Stranica 14 od 17

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 25 Okt 2013, 14:26
od H4wkeye
Evo jedne proste stvari. Kada polozis voznju moras da odes do auto skole da uzmes potvrdu neku da si polozio (to je inace obican papir, odstampan na stampacu i na njemu je pecat i potpis), a ta potvrda kosta cak 3.500 dinara. Auto skola koja ima 150 kandidata ce samo na tome zaraditi 525.000 dinara.

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 25 Okt 2013, 15:49
od samo polako
Ne znam za vas ljudi ali po meni treba dovesti auto škole u red.
Kod mene u kraju je radio jedan instruktor mortus pijan i svi ga znaju, zna ga i policija.
Neretko auto škole po Beogradu zauzmu deo parkinga i od njega naprave poligon, što je po meni skandal.

A i rezultat kandidata koji su položili je po meni skandalozan, treba li da spominjem zašto.

Sad da li iza svega stoji NAVAK ili neko drugi po mom mišljenu stanje je alarmantno pa je svaka vrsta promene dobrodošla. :pardon:

Inače ja sam pre xxx godina polagao u auto školi Zeleno svetlo koja je imala učionicu i ja išao na predavanja, pa posle predavanja odgledao (Nemački) instruktor film, pričalo se da ima i trenažer ali da budem iskren ja ga nisam video, i tek onda seo za volan sa pravin instruktorom.
A poligon je bio kod hale Pionir tako da se nikome nije zauzimalo parking mesto.

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 29 Okt 2013, 14:48
od sErGiO
Auto-škole ostaju bez licenci

Beograd -- Uslove za rad nije ispunila nijedna od 30 pregledanih auto-škola u Srbiji, kažu u MUP-u.U auto-školama kažu da je mala verovatnoća da će bilo ko dobiti licencu.

Pre uvođenja nove uredbe o preregistraciji postojalo je čak 2.000 auto-škola u Srbiji, a samo njih 100 dalo je zahtev za preregistraciju.

Procedura licenciranja je u toku, komisije su danas na jugu Srbije, a u auto-školama kažu da je mala verovatnoća da će bilo ko dobiti licencu.

Komisije za licenciranje MUP-a Srbije već su pregledale skoro trećinu prijavljenih škola. Mnoge od njih imaju i učionice i računare, video nadzor, ispravne poligone, ali im nedostaju školovani predavači za teoretsku nastavu, iako je, kažu u MUP-u, za pripremu bilo dosta vremena.

"U nekom periodu, prethodnih dvadesetak godina, auto-škole nisu držale časove teoretske nastave i očigledno je da se predavači teoretske nastave nisu adekvatno spremili. Prilikom utvrđivanja uslova nisu pokazali dovoljno znanja i u ovom trenutku nijedna auto-škola nema dozvolu", rekao je Vladimir Rebić iz MUP-a.

U zajednici auto-škola Srbije kažu da nije trebalo preko kolena lomiti uredbe i zakon i da je trebalo prilagoditi propise stvarnom stanju na terenu.

Oni procenjuju da će se polaganja kandidata po starom, kojih ima oko 60.000, odložiti na rok od šest meseci do godinu dana.

Milomir Veselinović iz Zajednice auto-škola Srbije kaže da se ne mogu pisati zakoni, a tek onda videti šta će biti.

"Prvo se mora na osnovu analize postojećeg stanja i očekivanih efekata, a u tome mora biti ekonomija i mora biti stabilan prelaz iz jednog stanja na drugi. Ovo se nije smelo desiti", istakao je Veselinović.

Nijedna auto-škola u Srbiji i dalje nema dozvolu za rad, pa će najveća vest biti kada neka ispuni stroge uslove koje propisuje zakon.

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 29 Okt 2013, 15:25
od nidza
Zanimljivo pitanje.
1. Uvesti stroge kriterijume da iz auto škola izlaze dobri vozači, a dovesti u pitanje celu granu i funkcionisanje društva jer auto škole to niti mogu, niti hoće da isprate. Čime su škole motivisne da sve to implementiraju?
2. Ostaviti da bude kako jeste, korumpirano, nekvalitetno, pri čemu iz škola izlaze ljudi opasni po svoje i tuđe živote, sve sa ciljem opstanka grane i funkcionisanja društva.

Što se mene tiče, auto škole nisu problem, nego adekvatna primena ZOBS. Kad bi kazne bile drakonske i primena profesionalna, pola cene kola za svako sranje koje napraviš, auto škole ne bi ni bile potrebne na obaveznoj osnovi. S obzirom da to nema ko da iznese, ostajemo u vrzinom kolu.

Tapatalk 4

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 29 Okt 2013, 16:39
od H4wkeye
Sto se mene tice, neka ne rade sve dok ne usklade sve sto treba sa novim zakonom. Imali su i vise nego dovoljno vremena da sve to urade. Nisu ni te auto skole bas toliko fine, godinama vec rade samo da maksimiziraju profit, a da li je obucenost kvalitetna to nema veze. Bolje da ostane da radi 50% auto skola ako ce to da znaci mnogo kvatitetniju obuku, nego da imamo 1000 skola od koji pola rade traljavo.

