Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od dragvorl » 29 Mar 2020, 19:29

Zato su hteli da uvedu zvucni signal za fikverc i za te manje dostavnjake. Ne znam da li je proslo. To mozda doduse za nekog ko slabije cuje mozda pomogne, ali ako odvrnes sluske na max nema tu pomoci.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Luki-SB
Banned
Postovi: 129
Pridružio se: 09 Jan 2019, 15:58

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Luki-SB » 29 Mar 2020, 19:31

Zakon uvek na strani pesaka,vidis i sam iznos kazni za pesake a iznos za vozace nisi glup.

Korisnikov avatar
Momčilo
Postovi: 1360
Pridružio se: 21 Mar 2020, 22:44
Garaža: Peugeot 407 2.0 HDi

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Momčilo » 30 Mar 2020, 10:04

Nažalost, dovoljno je jednom da ne paziš i da se ovako nešto desi. A čitam juče baš taj tekst, i razmišljam kako ja bez parking senzora ne bih mogao da uteram auto u dvorište bez nečije pomoći. Pored ćuprije je parking koji je uvek pun, i ja sa mojim autom (Peugeot 407) ne mogu da vidim uopšte da li neko ide trotoarom sve dok se ne pojavi tik iza mene, a ukoliko je dete ne mogu ni tad jer je zadnji kraj visok. Takođe, kod mene je tu pomeren trotoar i našu ćupriju pešaci koriste da "preseku put", pa su ova izletanja neizostavna.

Korisnikov avatar
milospinkfloyd
Postovi: 2014
Pridružio se: 25 Maj 2015, 22:32
Garaža: Mini Cooper S F56 - Brera V6 Q4
Lokacija: subotica

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od milospinkfloyd » 20 Sep 2020, 22:12

da li bez dozvole sme da se vozi ozbiljniji elektricni bickl? dakle klasifikuje se kao bickl ne kao moped ali ima ozbiljniji motor preko 0.25kw

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od nidza » 22 Sep 2020, 17:53

3kwh i 45kmh valjda.

To je dobar workaround, jer je to dovoljno na nekim modelima da dobace blizu 100tke na sat, pa obično proizvođač omogući otključavanje limitera.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45781
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Geza » 23 Sep 2020, 15:45

PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA:

Od leta 2021. godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kada je reč o emisiji izduvnih gasova

Mnogi vlasnici polovnjaka uvezenih nakon marta 2014, od jula sledeće godine, kada će početi puna primena novih propisa o ispitivanju izduvnih gasova, mogu da se nađu u ozbiljnom problemu zbog nelogičnosti u propisima.

Preciznije, reč je o vozilima prvi put registrovanim u Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, a ne prvi put registrovanim nakon tog datuma u Nemačkoj ili Švajcarskoj.

Problem je u tome što ti automobili moraju da ispune strože ekološke standarde nego oni koji su prvi put registrovani u Srbiji pre 1. marta 2014. godine.

To znači da za dva identična automobila, sa istim motorom i istog godišta važe različiti propisi po pitanju ispitivanja izduvnih gasova na tehničkom pregledu ukoliko je jedan prvi put registrovan u Srbiji pre 2014, a drugi nakon toga.

Preciznije – "granica" je 1. mart 2014. godine.

Ova problematika pogađa sve automobile, bez obzira na vrstu goriva.

Ne pomaže ni ugradnja "plina" ili "metana", pošto auto mora da prođe testiranje na osnovno gorivo.

Naglašavamo da se sva ispitivanja obavljaju pri radnoj temperaturi motora.

Jedna od provera izduvnih gasova je merenje "dimnosti" – to je merenje koliko auto dimi.

Međutim – bez obzira na Euro standard, snagu, kubikažu ili godište, ako je auto prvi put registrovan u Srbiji nakon 1. marta 2014. godine – granica na ovom ispitivanju je 1,5 m-1.

Nekim dizelašima, onim starijim naravno, ovo će možda napraviti problem na tehničkom pregledu, a novijima uglavnom neće.

U suštini, osnovno pravilo je da dizelaši ne smeju da imaju dimnost veću od onoga što je propisao proizvođač ili što je "deklarisano jednoobraznim tehničkim uslovima" (nije važno šta je to).

To je jasno. Međutim, ako ti podaci nisu poznati, odnosno ako tehnički pregled nema pristup nekoj bazi sa tim podacima, primenjuju se ograničenja u zavisnosti od snage motora:

1) vozila snage do 73,5 kW (100 KS), vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1

2) vozila snage preko 73,5 kW (100 KS), vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1

Euro standardi se uopšte ne gledaju. Nije važno ni kada je auto proizveden. Stoga ista pravila po pitanju merenja dimnosti važe za Euro 3 auto iz 2002. i za Euro 6 auto iz 2017. godine ako su uvezeni nakon marta 2014. godine.

Inače, merenje dimnosti se obavlja tako što se uzima prosek najmanje tri merenja, pri čemu se motor svaki put dovede do najvišeg dozvoljenog broja obrtaja.

Kod benzinaca je situacija nešto komplikovanija, ali pokušaćemo da objasnimo što jednostavnije.

Generalno (svi) automobili prvi put registrovani u Srbiji do 1. marta 2014. moraju da izbacuju manje od 4,5% ugljen-monoksida u leru (u praznom hodu).

Vozila sa karburatorom prvi put registrovana u Srbiji nakon 1. marta 2014. moraju da imaju manje od 3,5% ugljen-monoksida u leru.

Svi ostali benzinci (bez karburatora), koji su prvi put registrovani u Srbiji nakon 1. marta 2014, moraju da zadovoljavaju od proizvođača propisane (fabričke) vrednosti ugljen-monoksida i koeficijent viška vazduha (λ) u leru, kao i vrednosti pri propisanom povišenom broju obrtaja.

To je jasno – ali problem se javlja ukoliko te vrednosti, tj. podaci nisu poznati.

Rešenje? Ukoliko fabrički podaci nisu poznati:

• u leru sadržaj ugljen-monoksida mora biti manji od 0,3%

• pri 2.000 obrtaja sadržaj ugljen-monoksida mora biti manji od 0,2%

Koeficijent viška vazduha (λ) mora da bude u opsegu 0,97 do 1,03.

Dakle, isto kao kod dizelaša, nisu važni ni Euro standard, ni starost.

Tako dolazimo u situaciju da ukoliko imamo određeni model za koji nisu poznati podaci – prvi je uvezen pre marta 2014, a drugi posle:

• za prvi važi granica emisije ugljen-monoksida od 4,5%,

• za drugi važi granica emisije ugljen-monoksida od 0,3%.

Od jula 2021. godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kada je reč o emisiji izduvnih gasova.

Ukoliko ovi propisi ostanu na snazi, pa još ako tehničkim pregledima ne bude dostupna baza sa podacima, mnogi vlasnici automobila naći će se u nezgodnoj situaciji.

I ne samo to, zbog ovih nelogičnosti u zakonu, mnogi vlasnici automobila su dovedeni u neravnopravan položaj, jer za identičan automobil neki će lako proći tehnički pregled, a neki možda neće.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3152
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Dare4x4 » 23 Sep 2020, 19:00

Jedna vrlo neprijatna stvar je da će se merenje raditi na maksimalnom broju obrtaja. Zamislite da vam neko tera obrtomer u crveno u leru, a vi stojite i gledate :x Mislim da će tu biti kraj mnogih motora, da će biti ulazaka u iberturažu itd... A poentu ne vidim jer u realnosti niko nikada neće voziti na tim obrtajima.
Pratim, inače, forum kontrolora tehničkih pregleda i moram reći da je zabrinjavajuće koliko ima onih koji se drže napisanog kao pijan za banderu :glavomuzid:

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3263
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Puzo81 » 23 Sep 2020, 19:27

Čuj dizlo da teraju u crveno :kezo:

Nisu oni normalni definitivno!

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ljubitelj » 23 Sep 2020, 19:30

Dimnost ne bi trebala da bude problem za iole korektan dizel motor, još od Euro 2 motora dizeli su regularno ispod 1,5 (kada su ispravni).

Mogu da razumem intenciju zakonodavca sa tehničke strane ali je neprihvatljivo uvodjenje diskriminacije koja se bazira jedino na datumu evidencije upisa u registar vozila a za inače identična vozila identičnih karakteristika dimnih gasova.

