Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12152
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od McGruja » 30 Sep 2019, 13:00

Još sam primetio, sad svi pretiču sa 131km/h, kao kamioni se ponašaju prilikom preticanja

A svest o saobraćaju oko njih i desavanjima je jako mala

Imam utisak da je postalo opasnije voziti se na AP od uvođenja merenja prosečne brzine

Korisnikov avatar
Kabe
Postovi: 719
Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
Garaža: Honda Accord CL7, Mazda 2, Sparkilak
Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/Adamovicevo_naselje/

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Kabe » 30 Sep 2019, 13:31

Isti slučaj je i kod mene. Vozim u proseku brže nego što sam svih prethodnih godina. Sve to se odražava na potrošnju derivata, bezbednost na auto-putu, kao i na moju odmornost. Treba mi mnogo više koncentracije i napora da savladavam iste kilometraže. Povećan je i stres.
ОПРЕМ ДОБРО! Posetite blog - Kabe.Space

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 3911
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: E200d
Lokacija: Amst

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ljuba » 30 Sep 2019, 14:06

Pa sto puta je sigurnije preteci na auto putu sa 131 nego sa 140! Drugo je sto ljudi nemaju kulturu vozenja na autoputu... Ne razumem zasto biti nervozan na autoputu da bi se preticanje obavilo za 5 sec umesto za 5 min? Kod kamiona je problem sto je ogranicenje 130 a ono idu izmedju 90 i 100km kada bi svi vozili do ogranicenja (+-5%) voznja bi bila mnogo opustenija... To sto je stres povecan samo znaci da morate da menjate rutinu....

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6108
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od grujicd » 30 Sep 2019, 14:12

U mom univerzumu je bezbednije da se preticanje obavi što pre, pa dovraga i ograničenja, da ne razmišljam da li me je taj video, da li će da krene da se prestrojava, itd. Npr. kad se u gradskoj vožnji vozi u više kolona, izbegavam da sam u zoni mrtvog ugla. Ako sam već stigao do njegovog branika gledam da što pre stignem da se poravnamo skroz, da me vidi i perifernim vidom a ne samo u retrovizoru.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 3911
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: E200d
Lokacija: Amst

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ljuba » 30 Sep 2019, 14:20

Los ti je univerzum. Voznja autoputem je u potpunosti razlicita od voznje lokalnim putevima, ili ne daj boze u gradu. Druga prica je autoput (ako tako moze i da se nazove) u gradu ili u prigradskim delovima (manje). On je jednostavno tako projetovan. Pa jos ako ima 3 trake, svako izabere svoju do koje moze maks da se krece i tako do destinacije (bolja varjanta)... Nervozu prave bas ti koji voze (dosta) brze od dozvoljenog (a razloga za to ima bezbroj) pa se krecu brze od ostalog saobracaja i nabijaju se nekom u pozadinu :) Teoretski kada bi se svi vozili oko 130km /h zasto i preticati - zbog 1km/h brze voznje? A ako voze sporije pa onda je preticanje valjda dovoljno brzo...

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 6108
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od grujicd » 30 Sep 2019, 14:30

Verujem da u Holandiji voze više autoputem i da su samim tim veštiji u toj radnji. U Srbiji mi je dovoljno puta neko promenio traku tik ispred mene da sam u stalnom oprezu u tim situacijama. Najbolji primer je par km oko Gazele kad su sve trake pune i gde se stalno neko prestrojava. Na tu deonicu sam najviše mislio kad sam rekao da ne želim da budem nekom u mrtvom uglu ni sekund više nego što je neophodno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od dragvorl » 30 Sep 2019, 14:44

Kad dodje do tih preticanja od 1-2 kmh razlike uvek dam jos malo gasa da se sto pre zavrsi, nepotrebno biti paralelno uz drugi auto na tim brzinama.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14432
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Heinz » 30 Sep 2019, 14:51

Nisam bio u NL ali ne verujem da se njima po autoputu vuku gradski autobusi, da postoje stajališta za međugradske buseve, da imaš isključenja u nivou i uopšte isključenja na par stotina metara, da su vozila parkirana na stajalištima... Mislim na deonicu Autokomanda - Zmaj npr.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 3911
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: E200d
Lokacija: Amst

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ljuba » 30 Sep 2019, 15:22

Ja sam mislio da mi pricamo o autoputu gde se snima prosecna brzina, a to definitivno nije deonica u Beogradu. U NL skoro da i nema autobusa posto se 90% prevoza ljudi obavlja zeleznicom, a ni mnogo kamiona - vecina prevoza tereta se obavlja vodenim putem. Ali to je neka druga prica. Dobra voznja na autoputu je da ako je ogranicenje 130 km/h a neko vozi 125 km/h da krenes da ga preteknes za max brzinom (130km/h), i za to ti treba optilike 1 min i po meni je to dovoljno brzo, a za sve brze od toga treba smanjiti svoju brzinu i voziti iza njega. A brzo preticanje na autoputu (opet pricam van grada) je potpuno nepotrebno, naravno ne racunam tu preticanje brzinom 1 km/h...

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17651
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od nidza » 30 Sep 2019, 16:23

Kad bi svi išli 130 ili tu negde, ne bi bilo problema, međutim imaš dijapazon vozila koja idu od 50km/h, gradski autobusi i razna stara transportna vozila koja je trebalo rashodovati još dok je tito bio živ, pa preko kamiona koji idu 80-90, do raznih šarolikih većih brzina.

S obzirom da sam 99% vremena na AP, najsigurnije se osećam na 140+, u levoj traci, gde nisam prebrz da zakočim ako se neko prestroji jer ne gleda, ili je prosto bezobrazan, a dovoljno brz da ne može da mi se stvori neko u niskom letu u retrovizoru. Sve moguće prosečne brzine sam isprobao sve sporije zahteva mnogo veću koncentraciju, više pažnje i uvećava šansu da se desi problem. Sporijom trakom ideš svim mogućim brzinama, pretičeš, kočiš, ubrzavaš, udišeš dimčinu raspalog trulog kombija, dok stampedo bržih vozila ne prođe i možeš da ga pretekneš.

Dolazi se onda do paradoksa, ili si levom 140+, ili si sporom <80km/h. Izuzetak je kad je AP rasterećen, ali to nije period kada sam ja na istom.

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7745
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od H4wkeye » 30 Sep 2019, 16:27

McGruja je napisao:
30 Sep 2019, 09:21
Postoji li statistika nezgoda od kako je uvedeno 130km/h i kazne za prosek veći od 130km/h?

Nisam prečesto na AP, ali mi deluje da je sada ipak sporija vožnja, sto je meni lično čini težom
Za 2018. prosecna brzina automobila na AP je bila 115.3km/h. Kamiona 84.7km/h, autobusa 90km/h. Ne znam tacno od kad je uvedeno 130 koliki je prosek i koliko je kazni napisano. Koliko se secam da je zabelezen manji broj nezgoda od uvodjenja merenja prosecne brzine u odnosu na pre koliko je bilo. Pod tim mislim ukupan broj nezgoda.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12152
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od McGruja » 30 Sep 2019, 16:49

Nadam se da si u pravu, ja nemam takav osecaj da je sad bezbednije na AP
Bukvalno moram da vozim 140+ da bi bilo opuštena vožnja
Sa 130 si konstantno izložen cimanjima

Korisnikov avatar
H4wkeye
Postovi: 7745
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Ford Fiesta MK6 1.25 16v DuraTEC
Lokacija: PO

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od H4wkeye » 30 Sep 2019, 17:01

To su bili neki preliminarni podaci. Verujem da ce se u narednom periodu znati vise. ABS radi pocetkom sledece godine detaljnu statistiku za 2019. pa ce se videti tu najverovatnije.

Korisnikov avatar
Pulp Fiction
Postovi: 1224
Pridružio se: 19 Jul 2015, 21:52
Garaža: Astra G 1.7 dti

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Pulp Fiction » 30 Sep 2019, 18:48

Ja mislim da iskustvo voznje na AP zavisi gde voziš..od ŠImanovaca ka Šidu ti je svejedno... Vrlo često je pustoš, a ako ideš 130, pretećeš ''mnogo'' auta što se drže 120 ili manje. U BG je malo drugačija priča, ja kad tamo idem volim da sam u srednjoj i kuliram. Tu se zbog raznih pojava na putu, ide i manje od 80 i onda tako gledam šta se dešava okolo..

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od cozmo » 08 Okt 2019, 23:00

Ja ne mogu bas konstantno da vozim 130. Moram malo da ubrzam ponekad, pri preticanjima vozila koja idu, tipa 125, ja ubrzam na 140 do 150 da ih sto pre preteknem i onda jedno vreme drzim malo jaci tempo (135) pa vratim na 130 tempomat (126 po GPS). Uvek sam u proseku, a voznja mi nije dosadna. Naravno to nije "kengur" voznja skokovitim brzinama, ali bar malo dinamike da dodam.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori