Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... death_rate
Ovde strana 9 i 10:
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... ersion.pdf
A ovde strana 199:
http://whqlibdoc.who.int/publications/2 ... 40_eng.pdf
Sve u svemu, sve su podaci stari par godina, npr rekao bih da je danas statistika za Srbiju znatno povoljnija (po ovim statistikama je bilo 100 nastrdalih na milion stanovnika), sa ovom statistikom Srbija spada u rekao bih umereno opasne, mada nista posebno (ima i mnogo gorih i razvijenih zemalja). Takodje nasao sam podatak za Srbiju da je u 2010 bilo 658 nastradalih a 2011 721, dakle oko 75-80 na milion ( http://www.putevi-srbije.rs/index.php?l ... Itemid=250 i http://www.novimagazin.rs/vesti/u-saobr ... -721-osoba).
CH ima oko 50 nastradalih na milion i spada u red dosta sigurnih sigurnijih zemalja.
Stim da licno smatram da ovo nema nikakve veze sa obukom i sl. Ova razlika je 99% zbog neuporedivo boljih puteva i sigurnijih automobila, svajcarci generalno veze sa voznjom nemaju. Takodje, ove godine ce na zalost imati bas losu statistiku, bilo je iznenadjujuce mnogo ozbiljnih nezgoda, a npr svi su culi i za onu gde je oko 25 dece nastradalo u busu...
Takodje, interesantno je primetiti da CH ima manje vise istu statistiku kao i Nemacka iako se zakoni i nacin voznje u ove dve zemlje ne mogu porediti. Dakle, dva ekstrema, CH je verovatno najdosadnija zemlja za voznju u evropi gde se najsporije vozi, dok je DE najzabavnija i vozi se ko na trkama, ovo nema uticaja na ukupnu bezbednost, a nemci su 5x bolji vozaci. Glavno i osnovno su dobri putevi i sigurna kola uz umerenu kontrolu saobracaja (dakle divljake strogo sankcionisata a ostalo nije toliko bitno).
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... death_rate
Ovde strana 9 i 10:
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... ersion.pdf
A ovde strana 199:
http://whqlibdoc.who.int/publications/2 ... 40_eng.pdf
Sve u svemu, sve su podaci stari par godina, npr rekao bih da je danas statistika za Srbiju znatno povoljnija (po ovim statistikama je bilo 100 nastrdalih na milion stanovnika), sa ovom statistikom Srbija spada u rekao bih umereno opasne, mada nista posebno (ima i mnogo gorih i razvijenih zemalja). Takodje nasao sam podatak za Srbiju da je u 2010 bilo 658 nastradalih a 2011 721, dakle oko 75-80 na milion ( http://www.putevi-srbije.rs/index.php?l ... Itemid=250 i http://www.novimagazin.rs/vesti/u-saobr ... -721-osoba).
CH ima oko 50 nastradalih na milion i spada u red dosta sigurnih sigurnijih zemalja.
Stim da licno smatram da ovo nema nikakve veze sa obukom i sl. Ova razlika je 99% zbog neuporedivo boljih puteva i sigurnijih automobila, svajcarci generalno veze sa voznjom nemaju. Takodje, ove godine ce na zalost imati bas losu statistiku, bilo je iznenadjujuce mnogo ozbiljnih nezgoda, a npr svi su culi i za onu gde je oko 25 dece nastradalo u busu...
Takodje, interesantno je primetiti da CH ima manje vise istu statistiku kao i Nemacka iako se zakoni i nacin voznje u ove dve zemlje ne mogu porediti. Dakle, dva ekstrema, CH je verovatno najdosadnija zemlja za voznju u evropi gde se najsporije vozi, dok je DE najzabavnija i vozi se ko na trkama, ovo nema uticaja na ukupnu bezbednost, a nemci su 5x bolji vozaci. Glavno i osnovno su dobri putevi i sigurna kola uz umerenu kontrolu saobracaja (dakle divljake strogo sankcionisata a ostalo nije toliko bitno).
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Ovde ima dosta statistika...
http://www.car-accidents.com
According to offical studies there are about 450,000 car accidents on Chinese roads each year which cause about, 470,000 injuries and 100,000 deaths. :trljamoci:
http://www.car-accidents.com/country-ca ... crash.html
http://www.car-accidents.com
According to offical studies there are about 450,000 car accidents on Chinese roads each year which cause about, 470,000 injuries and 100,000 deaths. :trljamoci:
http://www.car-accidents.com/country-ca ... crash.html
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Hm, i ocekivao sam manje vise takve rezultate. Posto mi u startu konkurisemo sa prilicno losim putevima i losim voznim parkom na njima, kada se uzme prosek
Sad sam tek pogledao snimak sa prethodne strane, sa onom plavusom poljakinjom
Al ja ne bih mogao biti instruktor. Ko jos jednom kaze nesto protiv njih i protiv toga sto piju, imace posla sa mnom
Sad mi pade na pamet, da mozes da polazes sa svojim vozilom. Kako je to moguce, posto nema duple komande?
Sad sam tek pogledao snimak sa prethodne strane, sa onom plavusom poljakinjom
Al ja ne bih mogao biti instruktor. Ko jos jednom kaze nesto protiv njih i protiv toga sto piju, imace posla sa mnom
Sad mi pade na pamet, da mozes da polazes sa svojim vozilom. Kako je to moguce, posto nema duple komande?
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Pa ebem li ga, a kako tek smes da vozis auto sa nekim ko ima vozacku duze od 5 god nakon sto samo testove polozis???? Dakle ovde je i dalje dozvoljeno da te bilo ko uci voznji, ne obavezno instruktor....
Nego, jel znate da je do pre ne znam koliko godina u Belgiji vozacka dozvola bila pravo koje se sticalo punoletstvom. Nije bilo polaganja, vec su svi dobijali voacku. To se i dan danas primeti kod njih, ja nisam mogao da verujem kad sam video kako se u Briselu vozi, kakva je to dzungla i zakon jacega to je neverovatno.
Nego, jel znate da je do pre ne znam koliko godina u Belgiji vozacka dozvola bila pravo koje se sticalo punoletstvom. Nije bilo polaganja, vec su svi dobijali voacku. To se i dan danas primeti kod njih, ja nisam mogao da verujem kad sam video kako se u Briselu vozi, kakva je to dzungla i zakon jacega to je neverovatno.
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Laki je u pravu.
Svajcarci su generalno ocajni vozaci...ne znaju da drze bezbedno rastojanje na autoputu, promena trake im traje mnogo duze nego sto bi trebalo, zmigavce retko koriste, preticanje na autoputu im je totalno nelogicno jer cesto se desi da vozis 125 a neko te tri dana pretice (vozi pored tebe) sa 125.5, vecina nisu culi da je nebezbedno konstantno voziti nekom u mrtvom uglu...u gradu, kruzni tok za vecinu kosmar, parkiranje nauka, nabadanje kocnice u mestu cim se vidi pesak kako prilazi pesackom, nabadanje kocnice cim se upali zuto...
Ono sto njima vadi statistiku je cinjenica da su uglavnom kao ljudi dosta smireniji od nas i relativno postuju zakon...nema preticanja preko pune linije, nema prebrze voznje, uglavnom nema polukruznog tamo gde je zabranjeno itd.
Evo jos jednog srpskog apsurda: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... auto-skole
Pazi sad, ne polazu zato sto im treba vozacka, nego zato sto ce za dva meseca da poskupi
Svajcarci su generalno ocajni vozaci...ne znaju da drze bezbedno rastojanje na autoputu, promena trake im traje mnogo duze nego sto bi trebalo, zmigavce retko koriste, preticanje na autoputu im je totalno nelogicno jer cesto se desi da vozis 125 a neko te tri dana pretice (vozi pored tebe) sa 125.5, vecina nisu culi da je nebezbedno konstantno voziti nekom u mrtvom uglu...u gradu, kruzni tok za vecinu kosmar, parkiranje nauka, nabadanje kocnice u mestu cim se vidi pesak kako prilazi pesackom, nabadanje kocnice cim se upali zuto...
Ono sto njima vadi statistiku je cinjenica da su uglavnom kao ljudi dosta smireniji od nas i relativno postuju zakon...nema preticanja preko pune linije, nema prebrze voznje, uglavnom nema polukruznog tamo gde je zabranjeno itd.
Evo jos jednog srpskog apsurda: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... auto-skole
Pazi sad, ne polazu zato sto im treba vozacka, nego zato sto ce za dva meseca da poskupi
Poslednja izmena od Floyd u 31 Avg 2012, 13:41, izmenjeno 1 put ukupno.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Pa sta je tu cudno?
Sada mu ne treba, al ako mu za 2 god bude trebalo zbog posla tada da izmisli 850e koliko se prica?
Sada mu ne treba, al ako mu za 2 god bude trebalo zbog posla tada da izmisli 850e koliko se prica?
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Racionalno razmisljanje, tipicno za nas narod
Nego aj da drzava objavi da fakulteti poskupljuju na 10000e, mozda se omladina i trgne pa ih pozavrsava na brzinu.
Nego aj da drzava objavi da fakulteti poskupljuju na 10000e, mozda se omladina i trgne pa ih pozavrsava na brzinu.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Pre bih rekao besparica razmislja za njih
Imam par drugara koji su jos zbog starih prica polagali za dozvolu. Ne voze vec dugo, al imaju dozvolu, i kada im bude trebalo ce ili uzeti casove ili sa nekim polako voziti i uci u stos. A polaganje vozackog je ipak malo lakse od fakulteta
Imam par drugara koji su jos zbog starih prica polagali za dozvolu. Ne voze vec dugo, al imaju dozvolu, i kada im bude trebalo ce ili uzeti casove ili sa nekim polako voziti i uci u stos. A polaganje vozackog je ipak malo lakse od fakulteta
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Realno dozvola ti moze samo koristiti, a nikako odmoci.
Npr. izvisis za posao nekog servisera, jer nemas polozeno za B, a mogao si pre sto godina poloziti. Ili tako nesto.
U trenutku kada ljudi nemaju sta da jedu, da im izmakne posao zbog tako banalne stvari kao sto je dozvola je nedopustivo.
Npr. izvisis za posao nekog servisera, jer nemas polozeno za B, a mogao si pre sto godina poloziti. Ili tako nesto.
U trenutku kada ljudi nemaju sta da jedu, da im izmakne posao zbog tako banalne stvari kao sto je dozvola je nedopustivo.
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Sta znam, citam da u SRB neki brze zavrse fakultet nego sto u nekim zemljama traje obuka za vozacaGrujic je napisao:A polaganje vozackog je ipak malo lakse od fakulteta
@nikaragva
Znam i ja mnoge koji su kad i ja polagali za C i E sa pricom, nece da se baci.
E pa u CH ako ne vozis profesionalno (nisi zaposlen kao vozac) mozes da bacis te kategorije tj. ako ne vozis trebas da polazes nesto da ih aktiviras.
Ja bi tako nesto uveo i za auto...a ne da ti dodje na radno mesto vozaca lik koji od polaganja nikada nije seo u auto.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
To je maltene nemoguce pratiti... Isto pravo ima onaj ko vozi svaki dan i onaj ko jednom mesecno ode do vikendice
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Nisam mislio na to nego na profi voznju...DHL, Posta i sl.
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Pa kako ces ti znati da li neko aktivno vozi ili ne?
Slazem se da su to slabiji vozaci u poredjenju sa ostalima koji su polozili kada i oni, a vozili su sve vreme od tada. Ali mozda su to talenti za voznju, neotkriveni, pa ce za dva meseca nauciti da voze u postarskom vanu, bolje nego svi ljudi koje poznaju. Kasnije reli, pare, ribe, droga, ...
Sta ako ja vozim svoj kamionic, posle posla. Imam vocnjak pa moram da prevezem 75t shljiva? A nigde nisam zaposlen kao vozac.
Slazem se da su to slabiji vozaci u poredjenju sa ostalima koji su polozili kada i oni, a vozili su sve vreme od tada. Ali mozda su to talenti za voznju, neotkriveni, pa ce za dva meseca nauciti da voze u postarskom vanu, bolje nego svi ljudi koje poznaju. Kasnije reli, pare, ribe, droga, ...
Sta ako ja vozim svoj kamionic, posle posla. Imam vocnjak pa moram da prevezem 75t shljiva? A nigde nisam zaposlen kao vozac.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10569
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Ko traži vozača sa iskustvom, lako može da traži preporuke bivših poslodavaca ili neki drugi dokaz o vozačkom stažu. Iskustvo je uvek prednost, ali ta varijanta sa prestankom važenja dozvole, ako se ne vozi, mi izgleda bezveze.
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet
Kod nas ni preporuke nemaju nikakav znacaj mada, nije ni bitno. Najlakse je utvrditi da li neko zna da vozi ili ne zna.
Kod nas i jeste veliki problem upravo to sto dosta ljudi koji poseduju vozacku dozvolu a nemaju nikakvog iskustva u saobracaju jer ne poseduju automobil po zaposljenju dobijaju vozilo zbog radnih zadataka bez predhodne provere realnih sposobnosti u saobracaju. Ni to ne bi bio toliki problem da jedan deo takvih nesposobnih a neizivljenjih to dozivi kao idealnu priliku za podizanuje licnog ega i sebe dozivi kao Fandja licno postajuci potencijalni ubica.
Dok sam radio u firmama a promenio sam ih prilicno, kao neko kome je automobil jedno od osnovnih sredstava za rad, toga sam se nagledao mnogo. Samo su mi u jednoj firmi (od 13 mislim) proveravali vozacke sposobnosti tako sto me nisu pustali u saobracaj samog dok iskusni kolega koji je sve vreme bio samnom nije dao amin.
TT post
Kod nas i jeste veliki problem upravo to sto dosta ljudi koji poseduju vozacku dozvolu a nemaju nikakvog iskustva u saobracaju jer ne poseduju automobil po zaposljenju dobijaju vozilo zbog radnih zadataka bez predhodne provere realnih sposobnosti u saobracaju. Ni to ne bi bio toliki problem da jedan deo takvih nesposobnih a neizivljenjih to dozivi kao idealnu priliku za podizanuje licnog ega i sebe dozivi kao Fandja licno postajuci potencijalni ubica.
Dok sam radio u firmama a promenio sam ih prilicno, kao neko kome je automobil jedno od osnovnih sredstava za rad, toga sam se nagledao mnogo. Samo su mi u jednoj firmi (od 13 mislim) proveravali vozacke sposobnosti tako sto me nisu pustali u saobracaj samog dok iskusni kolega koji je sve vreme bio samnom nije dao amin.
TT post