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 29 Okt 2013, 18:24
od Grujic
Koja vam je fora sa loženjem na visoke kazne? :)
Poenta je da propisi ne budu tu radi propisa da pričamo kako imamo Bog zna kakve zakone, već da oni budu realni i primenljivi. Ovde ima mnogo nerealnih stvari (recimo uslovi za poligon), baš nerealnih, kao i nekih nejasnih odredbi (pisalo je u SAT-u oko signala za duple komande). Ako je rešeno da neka oblast bude uređena, treba to raditi bez propusta... Pa koliko beše nije bilo testova pa su obustavljena polaganja...

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 29 Okt 2013, 20:56
od H4wkeye
Za poligon se slazem da je glupost. Za ostalo ne.

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Okt 2013, 07:55
od trojanac
Zatvoreno 900 auto-škola, stala obuka za 50.000 kandidata

Oko 900 auto-škola zatvoreno je poslednjih dana, pa je više od 50.000 polaznika zaustavilo obuku i polaganje vozačkog ispita. Novi pravilnik o uslovima za obuku, koji se čeka iz MUP-a, još nije stigao i ni jedna auto-škola trenutno nema dozvolu i ne sme da radi.

Više od 95 odsto škola za obuku vozača nije dobilo novu dozvolu za rad jer u petak nisu ispunile sve zahteve koje propisuje Zakon o saobraćaju. Zbog toga je 50 predstavnika auto-škola juče imalo sastanak u Privrednoj komori, ali dogovor nije postignut jer se niko iz MUP-a i Agencije za saobraćaj nije pojavio.

Bojan Branković, vlasnik Auto-škole “Gas”, kaže da je situacija beznadežna.
- Od petka smo ugasili kase, zatvorili knjige, decu koja dolaze na obuku šaljemo kući, a mi sedimo i čekamo. Oko 900 škola je prekinulo rad, tri hiljade instruktora ne radi i jednostavno nemamo izlaz. Iz MUP-a su najavili da će nam rok za nove uslove produžiti na još godinu dana, ali od toga ništa nije zvanično, pa smo svi svoje poslovnice zatvorili - kaže Branković.

Auto-škole su imale godinu dana da opreme učionicu od najmanje 25 kvadrata, kao i prostoriju za administrativne poslove od osam kvadrata. Propisano je i da auto-škola mora da ima po jedno vozilo za svaku kategoriju. Najveći problem za škole bilo je adaptiranje poligona za polaganje, koji mora biti dugačak 51 metar, a širok sedam metara.


Izvor: Blic

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Okt 2013, 08:31
od nidza
Kontradiktorna vest. Ako je 95% škola stalo, znači da 5% ipak radi? Rade bez dozvole, ili su ispunile uslove?

Tapatalk 4

Re: Одг: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Okt 2013, 09:30
od Saša
Po onom što piše gore tih 5% je zadovoljilo uslove i dobili su dozvolu.

Tapatalk

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Okt 2013, 09:33
od Delija
Pa kako kad je juce pisalo da nije niko ispunio uslove? :)
"Podmazali" u medjuvremenu? :kezo:

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Okt 2013, 12:00
od samo polako
Evo primer u mom kraju.
Izvesna auto škola je od dela parkinga napravila poligon.
Iscrtali sve i stavili znak zabrane parkiranja za stanare.

Stanari se bunili a oni uredno pokazali dozvolu od opštine.

I sad ja kao treba da ih nešto žalim.

More ova država nikada neće postati država ako bar jednom ne istraje u svojim propisima.

Nisam za kažnjavanje ali je kazna jedino sredstvo koje ovaj narod razume.
Blaga kaznena politika kao posledicu ima ponavljanje dela.
A možda je to i cilj, malo kršiš propise malo platiš i radiš šta ti je volja, ustvari ne poštuješ pravila nego teraš po svome, a sve pod izgovorom da to može svakome da se desi.

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Okt 2013, 12:48
od perfiko
Ja isto mislim da poligon mora biti jedan od uslova. Ovako svaka škola zauzme po jedan parking.
Nije to ništa novo, pre je (kada sam ja polagao) svaka Auto škola imala svoj poligon. Nisi vežbao ručnu na semaforu, nego lepo na poligonu, pa kada uvežbaš onda na ulicu. Šta je sada sa tim Auto školama (bile su državne)? Šta je sa njihovim poligonima?

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Dec 2013, 01:32
od H4wkeye
Opet prave ustupke. Resavanje testova na racunarima pomereno je sada sa 25. aprila na 25. oktobar 2014., a obavezne licence za ispitivace sa 4. januara 2014. na jun 2014. Od 450 podnetih zahteva za licencu, skoro pola je za sada dobilo licencu za rad.

Re: Obuka vozača - cena i(li) kvalitet

Poslato: 30 Dec 2013, 01:38
od elMaestro
Pa moraju da prave. Prvo, zato sto nikome nije u interesu da ostane da radi svega nekoliko auto skola u zemlji. Drugo, zato sto je neke stvari teoretski nemoguce uraditi u nekom vremenskom periodu. Trece, zato sto su i sami uvideli da su neke od izmena prilicno glupe i trenutno nepotrebne. A i ove iz auto skola bas nesto i zabole da ista menjaju kad moze ovako sa odlaganjima. :)