Stranica 302 od 311

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 29 Mar 2020, 19:29
od dragvorl
Zato su hteli da uvedu zvucni signal za fikverc i za te manje dostavnjake. Ne znam da li je proslo. To mozda doduse za nekog ko slabije cuje mozda pomogne, ali ako odvrnes sluske na max nema tu pomoci.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 29 Mar 2020, 19:31
od Luki-SB
Zakon uvek na strani pesaka,vidis i sam iznos kazni za pesake a iznos za vozace nisi glup.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 30 Mar 2020, 10:04
od Momčilo
Nažalost, dovoljno je jednom da ne paziš i da se ovako nešto desi. A čitam juče baš taj tekst, i razmišljam kako ja bez parking senzora ne bih mogao da uteram auto u dvorište bez nečije pomoći. Pored ćuprije je parking koji je uvek pun, i ja sa mojim autom (Peugeot 407) ne mogu da vidim uopšte da li neko ide trotoarom sve dok se ne pojavi tik iza mene, a ukoliko je dete ne mogu ni tad jer je zadnji kraj visok. Takođe, kod mene je tu pomeren trotoar i našu ćupriju pešaci koriste da "preseku put", pa su ova izletanja neizostavna.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 20 Sep 2020, 22:12
od milospinkfloyd
da li bez dozvole sme da se vozi ozbiljniji elektricni bickl? dakle klasifikuje se kao bickl ne kao moped ali ima ozbiljniji motor preko 0.25kw

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Sep 2020, 17:53
od nidza
3kwh i 45kmh valjda.

To je dobar workaround, jer je to dovoljno na nekim modelima da dobace blizu 100tke na sat, pa obično proizvođač omogući otključavanje limitera.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 15:45
od Geza
PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA:

Od leta 2021. godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kada je reč o emisiji izduvnih gasova

Mnogi vlasnici polovnjaka uvezenih nakon marta 2014, od jula sledeće godine, kada će početi puna primena novih propisa o ispitivanju izduvnih gasova, mogu da se nađu u ozbiljnom problemu zbog nelogičnosti u propisima.

Preciznije, reč je o vozilima prvi put registrovanim u Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, a ne prvi put registrovanim nakon tog datuma u Nemačkoj ili Švajcarskoj.

Problem je u tome što ti automobili moraju da ispune strože ekološke standarde nego oni koji su prvi put registrovani u Srbiji pre 1. marta 2014. godine.

To znači da za dva identična automobila, sa istim motorom i istog godišta važe različiti propisi po pitanju ispitivanja izduvnih gasova na tehničkom pregledu ukoliko je jedan prvi put registrovan u Srbiji pre 2014, a drugi nakon toga.

Preciznije – "granica" je 1. mart 2014. godine.

Ova problematika pogađa sve automobile, bez obzira na vrstu goriva.

Ne pomaže ni ugradnja "plina" ili "metana", pošto auto mora da prođe testiranje na osnovno gorivo.

Naglašavamo da se sva ispitivanja obavljaju pri radnoj temperaturi motora.

Jedna od provera izduvnih gasova je merenje "dimnosti" – to je merenje koliko auto dimi.

Međutim – bez obzira na Euro standard, snagu, kubikažu ili godište, ako je auto prvi put registrovan u Srbiji nakon 1. marta 2014. godine – granica na ovom ispitivanju je 1,5 m-1.

Nekim dizelašima, onim starijim naravno, ovo će možda napraviti problem na tehničkom pregledu, a novijima uglavnom neće.

U suštini, osnovno pravilo je da dizelaši ne smeju da imaju dimnost veću od onoga što je propisao proizvođač ili što je "deklarisano jednoobraznim tehničkim uslovima" (nije važno šta je to).

To je jasno. Međutim, ako ti podaci nisu poznati, odnosno ako tehnički pregled nema pristup nekoj bazi sa tim podacima, primenjuju se ograničenja u zavisnosti od snage motora:

1) vozila snage do 73,5 kW (100 KS), vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1

2) vozila snage preko 73,5 kW (100 KS), vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1

Euro standardi se uopšte ne gledaju. Nije važno ni kada je auto proizveden. Stoga ista pravila po pitanju merenja dimnosti važe za Euro 3 auto iz 2002. i za Euro 6 auto iz 2017. godine ako su uvezeni nakon marta 2014. godine.

Inače, merenje dimnosti se obavlja tako što se uzima prosek najmanje tri merenja, pri čemu se motor svaki put dovede do najvišeg dozvoljenog broja obrtaja.

Kod benzinaca je situacija nešto komplikovanija, ali pokušaćemo da objasnimo što jednostavnije.

Generalno (svi) automobili prvi put registrovani u Srbiji do 1. marta 2014. moraju da izbacuju manje od 4,5% ugljen-monoksida u leru (u praznom hodu).

Vozila sa karburatorom prvi put registrovana u Srbiji nakon 1. marta 2014. moraju da imaju manje od 3,5% ugljen-monoksida u leru.

Svi ostali benzinci (bez karburatora), koji su prvi put registrovani u Srbiji nakon 1. marta 2014, moraju da zadovoljavaju od proizvođača propisane (fabričke) vrednosti ugljen-monoksida i koeficijent viška vazduha (λ) u leru, kao i vrednosti pri propisanom povišenom broju obrtaja.

To je jasno – ali problem se javlja ukoliko te vrednosti, tj. podaci nisu poznati.

Rešenje? Ukoliko fabrički podaci nisu poznati:

• u leru sadržaj ugljen-monoksida mora biti manji od 0,3%

• pri 2.000 obrtaja sadržaj ugljen-monoksida mora biti manji od 0,2%

Koeficijent viška vazduha (λ) mora da bude u opsegu 0,97 do 1,03.

Dakle, isto kao kod dizelaša, nisu važni ni Euro standard, ni starost.

Tako dolazimo u situaciju da ukoliko imamo određeni model za koji nisu poznati podaci – prvi je uvezen pre marta 2014, a drugi posle:

• za prvi važi granica emisije ugljen-monoksida od 4,5%,

• za drugi važi granica emisije ugljen-monoksida od 0,3%.

Od jula 2021. godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kada je reč o emisiji izduvnih gasova.

Ukoliko ovi propisi ostanu na snazi, pa još ako tehničkim pregledima ne bude dostupna baza sa podacima, mnogi vlasnici automobila naći će se u nezgodnoj situaciji.

I ne samo to, zbog ovih nelogičnosti u zakonu, mnogi vlasnici automobila su dovedeni u neravnopravan položaj, jer za identičan automobil neki će lako proći tehnički pregled, a neki možda neće.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 19:00
od Dare4x4
Jedna vrlo neprijatna stvar je da će se merenje raditi na maksimalnom broju obrtaja. Zamislite da vam neko tera obrtomer u crveno u leru, a vi stojite i gledate :x Mislim da će tu biti kraj mnogih motora, da će biti ulazaka u iberturažu itd... A poentu ne vidim jer u realnosti niko nikada neće voziti na tim obrtajima.
Pratim, inače, forum kontrolora tehničkih pregleda i moram reći da je zabrinjavajuće koliko ima onih koji se drže napisanog kao pijan za banderu :glavomuzid:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 19:27
od Puzo81
Čuj dizlo da teraju u crveno :kezo:

Nisu oni normalni definitivno!

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 19:30
od ljubitelj
Dimnost ne bi trebala da bude problem za iole korektan dizel motor, još od Euro 2 motora dizeli su regularno ispod 1,5 (kada su ispravni).

Mogu da razumem intenciju zakonodavca sa tehničke strane ali je neprihvatljivo uvodjenje diskriminacije koja se bazira jedino na datumu evidencije upisa u registar vozila a za inače identična vozila identičnih karakteristika dimnih gasova.

To sa merenjem na maksimalnim obrtajima nije problem ni za jedan motor, veći je to problem za automatske menjače (ZFovi su bili poznati da se raspadaju pri takvoj proveri) a kod iole novijih vozila neće ni moći da se obavi takav tehnički pregled jer usled Euro norme na leru je blokiran rad motora u tom režimu maksimalnih obrtaja.

Merenje CO na vozilima Euro 2 i novijima je samo po sebi besmisleno, oksidacioni katalizator se ne može isključiti pa je svako merenje sa njim u startu pogrešno što se tiče provere stanja motora.

Neko je odnegde nešto prepisivao i dizao ruku u Skupštini ali se nije udubio u materiju i bez poznavanja osnova teme eto napravio novu zanimaciju za skoro sve u lancu.

Prema tom uputstvu dosta vozila javnog gradskog prevoza, hitne pomoći, policije, vatrogasaca i slično bi teško prošla to merenje i ostala bi bez registracije.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 19:35
od Heinz
Promeniće oni taj pravilnik, opušteno.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 19:43
od YUgisa
Dare4x4 je napisao:
23 Sep 2020, 19:00
Jedna vrlo neprijatna stvar je da će se merenje raditi na maksimalnom broju obrtaja. Zamislite da vam neko tera obrtomer u crveno u leru, a vi stojite i gledate :x Mislim da će tu biti kraj mnogih motora, da će biti ulazaka u iberturažu itd... A poentu ne vidim jer u realnosti niko nikada neće voziti na tim obrtajima.
Pratim, inače, forum kontrolora tehničkih pregleda i moram reći da je zabrinjavajuće koliko ima onih koji se drže napisanog kao pijan za banderu :glavomuzid:
Zamisli ti motore koji nemaju blokadu, a ni obrtomer :D

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 20:04
od end_user
Heinz je napisao:Promeniće oni taj pravilnik, opušteno.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Upravo to.
Drugo, svi iole noviji motori nece da mogu u leru preko 2500-3000 obrtaja tako da bam badava pisase to.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 23 Sep 2020, 21:59
od Dare4x4
ljubitelj je napisao:
23 Sep 2020, 19:30
Prema tom uputstvu dosta vozila javnog gradskog prevoza, hitne pomoći, policije, vatrogasaca i slično bi teško prošla to merenje i ostala bi bez registracije.
Ovdašnji dom zdravlja je dobio Dustera čim se pojavio. Pozadi je umesto dela zadnje klupe bio ubačen krevet. To se koristilo do novog pravilnika o tehničkom, a onda su sve to morali da povade i vrate na fabričko da bi mogli da registruju. Čak su i rotaciju skinuli. Iz nekog razloga nisu mogli da atestiraju.
Auto je dobijen za intervencije na seoskom području gde kombiji ne mogu da idu ali eto, sada je putnički. Rotaciju su vratili da ne bi plaćali putarinu.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 24 Okt 2020, 11:08
od Spa-Francorchamps
Sledeća situacija: automobil ima zeleno svetlo za skretanje u levo i radi polukružno. Drugi automobil ima uslovno zeleno i skreće u desno, tj. ulaze u istu ulicu. Ko ima prednost? Meni je logično da ima ovaj koji radi polukružno.

Šta ako polukružno nije zabranjeno, ali nije ni izvodljivo na "normalan" način (npr. bez presecanja drugih traka)? Da li bi u tom slučaju ovaj koji skreće uslovno imao prednost, jer automobil koji radi polukružno ne radi to na bezbedan način?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 24 Okt 2020, 11:12
od dragvorl
Uslovno i ime kaze, ukoliko ima uslova...Ko prolazi na zeleno ima prednost.