Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
- klisko
- Postovi: 666
- Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
- Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Primer na slici. Redovno ovi sa zelenom putanjom čekaju iako imaju bezuslovnu levu strelicu dok ovi sa crvenom putanjom voze pun gas na uslovno desno. Skoro svaki dan viđam to.
Okretanje polukružno je nemoguće a da se ne zahvati i srednja traka (u smeru ka gradu), ali još nisam video nikog dovoljno hrabrog (ludog?) da pokuša da okrene i da ne sačeka ove koji imaju uslovnu.
Okretanje polukružno je nemoguće a da se ne zahvati i srednja traka (u smeru ka gradu), ali još nisam video nikog dovoljno hrabrog (ludog?) da pokuša da okrene i da ne sačeka ove koji imaju uslovnu.
- stefankmn
- Pobednik Garaža - Kup takmičenja
- Postovi: 1327
- Pridružio se: 03 Feb 2015, 12:09
- Garaža: VW PASSAT B8 1.6 TDI
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Tako je, situacija i kod plavog mosta svakog dana, kada oce neko iz vojislava ilica da napravi polukruzno nazad ka ustanickoj, on ima prednost jer mu je zeleno a ne onaj sto dolazi sa autoputa, on ima uslovno zeleno
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
U istoj situaciji sam svaki dan kad idem sa posla, kada radim polukruzno na Bulevaru Oslobodjenja u NSu, a ovi se ukljucuju iz Novosadskog sajma. Vecina njih smatra da oni imaju prednost, iako im je uslovno.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pri polukružnom ne treba (ne sme) da se zahvataju 2 trake, samo ona najbliža.
No problem je što večina auta ima slabu okretnost i malo zakretanje točkova pa su nezgodni za vožnju u gradu, upravo u takvim sltuacijama. I onda umesto što bi trebalo iz 2 poluskretanja da takvi auti rade manevar a što oduzima vreme i ometa one iza ovog koji radi polukružno lakše je i pravilnije sačekati da se oslobodi raskrsnica za manevar koji ne može bezbedno iz jedne putanje da se obavi.
Auti koji su okretni (manje od 10 metara prečnik okretanja) nemaju taj problem, lagano se uradi polukružno unutar jedne trake.
No problem je što večina auta ima slabu okretnost i malo zakretanje točkova pa su nezgodni za vožnju u gradu, upravo u takvim sltuacijama. I onda umesto što bi trebalo iz 2 poluskretanja da takvi auti rade manevar a što oduzima vreme i ometa one iza ovog koji radi polukružno lakše je i pravilnije sačekati da se oslobodi raskrsnica za manevar koji ne može bezbedno iz jedne putanje da se obavi.
Auti koji su okretni (manje od 10 metara prečnik okretanja) nemaju taj problem, lagano se uradi polukružno unutar jedne trake.
- Gaginh0
- Postovi: 8779
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Sve najbolje!
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Voleo bih da vidim tog koji ce bez problema tako uraditi polukruzno, jedino da krene iz svoje srednje trake da ga radi.
Ja sam imao istu situaciju dok sam ziveo u Veterniku, al nisam jebao te sto dolaze iz sporedne ulice.
Raskrsnica kod Skoda Intersrem. Ja se okrecem polukruzno da idem ka NS, a oni dolaze od Dunava, od Karin komerca ( kako hocete vec) i hoce da udju odmah na Novosadski put u desnu traku, iako imaju 100m dugacku autobusku stanicu koja im je svakako bolja opcija i sto se tice izbegavanja nekih nezgoda i sto se tice samo ubrzanja da bi se ukljucili na put gde svi voze 60-70kmh.
Ja sam imao istu situaciju dok sam ziveo u Veterniku, al nisam jebao te sto dolaze iz sporedne ulice.
Raskrsnica kod Skoda Intersrem. Ja se okrecem polukruzno da idem ka NS, a oni dolaze od Dunava, od Karin komerca ( kako hocete vec) i hoce da udju odmah na Novosadski put u desnu traku, iako imaju 100m dugacku autobusku stanicu koja im je svakako bolja opcija i sto se tice izbegavanja nekih nezgoda i sto se tice samo ubrzanja da bi se ukljucili na put gde svi voze 60-70kmh.
- srdjanyo
- Postovi: 3252
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Dobro, to je redovan primer u Vojvodini. Babe i dede na biciklima skreću desno u glavnu ulicu iz sporedne. Misliš da neko pogleda od njih levo ili nedaj Bože zastane - jer se glavnom ulicom kreću vozila sa pravom prvenstva? Jok, samo piče. I onda kad im sviram i opštim im sa familijom imaju taj pogled "koji đavo svira ova budala".
Послато са Mi Note 10 Lite помоћу Тапатока
Послато са Mi Note 10 Lite помоћу Тапатока
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ja sam godinama radio pokukružno naravno bez ikakvih zalaženja u srednje trake.
Takodje i u ulicama samo sa 2 trake iz cuga polukružno laganica.
Ali, to sam mogao sa malim Volvom koji ima 9,2m prečnik a čak i sa velikim karavanom koji ima prečnik 9,8m može i taman je knap.
Traka je širine 2,5, standardno, ili svim autima unutar 10m prečnika okretanja treba samo 2 trake za manevar.
Sada u 307 ni ne pokušavam takav manevar, jednostavno je preglomazan i neokratan pa mi je lakše da produžim ili skrenem u bočnu ulicu i napravim krug. Recimo baš na tom mestu kod Ade može da se skrene desno prema Makišu i parkingu i odmah prva levo i na semaforu levo.
Stvar je u autu i njegovoj okretnosti kao što sam napisao. Za grad je dobro imati okretan auto ne samo zbog polukružnog več uopšte mnogo lakše se manevriše, parkira, provlači kroz gužve..jednostavno udobnije za voziti.
Vračar, stari Grad, Zemun, Palilula...uglavnom stariji delovi Beograda znaju biti naporni kada je auto kao slon u radnji.
Takodje i u ulicama samo sa 2 trake iz cuga polukružno laganica.
Ali, to sam mogao sa malim Volvom koji ima 9,2m prečnik a čak i sa velikim karavanom koji ima prečnik 9,8m može i taman je knap.
Traka je širine 2,5, standardno, ili svim autima unutar 10m prečnika okretanja treba samo 2 trake za manevar.
Sada u 307 ni ne pokušavam takav manevar, jednostavno je preglomazan i neokratan pa mi je lakše da produžim ili skrenem u bočnu ulicu i napravim krug. Recimo baš na tom mestu kod Ade može da se skrene desno prema Makišu i parkingu i odmah prva levo i na semaforu levo.
Stvar je u autu i njegovoj okretnosti kao što sam napisao. Za grad je dobro imati okretan auto ne samo zbog polukružnog več uopšte mnogo lakše se manevriše, parkira, provlači kroz gužve..jednostavno udobnije za voziti.
Vračar, stari Grad, Zemun, Palilula...uglavnom stariji delovi Beograda znaju biti naporni kada je auto kao slon u radnji.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Da li neko ima iskustva sa probnom dozvolom tj. konkretno da je vozio automobil preko 80 kw i da ga je neko zaustavio? Pitao sam lokalne policajce u nasem gradu i rekli su da oni ne gledaju jacinu motora i da to kao jos nije strogo kontrolisano ( grad ima 40.000 stanovnika). E sad me zanima kako je u drugim mestima, kada budem isao van grada, da li pisu za preko 80 kw i kolika je kazna? Menjanje auta zbog kw je po meni potpuna besmislica. Probnu vec imam 2 godine i traje jos toliko.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pa bitan momemat je i koliko kw ima auto koji vozis. Nije isto da je 90 sto ce vecina iskulirati, ili npr 130
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Idi radi detune motora .
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
- grujicd
- Postovi: 8336
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Jedan od glupljih zakona.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Sada probna traje 4 godine?
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Da, ako polozis sa 17. Ja sam polozio sa 17 traje mi do 21
Poslednja izmena od Markoo u 19 Dec 2020, 23:54, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
ja ne znam sta rade oni sa ovim zakonima ali oni uvode nove zakone samo kako bi cedili sto vise para od naroda i ja ne znam kad ce tome doci kraj. Rekli su jos 2018 godine da ce da ukinu tkzv. porez na luksuz koji postoji samo u Srbiji, ali koliko vidim nema nista od toga i niko to i ne pominje.