Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
To radi serviser koji i izdaje "atest", Sa time se ide na tehnicki za upis u dozvolu.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kako će serviser da meri zatamnjenje i da izdaje atest, kojim mernim instrumentom će da meri kad validan nemaju ni mnogo veće auto kuće?
Folija ima neki stepen zatamnjenja ali ga ima i fabričko staklo na kolima, trebalo bi valjda na kraju izmeriti šta se dobilo tom kombinacijom?
Folija ima neki stepen zatamnjenja ali ga ima i fabričko staklo na kolima, trebalo bi valjda na kraju izmeriti šta se dobilo tom kombinacijom?
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Naravno. Svakako ce auto morati da prodje pregled posle ugradnje kod nekog od ovlascenih ispitivaca.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Serivser nece ni da meri, niti za tim ima potrerbe jer je to uradio proizvodjac odnosno u njegovo ime akreditovana laboratorija koja je opremljena a za pregled izda homologaciju. Servis navodi broj svoje serviserske licence, prilaze fabricku homologaciju i daje izjavu sa kojim standardom je ugradnja usaglasena.Vladapetr je napisao:Kako će serviser da meri zatamnjenje i da izdaje atest, kojim mernim instrumentom će da meri kad validan nemaju ni mnogo veće auto kuće?
Folija ima neki stepen zatamnjenja ali ga ima i fabričko staklo na kolima, trebalo bi valjda na kraju izmeriti šta se dobilo tom kombinacijom?
Isto kao serviser koji ugradjuje zamensko staklo na autu ne vrsi merenja niti ispituje staklo vec je to uradio proizvodjac pre nego sto je stavljeno u promet.
AKo je lakse, sistem koji funkcionise u vecem broju zemalja Evrope, uhodan jednostavan dokazan u praksi.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nismo se razumeli.
Ako npr. serviser ima licencu i ugrađuje oriđiđi foliju sa 20% zatamnjenja koja je homologizovana, a zakonska granica je na 30%, da li će isti stepen zatamnjenja i refleksije biti na bukvalno svim fabričkim staklima?
Da li postoje fabrički zatamnjena stakla na npr 20% ili 30%? Stakla koja su blago tonirana u neku boju postoje.
Kada na takvo staklo zalepiš gore spomenutu foliju dobićeš drugačije vrednosti refleksije i zatamnjenja, te nove vrednosti verovatno nisu puki zbir vrednosti za foliju i stakla. O tome pričam, ko će to da na kraju meri i kaže može ili ne može?
Ovo Markonijevo mi zvuči logično, da će na kraju neko davati konačan sud.
Ako npr. serviser ima licencu i ugrađuje oriđiđi foliju sa 20% zatamnjenja koja je homologizovana, a zakonska granica je na 30%, da li će isti stepen zatamnjenja i refleksije biti na bukvalno svim fabričkim staklima?
Da li postoje fabrički zatamnjena stakla na npr 20% ili 30%? Stakla koja su blago tonirana u neku boju postoje.
Kada na takvo staklo zalepiš gore spomenutu foliju dobićeš drugačije vrednosti refleksije i zatamnjenja, te nove vrednosti verovatno nisu puki zbir vrednosti za foliju i stakla. O tome pričam, ko će to da na kraju meri i kaže može ili ne može?
Ovo Markonijevo mi zvuči logično, da će na kraju neko davati konačan sud.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Navodno postoji uredjaj koji meri stepen zatamljenosti i uredjaj koji meri stepen refleksije, ako bude i bio neki atest a kazu da oce, verovatno odes kod njih oni premere i ako ispunjavas uslov zakonski da prednja stakla nisu preko 30 posto zatamljena i da soferka nije zatamljena dobijes atest koji naravno platis, zadnja stakla i zadnja sajba mogu biti koliko hoces zatamnjena
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Za staklo gde je zakonska granica 30% serviseru nece ni pasti na pamet da ugradjuje foliju posto fabricka stakla su obicno blizu te granice.Vladapetr je napisao: Ako npr. serviser ima licencu i ugrađuje oriđiđi foliju sa 20% zatamnjenja koja je homologizovana, a zakonska granica je na 30%, da li će isti stepen zatamnjenja i refleksije biti na bukvalno svim fabričkim staklima?
Drugacije, zar postoje fabricka stakla koja nisu od 20-30% vec zatamnjena.Vladapetr je napisao: Da li postoje fabrički zatamnjena stakla na npr 20% ili 30%?
Moja oba Volvoa imaju fabricki 25% sva stakla zatamnjena, veci 940 ima dodatno sva stakla laminirana (sigurnosna). Sva kola nemacke proizvodnje za koja znam od tamo negde sredine 80tih imaju istih 25% fabricke zatamenjnosti. Manje vise neki opsti standard u auto industriji, pise na stakliu AS2.
U homologaciji i u registru Agencije pise, tj klaze se sta moze a sta ne moze.Vladapetr je napisao: Stakla koja su blago tonirana u neku boju postoje.
Kada na takvo staklo zalepiš gore spomenutu foliju dobićeš drugačije vrednosti refleksije i zatamnjenja, te nove vrednosti verovatno nisu puki zbir vrednosti za foliju i stakla. O tome pričam, ko će to da na kraju meri i kaže može ili ne može?
Kao sto je sada sa ugradnjom gasa u auto.
Lepo pise koje crevo moze da se ugradi, koji sraf za drzanje boce mora da se stavi, koji ventil moze, koja dizna moze itd...
Sve sto nije homologovano na spisku Agencije ne moze.
Konacni sud kao i do sada, i kao sto je u Nemacoj npr. daje licencirani tehnicki pregled koji pecatom i potpisom garantuje da je vozilo u svemu pa i svakom najmanjem detalju u skladu sa tehnickim pravilnikom po pitanju delova i opreme uz istovremeno potvrdu da je svaki deo i komad opreme funkcionalno ispravan unutar dozvoljene tolerancije proizvodjaca.
Postupak homologacije podrazumeva da je sve ozbiljno, savesno, posteno, odgovorno i pre svega kaznjivo u celom lancu od proizvodnje, pa trgovine, ugradnje, odrzavanja ugradjenog, pregleda, pravno zavedeno u dokumentima...
Da li se moze zloupotrebiti takav sistem, moze naravno a najsveziji primer je VAG afera.
Ali svaki uredjeni sistem je bolji od sadasnjeg ako prodje prodje pa do sledece registracije.
Ovo sto se predlaze je uhodani, oprobani sistem koji decenijama dobro funkcionise.
Ja mislim da isprobana resenja treba usvojiti kao prvi odabir a ne izmisljati neka specificna domaca koja ne postoje nigde u svetu kao generalno pravilo za sve oblasti.
Kao sto je nekada JUS bio de facto prepisan DIN.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U prevodu: nijedan servis neće lepiti folije na prednja stakla i šoferku? Hajde da vidimo i to čudo
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pa hoce, al neces moci da dobijes atest i vozices dok mozes
Edit: sad vidim ljubiteljov post, dobro, on to malo opsirno...
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
Edit: sad vidim ljubiteljov post, dobro, on to malo opsirno...
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30029
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Znači stavljam folije samo pozadi. Napred eventualno prividnu.
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nisam bas siguran da su svima fabricki zatamljena stakla 2o do 3o posto ko sto ljubitelj rece, moj auto je nemacki i 95 god i nema to
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30029
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Moj ima tonirana stakla i to se jasno vidi. E sad u komprocentu je zatamnjenje to mogu samo da nagađam.
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Na duže staze je najpametnije zalepiti u okviru zakona, mada je ranije Heinz lepo rekao, od ideje, predloga i nacrta zakona pa do praktične primene kod nas uvek bilo ne lipši magare. Kao ovi sa VW, paz' da naši ne ažuriraju zakone o zagađenju zbog toga, pucali bi sebi u nogu (promet i uvoz polovnjaka). Mada, od toga imaju prihod a od folija nikakav pa će možda na tome da se dokazuju, ne bi me čudilo. Teši me što će manje biti kseljona po putevima.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Vrlo verovatno da ima, ako staklo.ima bilo kakvu blagu nijansu zelenkaste i slicno, vrlo lako to moze biti 20%chakboris je napisao:Nisam bas siguran da su svima fabricki zatamljena stakla 2o do 3o posto ko sto ljubitelj rece, moj auto je nemacki i 95 god i nema to
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
- H4wkeye
- Postovi: 8761
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
I moja Fiesta ima fabricki tonirana stakla.trojanac je napisao:Moj ima tonirana stakla i to se jasno vidi. E sad u komprocentu je zatamnjenje to mogu samo da nagađam.
Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk