Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ајмо овако: оћел прво они да контролишу да ли се деца уопште возе прописно ?!?!?
Ако нису до сада - неће ни од сада. А тек их заболе за жигове. Радиће то али не да опомену
да је то неопходно,већ да извуку коју чрвену...
Јел ће да можда да ме терају да радим хомологацију за седиште које је по европским стандардима
проглашено за једно од најбезбеднијих?!?!?
Ако нису до сада - неће ни од сада. А тек их заболе за жигове. Радиће то али не да опомену
да је то неопходно,већ да извуку коју чрвену...
Јел ће да можда да ме терају да радим хомологацију за седиште које је по европским стандардима
проглашено за једно од најбезбеднијих?!?!?
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Baš razmišljam kako se oko svega pravi buka, a onda ništa, sve po starom. Setite se samo pribora za prvu pomoć. Godinama me nije zaustavila saobraćajna policija, a prođem bar jednom dnevno pored neke patrole.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nedostatak prve pomoci je kao nedostatak pameti jer se ne vidi odmah , a tamna stakla su kao celavost - odmah se vidi. Cimali su i pre ovog zakona za zatamnjivanje, a sada kada imaju crno na belo i kada je pisalo u novinama (sto je u nasoj zemlji jako bitno), ocekujem hajku na automobile sa folijama.
Ko ima snage da se objasnjava i gnjavi sa drotovima, mozda i prodje bez kazne ili sa "crvenom". Ja nemam...
Sto se tice sedista, ocekujem objasnjenje. Ako treba da saljem Chicco ISOFIX sediste da neki brka iz AMSS udari zig, nek' ide zivot, nosicu i dacu im tih par hiljada za taj zig, pa neka se nakupuju lekova od tih para.
Ali sve se nadam da ce biti nesto razumno, tipa da sedista koja nemaju zadovoljen odredjeni evropski/svetski standard moraju da idu na atest, dok vecina to nece morati.
Ko ima snage da se objasnjava i gnjavi sa drotovima, mozda i prodje bez kazne ili sa "crvenom". Ja nemam...
Sto se tice sedista, ocekujem objasnjenje. Ako treba da saljem Chicco ISOFIX sediste da neki brka iz AMSS udari zig, nek' ide zivot, nosicu i dacu im tih par hiljada za taj zig, pa neka se nakupuju lekova od tih para.
Ali sve se nadam da ce biti nesto razumno, tipa da sedista koja nemaju zadovoljen odredjeni evropski/svetski standard moraju da idu na atest, dok vecina to nece morati.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Koliko sam shvatio nece sedista ici ni na kakvu homologaciju vec ce moci da se koriste samo ta koja imaju oznaku standarda koji vec treba..
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ja nisam nista shvatio, ali je tako logicno.
... i ako je po logici i zdravoj pameti, onda treba da brine jedino neko ko je kupio kinesko sediste za 1000 din
... i ako je po logici i zdravoj pameti, onda treba da brine jedino neko ko je kupio kinesko sediste za 1000 din
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ljudi, aj sto se raja povela za lupetanjem ovih mentola iz Komiteta za blejanje, al nemojte vi
Ako sediste ispunjava ECE R44-04 normu, racuna se kao homologovano. Budala koja je dala izjavu ne ume da se izrazava pa zbunjuje ljude, i sad svi misle da treba da idu negde da im se udari fizicki zig na sediste. ISO9001 je zig, TUV je zig, ECE je zig itd, sertifikati kvaliteta i odredjenih osobina proizvoda. Tex, upravo je zbog likova koji kupe sediste od par hiljada zbog zakona, a za dete se i ne tangiraju previse. Oni ce biti sigurica za par crvenih, mi smo mirni.
Dakle, ako vas kulturni beloglavi SUP zaustavi, kazite mu: "Ciko, moje sediste zadovoljava propisanu normu". Ako je beloglavi SUP neki od onih poludebilnih, izvadite sediste, okrenite ga, pokazite mu narandzastu nalepnicu sa donje strane, a onda mu trazite broj znacke i prijavite ga da zajebava posten narod.
Ako sediste ispunjava ECE R44-04 normu, racuna se kao homologovano. Budala koja je dala izjavu ne ume da se izrazava pa zbunjuje ljude, i sad svi misle da treba da idu negde da im se udari fizicki zig na sediste. ISO9001 je zig, TUV je zig, ECE je zig itd, sertifikati kvaliteta i odredjenih osobina proizvoda. Tex, upravo je zbog likova koji kupe sediste od par hiljada zbog zakona, a za dete se i ne tangiraju previse. Oni ce biti sigurica za par crvenih, mi smo mirni.
Dakle, ako vas kulturni beloglavi SUP zaustavi, kazite mu: "Ciko, moje sediste zadovoljava propisanu normu". Ako je beloglavi SUP neki od onih poludebilnih, izvadite sediste, okrenite ga, pokazite mu narandzastu nalepnicu sa donje strane, a onda mu trazite broj znacke i prijavite ga da zajebava posten narod.
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Daj da razresimo sve citatima da ne bude zabune:
PRAVILNIK koga ne mrzi da cita ceo. Ono sto nas zanima je clan 101 stav 5 koji kaze:
"Bezbednosna sedišta za decu koje se postavljaju u vozila moraju biti homologovana u skladu s jednoobraznim tehničkim uslovima i moraju da budu postavljena na način kako to preporučuju proizvođač dečjeg sedišta i proizvođač vozila. "
Jednoobrazni tehnicki uslovi su u clanu 4 stav 2:
"Jednoobrazni tehnički uslovi su uslovi propisani Sporazumom o prihvatanju jednoobraznih uslova za homologaciju i uzajamno priznavanje homologacije opreme i delova motornih vozila, propisima donetim na osnovu tog sporazuma, po kojima se vrši homologacija delova vozila, opreme za vozila i homologaciju tipa celog vozila, odnosno odgovarajućim propisima EU"
Od kad vozim, imam u kolima odstampan ZOBS i par pratecih pravilnika. Kosta stotinak dinara da se odstampa i poveze, a pandurova faca kad nesto izmrsomudi a ja potegnem knjige starosavne i pitam po kom to tacno clanu je prosto prajsles
PRAVILNIK koga ne mrzi da cita ceo. Ono sto nas zanima je clan 101 stav 5 koji kaze:
"Bezbednosna sedišta za decu koje se postavljaju u vozila moraju biti homologovana u skladu s jednoobraznim tehničkim uslovima i moraju da budu postavljena na način kako to preporučuju proizvođač dečjeg sedišta i proizvođač vozila. "
Jednoobrazni tehnicki uslovi su u clanu 4 stav 2:
"Jednoobrazni tehnički uslovi su uslovi propisani Sporazumom o prihvatanju jednoobraznih uslova za homologaciju i uzajamno priznavanje homologacije opreme i delova motornih vozila, propisima donetim na osnovu tog sporazuma, po kojima se vrši homologacija delova vozila, opreme za vozila i homologaciju tipa celog vozila, odnosno odgovarajućim propisima EU"
Od kad vozim, imam u kolima odstampan ZOBS i par pratecih pravilnika. Kosta stotinak dinara da se odstampa i poveze, a pandurova faca kad nesto izmrsomudi a ja potegnem knjige starosavne i pitam po kom to tacno clanu je prosto prajsles
Poslednja izmena od Rakhil u 04 Maj 2012, 00:28, izmenjeno 1 put ukupno.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ovo je stara verzija pravilnika, ne znam da li je to konkretno isto formulisano i u novom.
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Clanovi koje sam izdvojio nisu menjani u novoj verziji, a mahinalno sam linkovao stari pravilnik sa MUP-ovog sajta, sad sam promenio link na novi.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
ECE R je naravno dovoljan dokaz da je sediste homologovano po europskim normama i svako krsteno sediste ce ga imati osim americkih(oni imaju dot) i kineskih kopija ili nekih bas starih modela. Ista situacija je i sa moto kacigama. Tako da zaboravite na dodatno zigosanje.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Па са ким ја да се расправљам...пре неки дан зауставе се полицијска кола испред вртћа где ми дете иде и излази орган, отвара задња врата и са задњег седипшта излази девојчица која је по свим законима требала да седи у аутоседишту...
А ово за ЗОБС, е и ја ћу један да одштампам, супер идеја! Ма заправо, купим оригинал - озбиљније изгледа.
А ово за ЗОБС, е и ја ћу један да одштампам, супер идеја! Ма заправо, купим оригинал - озбиљније изгледа.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Nova pravila u saobraćaju
Vozači će od danas morati da primenjuju nove propise koji se odnose na zatamnjenost stakala u vozilu, ispravnost dečjih sedišta i poziciju volana.
Od danas se primenjuju novi saobraćajni propisi. Vozači će, prema novom pravilniku, morati da poštuju propise koji se odnose na zatamnjenost stakala u vozilu, ispravnost dečjih sedišta i poziciju volana, izjavio je koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović.
Iz gostovanja Milana Božovića u Jutarnjem programu RTS-a
Predviđeno je da prednje staklo nema zatamnjenja ukoliko fabrički nije zatamnjeno. Ukoliko bi vozač to učinio, to bi bio osnov za isključenje iz saobraćaja, jer se može smatrati tehničkom neispravnošću vozila.
Bočna stakla u visini vozača i suvozača mogu biti zatamnjena do 30 procenata, a za ostala stakla ne postoji limit i mogu biti zatamnjena i 100 odsto, rekao je Božović u Jutarnjem programu RTS-a.
Oni koji imaju zatamnjena stakla, a nisu sigurni da li krše zakon ili ne, mogu u AMSS-u i ovlašćenim servisima da provere stepen zatamnjenja i da folije skinu i zamene novom.
Miroslav Ilić iz "Glas servisa" kaže da se iz bezbednosnih razloga ne preporučuje zatamnjivanje prednjeg vetrobranskog stakla.
"Preporučujemo da izmerite procenat zatamnjenja na vašim vozilima i da ukoliko to ne odgovara zakonskim pravilima, folije skinete i ugradite nove folije koje su po zakonu i bezbedne", navodi Ilić.
Po novom pravilniku dečja sedišta moraju imati odgovarajući atest ili žig, odnosno moraju biti u saglasnosti sa evropskim standardima. Vozači bi trebalo da se čuvaju kopija od plastike sa dalekog istoka koje mogu ozbiljno da povrede decu u slučaju sudara.
Takođe, volan na desnoj strani ne mora se premeštati na levu. Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta navodi da su oni koji imaju volan na desnoj strani sigurno nebezbedni i da treba da plaćaju više osiguranje. "Mi ih nećemo sprečiti da voze takva vozila, ali moraju nešto više platiti", kaže Vujanić.
Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi da bi ta vozila, prema novom pravilniku, morala da budu registrovana do 30. juna 2012. godine.
Prema novom pravilniku, zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila na sva četiri točka, ali samo ukoliko na kolovozu ima snega i leda. Milan Božić iz AMSS-a navodi da vozači koji ne voze zimi ili pred kraj zime ne moraju da imaju zimske gume.
Vozači više neće morati da imaju komplet rezervnih sijalica sa sobom već se podrazumeva da ih kad pregore menjaju u ovlašćenom servisu. Kazne za te prekršaje su od pet do 15 hiljada dinara, šest kaznenih poena i gubitak dozvole do 3 meseca.
Vozači će od danas morati da primenjuju nove propise koji se odnose na zatamnjenost stakala u vozilu, ispravnost dečjih sedišta i poziciju volana.
Od danas se primenjuju novi saobraćajni propisi. Vozači će, prema novom pravilniku, morati da poštuju propise koji se odnose na zatamnjenost stakala u vozilu, ispravnost dečjih sedišta i poziciju volana, izjavio je koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović.
Iz gostovanja Milana Božovića u Jutarnjem programu RTS-a
Predviđeno je da prednje staklo nema zatamnjenja ukoliko fabrički nije zatamnjeno. Ukoliko bi vozač to učinio, to bi bio osnov za isključenje iz saobraćaja, jer se može smatrati tehničkom neispravnošću vozila.
Bočna stakla u visini vozača i suvozača mogu biti zatamnjena do 30 procenata, a za ostala stakla ne postoji limit i mogu biti zatamnjena i 100 odsto, rekao je Božović u Jutarnjem programu RTS-a.
Oni koji imaju zatamnjena stakla, a nisu sigurni da li krše zakon ili ne, mogu u AMSS-u i ovlašćenim servisima da provere stepen zatamnjenja i da folije skinu i zamene novom.
Miroslav Ilić iz "Glas servisa" kaže da se iz bezbednosnih razloga ne preporučuje zatamnjivanje prednjeg vetrobranskog stakla.
"Preporučujemo da izmerite procenat zatamnjenja na vašim vozilima i da ukoliko to ne odgovara zakonskim pravilima, folije skinete i ugradite nove folije koje su po zakonu i bezbedne", navodi Ilić.
Po novom pravilniku dečja sedišta moraju imati odgovarajući atest ili žig, odnosno moraju biti u saglasnosti sa evropskim standardima. Vozači bi trebalo da se čuvaju kopija od plastike sa dalekog istoka koje mogu ozbiljno da povrede decu u slučaju sudara.
Takođe, volan na desnoj strani ne mora se premeštati na levu. Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta navodi da su oni koji imaju volan na desnoj strani sigurno nebezbedni i da treba da plaćaju više osiguranje. "Mi ih nećemo sprečiti da voze takva vozila, ali moraju nešto više platiti", kaže Vujanić.
Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi da bi ta vozila, prema novom pravilniku, morala da budu registrovana do 30. juna 2012. godine.
Prema novom pravilniku, zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila na sva četiri točka, ali samo ukoliko na kolovozu ima snega i leda. Milan Božić iz AMSS-a navodi da vozači koji ne voze zimi ili pred kraj zime ne moraju da imaju zimske gume.
Vozači više neće morati da imaju komplet rezervnih sijalica sa sobom već se podrazumeva da ih kad pregore menjaju u ovlašćenom servisu. Kazne za te prekršaje su od pet do 15 hiljada dinara, šest kaznenih poena i gubitak dozvole do 3 meseca.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Da li je moguće da su propisali nešto što realno ima smisla? :trljamoci:Geza je napisao:Prema novom pravilniku, zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila na sva četiri točka, ali samo ukoliko na kolovozu ima snega i leda. Milan Božić iz AMSS-a navodi da vozači koji ne voze zimi ili pred kraj zime ne moraju da imaju zimske gume.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pogrese i oni nekad