cesto udara ga samo ivicom. Kako prolaze vidi se na snimcima.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 10 Feb 2014, 10:31
od methane.master
samo polako je napisao:Za vikend gledao sam emisiju Peta brzina i čuo da se testovi udara od pozadi retko rade?
Da li je to tačno?

Ili ja nešto nisam dobro razumeo, da li postoje snimci tih testova?
U okviru EuroNCAP ne radi se sam test udara otpozadi u auto, ali se radi tzv Wiplash test.

Objašnjenja svih testova imaš na ovom linku -> http://www.euroncap.com/testprocedures.aspx


Šta svaki proizvođač samostalno radi, to je već druga priča i sigurno ispituju i udaj otpozadi. Svako od njih odradi na desetine samostalnih testova, pre nego što pošalju auto na EuroNCAP.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 10 Feb 2014, 10:33
od ftj
Po meni je ovaj IIHS na mnogo višem nivou od euro ncapa. Po ncapu su svi super, 5 zvezdica i to dok ovi ameri stvarno testiraju realne situacije i pokazuju koliko smo u stvari nesvesni opasnosti. Tek nakon gledanja ovih testova sa prikolicama sam postao svestan koliko je kamion u stvari smrtonosna prepreka, bolje u zid da se zakucaš.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 10 Feb 2014, 23:24
od ljubitelj
sebekkg je napisao:radili su takve testove britanci i posebno je alarmantno za auta koja imaju 3. red sedista.
testovi su pokazali da ako dodje do udara u zadnji deo auta, velike su sanse da putnicima u 3. redu sedista dodje do ozbiljnih povreda ili gubitka zivota.
Bilo je u jednoj temi prica o tim sedistima, kako i zasto su takva i cemu su namenjena.

I Mercedes i Volvo redovno vrse testiranja udara od pozadi, i oba proizvodjaca nude 3. red sedista koja su potpuno bezbedna u takvim situacijama a sto je potvrdila i praksa u saobracaju gde su retke povrede putnika zabelezene. Taj 3. red sedista je kontra okrenut pa se sedi blize sredini kabine.

i MB i Volvo (i jos neke firme) ozbiljno pristupaju temi zastite putnika i verujem da nisu slucajno odabrali bas resenje koje jesu napravili.
Secam se da sam video neki Pezo sa 3 reda sedista gde je od glave u 3. redu do zadnjeg stakla manje od 20cm prostora. Ne smem ni da pomislim sta bi bilo da neko opali otpozadi sa 100 km/h razlike u brzinama.

Re: Novi crash-test u Americi

Poslato: 10 Feb 2014, 23:56
od profesorPROST
ljubitelj je napisao: Secam se da sam video neki Pezo sa 3 reda sedista gde je od glave u 3. redu do zadnjeg stakla manje od 20cm prostora.
Peugeot 505
Slika