To sa merenjem na maksimalnim obrtajima nije problem ni za jedan motor, veći je to problem za automatske menjače (ZFovi su bili poznati da se raspadaju pri takvoj proveri) a kod iole novijih vozila neće ni moći da se obavi takav tehnički pregled jer usled Euro norme na leru je blokiran rad motora u tom režimu maksimalnih obrtaja.

Merenje CO na vozilima Euro 2 i novijima je samo po sebi besmisleno, oksidacioni katalizator se ne može isključiti pa je svako merenje sa njim u startu pogrešno što se tiče provere stanja motora.

Neko je odnegde nešto prepisivao i dizao ruku u Skupštini ali se nije udubio u materiju i bez poznavanja osnova teme eto napravio novu zanimaciju za skoro sve u lancu.

Prema tom uputstvu dosta vozila javnog gradskog prevoza, hitne pomoći, policije, vatrogasaca i slično bi teško prošla to merenje i ostala bi bez registracije.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19251
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Heinz » 23 Sep 2020, 19:35

Promeniće oni taj pravilnik, opušteno.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od YUgisa » 23 Sep 2020, 19:43

Dare4x4 je napisao:
23 Sep 2020, 19:00
Jedna vrlo neprijatna stvar je da će se merenje raditi na maksimalnom broju obrtaja. Zamislite da vam neko tera obrtomer u crveno u leru, a vi stojite i gledate :x Mislim da će tu biti kraj mnogih motora, da će biti ulazaka u iberturažu itd... A poentu ne vidim jer u realnosti niko nikada neće voziti na tim obrtajima.
Pratim, inače, forum kontrolora tehničkih pregleda i moram reći da je zabrinjavajuće koliko ima onih koji se drže napisanog kao pijan za banderu :glavomuzid:
Zamisli ti motore koji nemaju blokadu, a ni obrtomer :D
Being second is to be the first of the ones who loose...

end_user
Banned
Postovi: 134
Pridružio se: 14 Avg 2020, 17:18

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od end_user » 23 Sep 2020, 20:04

Heinz je napisao:Promeniće oni taj pravilnik, opušteno.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Upravo to.
Drugo, svi iole noviji motori nece da mogu u leru preko 2500-3000 obrtaja tako da bam badava pisase to.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3152
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Dare4x4 » 23 Sep 2020, 21:59

ljubitelj je napisao:
23 Sep 2020, 19:30
Prema tom uputstvu dosta vozila javnog gradskog prevoza, hitne pomoći, policije, vatrogasaca i slično bi teško prošla to merenje i ostala bi bez registracije.
Ovdašnji dom zdravlja je dobio Dustera čim se pojavio. Pozadi je umesto dela zadnje klupe bio ubačen krevet. To se koristilo do novog pravilnika o tehničkom, a onda su sve to morali da povade i vrate na fabričko da bi mogli da registruju. Čak su i rotaciju skinuli. Iz nekog razloga nisu mogli da atestiraju.
Auto je dobijen za intervencije na seoskom području gde kombiji ne mogu da idu ali eto, sada je putnički. Rotaciju su vratili da ne bi plaćali putarinu.

Korisnikov avatar
Spa-Francorchamps
Pobednik Garaža - Classic lige
Postovi: 577
Pridružio se: 03 Feb 2018, 12:02
Garaža: Hyundai i20 1.2 GL Premium

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Spa-Francorchamps » 24 Okt 2020, 11:08

Sledeća situacija: automobil ima zeleno svetlo za skretanje u levo i radi polukružno. Drugi automobil ima uslovno zeleno i skreće u desno, tj. ulaze u istu ulicu. Ko ima prednost? Meni je logično da ima ovaj koji radi polukružno.

Šta ako polukružno nije zabranjeno, ali nije ni izvodljivo na "normalan" način (npr. bez presecanja drugih traka)? Da li bi u tom slučaju ovaj koji skreće uslovno imao prednost, jer automobil koji radi polukružno ne radi to na bezbedan način?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od dragvorl » 24 Okt 2020, 11:12

Uslovno i ime kaze, ukoliko ima uslova...Ko prolazi na zeleno ima prednost.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori