Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Aha, znaci ako se registruje na 6, onda je u redu? Koliko se secam, po ZOBS B kategorija pokriva sve do 8 sedista. Od 9 je kombi a ne vise putnicki automobil.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
To za taxi možda zavisi od lokalne samouprave. Evo ovde kod mene Zafira sa 7 sedišta je najpopularnije taxi vozilo i zadnja sedišta se koriste non stop jer voze putnike u drugi grad.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne znam kako je u nekim drugim delovima Srbije, u Beogrado do 5 moze taksi biti registrovan.
- klisko
- Postovi: 666
- Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
- Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ne znam kako su ovi registrovali, možda na pet sedišta? Ima 8 multipla:
https://luxtaxi.rs/vozaci/Fiat/0
https://luxtaxi.rs/vozaci/Fiat/0
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
I ako to pravilo postoji, ja ne mogu da razumem konkretan razlog. Mozda zbog toga da neka vozila sa vecim brojem sedista ne bi mogla da taksiraju, tipa mini busevi, ali mislim da je broj od 6 mesta svakodnevnica kod mnogo putnickih vozila i mislim da moze jasno na druge nacine da se razdvoji "kombi prevoz" i minibus da ne podpada pod Taxi kategoriju. Ali, posto smo banana, sve je moguce kod nas.
- klisko
- Postovi: 666
- Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
- Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Trebalo bi da je stupio (ili ovih dana stupa) na snagu deo ZOBS-a koji se odnosi na probne dozvole. Zbog jednog ****-ta koji je bez vozačke dozvole ubio troje, svi normalni, razumni, oprezni mladi ljudi i njihovi roditelji imaju ograničenja snage automobila. Nenormalni svejedno neće poštovati to ograničenje, kao što ne poštuju ni ograničenje brzine na 90%, pozitivan rezultat ovakve odredbe će biti nula, a problema za normalan svet koliko hoćeš.
Da podsetim, izvesni mladić od 19 godina je vozeći *bez dozvole* sleteo u reku brzinom od 110km/h i ubio troje (od kojih je jedan bio zatvoren u gepeku)! Od tada su krenule rasprave o ograničenjima za vozače početnike, od kojih neka imaju smisla, a neka baš i ne.
Od ovog meseca imamo ograničenje da mladi mogu da polože vožnju sa 17 godina, ali ne smeju da voze automobil od preko 80kW dok ne napune 21 godinu, osim ako iskusni vozač ne sedi pored njih. Kao da automobil od 75kW ne može da ide 150km/h bez problema...
Koliko sam primetio na sajmu ove godine, većina ulaznih motora je ~80KS, a sledeći korak je 110-120 KS što je već preko granice. Ovi ulazni motori imaju smisla samo na gradskim automobilima, jednostavno 80 KS i 1200kg automobil nikako nije razlog koji će da me potakne da kupim novi(ji) automobil. Starije dete će za par meseci imati 17 godina, a mlađe za četiri godine. Dakle, ili sam osuđen da ih ja vozim (tj. budem sa njima u kolima) sledećih 8 godina ili moram da kupim automobil od 80 konja (doduše, škoda i seat imaju i 95KS trocilindraš). Koliko vidim, imam dve mogućnosti:
1. Da kupim drugi auto za ćerke, mator, mnogo manje bezbedan (ne zato što će one da divljaju nego magarci bez dozvole, tatini sinovi koji imaju jake advokate pa za njih pravila ne važe i slični)
2. Da se napravim lud, kupim novijeg, bezbednijeg, turbaka od 80 konja i čipujem na 110-120 kS ili više. Takav auto može biti porodični i sa njim ima smisla ići i na put vam grada.
Ima li šanse da se ovo promeni? Svaki auto od 50 kW može da dođe do 90% ograničenja na autoputu, čemu onda ovakva granica? Noviji automobili sa boljom opremom imaju mogućnost personalizacije trećeg ključa, ograničenje brzine za taj ključ i što šta drugo. Na kraju, ovo samo pokazuje nemoć policije i ništa više, nikakav pozitivan efekat ne vidim (ko hoće da divlja, može to i u 55 kS jugu).
Da podsetim, izvesni mladić od 19 godina je vozeći *bez dozvole* sleteo u reku brzinom od 110km/h i ubio troje (od kojih je jedan bio zatvoren u gepeku)! Od tada su krenule rasprave o ograničenjima za vozače početnike, od kojih neka imaju smisla, a neka baš i ne.
Od ovog meseca imamo ograničenje da mladi mogu da polože vožnju sa 17 godina, ali ne smeju da voze automobil od preko 80kW dok ne napune 21 godinu, osim ako iskusni vozač ne sedi pored njih. Kao da automobil od 75kW ne može da ide 150km/h bez problema...
Koliko sam primetio na sajmu ove godine, većina ulaznih motora je ~80KS, a sledeći korak je 110-120 KS što je već preko granice. Ovi ulazni motori imaju smisla samo na gradskim automobilima, jednostavno 80 KS i 1200kg automobil nikako nije razlog koji će da me potakne da kupim novi(ji) automobil. Starije dete će za par meseci imati 17 godina, a mlađe za četiri godine. Dakle, ili sam osuđen da ih ja vozim (tj. budem sa njima u kolima) sledećih 8 godina ili moram da kupim automobil od 80 konja (doduše, škoda i seat imaju i 95KS trocilindraš). Koliko vidim, imam dve mogućnosti:
1. Da kupim drugi auto za ćerke, mator, mnogo manje bezbedan (ne zato što će one da divljaju nego magarci bez dozvole, tatini sinovi koji imaju jake advokate pa za njih pravila ne važe i slični)
2. Da se napravim lud, kupim novijeg, bezbednijeg, turbaka od 80 konja i čipujem na 110-120 kS ili više. Takav auto može biti porodični i sa njim ima smisla ići i na put vam grada.
Ima li šanse da se ovo promeni? Svaki auto od 50 kW može da dođe do 90% ograničenja na autoputu, čemu onda ovakva granica? Noviji automobili sa boljom opremom imaju mogućnost personalizacije trećeg ključa, ograničenje brzine za taj ključ i što šta drugo. Na kraju, ovo samo pokazuje nemoć policije i ništa više, nikakav pozitivan efekat ne vidim (ko hoće da divlja, može to i u 55 kS jugu).
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/za-no ... mu/tq2glwq
Primena novih propisa Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije koji se odnose na nove vozače i izdavanje probnih vozačkih dozvola po strožem režimu, odlaže se do 2. septembra, pišu danas "Novosti".
Primena novih propisa Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije koji se odnose na nove vozače i izdavanje probnih vozačkih dozvola po strožem režimu, odlaže se do 2. septembra, pišu danas "Novosti".
- klisko
- Postovi: 666
- Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
- Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Hvala za info, ali ovo samo pokazuje koliko je zakonodavcu bitna „bezbednost“. Ako je ovo zakonsko rešenje dobro i treba da spasi neke živote i/ili smanji povrede, da li treba da se odlaže zbog nekoliko hiljada evra vrednosti obrazaca vozačkih dozvola? Pa koliko će da košta lečenje i životi onih koji će da stradaju do septembra zbog „nebezbednog“ rešenja koje sada imamo?
Naravno, pitanje podrazumeva se da je novo zakonsko rešenje bolje i da zaista treba da doprinese bezbednosti (u što lično ne verujem). Kakvo licemerje
Naravno, pitanje podrazumeva se da je novo zakonsko rešenje bolje i da zaista treba da doprinese bezbednosti (u što lično ne verujem). Kakvo licemerje
- pedja
- član 001
- Postovi: 14181
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
To je oprobani scenario.
Opali neki zakon/propis/pravilo/kaznu...
Kada svi počnu da se hvataju za glavu (iz različitih razloga: skupo je, nelogično, bahato, komplikivano, možda i pravedno, ali raji neodgovarajuće) postani dobročinitelj - odloži.
T-T
Opali neki zakon/propis/pravilo/kaznu...
Kada svi počnu da se hvataju za glavu (iz različitih razloga: skupo je, nelogično, bahato, komplikivano, možda i pravedno, ali raji neodgovarajuće) postani dobročinitelj - odloži.
T-T
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pazi kada su nam deca u mesec sličnog uzrasta Ja bas ubedjujem mog sina da krene od leta na vožnju - ovde može sa 16,5 pa da lepo sledeće godine polaze. Ja planiram da mu uzmem neki električni auto za po I oko grada..
Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
- klisko
- Postovi: 666
- Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
- Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Znači meni je rešenje da dođem do službenog auta za sebe, a njima nešto do 80kW
Ja sam za, samo još sa poslodavcem da se dogovorim (ili da ga promenim)
Ja sam za, samo još sa poslodavcem da se dogovorim (ili da ga promenim)
- grujicd
- Postovi: 8365
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Klisko, sve se slažem, ovo je propis koji pogađa one koji ionako poštuju zakon, a divljanje pijanih klinaca se ne sprečava tako nego policijskim radom. Za to su dovoljni i postojeći propisi.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U DE, polisa osiguranja za pocetnike do 3. god vozackog staza je ludilo skupa, i nije bez razloga. To je najrizicnija grupa vozaca, mnogi kada poloze su daleko samouvereniji nego sto je to realno. Iskustvo je majka i maceha.
Ja kada sam polozio nisam nikada divljao, ali sam bio mozda i previse samouveren.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Ja kada sam polozio nisam nikada divljao, ali sam bio mozda i previse samouveren.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk