Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
- djors
- Postovi: 237
- Pridružio se: 10 Avg 2018, 18:25
- Garaža: Peugeot 407 2.0 hdi; Yamaha xj600 diversion
- Lokacija: Novi Sad
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Vertikalna je bitnija, da.
Često je kolovoz loše obeležen, ali u situaciji da su radovi na putu (stavljeni znaci tipa suženje puta i semafor), a isprekidana linija, da li bi preticao? Ima takvih slučajeva slučajeva da ne povuku one žute linije, privremene, po putu.
Ko je dobio opkladu?
Često je kolovoz loše obeležen, ali u situaciji da su radovi na putu (stavljeni znaci tipa suženje puta i semafor), a isprekidana linija, da li bi preticao? Ima takvih slučajeva slučajeva da ne povuku one žute linije, privremene, po putu.
Ko je dobio opkladu?
"If in doubt, flat out" C.McRae
- TheWickerMan
- Postovi: 10469
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ovde je manje-više ZOBS nebitan ( jer nisam lepo video gde postavljam post ) jer je situacija u Nemačkoj, ali generalno vertikalna je bitnija ako postoje obe.
Hvala na pomoći, opklada dobijena
@djors dobio sam opkladu.
Hvala na pomoći, opklada dobijena
@djors dobio sam opkladu.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kako ste dosli do toga da je opklada dobijena? Na osnovu cega ste svi vi dosli do zakljucka da postoji ko je bitniji po tom pitanju?
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Imas, ali daleko redje se koristi, i cesto je ta privremena samo vertikalna.Kuzmanovic je napisao:Imas i privremenu horizontalnu signalizaciju kada razvuku onu zutu traku ili sta god da je. Bilo bi lepo da neko izvuce iz ZOBS, a ne po sopstvenom osecaju da donosi zakljucak o tome sta misli da je bitnije.
Ako vec pricamo o paradoksu, moze biti i da su ljudi skinuli znak sa stuba da bi pekli papriku na njemu, odnosno hocu da kazem da je horizontalna signalizacija otpornija na fizicka ostecenja.
Nigde na iole novijim putevima putevima, narocito vi koji zivite u Nemackoj, necete videti punu liniju bez znaka za zabranjeno preticanje ili zaustavnu liniju na raskrsnici a znak obrnuti trougao ili isprekidanu liniju a znak zabranjeno levo skretanje, itd itd.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Veoma moguce da je u zobs-u izjednaceno, ali u kod nas praksi ko ne zeli da se zajebe sa aktuelnim desavanjima prati vertiklanu...
Primer ti je sada rekonstrukcija trga, gore su ofarbali zuto horizontalnu, na uglu francuske i Dusanove su samo zamenili znakove kad su zatvarali. (naravno otvorili su i odustali od rekonstrukcije, al znakovi stoje)
Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока
- TheWickerMan
- Postovi: 10469
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ja tek sad ovaj post vidim. To i jeste poenta, linija je isprekidana a stoji znak za zabranjeno preticanje. I meni zvuči logično da je bitniji znak za zabranjeno preticanje.Kuzmanovic je napisao: ↑15 Okt 2019, 09:12
Nigde na iole novijim putevima putevima, narocito vi koji zivite u Nemackoj, necete videti punu liniju bez znaka za zabranjeno preticanje ili zaustavnu liniju na raskrsnici a znak obrnuti trougao ili isprekidanu liniju a znak zabranjeno levo skretanje, itd itd.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pokusacu da nadjem u pravilniku o saobracajnoj signalizaciji da li je to definisano. Jedino sto sam nasao na tu temu je na sajtu neke auto skole:
Prioritet znakova u saobraćaju je sledeći, od najnižeg ka najvišem :
saobraćajni znak – horizontalni
saobraćajni znak – vertikalni
semafor
saobraćajac
Znak višeg prioriteta uvek „poništava“ značenje odnosno važnost onog sa nižim prioritetom.
U situaciji prikazanoj na slici, vertikalni saobraćajni znak razlikuje se od horizontalnog – oznake na kolovozu.
Crveni automobil pravi prekršaj jer vertikalni znak „dozvoljeni smerovi“ zabranjuje skretanje ulevo !
Ovakve situacije, sa postavljenim znakovima sa suprotnim značenjem, ne bi smele da se dogode, ali su moguće.
http://ltablice.com/pravila-saobracaja/ ... raskrsnici
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Prioritet znakova u saobraćaju je sledeći, od najnižeg ka najvišem :
saobraćajni znak – horizontalni
saobraćajni znak – vertikalni
semafor
saobraćajac
Znak višeg prioriteta uvek „poništava“ značenje odnosno važnost onog sa nižim prioritetom.
U situaciji prikazanoj na slici, vertikalni saobraćajni znak razlikuje se od horizontalnog – oznake na kolovozu.
Crveni automobil pravi prekršaj jer vertikalni znak „dozvoljeni smerovi“ zabranjuje skretanje ulevo !
Ovakve situacije, sa postavljenim znakovima sa suprotnim značenjem, ne bi smele da se dogode, ali su moguće.
http://ltablice.com/pravila-saobracaja/ ... raskrsnici
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
- TheWickerMan
- Postovi: 10469
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Sa ovog linka koji si kopirao:
Tako da ipak jesam dobio opkladu Šalim se malo. Na stranu što je sajt nezvaničan, ovo deluje logično.Vertikalna i horizontalna signalizacija
Učesnici u saobraćaju su dužni da postupaju po saobraćajnim znakovima(vertikalna signalizacija) i kada se njihovo značenje razlikuje od značenja oznaka na kolovozu i trotoaru(horizontalna signalizacija).
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U auto školi se to uči, tj. trebalo je biti naučeno.
Saobraćajac --> Semafor --> Vertikalna sign --> Horizontalna sign --> Opšta pravila, u slučaju da se ne slažu.
Saobraćajac --> Semafor --> Vertikalna sign --> Horizontalna sign --> Opšta pravila, u slučaju da se ne slažu.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kad smo kod opklade, ja izgubio tj.platio piće jer sam tvrdio da kočenje motorom mora da troši bar malčice goriva.
Hipotetičko pitanje je bilo: nizbrdica od 10km, auto u 1 brzini i ide nizbrdo. Ja sam tvrdio da mora da potroši bar decilitar goriva. Nauka kaže da u tom modu auto troši 0 goriva.
Hipotetičko pitanje je bilo: nizbrdica od 10km, auto u 1 brzini i ide nizbrdo. Ja sam tvrdio da mora da potroši bar decilitar goriva. Nauka kaže da u tom modu auto troši 0 goriva.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Troši 0 goriva, čak i karburatorski motor sa električnom ler diznom.
Moj jugo 45 iz studentskih dana je recimo trošio gorivo uvek. Imao je mehaničku ler diznu u obliku šrafa sa rupicom i ona je uvek propuštala malo goriva.
Tako da, i jesi i nisi u pravu, ali u slučaju aktuelnih motora, definitivno si izgubio opkladu. Sad su dapače otišli u drugu krajnost, maksimalne uštede u svakom smislu.
Moj jugo 45 iz studentskih dana je recimo trošio gorivo uvek. Imao je mehaničku ler diznu u obliku šrafa sa rupicom i ona je uvek propuštala malo goriva.
Tako da, i jesi i nisi u pravu, ali u slučaju aktuelnih motora, definitivno si izgubio opkladu. Sad su dapače otišli u drugu krajnost, maksimalne uštede u svakom smislu.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Zavisi od broja obrtaja
Dakle, noga nije na gasu.
Sve iznad recimo 1200-1400 obrtaja, ECU gasi dizne, i potrošnja je 0
Da se ne bi ugasio, ECU pali dizne kad rpm dođu do te neke programom definisane vrednosti od oko 1200 obrtaja, i onda je ler potrošnja goriva
Dakle, noga nije na gasu.
Sve iznad recimo 1200-1400 obrtaja, ECU gasi dizne, i potrošnja je 0
Da se ne bi ugasio, ECU pali dizne kad rpm dođu do te neke programom definisane vrednosti od oko 1200 obrtaja, i onda je ler potrošnja goriva
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne važi za karburator.
EDIT: Grujo, da li se to onda vidi na board kompu? Jer nisam primetio.
EDIT: Grujo, da li se to onda vidi na board kompu? Jer nisam primetio.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Vidi se, čak i na japancimaHeinz je napisao:Ne važi za karburator.
EDIT: Grujo, da li se to onda vidi na board kompu? Jer nisam primetio.